Mikä tai kuka on hyvätuloinen?
Täällä nyt vasemmiston edustajat mönkkäävät että hyvätuloiset saavat verohelpotuksia. Haluaisin kysyä teiltä kuka on hyvätuloinen? Mikä on palkkaraja? Teen itse myyjän hommia ja muitakin hommia välillä. Palkka vaihtelee 1900e-2500e välillä riippuen iltalisistä yms. En nosta tukia lisäksi kun työskentelen. Olenko minä hyvätuloinen? Kun saan nyt veronkevennyksiä.
Kommentit (9)
Palkkaraja on 85 000-150 000 vuodessa
Mulla on ihan hyvä liksa, mutta en näemmä ole hyvätuloinen. Saanko nyt jonkun palkinnon?
Verokevennys alle 0.2-0.4%
Esim. 4000€ kuukausipalkasta se on reilut 20€/kk eli 240€/vuodessa.
Ja jos palkka on yli 14.000€/kk eli 160.000€/v
Veronkevennys on 1.3% joka on euroina 700-800€.
Eikä tämä ole puoluesidonnainen, sillä myös vasemmiston mönkkäävissä on paljon hyvätuloisia esim. akateemisissa ammateissa, jossa tulot yli 14.000€/kk, kuten lääkärit, jolloin verotus kevenee 100€/kk
Ja tuollaiset 1900-2500€/kk ovat Suomessa alempaa palkkatasoa, kun keskipalkka on n. 3400€/kk, myös niillä vassareilla.
Tilastojen valossa 1900-2500€ kuukausituloilla tuskin pääset porvareihin ja yläluokkaan, vaan kuulut niihin häviäviin, jolla veronkevennys n.0.2% eli kymppi kaksi kuussa.
Vastaavasti rokotetaan kiky-tunnenneilla ja palkasta perittävät palkan sivukuluihin on suunnitelmissa korotuksia esim. vak.maksuun.
Äärioikeistohallituksen keskitulonen
, jotka saavat 1.3% korkeamman veronkevennykset palkka pitää olla vähintään 14.000€/kk ja 170.000€/v.
Anna kun arvaan? Äänestit Kokoomusta tai Persuja noilla tulotasolla.
Noilla tulotasolla saat ensi vuoden alussa vielä pienempää palkkaa, kun esim. työmatka vähennyksen omavastuu osuutta nostetaan ja enemmismäärää vähennetään.
Vierailija kirjoitti:
Noilla tulotasolla saat ensi vuoden alussa vielä pienempää palkkaa, kun esim. työmatka vähennyksen omavastuu osuutta nostetaan ja enemmismäärää vähennetään.
No mutta bensa ja kalja halpenee niin jää enemmän käteen
Hyvätuloisia, samalla loisia ovat toiset ja muut. Varsinkin ne jotka tienaavat enemmän kuin itse. Mikäli jollain on samantasoiset ansiot, saa se ne helpommalla kuin itse. Vähemmän ansaitsevat ovat laiskureita.
Kyse niistä solidaarisuusverosta eli niistä henkilöistä, jotka tienaavat yli 85 000 vuodessa