Miksi naiset pariutuvat miehen kanssa joka on vähintään samaa tasoa kuin mitä nainen itse on?
Mikä tämän ilmiön selittää? Miksi naiset ei pariudu alaspäin mutta miehet pariutuu?
Onko tämä biologiaa eli naiset hakee miehestä taloudellista sekä sosiaalista turvaa?
Kommentit (1480)
Oma päällikön päällikköni (nainen) on naimisissa duunarin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä löytyy taulukko, josta voi laskea tarkkaan oman tasonsa?
MAOLin taulukoista löytyy hyvät kaavat siihenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska omantasoisia miehiä on liian vähän (nyt en puhu ulkonäöstä vaan todellisesta tasosta), olen yrittänyt pariutua alaspäin. Se ei vaan koskaan toimi.
Olen itse kuin urheiluauto, jota pyöräilevä mies ei osaa käyttää eikä edes tajua sen kaikkia hienouksia ja mahdollisuuksia.
Mies alkaa jossain vaiheessa vetää = polkea/alistaa minua tasolleen.
Ainoa onnistunut suhde on omantasoisen kanssa.
Kiinnostaa, että mikä on se taso johon mies sinua yrittää vetää? Noin niinkuin konkreettisesti, mitä tarkoittaa?
Kaikkein konkreettisimmin henkistä väkivaltaa. Dr Phil puhuu tästä termillä leveling. Eli kun toinen tajuaa olevansa "heikompi" eikä pysty itse nousemaan toisen tasolle, hän alkaa lytätä toista.
Tarkoitetaanko tässä nyt taloudellista tasoa?
Henkistä (luonne, käytös, mielenkiinnonkohteet, älykkyys, koulutus) sekä sitä kautta myös yleensä parempia tuloja tai vähintään tulevaisuudennäkymiä.
Ei koulutus läheskään aina merkitse parempia tuloja. Moni haluaa vain tietää jatkuvasti enemmän uusia asioita. Maailman älykkäin ihminen asuu asuntovaunussa ja yrittää kehittää siellä kaiken selittävää teoriaa maailmankaikkeudesta.
Maailman älykkäin asuntovaunussa asuva kestoteorisoiva ihminen kuulostaa yhtä huonolta vaihtoehdolta kuin "keravalainen amis".
Nainen siis rakastuu rahaan?
Vierailija kirjoitti:
Naisten mielestä siis ihmisen koulutustaso ja tulotaso määrittää sen minkälainen ihminen on? 🤔
Jos ihminen on vaikka 30 vuotiaaksi asti tehny pienellä palkalla töitä ja sitten se opiskelee korkeakoulututkinnon jonka myötä palkka nousee reilusti niin miten se ihmisen luonne siinä muuttuu?
Sitä pitää verrata siihen, joka jatkaa pienellä palkalla työskentelyä eikä halua tehdä mitään tilanteen korjaamiseksi. Ihan sama, kun joku poistaa kengästä hankaavan kiven ja toinen jatkaa kävelyä ja marisee, miten kivi hankaa kengässä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on kaksi suht saman näköistä miestä jotka on myös suht samanlaisia luonteeltaan niin niistä kahdesta nainen valitsee sen jolla on paremmat tulot.
Onko tässä valinnassa jotain väärää?
Kyllä minäkin miehenä kahdesta samanlaisesta naisesta valitsen sen varakkaamman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiselle on mahdoton ajatus elättää miestä mutta itse kyllä ollaan mielellään varakkaan miehen elättinä.
Ei suinkaan ole mahdoton, tunnen muutamankin naisen :) Tai onhan miehillä omat tulonsa, mutta huomattavasti pienemmät. Vaatii vain mieheltä hyvää itsetuntoa, jotta voi nöyrtyä lähtemään vaimon maksamille ulkomaanreissuille. Ei onnistu kaikilta miehiltä.
ps. naisten palkat pitäisi kyllä saada korkeammalle tasolle!
