Kaarle XVI Kustaa 50 vuotta kuninkaana, juhlallisuudet Official
Kommentit (920)
Vierailija kirjoitti:
"Illan juhlaesityksessä kuninkaan 50-vuotisjuhlassa kävi selväksi, että kruununprinsessa Victorian vaatekaappi ei nyt kuulu vain hänelle itselleen. Iltaa varten prinsessa Estelle oli valinnut H&M Consciousilta saman vihreän mekon, jota Victoria oli käyttänyt useaan otteeseen aiemmin. Täydellinen hitti molemmissa ja varma merkki siitä, että kruununprinsessan kiinnostus sekä ruotsalaiseen muotiin että kierrätykseen on välitetty."
https://damernasvarld.expressen.se/kunglig-stil/prinsessan-estelle-vald…
Estellestä on tulossa samanlainen hampaat irvessä suorittaja, kuin äidistään Vickanista. Todennäköisesti anorektikoksi joutuu pian hänkin.
Vierailija kirjoitti:
Nähdäänköhän Estelle tänään illalla Kuninkaallisen Oopperan juhlanäytöksessä Drottningholmin Palatsin Teatterissa. Mielenkiintoista muutenkin nähdä, kuinka moneen tilaisuuteen lapset osallistuvat. Ja ketkä heistä osallistuvat. Kuningashuone on painottanut, että Kaarle Kustaan 50 vuotta kuninkaana on valtiollinen juhla eikä perhejuhla. Joten siihen perustuen, Estelle ja Oscar ovat varmasti mukana jossain tilaisuuksissa, muut lapset ehkä eivät. Tosin esim. lauantain juhlakonsertti on sellainen, johon kaikki lapset voisivat osallistua. Se nähdään huomenna ja lauantaina.
Oscar on aina raivon näköinen. Kuin jostain kauhuleffasta esim Omen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Danielin syntymäpäivään liittyen, kannattaa katsoa tämä erittäin hyvä Carina Bergfeldtin haastattelu, jonka SVT teki Danielista hänen 50-vuotispäivänsä kunniaksi.
Daniel sanoo mm: "Se on todella yksinkertaista. Tiedän roolini. Useimmat ihmiset haluavat kuulla ja nähdä Victorian, ja se sopii minulle hyvin. Minusta hän on hämmästyttävä. Hänellä on niin hieno yhteys ihmisiin ja hän todella näkee ihmiset ja saa heidät tuntemaan olonsa hyväksi. Olen takana ja nautin ja yritän osallistua, mutta minulla ei ole ongelmaa roolini kanssa tässä asiassa".
Daniel sanoo myös: "Tunnen olevani uskomattoman etuoikeutettu. Minulla on kaksi upeaa lasta ja upea vaimo. Minulla on erittäin jännittävä rooli, jossa voin tehdä asioita, joita kohtaan minulla on suurta kiinnostusta. Voin vaikuttaa yhteiskuntaan jossain määrin, ainakin yrittää tehdä niin. Yritän tehdä hyviä asioita. Olen hyvin keskittynyt siihen, mitä näen kutsumukseni."
Victoria sanoo: "Olen ollut uskomattoman onnekas tavattuani jonkun, joka haluaa jakaa sitoutumiseni työhöni. Ja sitten tapasin jonkun, joka haluaa olla tällä matkalla ja olla tukena, mutta joka myös innostuneesti ja koko sydämestään sitoutuu rooliinsa niin aidosti. Hänellä on helppo tapa kohdata ihmiset. Minulle hän on merkinnyt paljon, hirveän paljon, ei vain siksi, että hän on mieheni ja isä lapsillemme, vaan myös lähimpänä työkaverina ja tukena".Daniel sanoo myös: "En luopunut paljostakaan, kun menin naimisiin Victorian kanssa. Mutta sain paljon".
Eihän nuo kirjoitetun tuntuiset julkilausumat kerro oikeastaan mitään pariskunnan elämästä ja henkilökohtaisesta suhteesta.
Kertovat todella paljon, Danielin ja Victorian kertomana siitä elämästä, jota yhdessä elävät ja kuinka tekevät työtä Ruotsin hyväksi. Daniel kertoi haastattelussa myös mm. että he tekevät itse molemmat ruokaa jne.
Ja sinä uskot kaiken ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunpa Haukio saisi joskus ylleen kauniin iltapuvun noiden kamalien tätikolttujen sijaan.
Myös Islannin presidentin vaimolla oli lyhyt puku.
Veikkaanpa, että ne daamit, jotka ovat tänään lyhyessä puvussa, eivät ole kutsutut konsertin jälkeiselle yksityiselle illalliselle tänä iltana.
Huomenna on vielä suuri juhlaillallinen, jonne presidenttiparimme osallistuu. Siellä kaikilla naisvierailla on varmasti pitkät iltapuvut.
Tämänpäiväinen tohtori Haukion mekko ei mielestäni ole sama kuin Charlesin kruunajaisissa. Näyttää samalta, mutta materiaali on näyttää juhlavammalta.
Presidenttiparit ja Tanskan ja Norjan kuninkaalliset oli tietenkin kutsuttu yksityiselle illalliselle. Tämä on valtiollinen juhla, ja Kaarle Kustaa on halunnut erityisesti korostaa Pohjoismaista yhteyttä. Valtionpäämiehet on kutsuttu eilisiin tilaisuuksiin sekä tämänpäiväisiin. Huomiseen kansalle tarkoitettuun konserttiin heitä ei ole kutsuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivällä parlamentin avajaisissa. Victoria näytti upealta, kampaus sopi loistavasti tuon hatun kanssa.
https://royalistan.elle.se/kungliga-nyheter/kungafamiljen-vid-riksmotet…
Kyllä hyvältä näytti, mutta miksi Daniel näyttää siltä kuin olisi pienessä maistissa? posket punoittaa, silmät seisoo ja jopa hymyilee yhdessä kuvassa mitä ei yleensä koskaan. Ehkä se on noin rankkaa sitten olla prinsessapuoliso.
Daniel ei punoita. Eikä hän juurikaan käytä alkoholia. Muistat varmaan, että munuaissiirtonsa takia hän joutuu syömään jatkuvasti hylkimistä estäviä lääkkeitä ym. Daniel hymyilee ja nauraa usein, hän on avoin ja hyväntuulinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Danielin syntymäpäivään liittyen, kannattaa katsoa tämä erittäin hyvä Carina Bergfeldtin haastattelu, jonka SVT teki Danielista hänen 50-vuotispäivänsä kunniaksi.
Daniel sanoo mm: "Se on todella yksinkertaista. Tiedän roolini. Useimmat ihmiset haluavat kuulla ja nähdä Victorian, ja se sopii minulle hyvin. Minusta hän on hämmästyttävä. Hänellä on niin hieno yhteys ihmisiin ja hän todella näkee ihmiset ja saa heidät tuntemaan olonsa hyväksi. Olen takana ja nautin ja yritän osallistua, mutta minulla ei ole ongelmaa roolini kanssa tässä asiassa".
Daniel sanoo myös: "Tunnen olevani uskomattoman etuoikeutettu. Minulla on kaksi upeaa lasta ja upea vaimo. Minulla on erittäin jännittävä rooli, jossa voin tehdä asioita, joita kohtaan minulla on suurta kiinnostusta. Voin vaikuttaa yhteiskuntaan jossain määrin, ainakin yrittää tehdä niin. Yritän tehdä hyviä asioita. Olen hyvin keskittynyt siihen, mitä näen kutsumukseni."
Victoria sanoo: "Olen ollut uskomattoman onnekas tavattuani jonkun, joka haluaa jakaa sitoutumiseni työhöni. Ja sitten tapasin jonkun, joka haluaa olla tällä matkalla ja olla tukena, mutta joka myös innostuneesti ja koko sydämestään sitoutuu rooliinsa niin aidosti. Hänellä on helppo tapa kohdata ihmiset. Minulle hän on merkinnyt paljon, hirveän paljon, ei vain siksi, että hän on mieheni ja isä lapsillemme, vaan myös lähimpänä työkaverina ja tukena".Daniel sanoo myös: "En luopunut paljostakaan, kun menin naimisiin Victorian kanssa. Mutta sain paljon".
Eihän nuo kirjoitetun tuntuiset julkilausumat kerro oikeastaan mitään pariskunnan elämästä ja henkilökohtaisesta suhteesta.
Kertovat todella paljon, Danielin ja Victorian kertomana siitä elämästä, jota yhdessä elävät ja kuinka tekevät työtä Ruotsin hyväksi. Daniel kertoi haastattelussa myös mm. että he tekevät itse molemmat ruokaa jne.
Ja sinä uskot kaiken ?
Daniel korosti haastattelussa hänen ja Victoria välistä erityistä ja runsasta kemiaa, jota todellakin on kaikkien näiden vuosien jälkeen. He pyrkivät tiukasta työaikataulustaan huolimatta järjestämään kahdenkeskistä aikaa. Romanttisia eleitäkin kummaltakin löytyy.
Kuvia eiliseltä
https://www.legion-media.ru/event/en/1/8381272.143042
YLE FEM ja YLE Areena lähettävät tänään. Itse katson kuitenkin SVT:n lähetystä, jossa on ruotsalaiset asiantuntijat. Lähetys alkaa 10.50 ja Te Deum juhlajumalanpalvelus 11.30.
Linkki:
Estellen puku oli pienennetty victorian mekosta
Aika iso kainaloiden alta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivällä parlamentin avajaisissa. Victoria näytti upealta, kampaus sopi loistavasti tuon hatun kanssa.
https://royalistan.elle.se/kungliga-nyheter/kungafamiljen-vid-riksmotet…
Kyllä hyvältä näytti, mutta miksi Daniel näyttää siltä kuin olisi pienessä maistissa? posket punoittaa, silmät seisoo ja jopa hymyilee yhdessä kuvassa mitä ei yleensä koskaan. Ehkä se on noin rankkaa sitten olla prinsessapuoliso.
Ei ole kivaa olla pelkkä tiukkapipo Victorian lasten siittäjä. Mitään muuta virkaa hänellä ei ole eikä kykyjä.
Daniel tekee loistavaa työtä ruotsalaisten ja kuningashuoneen hyväksi. Työskentelee mm. lasten ja nuorten liikunnan lisäämisen ja yrittäjyyden lisäämisen puolesta. Sekä nuorten ihmisten syrjäytymisen estämiseksi. On myös perustanut Victorian kanssa prinsessa Estellen Kulttuurisäätiön, joka hankkii veistoksia ja taideteoksia Djurgårdenin puistoon kaikkien ihmisen nähtäväksi. Jokainen voi katsella niitä kävellessään puistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä uskot kaiken ?
Kun seuraa päivittäin Victorian ja Danielin työtä suorissa lähetyksissä, videoilta ja valokuvista, näkee hyvin, millainen suhde parilla on. Ne Danielin pienet, huomaamattomat katseet ja kosketukset, joilla tukee Victoriaa ja Victorian hymyt Danielille paljastavat kaiken heidän suhteestaan ja miten vahva se edelleen on.
Victorian karisma on kyllä mieletön. Samoin hänen suosionsa Ruotsissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nähdäänköhän Estelle tänään illalla Kuninkaallisen Oopperan juhlanäytöksessä Drottningholmin Palatsin Teatterissa. Mielenkiintoista muutenkin nähdä, kuinka moneen tilaisuuteen lapset osallistuvat. Ja ketkä heistä osallistuvat. Kuningashuone on painottanut, että Kaarle Kustaan 50 vuotta kuninkaana on valtiollinen juhla eikä perhejuhla. Joten siihen perustuen, Estelle ja Oscar ovat varmasti mukana jossain tilaisuuksissa, muut lapset ehkä eivät. Tosin esim. lauantain juhlakonsertti on sellainen, johon kaikki lapset voisivat osallistua. Se nähdään huomenna ja lauantaina.
Oscar on aina raivon näköinen. Kuin jostain kauhuleffasta esim Omen.
Kehtaatkin haukkua 7-vuotiasta lasta. Miltä tuntuisi, jos joku sanoisi jotain vastaavaa sinun lapsestasi?
Kaikilla kuningasperheen täysi-ikäisillä naisille oli tietenkin eilen juhlan kunniaksi perheen epävirallinen kunniamerkki, kuninkaan miniatyyriportretti timanttikehyksissä.
Kuninkaalliset on kasvatettu tyylikkyyteen. Presidentit ja puolisot ovat tavallisia pulliaisia. Näkyy pukeutumisessakin. Toki noilla vuosituloilla voisi ostaa pukeutumispalveluita. Salella aina vähän liian kireä puku ja Jennilla tätivaatteet.
No ehkä saamme edustavamman parin ensi vuonna. Haaviston pariskunta osaa pukeutua, kuten Stubbinkin.
Kyllä nuo ruotsalaiset jaksavat. Tekohengitystä ummehtuneelle instituutiolle. Teennäisiä hymyjä, jäykkää pönötystä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla kuningasperheen täysi-ikäisillä naisille oli tietenkin eilen juhlan kunniaksi perheen epävirallinen kunniamerkki, kuninkaan miniatyyriportretti timanttikehyksissä.
Täysi-ikäisillä? Eiköhän siellä ole kypsästi aikuisia kaikki, paitsi lapset.
Onpa Ruotsissa tänäänkin upea ilma, kuten eilenkin. Ruotsissa SVTn studiossa on kuninkaallinen ekspertti Roger Lundgren, joka on juuri julkaissut Kaarle Kustaan elämänkerran.
Oli mielenkiintoista kuunnella "juhlakenraalin", ensimmäisen hovimarsalkan Göran Lithellin ajatuksia juhlinnasta ja niiden järjestelyistä.
Ei ole kivaa olla pelkkä tiukkapipo Victorian lasten siittäjä. Mitään muuta virkaa hänellä ei ole eikä kykyjä.