Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saa pitkäkestoisen närästyksen kuriin?

Vierailija
13.09.2023 |

Mitä kannattais syödä? Varmaan kahvi jättää pois.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi, kahvi ja tupakka pois. Ei rasvaisia, eikä käristettyjä ruokia. Kasviksia, viljatuotteita ja muuta neutraalia. Aamulla puuroa.

Noilla minä aikoinaan pääsin närästyksestä eroon. Ja kun olin päässyt, uskalsi taas nauttia elämästäkin, kunhan sen tekee kohtuudella.

Vierailija
2/26 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä. Mulla ei oo mitään refluksitautia tai onneks tosi pitkää vaivaa takana. Mutta ei myöskään et vaan kerran vähän närästää. Sairastin koronaa ja jostain syystä sen jälkeen alkoi närästys. Kestänyt ainakin viikon, mutta nyt pari päivää tosi pahana. Ihan kuin sekä ruokatorven, kurkun ja keuhkojen limakalvot olis vereslihalla tai muuten huonossa kunnossa. Polttaa koko ajan, välillä röyhtäyttää ja kurkku on kipeä, hengästyttää tosi helposti. Hikoiluttaa välillä. Tosi epämukava olo, vaikken varsinaisesti oo enää kipeä. Paitsi noilta ruoka- ja hengitusteiden osalta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vielä sanoa, että alkoholia ja tupakkaa en oo käyttänytkään. Kasvissyöjä oon. Kahvia oon aamuisin juonut, se pitää varmaan jättää pois ja puuro tilalle. En oikein tiedä mitä muuta voisin syödä parantaakseni kehoa. Ap

Vierailija
4/26 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somac ja oikeanlainen ruokavalio.

Vierailija
5/26 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnyt ruokatorven tutkimuksissa, koska se voi olla hyvinkin muuta kuin närästystä.

Vierailija
6/26 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut gavisconia? Tekee sellaisen suojaavan kalvon

Vierailija
7/26 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy vielä sanoa, että alkoholia ja tupakkaa en oo käyttänytkään. Kasvissyöjä oon. Kahvia oon aamuisin juonut, se pitää varmaan jättää pois ja puuro tilalle. En oikein tiedä mitä muuta voisin syödä parantaakseni kehoa. Ap

Mulla ainakin alkaa närästämään kun vatsa on tyhjä ja minulla kasvisruoka ei pidä nälkää. Ja sitä minun täytyy syödä usemmin, että saan pidettyä närästyksen poissa. Veden juonti auttaa vähän.

Vierailija
8/26 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vätä mausteisia ja rasvaisia ruokia, kahvia, alkoholia ja tupakkaa.

Vierailija
9/26 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä niitä vatsahappoja vähentäviä lääkkeitä. Närästys johtuu siitä että vatsalaukku ei ole riittävän hapokas. Ota omenaviinietikkaa luraus vedessä, ota betaine hcl, ota probiootteja.

Vierailija
10/26 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin eroon FODMAPilla.

Vierailija
11/26 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä. Mulla ei oo mitään refluksitautia tai onneks tosi pitkää vaivaa takana. Mutta ei myöskään et vaan kerran vähän närästää. Sairastin koronaa ja jostain syystä sen jälkeen alkoi närästys. Kestänyt ainakin viikon, mutta nyt pari päivää tosi pahana. Ihan kuin sekä ruokatorven, kurkun ja keuhkojen limakalvot olis vereslihalla tai muuten huonossa kunnossa. Polttaa koko ajan, välillä röyhtäyttää ja kurkku on kipeä, hengästyttää tosi helposti. Hikoiluttaa välillä. Tosi epämukava olo, vaikken varsinaisesti oo enää kipeä. Paitsi noilta ruoka- ja hengitusteiden osalta. Ap

Kuulostaa samalta kun mun oireet, kun todettiin ruokatorven tulehdus. Kannattaa käydä lääkärissä.

Vierailija
12/26 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne närästyslääkkeet ongelmaa poista vaan korkeintaan lievittävät hieman, ruokavalion muutos on oikea toimi närästyksen helpottamiseen.

Vierailija
13/26 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä potin ja vehnän syönti pois, niin loppuu närästyskin.

Vierailija
14/26 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

zolt 30 kahdesti päivässä

Vierailija
15/26 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla voisit tarkistuttaa kolesterolin ja sydämen tilanteen.. Sepelvaltimotaudilla on joskus samat oireet kuin närästyksellä.

Jos olisi sydänperäistä niin tuota "närästystä" ilmenisi yleensä hieman sen jälkeen kun olet aloittanut jonkin rasittavan eli esimerkiksi lähtenyt reippaasti kävelemään sitä ennen istuttuasi pitkään.

https://sydan.fi/fakta/sepelvaltimotaudin-oireet/

"Närästys, joka ilmaantuu vain rasituksessa, voi olla sydänoire."

Vierailija
16/26 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäkestoinen vaatii lääkärissä käynnin. Ei poistu ruokia välttelemällä, vaatii suojan.

Vierailija
17/26 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se yleensä ajan kanssa helpottaa. Jos ei, niin lääkäriin.

Vierailija
18/26 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi ja alkoholi pois.

Vierailija
19/26 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta refluksipatja eli kiila,joka laitetaan sänkyyn. Se on aivan ehdoton, 15 vuotta kestänyt närästys (reumalääkkeistä ym.) poistui. Maksaa 50e Tampereella olevasta patjakaupasta (nettikauppa). Pääsin eroon närästyslääkkeistä pysyvästi.

Vierailija
20/26 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästyksen selättänyt kirjoitti:

Alkoholi, kahvi ja tupakka pois. Ei rasvaisia, eikä käristettyjä ruokia. Kasviksia, viljatuotteita ja muuta neutraalia. Aamulla puuroa.

Noilla minä aikoinaan pääsin närästyksestä eroon. Ja kun olin päässyt, uskalsi taas nauttia elämästäkin, kunhan sen tekee kohtuudella.

Mulla oli pahimpia tuore leipä/pulla, kaurapuuro, banaani!

Ne jätin pois, loppui närästys!

Viinaa en käyttänyt enkä enää silloin polttanut.

En vieläkään syö bamnaania...se oli kauheaa se röyhtäily!

Hassua muuten, kurkkukin röyhtäilytti, sehän on vaan vettä!