ooooHELMET vk 36oooo
Kommentit (27)
En siis millään ole ehtinyt kirjoitella pinoon; olen kyllä yrittänyt seurailla parhaani mukaan!! Erityisesti surullisesta oli lukea Mayyan kokemuksia...
Mutta mukavaa odotusaikaa rakkaat helmet! Itselläni pahaoloa ei enää ole vaan ihanaa odotusaikaa. Vauvalle ostin kirppikseltä bodeja ja olemme pikkuhiljaa alkaneet keräillä takaisin lainassa olevia vempeleitä (vaunuja yms.). Mitään isompaa tuskin siis tarvitseekaan hankkia. Ja kerrottu on jo kohta kaikille, paitsi töissä... Jotenkin en ole halunut tätä salaisuuttani paljastaa, mutta kohta on pakko kun masu ei meinaa pysyä piilossa.
Minulla ei liikkeitä vielä ole tuntunut ja rakenneultarikin on vasta rv 22. Yritän siis jaksaa odotella ja ainakin nyt yritän nauttia liikkumisesta kun se on vielä mukavaa.
Kuulasta syyskuun alkua meille kaikille ja ihanaa odotusta!
-vauvaksi- rv 16+6
Täälläkin liikkeista nautiskellaan, nyt on alkanut tuntua selkeitä potkuja "kuplinnan" lisäksi. Esikoisesta en tällaisia kuplintoja muistanutkaan, mutta saattanee johtua istukasta, joka on takana, esikoisella edessä.
Käväistiin viime viikolla ylimääräisessä ultrassa yksityisellä, kun ruskeaa tuhrua tuli taas, rv 8 tuli 4 päivää, mutta nyt tiputteli 10 päivää. Kaikki oli kuitenkin kunnossa, kohdun suu kiinni ja kanava täysimittainen. Kaveri liikuskeli reippaasti ja vastasi viikkojaan. Sukupuolenkin katseli ja aika varmasti meille on tulossa tyttönen. :) 3d kuvaa saatiin myös ihailla, aikalailla vielä on alienin piirteitä, mutta ihana silti. Yksi kuvakin saatiin mukaan.
Alkuun oli tarkoitus mennä "oikeaan aikaan" tohon 3dhen, mutta nyt taidetaan jättää väliin.. Rakenneultraan mennään kuitenkin vielä erikseen, kolmen viikon päästä.
Kovin on tuttuja vaivoja teillä muillakin, ummettaa, närästää, pissattaa. Mutta välillä maha on ihan sekaisin ja löysällä.. yöunet on menneet taas ihan levottomiksi, näen ihan mielettömiä unia, ja varmaan osittain siksi mikään unimäärä ei tahdo riittää. Aina vain väsyttää ja kun on oikein väsynyt, niin aamut alkaa pahoinvoinnilla. Oksennukseen asti en kuitenkaan ole mennyt.
Hiljalleen täälläkin on noita vaate- ja muita hankintoja alkanut miettiä. Mitään en vielä ole vauvalle ostanut, mutta pikku hiljaa, kunhan yli puoli välin mennään. Turvakaukalo ja matkarattaat on ainoat isommat hankinnat, joita vauvaa varten täytyy tehdä, ja jokin ensisänky. Kestoja olen myös katsellut, josko jokusen uuden niitäkin ostaisi.
Hyviä vointeja! :)
Naanuli ja Helmi 17+3
Esikoinen heräsi aamuyöllä ja tuli mun ja miehen väliin nukkumaan. Hetken päästä tyttö oksensi sängylle! :( On aina yhtä mukavaa ruveta pyykille keskellä yötä.. Nyt odotellaan, saako muukin perhe vatsataudin. Pientä flunssanpoikasta on ollut kaikilla, toivon että tuo flunssa vain oireili esikoisella noin.
Tänään on tuntunut tosi vähän liikkeitä ja pelkään jo, että mahdollinen vatsaflunssa aiheuttaa keskenmenon.. Ei kai?!?
