Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pentulivessä viuhuvat Whippetit 29.9. alkaen

Vierailija
13.09.2023 |

Pentulive alkaa syyskuun lopulla. Ylen suosittu Pentulive tulee taas. Pentulivessä seurataan tällä kertaa keskikokoisen vinttikoirarotu whippetin pentujen kasvua syntymästä luovutusikään. Ohjelma starttaa 29. syyskuuta Yle Areenassa. Kamerat käynnistyvät kolmatta kertaa syyskuun lopulla, kun whippet-emo Sinin laskettu aika lähestyy. Pentulaatikon tapahtumia seurataan joulukuuhun asti, kunnes pennut kasvavat luovutusikään. https://www.voice.fi/viihde/a-226574

Kommentit (726)

Vierailija
261/726 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pennut näyttää ihan makkaroilta.

Alkavat erottua paremmin toisistaan. 

Vierailija
262/726 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sini parka on kyllä pian hätää kärsimässä noiden villikoiden kanssa. Eilen oli tilanne kun yksi pentu oli tissillä ja yksi lähti kömpimään kohti reunaa. Emo selvästi huolestui mitä tekee. Lopulta nousi ja tiputti toisen tissiltä kääntääkseen harhailevan pennun.

Sitten kääntyi tissin perään huutavaan pentuun päin ja oli just sen näköinen että "pää hajoo"

Välillä vilkasee että eikö mulla pitänyt olla sisäkkö täällä?  On niin suloinen katse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/726 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Sini lähettää välillä kiin kovasti?

Läähättää? En tiedä, mutta veikkaan niitä palautumiskipuja.

Toiset kissat ja koirat voivat läähättää kovastikin synnytyksen jälkeen. Se saa  synnytystelimet kutistumaan ja muutenkin kroppa nopeammin hoikkenee sitten normaaliksi. (pitäisiköhän meidänkin kokeilla läähätystä)

Ne läähättää koska on kipuja eli supistuksia. Onhan ihmiselläkin jälkisupistuksia, ne sattuu, mutta meillä ei ole tapana läähättää.

Vierailija
264/726 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku mitä Sinille juotetaan? Onko se maitoa johon on sekoitettu rasvaa tai kananmunia vai mitä? Siis varmasti jotain energiapitoista, että jaksaa imettää.

Vierailija
265/726 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle (tietämätön koirista) tuli yllätyksenä miten avuttomia koiranpennut on synnyttyään. Jotenkin olin mielessäni verrannut esim. lehmiin, hevosiin tai poroihin joiden vasikat ja varsat könyää heti jaloilleen. Nämä ryömii ja kierii kuin hylkeet :) ja ihan sokkona

Vierailija
266/726 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko laittaneet nimiehdotuksia? Itse en oikein tykkää mainituista tiettyjen henkilöiden perusteella annetuista ehdotuksista. Toivoisin, että nimistä ei tulisi suoraa assosiaatiota olemassa oleviin ihmisiin.

En minäkään tykkää ihmisten nimistä koirilla.  Annoitko itse muita ehdotuksia?

Kyllä. Yksi ehdotuksistani oli myös mahdollinen ihmisen nimi, mutta ei tosiaan kenenkään tunnetun henkilön nimi. Tai no, nykyäänhän voi Suomessakin antaa aika erikoisiakin nimiä, joten mihin raja sitten kenenkin mielestä laitetaan.

Vierailija
267/726 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noilla "laatikkonimillä" ole mitään väliä, kun kasvattaja tietenkin päättää viralliset nimet ja pentujen omistajat omat kutsumanimensä. Ihan ohjelmasisältöä vain nimiehdottelut.. :D

Vierailija
268/726 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle (tietämätön koirista) tuli yllätyksenä miten avuttomia koiranpennut on synnyttyään. Jotenkin olin mielessäni verrannut esim. lehmiin, hevosiin tai poroihin joiden vasikat ja varsat könyää heti jaloilleen. Nämä ryömii ja kierii kuin hylkeet :) ja ihan sokkona

Nämä ovat vielä tosi vilkkaita pentuja. Best inillä tms. oli aiemmin pentulive ja siellä oli jotain amerikancockereita tms. Ihan lamaantuneita olivat.

Vierailija
269/726 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko laittaneet nimiehdotuksia? Itse en oikein tykkää mainituista tiettyjen henkilöiden perusteella annetuista ehdotuksista. Toivoisin, että nimistä ei tulisi suoraa assosiaatiota olemassa oleviin ihmisiin.