Täällä oli muutama päivä sitten ketju jossa puhuttiin eroamisesta ja siinä ketjussa oli kolme naista joita harmitti se että mies loisi heidän lompakollaan. Kukaan muista keskusteluun osallistuvista naisista ei maininnut sanallakaan sitä että miehen rahat olisivat syy pysyä liitossa. Ei yksikään! Tämä järkytti palstan tasojankkaajamiestä niin paljon, että hän kirjoitti kommentin "yllättää kuinka moni nainen pysyy suhteessa miehen rahojen takia, niin minäkin", vaikka koko ketjussa ei ollut yhtäkään naista joka olisi maininnut pysyvänsä suhteessa miehen rahojen takia eikä se ollut issue kenelläkään :DDD.
Lyhyellä tähtäimellä naisen tehtävä on suostua seksiin ja vähän pidemmällä perustaa perhe. Kun lapsi on syntynyt, mies voi tarvittaessa vaihtaa maisemaa, jos jälkikasvu vaan pysyy elossa ilman häntäkin.
Naisen vastuulla on etsiä itselleen pidempiaikainen elanto ja yrittää löytää ainakin rahoittaja ellei puolisona pysyvä lapsen kasvatusvaiheen ajaksi. Jotkut hakevat elättäjää itselleen.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/amerikkalaistutkimus-miehen-tyottomyys…
Amerikkalaistutkimus: Miehen työttömyys vaikuttaa merkittävästi avioeroriskiin naisen ei
Miksi näin? Naisetko ei ole rahan perässä?
Vierailija kirjoitti:
Naisten mielestä siis ihmisen koulutustaso ja tulotaso määrittää sen minkälainen ihminen on? 🤔
Jos ihminen on vaikka 30 vuotiaaksi asti tehny pienellä palkalla töitä ja sitten se opiskelee korkeakoulututkinnon jonka myötä palkka nousee reilusti niin miten se ihmisen luonne siinä muuttuu?
Ööh, missäs viestissä niin sanottiin? Ei sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on vaikka 30 vuotiaaksi asti tehny pienellä palkalla töitä ja sitten se opiskelee korkeakoulututkinnon jonka myötä palkka nousee reilusti niin miten se ihmisen luonne siinä muuttuu?Sitä pitää verrata siihen, joka jatkaa pienellä palkalla työskentelyä eikä halua tehdä mitään tilanteen korjaamiseksi. Ihan sama, kun joku poistaa kengästä hankaavan kiven ja toinen jatkaa kävelyä ja marisee, miten kivi hankaa kengässä.
Mitenkä ne jotka tekee pienellä palkalla töitä eikä ne marise asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Naiset pariutuvat lähes aina miehen kanssa jonka kokevat olevan samalla viivalla, tai sitten mies yläpuolella.
Enkä tarkoita tässä nyt mitään päläpälä tasoteoriaa. Vaan ihan siis kaikkea mahdollista. Joitain poikkeuksiakin löytyy. Joskus esim. näin ihanan pariskunnan Youtubesta missä tavallinen ja kaunis nainen seurusteli jonkun aika ruman, ja oliko hänellä jonkilaista sairautta tai vastaavaa.
No ehkä tuo mies oli huippu mukava tyyppi ja sen takia hän on korkeatasoinen.
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaistutkimus: Miehen työttömyys vaikuttaa merkittävästi avioeroriskiin naisen ei
Sitä sinun täytyy varmaan kysellä amerikkalaisnaisilta. Minä ainakin olen Suomessa ja olen elättänyt miestäni hänen ollessa jonkin aikaa työtön.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siteeraat amerikkalaistutkimuksia? Suomessa jos mies erotetaan työpaikasta syynä on aivan liian usein alkoholi, ja sitten kun sitä on työttömänä kaikki aika juoda, nainen saa viimein tarpeekseen.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa pitää selvittää, miten se työtön mies viettää päivänsä. Erossa kumpikin ottaa taloudellisesti takkiin, joten työttömyys itsessään ei ole syy erota. Varmaan myös löydät aiheesta suomalaisen tutkimuksen, kun Amerikkaa ja Syomea ei voi verrata toisiinsa, sen verran paljon kulttuurillisia eroja meissä on.
Ihminen viihtyy kaltaistensa seurassa. Kyse ei ole suoraan sosiaalisesta statuksesta, vaan omasta käsityksestä itsestään. Jos esim duunari-identiteetillä omaava nainen kouluttautuu yliopistossa, hän hyvin todennäköisesti valitsee puolisokseen kuitenkin enemmän duunarin kuin maisterin, koska kokee olevansa hänen kanssaan ns kaltaisessa seurassa. Eri asia ovat sitten pyrkyrinaiset, jotka panostavat erityisesti omaan ulkonäköön ja bongaavat itselleen mahdollisimman varakkaan miehen.
