"Vankeusaika murhasta noin kolme vuotta" - Vain Suomessa mahdollista!
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kertaa Suomessa voi saada tuomioin murhasta ensikertalaisena? Ainakin kolme kertaa, kun aloittaa tarpeeksi nuorena.
Toinen erittäin kummallinen asia on se, että toinen tuomio on uutta tuomiota ALENTAVA. Sehän vaan antaa mahdollisuuden tehdä lisää rikoksia tukkualennuksella. Jos yhdestä on tulossa jo jonkun vuoden vankeustuomio, niin samahan se on tehdä lisää, kun ei tuomio siitä lisäänny.
Muistelisin että jos 7 vuoteen ei tee samaa rikosta niin sitten lasketaan taas ensikertalaiseksi. Ihan älytön käytöntö. Ymmärrän että punaisia päin ajamisessa voitaisiin katsoa läpi sormien ensikertalainen mutta sitä vakavammissa rikoksissa ei ole kenekään etu antaa hyvitystä.
Itse asun maassa, jossa murhasta saa aina 25 vuotta vankeutta ja hyvityksiä ei saa. Toimiva käytäntö sillä murhia tehdään täällä vähiten maailmassa.
"Nii ja ollaa suomes nii päästää pälkähäst, jos jotai käy." Oksettavaa, että oli oikeassa pikkuhirviö. Häpeällistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi heille ei annettu tuota maksimiaika, eli kolme neljäsosaa tuomiosta, jonka alle 18-vuotiaaalle voi antaa? Istuisivat vankilassa vielä useita vuosia. Miksi aina vain tuo kolmasosa?
Muistaakseni luin jostain, että rangaistusasteikon yläpään kovemmat tuomiot on varattu törkeille tapauksille. Minkälaisia hirveyksiä pitää tapahtua että niitä joskus ehkä käytetään ilman alennuksia ja yllättäviä vapautumisia.
Mitä jos joku selvittää näiden "sankarien" uudet nimet ja käy tervehtimässä heitä iloisesti?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos joku selvittää näiden "sankarien" uudet nimet ja käy tervehtimässä heitä iloisesti?
Niinpä. Joku voi käydä heidän luonaan sanomassa:"Terve juu!"....!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kertaa Suomessa voi saada tuomioin murhasta ensikertalaisena? Ainakin kolme kertaa, kun aloittaa tarpeeksi nuorena.
Toinen erittäin kummallinen asia on se, että toinen tuomio on uutta tuomiota ALENTAVA. Sehän vaan antaa mahdollisuuden tehdä lisää rikoksia tukkualennuksella. Jos yhdestä on tulossa jo jonkun vuoden vankeustuomio, niin samahan se on tehdä lisää, kun ei tuomio siitä lisäänny.
Muistelisin että jos 7 vuoteen ei tee samaa rikosta niin sitten lasketaan taas ensikertalaiseksi. Ihan älytön käytöntö. Ymmärrän että punaisia päin ajamisessa voitaisiin katsoa läpi sormien ensikertalainen mutta sitä vakavammissa rikoksissa ei ole kenekään etu antaa hyvitystä.
Itse asun maassa, jossa murhasta saa aina 25 vuotta vankeutta ja hyvityksiä ei saa. Toimiva käytäntö sillä murhia tehdään täällä vähiten maailmassa.
Mitä hittoa, että murha on ok seitsemän vuoden välein?
Siinähän kerkeää tekemään ihmiselämän aikana vaikka mitä 😳
EHKÄ JOKU SELVITTÄÄ NÄIDEN SANKARIEN UUDET NIMET JA KÄY TERVEHTIMÄSSÄ HEITÄ ILOISESTI??
Vierailija kirjoitti:
EHKÄ JOKU SELVITTÄÄ NÄIDEN SANKARIEN UUDET NIMET JA KÄY TERVEHTIMÄSSÄ HEITÄ ILOISESTI??
Juuri niin...
Kaksi asiaa:
1) Mikä tekee lapsesta hirviön? Se, ettei häntä ole kasvatettu Raamatun oppien mukaan, eli suomeksi sanottuna ei ole annettu lapsena kunnon selkäsaunaa, silloin kun siihen olisi ollut tilaisuus, ja nyt, vähän vanhempana, se ei enää onnistu. Pilkka ja ylimielisyys on tulleet tilalle heillä jo aikoja sitten, koska nupullaan ei ole nipistetty sen rumaa päätä.
2) Miksi ei haluta antaa piiskaa lapsille silloin kun siihen on aihetta? Vastaus: Isebellin henki. Look it up, people! Sen olemassa olo maassamme on tullut tärkeämmäksi kuin Herran. Herra on lähtenyt tästä maasta, koska ei ole kelvannut näiden isebellien mielestä.