En minäkään tykkää ihmisten nimistä koirilla.  Annoitko itse muita ehdotuksia?

Kyllä. Yksi ehdotuksistani oli myös mahdollinen ihmisen nimi, mutta ei tosiaan kenenkään tunnetun henkilön nimi. Tai no, nykyäänhän voi Suomessakin antaa aika erikoisiakin nimiä, joten mihin raja sitten kenenkin mielestä laitetaan.

Ilmoita sitten oliko ehdottamasi nimi finaalin päässeiden joukossa :D

Vierailija
270/726 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollakulla whippet? Lenkkeilläänkö heidän kanssa tavallisesti vai onko sen ulkoilun oltava juoksua? Jaksaako kulkea miten pitkään? 

Vierailija
271/726 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska kyllä nähdä kun nuo pennut kasvaa että millainen meno ja myllerrys niistä tulee.

Viime vuonna katsoin ensimmäisen kerran tätä pentuliveä ja vähän kyllä kaipaan niitä rähiseviä shiban pentuja. Erityisesti sitä mustaa joka oli aina jonkun kimpussa.

Rähiseeköhän nämä vähän vähemmän mutta menevät sitäkin lujempaa

Vierailija
272/726 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska kyllä nähdä kun nuo pennut kasvaa että millainen meno ja myllerrys niistä tulee.

Viime vuonna katsoin ensimmäisen kerran tätä pentuliveä ja vähän kyllä kaipaan niitä rähiseviä shiban pentuja. Erityisesti sitä mustaa joka oli aina jonkun kimpussa.

Rähiseeköhän nämä vähän vähemmän mutta menevät sitäkin lujempaa

Minä taas seurasin innolla akan pentuja, mutta en katsonut shiboja jatkuvan rähinän takia (myös emo rähisi jatkuvasti pennulleen). Tätä katson sen aikaa, kun eivät rähinöi. Jos aloittavat, niin siirryn mukavampien ohjelmien pariin.

Vierailija
273/726 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollakulla whippet? Lenkkeilläänkö heidän kanssa tavallisesti vai onko sen ulkoilun oltava juoksua? Jaksaako kulkea miten pitkään? 

Mulla on ollut kolme whippettiä. Kyllä niiden kanssa käydään ihan tavallisilla remmilenkeillä, mutta on oltava myös paikka, jossa whippetin voi päästää irti, jolloin se saa juosta, useamman kerran viikossa. Jotkut tykkäävät myös pyörän vieressä juoksemisesta, mutta se ei korvaa vapaana juoksutusta.

Vierailija
274/726 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiran pennut syntyvät turvalliseen pesään, joten niiden ei tarvitse syntyä "valmiina". Yleisestikin petoeläinten pennut syntyvät kehittymättömämpinä, kuin saaliseläinten.

Vierailija
275/726 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan katsomun mitään eläinvideoita, mutta viime yönä oli ihana nukahtaa sohvalle, kun yle näyttää lineaarisesta pötyputkesta öisin. Ihanaa, kin oli seuraa. Siinä ne nukkuivat kanssani, jalat vispasivat ja kierivät.

Täytyy alkaa katsomaan eläinjuttuja. Olihan toi nyt hellyttävää. M60

Vierailija
276/726 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella suloisia pötkylöitä! Energiaa piisaa ja sinnikkäitä pentuja ovat. Ihanaa ajanvietettä katsoa pentuliveä!

Vierailija
277/726 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä pari jaksoi viilettää tuhatta ja sataa ympäri ämpäri pentulaatikkoa. 

Vierailija
278/726 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin olen sinin pesuetta katsonu. Kaipaan sisäkköä! En ole kertaakaan nähny häntä mukana. Tykkäsin shibojen assistentista, kun hänellä oli aktiivinen ja lempeä rooli. Enemmän mukana touhussa.

Vierailija
279/726 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän noilla "laatikkonimillä" ole mitään väliä, kun kasvattaja tietenkin päättää viralliset nimet ja pentujen omistajat omat kutsumanimensä. Ihan ohjelmasisältöä vain nimiehdottelut.. :D

Luuletko, että muut eivät tätä tienneet.

Vierailija
280/726 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiito, Pinko, Vauhti, Salama, Tuuli, Lento ehdotin koska vauhti ja nopeus teemana

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi