Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsette aamulla nopeasti käyntiin?

Vierailija
13.09.2023 |

Itseäni harmittaa, kun heräilemiseen menee aina 2-3 tuntia. Nukun tarpeeksi ja herään ilman herätyskelloa. Keitän kahvit ja juon 6 kupillista. Tämä ei auta, vaan kaikki on tahmeaa ensimmäiset 2-3 tuntia.
Harmittaa ajan tuhlautuminen, vaikka olen jo eläkeikäinen ja periaatteessa aikaa on paljon. Olisi vaan edelleen omia töitä ja harrastuksia, joille en ehdi aamusta.
Tänään heräsin yhdeksältä ja nyt kello 11.51 olen valmis lähtemään kunnolla liikenteeseen koiran kanssa. Vien kirpputorille kirjoja, vien muovit ja kartongit kierrätykseen ja lähden sitten sienimetsään koiran kanssa.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama ongelma. Pitää herätä töihin jo monta tuntia ennen että pääsee ajoissa liikenteeseen.

Vierailija
2/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikataulu hoputtaa, jos haluaa päästä riittävän aikaisin töistä kotiin...

Mä heräilen arkena klo 6 mennessä, viikonloppuisin ilman herätystä 5.30 ja 7.30 välillä. Arkena mulla on ollut hidas aamu, jos kuudelta herättyäni olen lähdössä töihin vasta 10 yli 7. Viikonloppuna saatan lojua sängyssäkin tunnin ennen kuin nousen aamupalalle, syön rauhassa ja venyn sohvalla ennen kuin saan itsestäni mitään irti. Jos olisin eläkkeellä, voisin kuvitella aamujeni olevan lähes jatkuvasti viikonloppuaamujeni kaltaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräätkö luonnollisesti tuolloin yhdeksältä?

Vierailija
4/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kupillista? Mitä vittua? Sulla pitää olla kyllä aika vahva toleranssi. Sun pitää varmaa suosiolla jo siirtyä piriin.

Vierailija
5/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia ei kannata juoda heti, kun on herännyt!

"Tutkimusten mukaan kahvia ei kuitenkaan kannattaisi juoda heti aamusta. Kahvilla on nimittäin tehokkaampi vaikutus, jos sen nauttii kello 9.3011.30 välillä. Syynä tähän on se, että kehon tuottamien stressihormonien, kortisolien tuotanto ehtii tasoittua, jolloin myös kofeiini vaikuttaa tehokkaammin. Aamulla herätessäsi kortisolin tuotanto on kiivaimmillaan."

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/ala-missaan-nimessa-juo-kahv…

Vierailija
6/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain nousen?

Vierailija
7/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi

Vierailija
8/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin laiskoista aamuistani, ei ole kiire...

Vierailija
9/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousen ylös, käyn suihkussa, kuivaan hiukset, laitan kevyen meikin, pukeudun ja lähden. Ei siinä sen kummempaa tarvitse venytellä.

Vierailija
10/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari stobee aamusin juon, joskus sidukkaa.

Vierailija
11/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvia ei kannata juoda heti, kun on herännyt!

"Tutkimusten mukaan kahvia ei kuitenkaan kannattaisi juoda heti aamusta. Kahvilla on nimittäin tehokkaampi vaikutus, jos sen nauttii kello 9.3011.30 välillä. Syynä tähän on se, että kehon tuottamien stressihormonien, kortisolien tuotanto ehtii tasoittua, jolloin myös kofeiini vaikuttaa tehokkaammin. Aamulla herätessäsi kortisolin tuotanto on kiivaimmillaan."

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/ala-missaan-nimessa-juo-kahv…

Entäs kun mä herään lähes joka aamu vasta 9.30.

Vierailija
12/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamujumppa.

Vierailija
13/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 3 vuorotyötä. Aamulla jos herätys 5.30 saan aamutoimet tehtyä 30min ja ulos ovesta. Yövuorojen jälkeen herääminen taas vaatii sen 2-3 tuntia, että aivot herää. Sit vasta pystyy toimimaan. Yritin tossa tehdä lapsille lettuja, kun yövuoron jälkeen nukuin 3 tuntia. Ei siitä tullu mitään, en tajunnu laittaa edes rasvaa pannulle ja palo kiinni. Onneks 13v tuli fiksuna jeesaamaan ja paisto loput. Itse hoomoilasena vaan katoin vieressä ja ihmettelin itseäni, miks edes aloin tohon hommaan, kun tiesin et pää ei toimi.

Vierailija
14/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti pääsee käyntiin, kun pomppaa heti ylös, kun herätys soi.

Väkevää kahvia iso mukillinen, paahtoleipä, sekä viili tai, jogurtti.

Siinä aamupalaaa syödessä, tabletista Hesarin ja YLE uutiset.

Nopea suihku, kevyt meikki=ripsari ja kulmat, ja lopuksi hammaspesu.

Sitten vaan reipas kävely bussipysäkille, joka vie duuniin.

Ei mitään käynnistysongelmia.

Vierailija
15/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätyksen soidessa klo 6 nousen heti pystyyn ja juon sitä kahvia. Luen päivän digilehden. Kahvi ja digi 20 min.. Sen jälkeen työlaittautumiselle tunti. Etätyöpäivinä kahvi herätyksen jälkeen ja saman tien koneelle hommiin. Kaksi tuntia rauhaa, ennen kuin klo 8 alkaa sataa spostia.

Vierailija
16/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tämä on ihan ihmiskohtaista. Joillekin sopii heräämisen jälkeen vaan pukea ja lähteä ovesta ulos ja toiset tykkäävät heräillä rauhassa aamiaisen äärellä. Itse kuulun jälkimmäisiin. Päivä pilalla jos pitää kiireellä aamulla rynnätä töihin.

Vierailija
17/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. En ole koskaan ollut aamuihminen ja tuskin koskaan sellaiseksi muutunkaan.

Vierailija
18/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousen ylös ja teen aamutoimet ja syön aamupalan samalla selatessa tietokonetta. 40min heräämisen jälkeen ovesta ulos ja töihin.

Vierailija
19/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla eläkkeellä, saa olla rauhassa.

Vierailija
20/44 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen päivärytmi, myös niinä vapaina päivinä, auttaa todella paljon. Riittävän ajoissa nukkumaan ja aikaisin ylös, esimerkiksi. Säännölliset rutiinit, aamusuihku, kahvi, ulos lenkille tai kauppaan, kirjastoon tms. Suunnittele jo edellisenä päivänä menosi. Harrasta riittävästi ja monenlaista. Kevennä ruokavaliota ja jätä kaikki sokeripitoiset pois, ne vain väsyttävät. Pidä itsesi reippaana ja tekevänä, varsinkin nyt syksyn saapuessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi