Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tulee tää työttömien asenne että on ns paskaduuneja jotka ovat heille ihmisarvoa loukkaavia?

Vierailija
12.09.2023 |

Ajatteletko sinäkin kaupan kassalla, että voi voi kun tuota poloista kun joutuu tuossakin duunissa olemaan?

Kommentit (237)

Vierailija
61/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä "asenne"keskustelu molemmin puolin on ihan typerää. Ei sillä ole mitään väliä, mikä on asenne. Mitä jos korjattaisiin vaikka ensin se, että kokoaikatöistä voi saada pari rupista satasta enemmän kuin kotona makaamisesta? Sen jälkeen voidaan puhua yrittäjien, työssäkäyvien tai työttömien asenteista. Kun ei tuossa touhussa ole mitään järkeä. Räkisin itsekin mieluummin kattoon kuin tekisin kokoaikatyötä, josta saa vähän hiluja enemmän kuin makaamalla kotona.

Onneksi persukokkare hallitus on korjaamassa tuon leikkaamalla tukia.

Vierailija
62/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paskaduuneja, mutta jos itse satun sellaisista puhumaan, tarkoitan huonosti palkattua työtä, jossa työnantaja ei arvosta työntekijää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tulee tää työttömien asenne että on ns paskaduuneja jotka ovat heille ihmisarvoa loukkaavia?

Ajatteletko sinäkin kaupan kassalla, että voi voi kun tuota poloista kun joutuu tuossakin duunissa olemaan?

Kyllä ajattelen, vaikka työtön en olekaan. En ikimaailmassa ryhtyisi kaupan kassaksi.

Mitä järkeä olisi ryhtyä tekemään työtä, jossa vuodessa palkka jää samaan, mitä saan muutamassa päivässä?

Päiväpalkkasi on siis viitisen tonnia? Missä työssä?

Tehtaanjohtajana maailmalla sain enemmänkin kuin 5000€/päivä. Olen kierrellyt useissa maissa töissä rahan perässä, ja olen ollut perustamassa yli kymmentä tehdasta Brasiliasta Kiinaan, sekä myös Suomeen.

Miksi ihmeessä istut tiistaiaamupäivänä syyskuussa 2023 kirjoittelemassa suomalaiselle keskustelupalstalle? Eikö sinulla olisi aidosti tärkeämpää tekemistä?

Vierailija
64/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä "asenne"keskustelu molemmin puolin on ihan typerää. Ei sillä ole mitään väliä, mikä on asenne. Mitä jos korjattaisiin vaikka ensin se, että kokoaikatöistä voi saada pari rupista satasta enemmän kuin kotona makaamisesta? Sen jälkeen voidaan puhua yrittäjien, työssäkäyvien tai työttömien asenteista. Kun ei tuossa touhussa ole mitään järkeä. Räkisin itsekin mieluummin kattoon kuin tekisin kokoaikatyötä, josta saa vähän hiluja enemmän kuin makaamalla kotona.

En usko asian olevan noin. Todennäköisesti tekisit mieluummin töitä kuin olisit työttömänä. Ellet sitten ole osa- tai kokonaan työkyvytön, kuten moni työttömyyskortistossa oleva on (eli on väärässä paikassa). Hyvin moni työkyvytönkin tekisi mieluummin töitä tai jotain muuta "hyödyllistä" kuin olisi päivät kotona ja "räkisi kattoon".

Vierailija
65/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työllisyystyössä eräässä kaupungin virastossa. Järkyttävän moni koulutettu tuttavani halveksi minua eikä esimerkiksi tervehtinyt minua työpaikalla. Tuo kokemus avasi silmäni. Kaikkea työtä ei todellakaan arvosteta, vaikka juhlapuheissa väitettäisiin muuta.

Vierailija
66/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tulee tää työssäkäyvien asenne että työttömät kaikki ajattelevat samoin

Vierailija
67/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se asenne on APn päässä, halutaan nähdä työttömät idiootteina lusmuilijoina joiden kuuluukin olla työttöminä koska eivät osaa arvostaa ns. rehellistä työtä. Suurempi ongelma kuin varsinainen työttömien työllistyminen, että osa porukasta leimaa toiset kelvottomiksi.

