Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tulee tää työttömien asenne että on ns paskaduuneja jotka ovat heille ihmisarvoa loukkaavia?

Vierailija
12.09.2023 |

Ajatteletko sinäkin kaupan kassalla, että voi voi kun tuota poloista kun joutuu tuossakin duunissa olemaan?

Kommentit (237)

Vierailija
41/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tulee tää työttömien asenne että on ns paskaduuneja jotka ovat heille ihmisarvoa loukkaavia?

Ajatteletko sinäkin kaupan kassalla, että voi voi kun tuota poloista kun joutuu tuossakin duunissa olemaan?

Kyllä ajattelen, vaikka työtön en olekaan. En ikimaailmassa ryhtyisi kaupan kassaksi.

Mitä järkeä olisi ryhtyä tekemään työtä, jossa vuodessa palkka jää samaan, mitä saan muutamassa päivässä?

Päiväpalkkasi on siis viitisen tonnia? Missä työssä?

Tehtaanjohtajana maailmalla sain enemmänkin kuin 5000€/päivä. Olen kierrellyt useissa maissa töissä rahan perässä, ja olen ollut perustamassa yli kymmentä tehdasta Brasiliasta Kiinaan, sekä myös Suomeen.

Vierailija
42/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa länsimaissa köyhimmistä maista tulevat hoitaa hanttihommat.

Se on monasti tapa päästä kiinni työelämään vieraassa maassa. Vaikka henkilöllä olisi takana hyvä koulutus (kaikilla ei ole, joku on voinut käydä koulua 6 vuotta) niin uudessa maassa ei voida tietää onko hänen todistuksensa aito vai saatu sen lahjuksilla tai uhkailemalla. Esimerkkitapauksia löytyy hyvinkin läheltä. Toinen syy ulkomaalaisten "hanttihommiin" on se, että jotkut eivät  osaa suomea kunnolla. Vielä vähemmän heillä on ruotsin kielen taitoa tai hyvä englannin taito. Joku on asunut täällä yli 10 vuotta eikä silti pysty juttelemaan suomalaisen kanssa yksinkertaisista arkipäivän asioista. Itse törmäsin työelämässä ueamman kerran siihen, että muualta tullut työkaveri sai kielilisää oman äidinkielensä osaamisesta.  Jotenkin outoa. Suomalaisilta edellytettiin monen kielen osaamista eikä sitä juurikaan arvostettu työnantajan taholta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri kommentoi 48-vuotiaan naisen saamaa tonttutarjousta https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009847225.html

Vierailija
44/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ajattelen, vaikka työtön en olekaan. En ikimaailmassa ryhtyisi kaupan kassaksi.

Mitä järkeä olisi ryhtyä tekemään työtä, jossa vuodessa palkka jää samaan, mitä saan muutamassa päivässä?

Tehtaanjohtajana maailmalla sain enemmänkin kuin 5000€/päivä. Olen kierrellyt useissa maissa töissä rahan perässä, ja olen ollut perustamassa yli kymmentä tehdasta Brasiliasta Kiinaan, sekä myös Suomeen.

puhut paskaa.täytä hakemus saat oikeesti 500e kuukaudessa

Vierailija
45/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esimerkiksi ensimmäinen sairauspäivä on palkaton, joten siinä kokee olevansa eriarvoisessa asemassa kuin muut, varsinkin kun juuri matalimmalla palkkatasolla ei olisi varaa mihinkään tulon menetyksiin.

Tämä nyt vain yksi pieni esimerkki tuhannen joukossa, näitä vastaavia juttuja on paljon siellä p-duuneissa.

Vierailija
46/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaduuni tulee siitä että maksetaan olemtonta palkkaa ja on paskat työolosuhteet. Katse työnantajiin.

Vierailija
47/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole törmännyt asiaan. Enemmän ne ns oikeissa töissä käyvät katsoo noita duunareita alaspäin.

Itse pidän vaikka siivoojan ja roskakuskin työtä tärkeämpänä, kuin jonkun toimitusjohtajan, joka nostaa 5000e/kk istuen perseellään.

Nää on aina niin huvittavia. Eipä ois duunareillakaan töitä jos ei olis toimitusjohtajia, jotka niitä firmoja pyörittää.

Vierailija
48/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli kaupassa ja sairastuin, niin mun 3 työvuoroa vedettiin työlistalta pois (peruttiin), näin ollen mulla ei sitten ollutkaan muka työpäiviä juuri silloin, kun olin sairaana ja meni nuokin palkattomaksi.

Valitukset asiasta eivät ikinä johtaneet mihinkään ja sekin on ärsyttävää, kun työskentelet pienellä palkalla, sinua ei uskota, ei kuunnella, puheistasi ei tarvitse ikään kuin välittää.

Vierailija
49/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa kysytiin aikanaan kun pyramiideja rakennettiin, miksi 95% ihmisistä ei pidä työstään.

Silloin ei kysytty mitään vaan piiskattiin tekemään työtä.

Nykyaikana on esitetty teoria, jonka mukaan nämä rakentajat olivat ammattimiehiä ja saivat palkkaa.

Vierailija
50/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole törmännyt asiaan. Enemmän ne ns oikeissa töissä käyvät katsoo noita duunareita alaspäin.

Itse pidän vaikka siivoojan ja roskakuskin työtä tärkeämpänä, kuin jonkun toimitusjohtajan, joka nostaa 5000e/kk istuen perseellään.

Nää on aina niin huvittavia. Eipä ois duunareillakaan töitä jos ei olis toimitusjohtajia, jotka niitä firmoja pyörittää.

Eli saisivat enemmän rahaa ja pääsisivät helpommalla kun istuisivat kotisohvalla tumput suorina!

Vierailija
51/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun oli kaupassa ja sairastuin, niin mun 3 työvuoroa vedettiin työlistalta pois (peruttiin), näin ollen mulla ei sitten ollutkaan muka työpäiviä juuri silloin, kun olin sairaana ja meni nuokin palkattomaksi.

Valitukset asiasta eivät ikinä johtaneet mihinkään ja sekin on ärsyttävää, kun työskentelet pienellä palkalla, sinua ei uskota, ei kuunnella, puheistasi ei tarvitse ikään kuin välittää.

juuri näiden kusetusten ja ylimielisyyden takia istun kotona, korjatkaa nämä niin "menen töihin", kiitos

Vierailija
52/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän suurin syy työttömyydelle ole enemmän byrokratia kuin "paska:työ.

Nykyiselläänhän et voi kokeilla mitään työtä koska jos se ei olekaan sinulle sopiva ja irtisanoudut saat taistella hamaan tappiin asti ruoka rahoistasi kelan/te/liiton kanssa.

Vierailija
53/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ei se porvarin elämä ole helppoa. Luodaan työpaikkoja, usein hyvä palkkaisiakin, ja kiitokseksi saa vaan paskaa käteen. Ja palkkahan on aina liian pieni, vaikka se olisi 10 tonnii kuussa.

Vierailija
54/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina arvostanut kaikkea työtä. Ehkä sitä pienipalkkaista vielä enemmän kuin muuta. Työttömien nuoressa polvessa on näitä prinsessoja, jotka kulkevat nenä pystyssä.

Vierailija
55/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä esimerkiksi ensimmäinen sairauspäivä on palkaton, joten siinä kokee olevansa eriarvoisessa asemassa kuin muut, varsinkin kun juuri matalimmalla palkkatasolla ei olisi varaa mihinkään tulon menetyksiin.

Tämä nyt vain yksi pieni esimerkki tuhannen joukossa, näitä vastaavia juttuja on paljon siellä p-duuneissa.

Pienituloisella yhden päivän palkan menetys varmasti tuntuu ihan konkreettisesti.

Vierailija
56/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voi miettiä, mikä on paskaduuni. Onko se mikä tahansa työ, josta saa huonoa palkkaa, vai äärimmäisen vastenmielinen työ, josta voi saada myös hyvää palkkaa? Viittaako "paska-" enemmän työn laatuun vai siitä saatavaan korvaukseen?

Mielestäni esim. henkilökohtaisen avustajan työ ei ole lainkaan paskaduunia vaan erittäin arvokasta työtä, mutta se on valitettavan heikosti palkattua ja siten määriteltävissä ns. paskaduuniksi.

No sitten taas nämä ruokalähetit. He tekevät hyvää työtä. Olen monesti saanut heiltä hyvää palvelua. Paskaduuneiksi heidän hommiaan silti sanotaan, vaikka ihan hyvää työtä monet tosiaan tekevät.

Asia on melko monisyinen.

Vierailija
57/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään  ei tarvitse kiitellä toimitusjohtajia siitä, että nämä maksavat alaisilleen mahdollisimman huonoa palkkaa, jotta saavat omiin ja sijoittajien taskuihin enemmän. 

Vierailija
58/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kovin sitovalta, hyvä, että siitä edes maksetaan hyvin.

Vierailija
59/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä "asenne"keskustelu molemmin puolin on ihan typerää. Ei sillä ole mitään väliä, mikä on asenne. Mitä jos korjattaisiin vaikka ensin se, että kokoaikatöistä voi saada pari rupista satasta enemmän kuin kotona makaamisesta? Sen jälkeen voidaan puhua yrittäjien, työssäkäyvien tai työttömien asenteista. Kun ei tuossa touhussa ole mitään järkeä. Räkisin itsekin mieluummin kattoon kuin tekisin kokoaikatyötä, josta saa vähän hiluja enemmän kuin makaamalla kotona.

Vierailija
60/237 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään  ei tarvitse kiitellä toimitusjohtajia siitä, että nämä maksavat alaisilleen mahdollisimman huonoa palkkaa, jotta saavat omiin ja sijoittajien taskuihin enemmän. 

Ammattiliitot neuvottelevat Suomessa palkat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan