Pentulivessä viuhuvat Whippetit 29.9. alkaen
Pentulive alkaa syyskuun lopulla. Ylen suosittu Pentulive tulee taas. Pentulivessä seurataan tällä kertaa keskikokoisen vinttikoirarotu whippetin pentujen kasvua syntymästä luovutusikään. Ohjelma starttaa 29. syyskuuta Yle Areenassa. Kamerat käynnistyvät kolmatta kertaa syyskuun lopulla, kun whippet-emo Sinin laskettu aika lähestyy. Pentulaatikon tapahtumia seurataan joulukuuhun asti, kunnes pennut kasvavat luovutusikään. https://www.voice.fi/viihde/a-226574
Kommentit (726)
Ylen sivuilla on kuulumiset viime vuoden pennuistakin. Kaikki voi hyvin. Ruskaa oli purrut käärme ja oli ollut sairaalassa mutta hyvin toipunut.
Roihusta on video kun kyläilee Möpsölässä.
Pikillä mennyt hyvin vaikka onkin edelleen hyvin vahvatahtoinen kaveri.
Hyvin on Möpsöpennut maailmalla pärjänneet 🤎
Seuraisitte mieluummin pentulivejä youtubesta kuin tätä nusulaumaa.
Yksi suursyömäripentu syönyt ties kuinka kauan, oudosti kiskoo Sinin nisää kovaa. Koiralliset, kuuluuko sen tehdä noin?
Vierailija kirjoitti:
Yksi suursyömäripentu syönyt ties kuinka kauan, oudosti kiskoo Sinin nisää kovaa. Koiralliset, kuuluuko sen tehdä noin?
Kyllä se emä varmaan sitten ärähtää jos menee yli.
Tekisi niin mieli kehua Siniä, "hyvä koira" ja rapsuttaa sitä.
Milloin pennuilla avautuu silmät? Noin keskimäärin siis...
Vierailija kirjoitti:
Milloin pennuilla avautuu silmät? Noin keskimäärin siis...
Viikon päästä tästä alkanee. Eli parin viikon ikäisinä noin.
Pennut on viikon ikäisiä tänään. 🎂
Sinin asento on joskus niin ylväs <3
Apua pentu litistynyt emon selän alle. Emo ei huomaa. Ei saa happea.
Onkohan siellä koko ajan valot päällä, kameroiden takia? Ainakin jos olen yöllä vilkaissut, valoisaa on.
Kuitenkin koirilla on nisäkkäiden melatoniinoeritys, joka on sidoksissa valoon. Ihmisillä jatkuvassa valoisassa huoneessa pitäminen on kidutuskeino vankiloissa.
Laitoin tästä kysymyksen Ylen Palautteeseen, mutta ei ole tullut vastausta. Unirauha koirille!
Vierailija kirjoitti:
Onkohan siellä koko ajan valot päällä, kameroiden takia? Ainakin jos olen yöllä vilkaissut, valoisaa on.
Kuitenkin koirilla on nisäkkäiden melatoniinoeritys, joka on sidoksissa valoon. Ihmisillä jatkuvassa valoisassa huoneessa pitäminen on kidutuskeino vankiloissa.
Laitoin tästä kysymyksen Ylen Palautteeseen, mutta ei ole tullut vastausta. Unirauha koirille!
Ei yöllä saa pitää valoja päällä
Vierailija kirjoitti:
Ei ole valoja yöllä tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Lue Ylen sivuilta, siellä se on sanottu jo aikoja sitten, ettei yöllä ole valot päällä, vaan siellä on infrapunakamera, joka ei häiritse koiria.
Vierailija kirjoitti:
Onko pentu kunnossa
On kunnossa.
Ihanaa, kun pennut ääntelee kuin vauvat!
Minä olen kyllä nähnyt sen käden kun nostelee pentuja kuin hodareita ilmeisesti kun vaihtaa alustoja.
Aika vähän kyllä katselen. Aina muutaman kerran päivässä vilkaisen.
Viimekin vuonna katselin lähinnä klippejä mitä Ylen sivuille tuli joten en silloinkaan paljoa nähnyt tai kuullut omistajaa.
Eniten jäi mieleen se loppu missä hän luovutti pennut ja jutteli emolle. Se oli jo vähän liian intiimin riipaisevan surullista