Vierailija
68/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole törmännyt asiaan. Enemmän ne ns oikeissa töissä käyvät katsoo noita duunareita alaspäin.

Itse pidän vaikka siivoojan ja roskakuskin työtä tärkeämpänä, kuin jonkun toimitusjohtajan, joka nostaa 5000e/kk istuen perseellään.

Nää on aina niin huvittavia. Eipä ois duunareillakaan töitä jos ei olis toimitusjohtajia, jotka niitä firmoja pyörittää.

Kenenkään  ei tarvitse kiitellä toimitusjohtajia siitä, että nämä maksavat alaisilleen mahdollisimman huonoa palkkaa, jotta saavat omiin ja sijoittajien taskuihin enemmän. 

Tyhjäntoimitusjohtajat eivät tod. pyöritä arkea eivätkä tee sitä konkreettista työtä/tulosta vaan työntekijät. Tyhjäntoimitusjohtajasta voidaan tiukan paikan tullen luopua ilman vaikutusta, mutta rivityömuurahaisista ei.

Vierailija
69/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se yhteiskunnassa ihan yleinen ilmapiiri, että on parempia ja huonompia töitä, älkää viitsikö tekeytyä naiiveiksi. Lisäksi töistä puhutaan osana ihmisen identiteettiä, unelma-ammateista puhutaan jo lapsesta saakka ja tarkoitus on saada työ joka ilmentää sitä Kuka Minä Olen. Silloin voidaan ehkä tehdä sitä "paskaduunia", joka ei todellakaan ole se unelma-ammatti, mutta ei sitä muille haluta kertoa tutustumiskeskusteluissa. Ja sitähän kyllä kysytään heti sen jälkeen kun on vaihdettu nimet ja kerrottu mistä ollaan kotoisin. KAIKKI UUDET TUTTAVUUDET KYSYVÄT MITÄ TEET TYÖKSESI.

Vierailija
70/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se yhteiskunnassa ihan yleinen ilmapiiri, että on parempia ja huonompia töitä, älkää viitsikö tekeytyä naiiveiksi. Lisäksi töistä puhutaan osana ihmisen identiteettiä, unelma-ammateista puhutaan jo lapsesta saakka ja tarkoitus on saada työ joka ilmentää sitä Kuka Minä Olen. Silloin voidaan ehkä tehdä sitä "paskaduunia", joka ei todellakaan ole se unelma-ammatti, mutta ei sitä muille haluta kertoa tutustumiskeskusteluissa. Ja sitähän kyllä kysytään heti sen jälkeen kun on vaihdettu nimet ja kerrottu mistä ollaan kotoisin. KAIKKI UUDET TUTTAVUUDET KYSYVÄT MITÄ TEET TYÖKSESI.

Oletuksena siis, että se työ kertoo jotain olennaista siitä ihmisestä. Työstä kyselevistä tulee heti jotenkin moukkamainen vaikutelma.

Vierailija
71/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole törmännyt asiaan. Enemmän ne ns oikeissa töissä käyvät katsoo noita duunareita alaspäin.

Itse pidän vaikka siivoojan ja roskakuskin työtä tärkeämpänä, kuin jonkun toimitusjohtajan, joka nostaa 5000e/kk istuen perseellään.

Et voi oikeasti luulla että toimitusjotajan palkka on viisi tonnia? Se on 10 000 -50 000 €. Minäkin tienaan yli 6000 € enkä ole edes johtaja. Ja huomaapa senkin ettet ymmärrä tehtävästä mitään jos se ei tärkeä ole. Luuletko että sillä siivoojalla tai roskakuskilla on töitä ilman sitä toimitusjohtajaa? Typerää asettaa töitä arvojärjestykseen. En myöskään käsitä tuollaista herravihaa. 

Vierailija
72/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valiokuntalausunto työttömyysturvan leikkauksista tulee perjantaina,odotan mielenkiinnolla.