Kaikki mitä te nyt ihmettelette, johtuu siitä, ettei ole oltu Jumalalle kuuliaisia, vaan on menty sörkkimään Hänen ohjeitaan vastaan, ja tekemään omin päin kaikenlaista sont*aa. Tilauksia on tulossa yhä vain lisää, maanpäälle manifestoituen, joten valitkaa nyt hemmetissä se leirinne, sillä pahaa te ette pahalla voita ja Jumalan armo ei kestä ikuisesti jumalattomia kohtaan. Tämä on vasta alkusoittoa, jos edes sitäkään, sillä ajat muuttuu, loppua kohti.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi asiaa:
1) Mikä tekee lapsesta hirviön? Se, ettei häntä ole kasvatettu Raamatun oppien mukaan, eli suomeksi sanottuna ei ole annettu lapsena kunnon selkäsaunaa, silloin kun siihen olisi ollut tilaisuus, ja nyt, vähän vanhempana, se ei enää onnistu. Pilkka ja ylimielisyys on tulleet tilalle heillä jo aikoja sitten, koska nupullaan ei ole nipistetty sen rumaa päätä.
2) Miksi ei haluta antaa piiskaa lapsille silloin kun siihen on aihetta? Vastaus: Isebellin henki. Look it up, people! Sen olemassa olo maassamme on tullut tärkeämmäksi kuin Herran. Herra on lähtenyt tästä maasta, koska ei ole kelvannut näiden isebellien mielestä.Kaikki mitä te nyt ihmettelette, johtuu siitä, ettei ole oltu Jumalalle kuuliaisia, vaan on menty sörkkimään Hänen ohjeitaan vastaan, ja tekemään omin päin kaikenlaista sont*aa. Tilauksia on tulossa yhä vain lisää, maanpäälle manifestoituen, joten valitkaa nyt hemmetissä se leirinne, sillä pahaa te ette pahalla voita ja Jumalan armo ei kestä ikuisesti jumalattomia kohtaan. Tämä on vasta alkusoittoa, jos edes sitäkään, sillä ajat muuttuu, loppua kohti.
Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.
Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)
Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!
Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.
Jesaja 45:5-7
"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."
Kuka tollo on keksinyt nämä lievät rangaistukset?
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö elämään tämän asian kanssa ollenkaan Suomessa, josko olisi parempi muuttaa ulkomaille kun siellä on paremmin asiat kuitenkin. Me kun ei vaan voida muuttua ulkomaaksi eikä niiden systeemiksi.
Jaa ei voida vai? Aikalailla ulkomaalaiset systeemit kunniaväkivaltoineen alkaa Helsingissä ainakin jo olla ja Suomesta on jäljellä enää rippeet.
Mielestäni kohtuullinen rangaistus. Kolme vuotta vankilassa on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alaikäisille on kaikissa maissa lievemmät rangaistukset.
Lievemmät kuin aikuisella, mutta ei samaa huumoritasoa kuin Suomen "tuomiot". USA ja briteissä saa ala-asteikäisetkin kunnon tuomioita ja rikosvastuu alkaa jo 10-vuotiaana.
Ja kuinka moneksi vuodeksi haluaisit 10-vuotiaat vankilaan?
Olisit edes vaivautunut lukemaan juttua. Teit nyt itsestäsi pellen tuolla kommentilla.
Niin se on asiat suomessa. Minäkin tein rikoksia alaikäisenä enkä saanut mitään rankaistusta edes. Ryöstin kaupan ja sain siitä 17000 euroa. En joutunut vankilaan vaan ja asuin jo valmiiksi lastenkodissa muutenkin. Minua vaan kuulusteltiin ja sossutädit alko tarkkailee. Olin 15 vuotias. Rahat piilotin ja käytin myöhemmin leveään elämään.
Mukamas sivistysvaltio. Ollaan pimeällä keskiajalla. Kaikkia pitää miellyttää, jopa syyllisiä ja heidän sukulaisiaan. Uhreille jää kipu ja kärsimys. Poliisikoira puri nukkuvan miehen kolmeksi viikoksi sairaalaan. Oikeus otti 13 000 euron korvaukset pois. ( hovioikeus), Nykyään on motto yritä pysyä kaikkien onnettomuuksien ja väkivallan ulkopuolella. Olet omillasi. syyllisiä ei tuomita. Korvauksista viis.
Tutkimusten mukaan rangaistukset eivät opeta ihmiselle mitään hyvästä käytöksestä. Mitä kovemmat rangaistukset niin sitä enemmän rikollisuutta (USA vs. Suomi).
Osataan sitä muualla antaa kunnon tuomioita. Turkissa annettiin ei-murhamiehelle yli 11 000 vuoden vankeusrangaistus.
Vierailija kirjoitti:
Niin se on asiat suomessa. Minäkin tein rikoksia alaikäisenä enkä saanut mitään rankaistusta edes. Ryöstin kaupan ja sain siitä 17000 euroa. En joutunut vankilaan vaan ja asuin jo valmiiksi lastenkodissa muutenkin. Minua vaan kuulusteltiin ja sossutädit alko tarkkailee. Olin 15 vuotias. Rahat piilotin ja käytin myöhemmin leveään elämään.
Nykyään ei saa sanoa ei. Kaikkia pitää miellyttää. Kuria ei saa käyttää.
r
Ladtensuojelulaitokseen tuonikäiset. 13-vuotiaan voisi jo laittaa johonkin nuorisovankilaan tai koulukotiin jos ki dut telee tai tap paa