Tosi huono ruokahalu on ollut tänään, mutta vielä ei ole mitään mahanpuruja itsellä. Tyttökään ei ole kuulemma aamun jälkeen enää oksentanut, vaikka on syönyt ja juonut. Eli odottavin mielin.. Ei kuitenkaan voi olla vielä varma miten käy, mahataudit alkaa aina niin äkkiä.
Olikin muuten hyvä, etten vielä kertonut raskaudesta töissä, koska täällä oli (taas) organisaatiouudistus ja tästä päivästä lukien mulla on uusi pomo! Vielä pitäisi selvittää, miltä kyseinen henkilö näyttää.. :) Eikö olekin niin, että töissä on pakko kertoa vasta 3 kk ennen laskettua aikaa? Voisikin odottella sinne rakenneultraan asti.
Sunny 15+6
Sunny: täällä flunssailtiin (myös vatsa-...) oikein urakalla koko viime viikko, ja kun kävin droppeja hakemassa lääkäriltä, se kovasti vakuutteli, että kyllä vauva flunssat kestää. Tuskinpa siis mitään huolta.:)
Ja sitten valitusta tuoreeltaan: nyt juuri tällä hetkellä risoo erityisen paljon se, että anoppi tiedottaa raskauskuulumisiani koko suvulleen. Eihän siinä siis mitään pahaa sinänsä, mutta hittoakos mieheni kaukaisille sedille minun oksennukseni kuuluvat! Pohjalla on siis jo valmiiksi vähän eri käsitykset siitä, mikä on henkilökohtaista ja mikä ei, ja kelle kerrotaan mitä millonkin. Esim. ekat meidän lapsuudenperheiden ulkopuoliset henkilöt, jotka kuulivat raskaudestani, olivat anopin kaverit, eivät meidän... Ja tämä ihan hyvänmatkaa ennen sitä 12:ta vkoa, jonka olin laittanut rajaksi. Grrh. Olen näissä asioissa ehkä vähän liiankin tarkka ja rajoittunut, mutta korpeaa silti. Onko muilla ollut samantapaista skismaa? Ja missä vaiheessa olette itse kertoneet suvulle, kavereille ja muille? Mulla on vieläkin parille ihan hyvälle kaverille kertomatta raskaudesta, ja töissä kerroin tänään ensimmäiselle kollegalle. Suunniteltiin sen kanssa ensi kevättä ja olisi tuntunut vähän vinolta olla kertomatta.
Ja kas, jo helpottaa, kun tilittää.:)
Heh, olen muuten pöhelö. Tuosta sittisontiaisen postauksesta vasta rupesin miettimään, että tosiaan ne vauvan tavarat (vaattet ym siis) vie aika paljon tilaa. :D Olin siis kyllä sumplinut hoitopöydän ja sängyn paikat ym, mutta täytyy kait ruveta tekemään jotain kaappienraivaussuunnitelmaa.
Mukavata viikkoa kaikille!
Liippa, rv tasan 16
saamarin tietokone lähettelee itsestään viestejä :D
eli hauskaa maanantaita!
musta on ihanaa kun tulee syksy ,saa pukea vaatetta päälle ja haravoida ja ulkona tulee hetkeksi nätin näköistä. sitten saa polttaa kynttilöitä ja ulkona tulee pimeää! aivan ihanaa, syksy ei kyllä masenna mua yhtään! ja nyt on muutenkin se tuttu energia palaamassa minkä alkuraskaus kyllä vei kokonaan.
täällä edelleen kuulostelen ovatko heikot nykimiset masussa liikkeitä vai jotain muuta.
mun tekisi mieli ostaa vauvalle myös joku beige tai valkoinen toppis.. valkoista voi vielä pukea onneksi vauvaikäiselle!! nyt esikoisen valkoiset vaatteet ovat jotain aika kamalaa katseltavaa...
mä olen edelleen onnistunut pitämään vauvauutisen itselläni vaikka tiukkaa tekee. vain minä ja mies tiedetään ja vielä sinnittelen sinne rakenneultraan toivottavasti! aion kyllä lähettää jonkin tekstarin kaikille ettei käy niinkuin jollekin oli käynyt juoruavan anopin kanssa! olen pahoillani siitä. mulle kävisi juuri niin jos kertoisin OMALLE mutsilleni... mikä on mielestäni kamalaa. mutta aina kannattaa muistaa että perhe on pahin ;)
t. tiia ja rv 16+6? nyt jo menee viikot sekaisin...
Energistä viikon alkua kaikille! Kuten Tigercat, minäkin nautiskelen syksystä, vaikka nauttisin kyllä vielä enemmän, jos olisi ollut kunnon kesä. Tänään oli taas mukavat salsat, vaikka sitä onkin aika tönkkösuolattu muikku siellä joustavien kehojen keskellä..! :) Mutta kyllä liikunnasta tulee hyvä olo, suosittelen vakaasti kaikille!
Ohessa linkki viime viikkoon, toivottavasti tuli oikein...
Miina: Joo, minulla kanssa vähän tuo minulle-kaikki-heti -syndrooma, en malttaisi odotella ja vertailla hintoja. Tosin lasten jälkeen siihen ei ole ollut aikaakaan, on revittävä tangolta mukaan kaikki mikä etäisesti silmää miellyttää. Nyt minulle on iskenyt ihan toppapukuhimo, kun siitä on ollut paljon puhetta!!
Täysien kaappien traumasta kärsitään myös täällä. Mutta kai ne miniatyyrivaatteet johonkin mahtuu ja sitten niistä toisaalta pääsee eroon! Minusta tuntuu, että meillä on puoli kellaria täynnä kaikkea vauvaroinaa, joten odotan valtaisaa tilanlisäystä, kun niistä voidaan hankkiutua eroon.
Naanulille tsemppiä tuhruttelujen kanssa, onneksi kaikki oli ultrassa hyvin ja saitte ihania uutisia! Pieni prinsessa tulossa teille! :)
Liippa: Uskon, että anopin tiedotuspolitiikka risoo. Juuri tuosta syystä meillä ei anopille ole missään raskaudessa kerrottu ennen kuin olen ollut valmis siihen, että koko maailma tietää. Koska se nainen ei osaa pitää mitään asiaa omana tietonaan, vaan käy puhelin kourassa koko suvun lävitse heti kun jotain juoruntynkää ilmenee. Luotettaville kavereilleni olen kertonut heti, siis ihan muutamalle, joilta hakisin tukea surullisissakin tilanteissa. Kerrottiin oikeastaan kaikille muille vasta nyt tokan ultran jälkeen, myös lapsille, koska he ovat anoppiin verrattavissa oleva tietotoimisto.
(.) Maha alkaa jo vähän pullistua, minkä takia viikonloppuna kävinkin vaateostoksilla ja löysin ah! niin mukavat kotiverkkarit ja jumppapöksyt sekä pari villapaitaa työkäyttöön. Nyt halajan vielä niitä siistejä mustia housuja ja ehkä farkkuja arkikäyttöön. Näin talvea vasten onkin hankalaa, kun olen oikea vilukissa. Mutta keskiviikkona olisi tarkoitus ponkaista housuostoksille. Ja varasinpa oikein kampaajankin itselleni ensi viikolle, jos yrittäisi näyttää vähän ruokotulta töissä.
Ja täälläkin vihdoin jotain etäisesti liikkeitä muistuttavaa havaittu! Pientä monotuksen tapaista tuntunut pari kertaa samassa kohdassa, joten se taitaa olla sitä itseään. Vähän harmittaa tuo edessä oleva istukka, kun muistan, että esikosta (istukka edessä) tunsin todella paljon vähemmän liikkeitä kuin toisesta, jossa istukka oli takana. Se liikehdintä on niin mukavan tuntuista, että kurjaa menettää siitä näin osa... :( Mutta suurempiakin murheita lienee.
Mukavaa viikon jatkoa helmille!
Hilpsu rv 17+3
Onpas täällä hiljaista tänään. Minne kaikki helmet ovat pyörineet? :)
Hirmu syksyinen ilma ollut tänään, sataa sataa ropisee. No, eipä haittaa, tuntuu kodikkaalta täällä kotona oleilla.
Eilen ja tänään on ollut tankkauspäivä eli vauva taitaa kasvaa kovasti, kun tuntuu, että kahden tunnin välein pitäisi saada kunnon ateria. Tähän nälkään ei mitkään banaani-välipalat tunnu auttavan. Apua, millainen pallo olen reilun 20 viikon päästä?! No, kai tämä menee vähän kausittain, toivon niin. Nyt piti leipaista pannari iltapalaksi, haaveilin siitä jo eilen illalla sängyssä nälissäni...
Kirjoitelkaahan muutkin, ettei mene yksinpuheluksi!
Hilpsu rv 17+4
mulle tuli v'''tus vauva-lehteä kohtaan kun päivällä kirjoittamani pitkä tarina ei tänne päässyt, "keskustelut poissa käytöstä"..
tarinaa olin saanut siis aiemmin aikaiseksi melkoisen paljon, enkä huonomuistisena enää muista sitten mitään.
täälläkin on satanut iltapäivästä asti eikä loppua näy. esikoisella nenä vuotaa kuin viimistä päivää, mutta onneksi ei valita :)
mulla kanssa tuntuu olevan nälkä jatkuvasti. painoa olen saanut kasaan täydet 2kg, mutta mahaa ei näy. siitä olen kyllä harmissani kun raskauden puolivälikin lähenee kovaa vauhtia. liikkeitä kuitenkin tunsin 100% varmuudella eilen illalla, kunnolla muljahteli masussa! toisaalta pieni masu on kiva, pysyy salaisuus vauvasta pidempään! olen kai ollut liian kiireinen, pitäisi muistaa levätä aina kun on siihen mahdollisuus, en vain oikein malttaisi olla paikallani muuta kuin illalla. eilen ei uni tullut kun jäin niin innolla odottelemaan potkuja...
pakko viedä nyt esikoinen unille, huutoa huutoa
t. tiia ja joku vauva kai
Ompa ilma, kyllä ihan kaipaisin jo niitä viileitä aamuja, joista tuossa sai nauttia. Pyörällä ajokaan ei tuntunut lainkaan hyvältä.. :/
Sunny, ei mun käsittääkseni perus mahatauti aiheuta keskenmenoa, kaverini oli rv 30 pahassa oksennustaudissa ja sanoi välillä pelänneensä oksentavansa vauvan suun kautta pihalle, kun niin syvältä kouristus lähti. ;) Mutta terve tyttönen syntyi muutaman päivän yli LAn. Ja toivottavasti tauti ei muutenkaan pääse iskemään, se on kyllä maailman ikävimpiä tauteja.. :(
Mulla kanssa noilla viikoilla liikkeet vaimeni, en tiedä tulisiko lapsivettä lisää tai kasvaisiko kohtu nopeammin, mutta samoin itse pelkäsin kovin, että mikäs nyt. Toki kaveri on vielä niin pieni ja voi olla niin monessa asennossa, ettei kaikkia liikkeitä pysty tuntemaan. Edelleen liikkeiden määrä ja voimakkuus vaihtelee tosi paljon päivittäin.
Liippa, pahoittelut anopista. :( Ikävää tuollainen. Itselläni ei anoppia ole (kuoli -04) ja muutenkin koko suku on mitä huomaavaisinta näissä asioissa. Äitini varmisti ensin minulta, että saako asiaa jo kertoa eteenpäin, ennen kuin kenellekään kertoi.
Me kerrottiin ihan ensin ihan lähipiirille (mun äiti ja molempien siskot), varhaisultran jälkeen sitten laajemmalle lähipiirille, muutamalle ystävälle, jne. Nt-ultran jälkeen sitten jo useammalle ystävälle, mutta edelleen on joitain, kelle ei olla asiaa kerrottu.. jotenkin ei vain saa aikaan. Mulla meni selkeesti niin, että heti plussan pissittyä kertomisen halu oli ihan mieletön, suunnittelin viestit ja kaikki, mitä lähetän sitten ultran jälkeen. Kun se päivä koitti, olisin mielummin pitänyt asian edelleen salassa, jotenkin oli ollut niin ihanaa hihitellä salaisuuttaan sisäänpäin. :) Töissä kerroin jo rv14, kun lomalta palasin, kun aiheuttaa vähän propleemaa töissä tää raskaus.
Tigercatin (vai kutsutaanko Tiiaksi?) ja Hilpsun tavoin itsekin tykkään kovasti syksystä. Vesisateella on kiva ulkilla, kunhan on vaatettanut oikein. Ja ne kynttilät ja ruska ja kaikki. On tää ihanaa. :)
Kyllä se maha vielä pullahtaa esiin, usko pois. Esikoisesta mulla pullahti selkeesti vasta rv26 paikkeilla, nyt alkaa jo näkyä siihen malliin, että tietävät sanovat mahan jo näkyvän ja ei tietävät katsovat vähän "sillä silmällä".
Hih, tää teidän toppapukuinto alkaa iskeä tännekin. Viikonloppuna näin ihanan puvun ja nyt sormet syyhyää sen ostoon. En vain oikein tiedä, minkä kokoista miettisi, kun esikko oli 3200g/51cm, ja käytti pitkään 50cm vaatteita, mutta uskaltaako ajatella, että tämäkin olisi yhtä siro, vai suosiolla ottaisi isomman.. täytyy varmaan odotella, että näkee vähän kasvua..
Samoin eilen tajusin, että meilläkin pitäisi aloittaa kaappien siivous, jotta ne vaatteet tosiaan jonnekin mahtuu. Lähinnä yhden lipaston laatikot pitäisi saada tyhjäksi, kun siitä tehdään taas hoitopöytä, mies teki esikolle jo sen päälle hoitotason.. onhan tässä onneksi vielä hiukan aikaa.. :)
Hilpsulle onnea housuostoksille! Mulla kävi tuuri ja sain ystävältä viidet housut, joten ostamaan ei ole tarvinnut lähteä. Ulkovaatteet alkaa kohta olla vähän ongelma, keväällä ostetut housut menee enää nippanappa illasta kiinni ja takissakaan ei montaa senttiä ylimääräistä ole. Eli ostaakko kevyttoppista, vai ihan tuulipukutyylistä? Tarviikohan kunnon toppavaatteita ollenkaan..? Vaikeaa..
Ja onnea ekoista liikkeistä, ne on sitten ihania. Nyt kun on ekat kunnon potkut ja iskut tulleet, niin niistä meinaa jo ihan itku tulla..
( . ) Ilmaa on. Ihan mielettömästi tuntuu ilmaa kertyvän mahaan ja nyt on taas jokin löysän vatsan kausi, koko ajan tuntuu vääntävän masua. :( Eilen tunsin ehkä jo omaan käteen ekat liikkeet ulkopuolelle, miehen käteen ei vielä tunnu, vaikka selkeesti vauva potki hänenkin kättään vasten.
Naanuli ja Helmi 17+5
Tämä on ilmeisesti oikea paikka kirjoitella, kun sattuu tuo laskettu aika helmikuulle. On ollu mukava lueskella näitä teidän juttuja ja ajattelin itsekkin alkaa kirjoittelemaan. Elikkäs laskettu aika olis 3.2, sitä kovasti odotellaan! Joten raskausviikkoja nyt se 18+1. Ensimmäinen lapsi olisi tulossa, kaikki on niin ihanan uutta ja jännittävää. Mahakin alkanu pikkuhiljaa kasvamaan, kohta täytyy varmaan minunkin suunnata housuostoksille... Kirjoittelen taas kun keksin enemmän kerrottavaa.. :)
Pieni papumme ellaveikka on kuollut kohtuun rv 15+0. Sunnuntaina tunsin vielä liikkeet ja sen jälkeen en. Tänään kävin neuvolassa ja sydänääniä ei kuulunut sain lähetteen sairaalaan, jossa todettiin, että pienokainen on kuollut. Perjantaina menen synnyttämään hänet ja mies tulee mukaan. Olo on turta, enkä jaksa nyt enempää kirjoitella.
Onnellista jatkoa odotuksiinne ja Taivaan Isän sinunausta.
Mammariini ja pieni enkeli
ei edes löydy kunnon sanoja tähän... Kovasti voimia teille, todella surullista että näin kävi :o( Olen vaan niin todella pahoillani!
sittis
Isot osanotot ja halit Mammariinille, oma kokemus vielä niin lähellä!
Käyn välistä kurkkailemassa mite teille muille kuuluu :)
Mayya
Olen aivan sanaton ja onneton Mammariinin puolesta. Miten tätä vielä voi sattua, näillä viikoilla. Selvisikö teille vauvan menetys normaalilla neuvolakäynnillä? Ei jaksa ymmärtää mitä kaikkea Luoja tällä tarkoittaa...
-vauvaksi-
Kauheaa, kun käy näin. Otan osaa.
Taivaan Isän huolenpitoa sinulle ja perheellesi, Mammariini!
Syvät pahoittelut ja paljon, paljon jaksamista!!
Ei tätä kyllä voi mitenkään ymmärtää..
Paljon haluaisi sanoa, mutta mitään järkevää ei ulos saa.
Jääkää Isän lohduttavan käden suojaan.
Naanuli
Ihan hirmuisesti jaksamista Mammariinille ja koko perheelle..ikävä tapahtuma:( Vetää kyllä omankin mielen matalaksi..huokaus.
AngelEye
Jos joku muu linkittäisi edelliset keskustelut?
Ei suurempia täällä, olen itse myös katsellut sitä tutan talvihaalaria ja kylläpä varmaan sellasen ostan, laskeskelin että aika pieni koko riittää. Lisäksi sain miehen eilen ylipuhuttua uuden turvakaukalon ostoon, meillä on sellanen vanha Britaxin kaukalo, ostin sen aikanaan työkaverilta ja sitten se on vielä kiertänyt meidän pojan serkuilla. Ajattelin, että se varmasti kirpparilla menee kympillä, on se kuitenkin siisti. Haluaisin vaan tälle tulokkaallekin jotain uutta, kun kaikki on muuten vanhaa.
Me ei oteta äitiyspakkausta, koska loppujenlopuksi meillä on vapaana pojan makuupussi ja peitto ja ne olis ne tärkeimmät siitä pakkauksesta. Nykyään siinä on kestovaippoja ja niiden kanssa en aio käydä vehtaamaan. Mielellään ostan sitten ne pienet vaatteetkin oman makuni mukaan. Ei varmaan sitten muuta tartte hankkia kuin patja pinnikseen. Mutta niin, itseni tietäen tulee vielä jotakin muuta, mikä "ehdottomasti" pitää hankkia...
Liikkeitä tuntuu päivittäin, mutta ei mitenkaan tiettyyn kellonaikaan tai muuten säännöllisesti. Yöllä käväsin vessassa, niin oli ihanaa nukahtaa uudelleen kun toinen potkiskeli mahassa. Meillä ei ole etes mitään työnimeä vauvalla, mutta ei kai tuo haittaa. Ei muistaakseni pojallakaan ollu, mutta nyt niitä hellittelynimiä on vaikka armeijalle jakaa. Ensviikon keskiviikkona on sitte se rakenneultra ja toivon että lääkäri kertoo myös sukupuolen. Tyttö jos taloon tulee, niin sitten vaan kirpparipöytää pystyyn ja myymään pojan vaatteita pois. En ymmärrä, vaikka asutaan omakotitalossa ja kaappitilaa on muka runsaasti, niin silti kaikki kaapit on täynnä! Mistäs tämmönen ilmiö johtuu?! Tähän kun muutettiin, niin ei otettu _mitään_ turhaa kaapintäytettä mukaan ja nyt reilu viisi vuotta menny ja jostaki sitä tavaraa on kertyny...
Jätetääs tilaa muilleki, mukavaa viikkoa kaikille!!!
sittis rv 18+3