Vierailija
73/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kunnia siivoojille, roskakusseille ja toimitusjohtajille. Kuvitteletko oikeasti, ettei yrityksen toimari tee mitään? Yritys saa uusia tilauksia ja asiakkaita tuosta vaan ilman, että toimitusjohtaja nostaa peppua penkistä? Rahaa virtaa sisään ihan vaan työntekijöiden omin voimin? Kannattaa vähän perehtyä asioihin ennen kuin laukoo älyttömiä mielipiteitään. 

Vierailija
74/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Niinpä, mä olen kuullut eräältä pitkäaikaistyöttömältä, että kuulemma siivoojan ja kaupan kassalla työskentely ei ole oikeita töitä vaan "hanttihommia"

Luultavasti tarkoittaa sitä, että täysiä tunteja ei saa millään, ja työvuorot on miten sattuu. Varsinkin siivoojilla voi olla joku paikka aamulla ja toinen illalla, ja matkoista ei makseta. Niin silloin ne on kyllä hanttihommia, eli sellaisia tehdään kun muuta ei ole, tai jonkun muun työn tai opiskelun lisäksi. 

Vierailija
75/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei nyt tiedä mitä paskaduuni tarkoittaa, se ei todellakaan tarkoita kaupan kassan työtä, paitsi jos työolosuhteet jne. on todella huonot. Paskaduuni tarkoittaa työtä jossa on suurinpiirtein kaikki päin helvettiä, johtaminen, työolosuhteet, palkka vs työn vaativuus ja jopa työturvallisuusasiat mättää. Eli työpaikka on huono, ei työ sinänsä. Paskaduuneissa pientäkin palkkaansa saa joskus anella kun työnantaja ei vaan maksa sitä ajallaan, tai jättää iltalisät jne. maksamatta kun sattui "unohtua". Paskaduunit on niitä joissa työntekijöitä käytetään vaan härskisti hyväksi.

Vierailija
76/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kunnia siivoojille, roskakusseille ja toimitusjohtajille. Kuvitteletko oikeasti, ettei yrityksen toimari tee mitään? Yritys saa uusia tilauksia ja asiakkaita tuosta vaan ilman, että toimitusjohtaja nostaa peppua penkistä? Rahaa virtaa sisään ihan vaan työntekijöiden omin voimin? Kannattaa vähän perehtyä asioihin ennen kuin laukoo älyttömiä mielipiteitään. 

Ei toimari mitään myy, se on myyntimiesten hommaa se. 

Vierailija
77/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on ihan yleinen asenne työssäkäyvien keskuudessa. Kun on vähänkin "paremmassa" hommassa, niin voi katsoa nenänvartta pitkin niitä "alempia". Tämä on lopultakin aika v_ttumaisten tiukkapipojen maa.

Vierailija
78/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tulee tää työssäkäyvien asenne että työttömät kaikki ajattelevat samoin

Koska he ajattelevat itse juuri noin.

Vierailija
79/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räkisin itsekin mieluummin kattoon kuin tekisin kokoaikatyötä, josta saa vähän hiluja enemmän kuin makaamalla kotona.

Siitä työssä käynnistä on muutakin hyötyä kuin palkka. Kun teet työsi hyvin ja pääset näyttämään kykysi, voit edetä ja saada paremmin maksettua työtä. Tai voit hakea uutta työtä - työnteko on kuitenkin CV:ssä plussaa. Työttömyyden pitkittyessä ihminen on vaarassa syrjäytyä ja pudota pelistä kokonaan. Siksi otin aikoinani itse kaiken työn vastaan - tarjouduin jopa töihin niin, että piskuinen korvaukseni maksettiin muualta kuin työnantajan (kunta) "kukkarosta" ja sain tällä tavalla puolen vuoden jälkeen määräaikaisen sijaisuuden ja parin vuoden kuluttua vakipaikan. 

Vierailija
80/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kei niissä duuneissa itsessään mitään vikaa ole jos niistä saisi ihan oikeata palkkaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi