Työllistävät alat
Listataan tänne koulutuksia mikä kannattaa hankkia jos oma ala ei työllistä tai ei ole koulutusta ollenkaan:
Lähihoitaja
Laitoshuoltaja
Kommentit (78)
Rajavartia? Jos tulee valituksi koulutukseen, varma työpaikka. Koulutusajalta maksetaan päivärahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://koulutukset.te-palvelut.fi/kt/714834?&professions=91&announced=…
Ei ole mikään pilipalikoulutus.
Itsellä opettaja järkyttävän tiukka. Muutama pikkuvirhe ja sain näytöstä kolmosen😬
Ihan oikein.
Liian monesta ammatillisesta koulutuksesta saa nelosen ihan vaan sillä että vaivautuu paikalle. Been there done that.Tiedän muutaman jotka joutunut uusimaan näytöt. Että ei todellakaan siivousala ole niin simppeliä kun kuvitellaan
Mä muistan työvuosiltani kaksi hylättyä näyttöä, toisessa opiskelija unohti pyyhkiä ovenkahvat ja valokatkaisijat ja toisessa sekoitti osastokeittiössä puhtaan ja likaisen puolen kk-käsineet kädessä. Kyllä nämäkin kuitenkin valmistuivat, sen muistaa pitkään kun töppää.
Jos ei ole opettajan suosikki, tulee alempi numero ja näytössä hiillostetaan. Koettu on.
Tuo on myös epäreilua, koska oppilas saattaa jännittää niin kauheasti, että unohtaa tietyt jutut näytöissä, mutta työpaikalla muistaisi täysin missä järjestyksessä kaikki siivotaan.
Nuo näytöt on tyypillistä hienostelua koulutuksissa joilla ei ole merkitystä työelämässä.
Ihminem se merkkaa työelämässä, ei se mitä se on savuttanut paperilla. Monelle lyhyt koulutus olisi väylä työelämään.Tunnen monta L kirjottanutta ylioppilasta kortistossa kun ei ole työelämätaitoja....
Opiskelin olikohan toimitilahuoltaja koulutus nimellä. Tuntui ihan hullulta miten tarkkaa oli miten kostea märkä tai kuiva siivousliina oli ja ihan kunnon huudot sai jos vaan taitteli väärin. Että eikö mene perille. Tuntui välillä että oli jossain armeijassa eikä koulussa. Ei siinä, enpä jatkanut kun olen juurikin jännittäjä ja ahdistun helposti tilanteissa missä pitää olla täydellinen. Näyttöjen takia lopetin koko opiskelun, en niihin olisi pystynyt.
Ja kuten tuolla joku toinenkin, itsekin olen töissä siivoojana ja ilman koulutusta
Ei oo enää Attendollakaan työtä tarjolla. Siel on paljon hoiva avustajina ulkomaalaistaustaisia. Keikkaa tekevät iäkkäämmät lähihoitajat jotka ovat eläkkeellä tai pian jäämässä. Lisäksi ilmaisia tyäharjottelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://koulutukset.te-palvelut.fi/kt/714834?&professions=91&announced=…
Ei ole mikään pilipalikoulutus.
Itsellä opettaja järkyttävän tiukka. Muutama pikkuvirhe ja sain näytöstä kolmosen😬
Ihan oikein.
Liian monesta ammatillisesta koulutuksesta saa nelosen ihan vaan sillä että vaivautuu paikalle. Been there done that.Tiedän muutaman jotka joutunut uusimaan näytöt. Että ei todellakaan siivousala ole niin simppeliä kun kuvitellaan
Mä muistan työvuosiltani kaksi hylättyä näyttöä, toisessa opiskelija unohti pyyhkiä ovenkahvat ja valokatkaisijat ja toisessa sekoitti osastokeittiössä puhtaan ja likaisen puolen kk-käsineet kädessä. Kyllä nämäkin kuitenkin valmistuivat, sen muistaa pitkään kun töppää.
Jos ei ole opettajan suosikki, tulee alempi numero ja näytössä hiillostetaan. Koettu on.
Tuo on myös epäreilua, koska oppilas saattaa jännittää niin kauheasti, että unohtaa tietyt jutut näytöissä, mutta työpaikalla muistaisi täysin missä järjestyksessä kaikki siivotaan.
Nuo näytöt on tyypillistä hienostelua koulutuksissa joilla ei ole merkitystä työelämässä.
Ihminem se merkkaa työelämässä, ei se mitä se on savuttanut paperilla. Monelle lyhyt koulutus olisi väylä työelämään.Tunnen monta L kirjottanutta ylioppilasta kortistossa kun ei ole työelämätaitoja....
Opiskelin olikohan toimitilahuoltaja koulutus nimellä. Tuntui ihan hullulta miten tarkkaa oli miten kostea märkä tai kuiva siivousliina oli ja ihan kunnon huudot sai jos vaan taitteli väärin. Että eikö mene perille. Tuntui välillä että oli jossain armeijassa eikä koulussa. Ei siinä, enpä jatkanut kun olen juurikin jännittäjä ja ahdistun helposti tilanteissa missä pitää olla täydellinen. Näyttöjen takia lopetin koko opiskelun, en niihin olisi pystynyt.
Ja kuten tuolla joku toinenkin, itsekin olen töissä siivoojana ja ilman koulutusta
Huutaminen on tietysti aina väärin. Liinojen tarkassa kostutuksessa on kyllä pointtinsa, ja olisi hyvä, jos se kerrottaisiin opiskelijoillekin. Omituista ettei. Nimittäin, se nopeuttaa työtä (lasket liinat ja desit, pussiin, möyhi, odota) ja pitää menetelmän tasalaatuisena nihkeä- tai kosteapyyhintänä. Sillä puolestaan on merkitystä paitsi materiaalien (liina, lattia) myös ergonomian kannalta, sillä liian raskas menetelmä aiheuttaa jumalaisia niskahartiavaivoja varsin lyhyessä ajassa, ja tarkoitus on pysyä toimivana.
Minä työskenteĺin kotihoidossa ja sopimustani ei jatkettu. Kuulemma säästöt. Miten kotihoito pärjää, kun henkilökuntamäärä on niin alhainen ja yhdelle asukkaalle on aikaa 15min.? Itse koen oloni jotenkin helpottuneeksi, kun sain potkut. Kuitenkin mietin ihania asukkaita, jotka odottivat käyntejäni. Tein parhaani, mutta se ei nähtävästi riittänyt. Kulutin kuulemma liikaa aikaa asukkaiden luona -olin liian hidas. No, saa vihdoin levätä, eikä tarvitse stressata jatkuvasti töistä. Jos olisin nuorempi, lähtisin Norjaan töihin. En pärjää liian kiireisessä hoitotyössä. Haluaisin tehdä työni rauhassa, ilman hosumista. Mutta se ei ole mahdollista. Näkemiin hoitoala.
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuma-ala.
Mikäli ei tule korona-aaltoa.
Vierailija kirjoitti:
Pärjäisin laitoshoitajan työssä ilman pitkää koulutusta, mutta Sanni Gran Laasosen hokema-koylytystä, koylytystä, on tarttunut kuin erikeepperi työnantajiin.
Siksi näillä aloilla on työvoimapula.
Miksi KAIKKEEN pitää olla kolmen v koulutus?
Ei kaikista ole pitkiin koulutuksiin vaikka normaalilla maalaisjärjellä pärjäisi jossain laitoshuoltajan töissä.... työ tekijäänsä opettaa. Mihin tämä on kadonnut? Niin sitä ennekin toimittiin isoäidin aikaan.
Niin saiivoojaksikin on nykyään 2 vuoden koulutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pärjäisin laitoshoitajan työssä ilman pitkää koulutusta, mutta Sanni Gran Laasosen hokema-koylytystä, koylytystä, on tarttunut kuin erikeepperi työnantajiin.
Siksi näillä aloilla on työvoimapula.
Miksi KAIKKEEN pitää olla kolmen v koulutus?
Ei kaikista ole pitkiin koulutuksiin vaikka normaalilla maalaisjärjellä pärjäisi jossain laitoshuoltajan töissä.... työ tekijäänsä opettaa. Mihin tämä on kadonnut? Niin sitä ennekin toimittiin isoäidin aikaan.No ei kyllä kestä laitoshuoltajaksi opiskelu kolmea vuotta
No kyllä kuule kestää jos ei ole mitään hyväkslukuja. Koettu on ihan käytännössä. Ole siis hiljaa.
https://koulutukset.te-palvelut.fi/kt/716106?&professions=91&announced=…
Tuossa yksi esimerkki ja löytyy monta vastaavaa, ole siis itse
Idiootin kanssa en lähde väittelemään ja haastamaan riitaa joka saa kiksinsä riidoista. Oletpa sääliö.
Kerronpa kuule sinulle totuuden oikeasta elämästä.
Omalla kohallani en saanut opiskeluaikaa alle 3-v. Paikkakuntakohtaisia ja koulutuspaikka eroja on olemassa. Oletko koskaan ajatellut tätä? Etpä tietenkään, koska et poistu ulkoelämään palstalta ja haet trollien linkkejä päteäkseen. Sääliö.Voi voi sua ressukkaa. Mut hei, oikein hyvää torstai iltaa ja huomenna hae se perjantaipullo niin palsta-ahdistus helpottaa. Jookos kooskos? Ja muista et meillä muilla ihmisillä on kokemusta ulkoelämästä ja realielämästä. Joten älä haasta heidän kanssa riitaa kun et mistään mitään tiedä.
Täältä sivusta vain totean, että jos sinulla on koulutus kestänyt kolme vuotta, niin et voi sen perusteella väittää että aina ja kaikkialla kestää. Ei kestä. Olit väärässä ja suutuit ihan suotta.
