Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ehmettiä? Eilen vielä valtioneuvoston sivuilla kerrottiin, että asumistukea ei saisi enää vanhempien omistamaan asuntoon,

Vierailija
13.09.2023 |

mutta nyt sitä tekstiä ei enää löydy? Oonko mä tulossa hulluksi vai onko se poistunut sieltä? Ensimmäinen vaihtoehto on myös hyvin mahdollinen.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku takapakki tässä on otettu. Minä asun vanhempani omistamassa asunnossa, mutta olen pienituloinen siitä huolimatta. Isäni ei myöskään ole varakas. Maksan vuokraa alle markkinahinnan, jolloin asumistukikin on pienempi. Tämä asia koskettaa minua ja kiinnostelee aika tavalla, että täytyykö tässä alkaa hakemaan asuntoa.

Miksei vanhemmat anna asuntoa ennakkoperintönä sinulle?

Millä kuvittelet jonkun tukien varassa elävän maksavan perintöverot?

Vierailija
42/55 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku takapakki tässä on otettu. Minä asun vanhempani omistamassa asunnossa, mutta olen pienituloinen siitä huolimatta. Isäni ei myöskään ole varakas. Maksan vuokraa alle markkinahinnan, jolloin asumistukikin on pienempi. Tämä asia koskettaa minua ja kiinnostelee aika tavalla, että täytyykö tässä alkaa hakemaan asuntoa.

Omistusasuntoon ei saa tulevaisuudessa asumistukea. En pystyisi maksamaan vastiketta, joka on tällä hetkellä 528 euroa ja nousee putkiremontin myötä yli satasella.

Ei millään pahalla, mutta kuulostaa huonosti hoidetuilta yhtiöltä jos vastike on noin korkea! Kaksion vastike saa alkaa korkeintaan kolmosella, yksiön kakkosella

Niin on. Harva osakas on ollut kiinnostunut remonteista ajoissa ja siitä on seurannut kalliita ongelmia. Suuri osa asunnoista on sijoittajien omistamia ja heitä kiinnostaa vielä vähemmän mitkään remontit. Asuntojen arvo ei nouse, vaikka kuinka remontoitaisiin, joten tavallaan ymmärrän haluttomuuden sijoittaa sellaiseen, mutta pakko jotain on tehdä tai nämä asunnot eivät ole kohta asumiskunnossa.

Huvittavaa kyllä, että tässä kaupungissa asunnot ovat halvempia, mitä lähemmäs merenrantaa mennään. Meiltä on kilometri rantaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työ horisette. Lukeehan siellä edelleenkin niin, että asumistukea ei jatkossa saa vanhempien omistamaan asuntoon.

Vierailija
44/55 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän Kokoomuksella ole aika paljon äänestäjiä, joiden lapset asuvat heidän asunnoissaan ja saavat asumistukea. Edes Orpo ei voi olla niin typerä, että vie heiltä sen ainoan etuuden, jota heidän perheilleen maksetaan.

Kyse on ihan muusta kuin typeryydestä ja kertoo sen, ettei paapota omistusasujia.

Sinänsä oikeanlainen päätös,että asumistukea maksetaan vain kriteerit täyttävälle vuokralla asujalle. Ei omistusasujalle.

Ei ole oikein että yhteiskunnan eli meidän veronmaksajien varoilla edistetään omaisuuden kartuttamista ja ylläpitoa.

Vierailija
45/55 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla hyvä ettei löydy. Mutta mikä todellinen tilanne lienee, että saavatko ihmiset pitää kodin vai mihin mennään.

Vierailija
46/55 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastelun eilen keski-ikäistä naista Ullanlinnassa omistusasunnossa.

Jyystiin makuuhuoneessa ja oloissa, kun oli painetta pannussa.

Vieläpä suihkussa otin vyötäröltä kiinni ja panin sitä jumalauta perseeseen!

M56

Vierailija
47/55 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtioneuvoston kanslia on sitten prse työpaikka niin että ei kannata hakea töihin!

Vierailija
48/55 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastelun eilen keski-ikäistä naista Ullanlinnassa omistusasunnossa.

Jyystiin makuuhuoneessa ja oloissa, kun oli painetta pannussa.

Vieläpä suihkussa otin vyötäröltä kiinni ja panin sitä jumalauta perseeseen!

M56

Onnea! Oliko velaton asunto?

Vierailija
49/55 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän aikuinen lapsi tiedä saako perintöä, jolla perustaa vaikka yritys, jos osaa. Koska omistusasuntoa ei edelleenkään pysty ylläpitämään tukien avulla, ellei ole ansiosidonnainen tai työ, taloyhtiön ylimääräiset kulut pitävät siitä huolen. Ja pieni tuki. Asuntoraha voi mennä vanhempien hoivaan kun vanhemmat vanhoja tai kissojen katasrofiyhdistykselle. Kiertoon kaikki raha lopulta menee.

Vierailija
50/55 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän aikuinen lapsi tiedä saako perintöä, jolla perustaa vaikka yritys, jos osaa. Koska omistusasuntoa ei edelleenkään pysty ylläpitämään tukien avulla, ellei ole ansiosidonnainen tai työ, taloyhtiön ylimääräiset kulut pitävät siitä huolen. Ja pieni tuki. Asuntoraha voi mennä vanhempien hoivaan kun vanhemmat vanhoja tai kissojen katasrofiyhdistykselle. Kiertoon kaikki raha lopulta menee.

Ei Suomessa kannata perustaa yritystä, vaikka olisi rahaa. Yrittäjiä kohdellaan kuin Venäjällä joten ei kannata. Sitäpaitsi miksi perustaa yritystä jos voi olla työntekijä?

Vierailija
51/55 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa kannata perustaa yritystä, vaikka olisi rahaa. Yrittäjiä kohdellaan kuin Venäjällä joten ei kannata. Sitäpaitsi miksi perustaa yritystä jos voi olla työntekijä?

Osa ei pysty yritysten vaatimuksiin lainkaan tai sovi sinne, stressissä ja uupuu, ei voi hyvin. Tai perussairauksia tai vaivoja. Ehkä kiusattu koko elämänsä ja peloteltu. Toive että voi hyvin ja on erilainen ympäristö. Pienyrittäjä voi olla osa-aikainen yrittäjä, mutta joillekin yrittäjyys on vaikeaa, ellei homma jotenkin toimi. Ylläpito vaatii jo rahaa, koska laitteet, pakkaukset, välineet jne.

Vierailija
52/55 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vanhempien omistamaan asuntoon pitäisi saada asumistukea?

Miksi nyt yleebsä mihinkään vuokra-asuntoon asumistukea saa,, ei ole ilmaista se asuminen.

Minä asun äitini pienessä kaksiossa, äiti aauu miesystävänsä kanssa. Ei tosiaankaan ole rikas, vaan köyhä eläkeläinen. Minä maksan äitille vuokraa, kuin oon maksanut muillekin vuokranantajille elämässä.

Ja olen itse sairas viiskymppinen eläkeläinen.

Ei kaikki omistusasunnon omistajat ole varakasta väkeä. Pitkän elämän aikana myös tavisduunari on voinut hankkia semmoisen lainaa maksamalla.

Vierailija
53/55 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä oli ÄO-testin ratkaisevin, loogisuutta testaava väite.

Mikäli lukija päätyi ymmärtämään, että omalta vanhemmalta vuokrattuun asuntoon ei aikuinen, vanhemmistaan taloudellisesti riippumaton, tulevaisuudessa saisi asumistukea

----------------> lukijan ÄO <100

Vierailija
54/55 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä oli ÄO-testin ratkaisevin, loogisuutta testaava väite.

Mikäli lukija päätyi ymmärtämään, että omalta vanhemmalta vuokrattuun asuntoon ei aikuinen, vanhemmistaan taloudellisesti riippumaton, tulevaisuudessa saisi asumistukea

----------------> lukijan ÄO <100

Oli miten oli, niin melko heikko esitys hallitukselta. Kyllä lakeja pitäisi laatia niin, että ne ovat ymmärrettävissä ilman väärinymmärryksen mahdollisuutta.

Vierailija
55/55 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eehhehee. Lausuntopalvelu pykii, kuinka ollakaan. Yritin jättää lausunnon, mutta eipä onnistunut ei

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan