Naurattaa asuntovelalliset
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun naurattaa. Mutta sitten kun se asunto on vihdoin oma ja sää pöntilö olet laapanu rahas vuokriin niin vaihtuuko nauru veetutukseen?
ehkä eriasiasta, mutta moni ok-talo asvelallinen laskee as menoiksi vain lainanlyhennyksen. Lisäksi tulee korot, lämmitys, sähkö, vesi, vakuutukset, jätehuolto, kiinteistövero, lumityöt ym. Esim 500 e/kk vuokra sisältää nämä kaikki. 500 e / kk laina lyhenisi jotain 150 e/ kk, loppu olisi muita asumismenoja. Ymmärrätkö?
500e saat yksiön maaseutukylästä 500km pks.
Kukaan omistusasuja ei laske lyhennystä kuluihin koska se on säästämistä omaan taskuun.
Meillä pks okt 120m2 ja lainan korot + kaikki mainitsemasi asumiskulut tällähetkellä 700e/kk.
Sillä saat täältä sen yksiön mutta ei ole vertailukelpoinen okt:n kanssa:)
Naurattaa luonnehäiriöinen ap! 😂🤣
Mikäs tässä. Oli suuri asuntolaina, josta on jäljellä enää niin vähän, että sen maksaisi tarvittaessa vaikka kerralla pois. Enää ei ole kuin merkittävä kiinteistöomaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas naurattaa asumistuella vuokralla asuvat poloiset. Hallitus leikkaa asumistukea rajusti juust-, eiku oikein tiehöylällä ja vuokralaiset joutuvat taas ahtautumaan pieniin kämppiin, kuten mekin joskus 1950-60 luvulla.
kyllä asiaa.samat reppanat laskee senttejä kaupassa ja kävelee joka paikkaa ku on perse auki .mut hei ei tartte töissä käydä ei kyl missään muuallakaan
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan 50 kymppisiä.tänä vuonna saatu talo maksettua 20 vuotta meni .olemme onnekkaita kun korko ollut tosi matala ja töitä ollut hyvin .nyt voimme matkustella kun ollaan pihistelty pitkään.. toivon tuleville talon rakentajille myös yhtä hyviä aikoja vaikka pahoin pelkään että nyt tulee vaikeampi 20 vuotta
Meilläkin ikä huitelee tuolla 500vuoden paremmalla puolen. Mukava että on ikätovereita palstalla. Muistatteko vielä suurten löytöretkien aikaa? Silloin ei kutistu pienistä ja pääsi tekemään massi rehellisesti ihmiskaupalla. Onneksi jäi niistä päivistä vähän sukanvarteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun naurattaa. Mutta sitten kun se asunto on vihdoin oma ja sää pöntilö olet laapanu rahas vuokriin niin vaihtuuko nauru veetutukseen?
Sitten seuraa kymppitonnien remonttilainat, joissa korko huitelee lähempänä 10%. Vuokralainen ei noita maksele ja laki estää liian räikeät vuorokorotukset eli eipä pääse loordi siirtämään noita vuokralaisellekaan kovin nopeasti.
Kyllä vaan maksaa välillisesti. Vuokra nousee maksimin per vuosi ja jos ei riitä voi aina laittaa vuokralaisen ulos ja ottaa uuden tilalle korkeammalla vuokralla:) Tai myy sen asunnon alta. Näin on tullut tehtyä.
Uskokaa nyt, ei kukaan anna asuntoa vuokralle hyväntekeväisyytenä alle kulujen🤣
Sulla täytyy olla hyvä asunto hyvällä paikalla, koska vuokranantajana tiedän, ettei ne menekään "kaupaksi" enää vanhaan malliin, eikä voi hirveästi korotella vuokria. Ainakin Helsingissä on valinnanvaraa aika paljon.
Oli. Myytiin pois 2v sitten, onneksi. Käytettiin sekin raha itseemme:)
Ongelmia on varmaan eniten sellaisilla ihmisillä jotka ovat saaneet suhteettoman paljon lainaa tuloihin nähden tai lainan lisäksi on vielä auto ym. osamaksulla niin yhdessä kaikkien hintojen nousujen kanssa voi alkaa olemaan tukalaa maksaa kaikki kulut. Jos vielä luottokortit on vedetty tappiin niin yhtälö on aika hankala.
Ihmettelen kyllä suuresti mitä tyydytystä joku voi saada siitä, ettei jonkun rahat meinaa riittää.
Ikää on 55, asuntolainaa 4 v jäljellä. Työt loppuu viim 5 v sisällä.
Oon pari v työtön, sitten pienelle eläkkeelle.
Eiköhän tää tästä
Vaikka sen omakotitalon lainat loppuisivat, ei siinä asuminen ja sen kunnossapito ole ilmaista. Lisäksi vain muutamassa paikassa Suomessa sen myynti kannattaa. Näkeehän noita rapistuneita tyhjiä taloja joka paikassa, tulevaisuudessa vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
sama mua naurattaa kans. maksoin asuntolainan nolla korkojen aikaan pois.siis naurattaa jonkun tilille vuokraa maksavat pölvästit.
Miksi tästä pitää aina tehdä näin iso asia. Osa asuu vuokralla, osa omassaan. Ei tarvi silti alkaa ketään nimittelemään. Molemmissa asumismuodoissa on hyvät ja huonot puolensa. Käytöstapoja ihmiset, käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten seuraa kymppitonnien remonttilainat, joissa korko huitelee lähempänä 10%. Vuokralainen ei noita maksele ja laki estää liian räikeät vuorokorotukset eli eipä pääse loordi siirtämään noita vuokralaisellekaan kovin nopeasti.
Kyllä vaan maksaa välillisesti. Vuokra nousee maksimin per vuosi ja jos ei riitä voi aina laittaa vuokralaisen ulos ja ottaa uuden tilalle korkeammalla vuokralla:) Tai myy sen asunnon alta. Näin on tullut tehtyä.
Onneksi yleinen asumistuki lähtee leikkuriin niin jää teidänkin rosvoilut vähemmälle. Ja huonot ajat on myymisellekin kun valtio ajautumassa syvään lamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku sen sinun vuokra-asunnonkin omistaa. Kannattaa miettiä ajatusta vähän pidemmälle. Ettei tule ikäviä yllätyksiä.
En asu vuokralla. Ap
Se, että äitisi pyytää sinua imuroimaan ja pesemään ikkunat ja siivoamaan, on tosiasiassa vuokraa siitä että asut äitisi kodissa. Älä kiukuttele aina hänelle, koska jos äitisi heittää sinut lopulta ulos, joudut asumaan vuokralle.
Ei minun äitini enää elä enkä asu isänikään kanssa. Ap
Hanki ap jonkinlainen elämä. Mielummin hyvä sellainen, niin ei tarvitse ilkkua toisten ahdingosta. Miten aikuinen ihminen voikaan olla tuollainen? Osaatko ap vastata tähän ja perustella?
Tuli jonkinlainen "taasko tätä"-fiilari, kun näin aloituksesi ap...tosin et ole suht pitkään aikaan aloitustasi tehnytkään tai sitten olen vain sen missannut.
Minua vasta naurattaakin, asuntolainaa nimittäin jäljellä n.10t€ eli maksettu ensikesään mennessä, sähkösopimuskin ollut sellainen viimeiset 2v, ja on edelleen, että naurattaa sekin, koska kustannusvaikutus vaivaiset 8s/kWh.
Olen 40+v kohta lainaton ja oma katto pään päällä, naurattaa aika huolella 😀
Tänään voisi taas lämmittää saunan, kolmatta kertaa tällä viikolla, ja nauttia kylmän juoman tuossa lasitetulla kotiterassilla. Huomenna ja ylihuomenna tottakai saunottava myös, koska pe ja la-ilta kyseessä ja se on maailman parhaimpia puuhia.
Ap, rattoisia syys-ja talvipäiviä sinne vuokrakotiisi, ota vaikka Ramavittiä, jos oikein ramaisee, masentaa ja vituttaa se jokakuukautinen rahan laitto wc-pyttyyn.
Vierailija kirjoitti:
Lainan loppuun asti korkokatto 1.8%
Nauran matkalla pankkiin.M40
Velallinen ihminen nauraa? Jo on huvit köyhällä
Ei ole velkaa, asun Hgissä velattomassa ja suunnittelen matkaa pariksi viikkoa Etelä-Eurooppaan.
Tyhmää nauraa kenellä velkaa nyt tässä maailmantilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi yleinen asumistuki lähtee leikkuriin niin jää teidänkin rosvoilut vähemmälle. Ja huonot ajat on myymisellekin kun valtio ajautumassa syvään lamaan.
Valtiontalouden elvyttäminen on kokonaisvaltainen asia.
Samaan aikaan kun korot nousee, saat kenkää. Kun luulet että selviät myymättä kämppääsi ansionsidonnaisella niin ehei, sitähän Petteri ja EK leikkaakin heti kohta.
Meillä alunpitäen niin maltilla mitoitettu laina ettei oo hätäpäivää. Mutta jos on ottanut ison velan ja maksanut rajoilla, on korkojen nousu huono homma.
Vierailija kirjoitti:
Tuli jonkinlainen "taasko tätä"-fiilari, kun näin aloituksesi ap...tosin et ole suht pitkään aikaan aloitustasi tehnytkään tai sitten olen vain sen missannut.
Minua vasta naurattaakin, asuntolainaa nimittäin jäljellä n.10t€ eli maksettu ensikesään mennessä, sähkösopimuskin ollut sellainen viimeiset 2v, ja on edelleen, että naurattaa sekin, koska kustannusvaikutus vaivaiset 8s/kWh.
Olen 40+v kohta lainaton ja oma katto pään päällä, naurattaa aika huolella 😀
Tänään voisi taas lämmittää saunan, kolmatta kertaa tällä viikolla, ja nauttia kylmän juoman tuossa lasitetulla kotiterassilla. Huomenna ja ylihuomenna tottakai saunottava myös, koska pe ja la-ilta kyseessä ja se on maailman parhaimpia puuhia.Ap, rattoisia syys-ja talvipäiviä sinne vuokrakotiisi, ota vaikka Ramavittiä, jos oikein ramaisee, masentaa ja vituttaa se jokakuukautinen rahan laitto wc-pyttyyn.
Miksi olet noin ilkeä? Miksi vuokra-asuja ei voisi nauttia elämästään ja saunoa siellä missä huvittaa? Minä olen saunonut tällä viikolla uimahallissa, yleisessä saunassa, ystävän taloyhtiösaunassa ja tänään ajan mökilleni jossa tietysti lämmitän saunan. Toki ilman juomia koska en ole alkoholisti.
Mua kyl hymyilyttää. Vaurastun joka kuukausi, kun maksan pois lainaa vuokran sijaan. Lopussa minulla on asunto, jonka arvo on kuusinumeroinen summa. Sinulla toisen omistama luukku, joka voi mennä myyntiin minä päivänä tahansa.