Tasoteoria ei liity siis pelkästään ulkonäköön ja rahaan, vaan omaan identiteettiin. Viimeistään 40v naiset eroavat ja etsivät itselleen sen omaan tasoaan vastaavan miehen. Tai jäävät sinkuiksi, jos kissat kiinnostavat enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska omantasoisia miehiä on liian vähän (nyt en puhu ulkonäöstä vaan todellisesta tasosta), olen yrittänyt pariutua alaspäin. Se ei vaan koskaan toimi.
Olen itse kuin urheiluauto, jota pyöräilevä mies ei osaa käyttää eikä edes tajua sen kaikkia hienouksia ja mahdollisuuksia.
Mies alkaa jossain vaiheessa vetää = polkea/alistaa minua tasolleen.
Ainoa onnistunut suhde on omantasoisen kanssa.
Kiinnostaa, että mikä on se taso johon mies sinua yrittää vetää? Noin niinkuin konkreettisesti, mitä tarkoittaa?
Kaikkein konkreettisimmin henkistä väkivaltaa. Dr Phil puhuu tästä termillä leveling. Eli kun toinen tajuaa olevansa "heikompi" eikä pysty itse nousemaan toisen tasolle, hän alkaa lytätä toista.
Tarkoitetaanko tässä nyt taloudellista tasoa?
Henkistä (luonne, käytös, mielenkiinnonkohteet, älykkyys, koulutus) sekä sitä kautta myös yleensä parempia tuloja tai vähintään tulevaisuudennäkymiä.
Ei koulutus läheskään aina merkitse parempia tuloja. Moni haluaa vain tietää jatkuvasti enemmän uusia asioita. Maailman älykkäin ihminen asuu asuntovaunussa ja yrittää kehittää siellä kaiken selittävää teoriaa maailmankaikkeudesta.
Maailman älykkäin asuntovaunussa asuva kestoteorisoiva ihminen kuulostaa yhtä huonolta vaihtoehdolta kuin "keravalainen amis".
Nainen siis rakastuu rahaan?
Ei vaan tunne-elämältään kohtuuterveeseen ja -normaaliin mieheen. Korkea älykkyys korreloi vahvasti kirjolaisuuden kanssa, eikä sellainen elämä ole helppoa, kun toinen ei ymmärrä, miten ihmisten kanssa ollaan.
ps. Se keravalainen amis voi tienata koviakin summia vaikka ahtaajana, mutta kun muuten ei löydy yhteistä tarttumapintaa, niin vaikea sellainenkin parisuhde on luoda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näin? Naisetko ei ole rahan perässä?Sitä sinun täytyy varmaan kysellä amerikkalaisnaisilta. Minä ainakin olen Suomessa ja olen elättänyt miestäni hänen ollessa jonkin aikaa työtön.
Eikö hän saannut ansiosidonnaistapäivärahaa ja/tai työmarkkinatukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on vaikka 30 vuotiaaksi asti tehny pienellä palkalla töitä ja sitten se opiskelee korkeakoulututkinnon jonka myötä palkka nousee reilusti niin miten se ihmisen luonne siinä muuttuu?Sitä pitää verrata siihen, joka jatkaa pienellä palkalla työskentelyä eikä halua tehdä mitään tilanteen korjaamiseksi. Ihan sama, kun joku poistaa kengästä hankaavan kiven ja toinen jatkaa kävelyä ja marisee, miten kivi hankaa kengässä.
He ovat sitten tyytyväisiä elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen tulisi pyrkiä tekemään sellaisia töitä, joka tekee hänet onnelliseksi. Jos on unelmatyössään ja on tyytyväinen pieneen palkkaansa niin eihän siinä mitään. Hölmöä taas on sellainen, että vihaa työtänsä ja/tai palkkaansa, mutta ei tee mitään muuttaakseen asiaa paremmaksi.
Ammatin perusteella valitsisin miehekseni lähihoitajan, koska pidän pörssi-ihmisiä stereotyyppisesti kovina materialisteina, eikä se taas sovi humaaniin maailmankuvaani ja arvoihini.