Orpo: jokaisen työikäsen pitää mennä töihin.
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan lähettää niille työnantajille.
Ootte te kyllä tyhmää sakkia..
Täytyy olla varsin älyvapaa yksilö ellei tajua että nimenomaan sitä työttömät tekee ja silti eivät saa töitä.
Jep. Samaa älyvapaata jollotusta on sekin, että pyykinpesu on vaan napin painamista. Ne sitä jollotusta jollottaa, jotka eivät ole kertaakaan pyykkiä pesseet.
Siinäs kuulitte yrittäjät. Teille tulee nyt työvoimaa, halusitte tai ette. Ja maksatte myös palkan koska petteri käskee.
Itse kun kerran menin töihin, niin työnantaja ei päästänyt sisään, ja lähetti vielä perään viestin että jos vielä yritän tulla töihin, hän kutsuu poliisit.
Kyseessä oli puhelunmyynti-firma: minut oli haastateltu ja valittu myyntipäälliköksi. Työsopimus oli tehty, jo ennen työn alkua, mutta huomasin kotona että sopimuksessa oli sellaisia porsaanreikiä, jotka mahdollistavat ettei palkkaa tarvi maksaa ollenkaan. Soitin siitä työnantajalle . Hän yritti pitkän puhelun aikana saada minut irtisanomaan itseni. En tietenkään niin tehnyt, koska olisi tullut karenssi. Työnantajakaan ei kuitenkaan halunnut sanoa solmimusta irti, joten sanoin että aloitan työt sovittuna päivänä.
Ja sitten kun tulin töihin, ei tosiaan päästetty sisään. Olin kokenut myyjä, tehnyt noin 15 vuotta puhelimitse kauppaa.
Tänä päivänä tuota puljua ei enää ole olemassa.
Työnantajat ne päättää ketkä töihin menee. Muuten soittavat vartijat.
Menin nukkumaan loppuvuodesta 2019 nyt kun heräsin niin huomasin että mikään ei ole muuttunut, samaa sontaa joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työikäinen ja täysin työkyvytön. Tämän ovat todenneet kaikki minua hoitaneet lääkärit. Ainoastaan kelan lääkäri on asiasta eri mieltä. On se jännää mihin työhön pääsen nyt. Alkuun pitää työpaikalla tehdä suuret remontit jotta voin työskennellä.
Ja ensimmäinen sairas ilmoittautui jo. Pakko leikata etuuksia, kun teistä luusereista ei ole mihinkään
Kyllä mä tuun tekemään sun työsi kun sairastut ja vammaudut. Pidän peukkuja että saat minun sairauteni ja vammani. Älä turhaan pelkää peukku hanurissa nyt luuseri. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ootte kusessa, kun vanhempanne eivät vaan yksinkertaisesti enää pysty ikänsä takia käymään töissä ja maksamaan veroja teidän elättämiseksi
Tämä ihmisten pelottelu ei hyödytä mitään. Pahentaa vain tilannetta. Asiat pitäisi hoitaa sivistyneesti.
Motivaatio banaani kirjoitti:
Ei enää. Voi näyttää luvan missä lukee petteri käski
Firmat eivät tosiaan ota kaikkia. Jos sanoo "mä tulin nyt tänne, missä on työhuone". Rakennusfirmoilla on jo omat tädit ja sedät valitsemassa materiaalit.
Vierailija kirjoitti:
ihminen on ratas. ikinä ei oo asiat niin hyvin että vois lopettaa raatamisen niin montaa robottia ja tekoälyä ei kehitettä että ihmisen riistäminen loppuis
Ihmiset täytyy pitää kiireisinä pitämällä töissä sen 40h/viikko, muuten ihmiset käyttää aikansa liikaan ajattelemiseen ja ryhtyvät kapinaan.
Työnteko on tärkeää hyvinvoinnille.
Toivoisin, että jokaisella olisi oikeus ja mahdollisuus tehdä töitä.
Vaadin tähän muutosta! Vaadin, että Orpo jakaa jatkossa ihmisille työpaikat. Jatkossa kaikki menee aamulla edeskuntatalon ovelle ja Orpo jakaa siellä lappsia. joissa lukee, minne pitää mennä työskentelemään sinä päivänä.
Edellinen hallitus teki velkaa ? Nyt pitää saada kaikki töihin niinkö ? Kun oli vaalit niin puheet oli kyllä hieman erilaiset Orpolla ja Riikalla. Hallitus lupailee kaikkea , että ovat hyviä tyyppejä kansalaisen silmissä. Myös edellinen hallitus. Nyt esimerkiksi mitä on edelleen vanhusten hoito ? Vammaisten ? Noiden jotka kylpee rahoissa(hallitus) ei helvetti tarvitse miettiä miten se vanha äiti hoidetaan ja missä.
Koko nimi:
Orpo, Antti Petteri
Syntymävuosi ja -paikka:
1969 Köyliö
Kotikunta:
Turku
Koulutus:
ylioppilas (Säkylän seudun lukio), valtiotieteiden maisteri (Turun yliopisto)
Työura- ja elämäkertatietoja:
yrityspalvelujohtaja, Turun Aikuiskoulutuskeskus 2005-2007
apulaispuoluesihteeri, Kansallinen Kokoomus 2003-2005
erityisavustaja, sisäasiainministeriö 2002-2003
toiminnanjohtaja, Varsinais-Suomen kokoomus 1998-2001
pääsihteeri, Suomen ylioppilaskuntien liitto 1997-1998
pääsihteeri, Turun yliopiston ylioppilaskunta 1994-1996
Vierailija kirjoitti:
Vitty mun kulli seisoo just nyt. Tämän takia äänestin näitä
Nyt seisoo sitten sekä järki että kulli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihminen on ratas. ikinä ei oo asiat niin hyvin että vois lopettaa raatamisen niin montaa robottia ja tekoälyä ei kehitettä että ihmisen riistäminen loppuis
Ihmiset täytyy pitää kiireisinä pitämällä töissä sen 40h/viikko, muuten ihmiset käyttää aikansa liikaan ajattelemiseen ja ryhtyvät kapinaan.
Ei tuo riitä. Suomessahan on työvoimapula, työviikon pitää olla jatkossa 48 tuntia. Ei se Jumalakaan levännyt kuin yhtenä päivänä viikossa.
En mene töihi. Pidän työttömyydestä. Elämäni on mukavaa ja onnellista. Työn tekeminen pilaisi elämäni totaalisesti. Sitä paitti ei kukaan nykyään enää arvosta ahkeraa ja hyvää työntekijää. Mitä olen lehtiä lukenut niin nykyään vaan haukutaan jos vähänkin mokaa ja saa potkut helposti joten miksi kuluttaisin aikaan työn tekemiseen.
Tää on jännä hokema holokaustin ajoilta,- MENKÄÄ TÖIHIN,kun nazit juuri keksi orjatyöt teollisuudessa ja tehtaissa. Mitä lie jälkipolvea meidänkin Peter.
Ei ole herra Aatun ajoilta asiat muuttunu. Nykyään ne vaan pukeutuu syvän siniseen ja on liian isot silmälasit ja audit.
Ennen ne söi valkomakkaraa ja kurassa oli kalossit.
Se vaan on jännä et historiasta ei opita mitään ja ei nähdä että maailma muuttuu. Tehtaita ei enää ole minne mennään lakki kourassa TÖIHIN.
sinne töihin ei tosiaan enää kävellä.
Mahtaako herr Orvolla olla käsitystä millaisilla video cv llä nykyään paikka aukeaa tai millaisia ovat työhaastattelut, saati työnantaja nestepäät, jotka ei halua maksaa koulutetulle Tes mukaista palkkaa.
Eihän se työnantaja halua maksaa tes mukaista lakisääteistä palkkaa kun se saa sinne TÄYSIN ilmaisen 9€ päiväpalkalla olevan ihmisen. Valtion piikkiin.
Kukaan työnantaja EI ole niin TYHMÄ että maksaisi kenellekään normi palkkaa enää kun omaan taskuun voi vetää kaiken, siis aivan kaiken valtion piikkiin.
Ja ensimmäinen sairas ilmoittautui jo. Pakko leikata etuuksia, kun teistä luusereista ei ole mihinkään