Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Orpo: jokaisen työikäsen pitää mennä töihin.

Vierailija
14.09.2023 |

Pitäisikö alkaa maalittaa Orpoa työpaikkahakemuksilla?

Kommentit (139)

Vierailija
41/139 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen johto on hirveässä tilassa. Ääliöt päättää ja vielä ääliömmät heiluu Euroopassa.

Vierailija
42/139 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työikäinen ja täysin työkyvytön. Tämän ovat todenneet kaikki minua hoitaneet lääkärit. Ainoastaan kelan lääkäri on asiasta eri mieltä. On se jännää mihin työhön pääsen nyt. Alkuun pitää työpaikalla tehdä suuret remontit jotta voin työskennellä.

Ja ensimmäinen sairas ilmoittautui jo. Pakko leikata etuuksia, kun teistä luusereista ei ole mihinkään 

Sen lisäksi että olet luuseri olet myös lukutaidoton tai vaan muuten niin idiootti ettet ymmärrä lukemaasi. Tässähän sairas iloitsi siitä että pääsee töihin. Hävettääkö olla tuollainen luusereiden luuseri jolle kaikki nauraa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/139 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mennään nyt vaan töihin, ei sinne tarvita mitään hakemuksia tai haastatteluja. Töihin vaan.

Eiku Röihin. Ne on Röitä.

Vierailija
44/139 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnteko on tärkeää hyvinvoinnille. 

Toivoisin, että jokaisella olisi oikeus ja mahdollisuus tehdä töitä.

Kumma ettei muka muu tekeminen muka paranna hyvinvointia, mitä ihmiset tekevät kotonaan ja ulkona. Varmasti sekin parantaa. Joillakin työ pahentaa vointia aikatauluineen, sisältöineen ja matkoineen, joillakin ei.

Vierailija
45/139 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin nukkumaan loppuvuodesta 2019 nyt kun heräsin niin huomasin että mikään ei ole muuttunut, samaa sontaa joka paikassa.

Kyllä on muuttunut huonompaan: ensin oli pandemia joka riehuu vieläkin. Sitten r yss ät hyökkäsi naapurinsa ja käyvät pyhää sotaansa länttä vastaan.

Ensin nousi sähkö ja pensa aivan hulluihin hintoihin. Sitten kaikki muu. Enää ei rahat riitä edes elämisen perusmenoihin..

Sitten saatiin juuri laman alla äärioikeisto-hallitus, ensimmäistä kertaa itsenäistymisen jälkeen.

Nyt tuo hallitus on ennen näkemättömällä tavalla heittämässä köyhät kodeistaan ja viemässä ruoan pöydästä. He järjestävät pienituloisten tulot niin pieniksi, että kaikki omaisuus on myytävä alihintaan ja koulutettava. Köyhän asunnot siirtyvät varakkaille sijoittajille.

Kyllä paljon on muuttunut vuodesta 2019.

Vierailija
46/139 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin eilen mennä kaupungin virastoon töihin. Ajoivat pois. 

Polliisilla uhkailivat jos tulen vielä sinne töihin.

Vierailija
47/139 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ jos oisi herkkuva, niin herrat itte tekis sen, mutta kun se rankkoo on niin sen saa tehdä työläinen.....

Repe Helismaa

Vierailija
48/139 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa palkan, sinne huomenna töihin.

Vierailija
49/139 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Orpo komensi, niin heti aamulla muistakaakin mennä työpaikalle. Jollekin, ei väliä mille.

Menkää kaikki vaikka kouluihin ja kirjastoihin.

Vierailija
50/139 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii hyvin, menen ihan mielelläni töihin.

Sellainen pikkujuttu vaan , että kukaan työnantaja ei halua palkata minua.

Mutta sehän on toki täysin merkityksetöntä eikä mitenkään vaikuta työnsaantiin (Ainakaan Orpon logiikalla)

Vierailija
51/139 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön.. kirjoitti:

En mene töihi. Pidän työttömyydestä. Elämäni on mukavaa ja onnellista. Työn tekeminen pilaisi elämäni totaalisesti. Sitä paitti ei kukaan nykyään enää arvosta ahkeraa ja hyvää työntekijää.  Mitä olen lehtiä lukenut niin nykyään vaan haukutaan jos vähänkin mokaa ja saa potkut helposti joten miksi kuluttaisin aikaan työn tekemiseen.

Tää alkaa mustakin tuntuu parhaalta vaihtoehdolta. Mitä pa...kaa tässä yrittää. Nauttii elämästä, kyl se Putte possu tänne joskus pääsee ja sit on kaikki kaput.

Mut HEI, oonpa nauttinu elämästä.

Mites sä työn raskaan raataja?

Vierailija
52/139 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä yritin eilen mennä kaupungin virastoon töihin. Ajoivat pois. 

Polliisilla uhkailivat jos tulen vielä sinne töihin.

Jo on aikoihin eletty kun ei enää töihinkään saa mennä.

Vierailija
53/139 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulen olemaan kotirouva hautaan asti ja sille Orpo ei pysty tekemään yhtään mitään.

Vierailija
54/139 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin jotain oikein vattumaista ja huonosti palkattua fyysistä hommaa.  Siis kunnon lapiotöitä. Ei mitään nynnyjen puhelinmyyntejä.

Olisi tavoitteena saada sydäri siihen lapion varteen.  

Olisko vinkkejä?

Vierailija
55/139 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin hajulukoksi Huberille. Miten sinne pääsee?

Vierailija
56/139 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät on hirveen hyviä keksimään syitä, miksi ei voi mennä töihin. 

Juu ja työnantajat tosi hyviä keksimään syitä että juuri sinua ei voida palkata. Niinhän se menee.

Vierailija
57/139 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopii hyvin, menen ihan mielelläni töihin.

Sellainen pikkujuttu vaan , että kukaan työnantaja ei halua palkata minua.

Mutta sehän on toki täysin merkityksetöntä eikä mitenkään vaikuta työnsaantiin (Ainakaan Orpon logiikalla)

Ei sitä työnantajalta kysellä että palkkaako vai ei. Sinne mennään vain ja aletaan tekemään töitä. Se on pääninisterin käsky, turha sitä työnantajan on vastustaa. Jos alkaa vastustella, niin Petteri sanktioi työnantajaa jollain verolla tai maksulla.

Vierailija
58/139 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon Kelalla hommissa. Mukava homma. Tänäänkin laittelin lappuja ja skannailin niille laskuja. Hyvät on tuntiliksat. 

Vierailija
59/139 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatan suostua töihin, jos työ omalta alalta, omalta paikkakunnalta, kokoaikaista ja isopalkkaista. Jos sellaista hommaa ei löydy, yhteiskunta on minulle velkaa muhkeat tukiaiset.

Mee töihin siitä, saa tana! Mitään isoa palkkaa tarvii olla vaan sellainen, jolla tulee toimeen. Toisten todellisuus on täysin hämärtynyt ja paskakuskinakin varmaan vaatisit jotain viiden tonnin palkkaa.

Jäteautokuskit  ovat tärkeitä tälle maalle sinä et ole.

Vierailija
60/139 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa palkan, sinne huomenna töihin.

Kyllä vaan. Meidän kansaneläkelaitos on ainut palkanmaksaja tänä päivänä suurelle osalle kansasta. Minulle myös.

Orponen ei näe tässä mitään väärää. Että silleen sen palikat on klikissä ja ketään tämä ei hämmästytä. Vasakki se on ja täysin. Samoin nämä syvänsiniveljet. Mimenomaan hyvä veljet