Vierailija kirjoitti:
Totuus iskee silmille, vaikka yritetään peitellä. Suomi on menossa niin suureen lamaan, että ennen ei ole nähty. Lähihoitajille oli vuosi sitten töitä todella paljon. Nyt jokainen voi nähdä, että lähihoitajille ei ole töitä kuin Attendolla, jonne kukaan itseään kunnioittava ei mene töihin. Attendo on riistofirma, joka mahdollisimman halvalla " hoitaa". Orjafirma.
No ainakin varhaiskasvatuksessa on töitä vaikka kuinka paljon. T. Alalla ollut
Vierailija kirjoitti:
Rakennusalalla ainakin on pulaa tekijöistä. Rakennusmestaripula on vaivannut jo 30 vuotta.
Ei vaivaa kohta enää. Seuraavat 5-vuotta tulevat olemaan todella hiljaisia, kun nyt käynnissä olevat hommat valmistuvat. Uusia projekteja käynnistyy todella vähän. Ehkä sitten 5+ vuoden kuluttua alkaa taas olemaan, jos talous piristyy. Nyt jos kouluttaudut, niin voi olla vaikeaa päästä edes työharjoitteluun.
Vierailija kirjoitti:
Minä työskenteĺin kotihoidossa ja sopimustani ei jatkettu. Kuulemma säästöt. Miten kotihoito pärjää, kun henkilökuntamäärä on niin alhainen ja yhdelle asukkaalle on aikaa 15min.? Itse koen oloni jotenkin helpottuneeksi, kun sain potkut. Kuitenkin mietin ihania asukkaita, jotka odottivat käyntejäni. Tein parhaani, mutta se ei nähtävästi riittänyt. Kulutin kuulemma liikaa aikaa asukkaiden luona -olin liian hidas. No, saa vihdoin levätä, eikä tarvitse stressata jatkuvasti töistä. Jos olisin nuorempi, lähtisin Norjaan töihin. En pärjää liian kiireisessä hoitotyössä. Haluaisin tehdä työni rauhassa, ilman hosumista. Mutta se ei ole mahdollista. Näkemiin hoitoala.
Missä kunnassa olit töissä?
Olen tehnyt siivoojan töitä yli kymmenen vuotta ja aina hämmästytään kun tulee puheeksi etten ole siihen opiskellut,teen kuulemma niin hyvää jälkeä. Ja oikeasti,se ei ole mitään rakettitiedettä. Joku puhui liinojen kostuttamisesta. Niihin on ihan syy kuten joku jo kertoikin. Siivousalalla työtä tekemällä oppii tarpeellisen ja moniin asioihin on työpaikoilla ohjeistukset. Pesuaineissa lukee kyljessä annostelut, jopa moppeihinkin on omat ohjeet juurikin kuinka kostuttaa. Ei näihin tarvitse koulua käydä. Nykyään kun samat tiedot löytyy netistä mitä koulussa opetetaan
Vierailija kirjoitti:
Rajavartia? Jos tulee valituksi koulutukseen, varma työpaikka. Koulutusajalta maksetaan päivärahaa.
Mitä vaaditaan että tulee valituksi?
Vierailija kirjoitti:
Tulin surulliseksi kun luin tämän viestin. Sinua on kohdeltu väärin, työnantajasi on idiootti ja järjestelmä on mätä. Kiitos työstäsi ja hyvää jatkoa. Harmi että hoitoala menettää hyvän tekijän.
Vierailija kirjoitti:
Se on j, vartija ei vartia.
Ei todellakaan ole varma työpaikka. Koko turvallisuusalalla on sellainen käytäntö (riippumatta työnantajasta), että ensin lupaillaan maat ja taivaat, töitä riittää ja varma työpaikka. Käytännössä kun naama ei miellytä niin viedään kaikki työvuorot pois plus järkky työpaikkakiusaaminen, kateus, juonittelu, ahdistelu, rasismi, homofobia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen vaihtoehdoista vaan valitsemaan, että haluaako olla sairaalaväen toisiksi alinta vai alinta kastia.
Niin, mukavampi se on olla työtön
Ei minusta ainakaan edes olisi lähihoitajan työtä tekemään. En yksinertaisesti pystyisi tuohon hommaan.
Luokanopettajat pääkaupunkiseudul. Uskaltsisin väittää, et suurimmassa osassa kouluja muutama epäpätevä.
Totuus iskee silmille, vaikka yritetään peitellä. Suomi on menossa niin suureen lamaan, että ennen ei ole nähty. Lähihoitajille oli vuosi sitten töitä todella paljon. Nyt jokainen voi nähdä, että lähihoitajille ei ole töitä kuin Attendolla, jonne kukaan itseään kunnioittava ei mene töihin. Attendo on riistofirma, joka mahdollisimman halvalla " hoitaa". Orjafirma.
-Kuinka kauan se lama tulee kestämään? Esim. millon lähihoitajille taas alkaa sitten olemaan töitä normaalisti?