Orpo: jokaisen työikäsen pitää mennä töihin.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Orpo voi sanoa mitä vain.Ei tule toteutumaan.Missä se asuu?
Orpo on tavallaan oikeassa. Hän on suhteita ja vaikutusvaltaa omaava henkilö, joten hänen pitäisi auttaa työttömiä saamaan työpaikkoja. Vaikka nyt 25 000 hengelle ensi alkuun ja ensisijaisesti heille, jotka ovat olleet ilman työtä viimeiset 10-24 kk. Ensi vuonna hän voisi loihtia vielä lisää työpaikkoja työttömille, tottakai sellaisia, että työssäkävijä ei tarvitse mitään tukea yhteiskunnalta.
Vierailija kirjoitti:
ihminen on ratas. ikinä ei oo asiat niin hyvin että vois lopettaa raatamisen niin montaa robottia ja tekoälyä ei kehitettä että ihmisen riistäminen loppuis
Voit lopettaa vaikka heti. Kukaan ei sua töihin pakota. Mutta ei kenenkään velvollisuus ole sua elättääkään. Se on kohtalo vähän kuin sillä apinalla, joka ei jaksanut kiipeillä ja etsiä banaaneja. Kuoli pois just kun oli alkanut tottumaan laiskuuteen.
Minä menen sohvatehtaalle koemakaajaksi.. kokoaikatyö. Ruokatauolla ei saa maata..
Ei töhin niin vain mennä pitää olla amattito päivitynnyt nykyään jos olet Yli 50v mitätöitä haet parenpi osite Olisi työnantajien mielestä hautausmaanportilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä yritin eilen mennä kaupungin virastoon töihin. Ajoivat pois.
Polliisilla uhkailivat jos tulen vielä sinne töihin.
Jo on aikoihin eletty kun ei enää töihinkään saa mennä.
Mutta emme anna tuon lannsistaa mieltämme.
Huomenna ajattelin mennä Karjalan lennostoon lentämään vähän hävittäjiä. Se on kivaa puuhaa varmasti.
Ja olinhan nuorena poikana lentosotamies lennostossa, että pätevyyskin riittäisi varmastikin.
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan lähettää niille työnantajille.
Ootte te kyllä tyhmää sakkia..
Itse olet tyhmä .Rekry firmoille ne työnhaut menee ja ne valkkaa mielivaltaisesti varsinkin jos kuulevat että on otettu yhteyttä firmaan jota koittavat peitellä ettei hakija saisi selvää mihin hakee (Carrot).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät on hirveen hyviä keksimään syitä, miksi ei voi mennä töihin.
Ei kyllä ne on työnantajat jotka keksii syitä olla palkkaamatta.
Päättäjien täytyy aikaansaada laki, että jos jonnekin palkataan uusi työntekijä, on pakko ottaa työtön ihminen. Ei niin, että joku ennestään hyvä osainen vaihtaa toiseen työhön ja hänen tilalleen tulee joku, jolla myös on jo ennestään työpaikka. Laki voimaan heti ja isot sanktiot, jos sitä ei noudateta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihminen on ratas. ikinä ei oo asiat niin hyvin että vois lopettaa raatamisen niin montaa robottia ja tekoälyä ei kehitettä että ihmisen riistäminen loppuis
Voit lopettaa vaikka heti. Kukaan ei sua töihin pakota. Mutta ei kenenkään velvollisuus ole sua elättääkään. Se on kohtalo vähän kuin sillä apinalla, joka ei jaksanut kiipeillä ja etsiä banaaneja. Kuoli pois just kun oli alkanut tottumaan laiskuuteen.
No enpä minä muutenkaan tykkää banskuista, että ......
Menenpä huomenna töihin sitten jonnekin. Ilmoitan vain että tulin tänne nyt töihin. Antakaa mulle kulkuvavain, tunnukset koneelle, läppärit ja kännykät ja muut systeemi ASAP. Jos joku rupeaa urputtamaan jotakin, niin sanon, että pääministeri käski.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin epäilen etteivät kansanedustajat menisi itse (mihin tahansa) pienipalkkaiseen töihin, huonoihin olosuhteisiin Suomessa ja kirkkaaseen keinovaloon. Ilman etenemismahdollisuuksia. Tai epämiellyttävään ympäristöön tai kylmään. Jos se sopii jollekin onneksi olkoon, ei taida olla kaikkien terveys siihen sopiva. Kun on riittävästi palkkaa ja valinnan mahdollisuuksia, jostain syystä niihin paikkoihin riittää hakijoita. Jännä juttu.
Ei tietenkään, ne ovatkin halunneet kansanedustajiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatan suostua töihin, jos työ omalta alalta, omalta paikkakunnalta, kokoaikaista ja isopalkkaista. Jos sellaista hommaa ei löydy, yhteiskunta on minulle velkaa muhkeat tukiaiset.
Mee töihin siitä, saa tana! Mitään isoa palkkaa tarvii olla vaan sellainen, jolla tulee toimeen. Toisten todellisuus on täysin hämärtynyt ja paskakuskinakin varmaan vaatisit jotain viiden tonnin palkkaa.
Jäteautokuskit ovat tärkeitä tälle maalle sinä et ole.
Joo mutta ei se viiden tonnin kuukausipalkkaa saa. Ja sä et tiedäkään, kuinka tärkeä mä olen tälle maalle, jotta ne jatekuskit menee töihin.
Ihmetellyt noita nykyajan työnantajia jotka luulee että esim.Ompelija joka on käynyt koulunsa ja monta vuotta pelkästään ommellut voisi osata tehdä kaavoja ,myydä ja tehdä verkkokauppaa.
Jos vain kävelee jonnekin työpaikalle ja sanoo: "Tässä mä nyt oon, Orpo käski tulla, mistäs mä aloitan?"
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa palkan, sinne huomenna töihin.
Elä tule viemään minun töitä. Minun työt, minun palkka.
Vierailija kirjoitti:
Petteri ei ole tehnyt päivääkään rehellistä palkkatyötä.
Eikös sillä kestänyt 12v. saada yliopisto käytyä,ei kovin tiukka työtahti ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatan suostua töihin, jos työ omalta alalta, omalta paikkakunnalta, kokoaikaista ja isopalkkaista. Jos sellaista hommaa ei löydy, yhteiskunta on minulle velkaa muhkeat tukiaiset.
Mee töihin siitä, saa tana! Mitään isoa palkkaa tarvii olla vaan sellainen, jolla tulee toimeen. Toisten todellisuus on täysin hämärtynyt ja paskakuskinakin varmaan vaatisit jotain viiden tonnin palkkaa.
Jäteautokuskit ovat tärkeitä tälle maalle sinä et ole.
Joo mutta ei se viiden tonnin kuukausipalkkaa saa. Ja sä et tiedäkään, kuinka tärkeä mä olen tälle maalle, jotta ne jatekuskit menee töihin.
Omasta mielestään kuka vaan voi olla tärkeä tälle maalle mutta jätekuskin voit opetella kirjoittamaan.
Kamala porina käy kun on edes etäisesti semmoinen mahdollisuus, että joutuu tekemään töitä.
Menen heti kunhan joku vaan huolii vammaisen töihin, tähän saakka on ollut hyvin hiljaista. Vai aikooko Orpo pakottaa työnantajia palkkaamaan?
Kiva kuulla.