Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lentolippujen maksaminen luottokortilla kun ei ole varaa maksaa niitä heti? Onko hölmöä?

NY
11.09.2023 |

Lennot olisi halvemmat kun ostaa ajoissa. En kerralla pystyisi maksamaan luottoa pois, mutta varmaan max. 5 kk menisi maksamiseen. Haave olisi päästä New Yorkiin, niin lentoliput on aika kalliit. Lähtisin matkalle täysi-ikäisen lapseni kanssa.

Lisäksi rahaa pitää toki säästää hotelliin, ruokiin yms.

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottokortille voi myös tallettaa valmiiksi saldoa jos pelkää ettei sen kate riitä matkalla. Toki ylimääräiselle saldolle ei yleensä saa korkoa.

Se tuskin oli ap:n ongelma jos vetää sen kortin nyt jo rajusti miinukselle.

Vierailija
82/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinulla on varaa sitten ylipäätään lähteä New Yorkiin, jos et pysty edes lentoa maksamaan? Ei ole mikään halpa kaupunki, tuollaisella matkalla pitää olla jo vähän enemmän varaa yllättäviinkin menoihin hotellien, ruokien ja kuljetusten lisäksi. Entäs nähtävyydet ym. Menet Nykiin, muttet voi tehdä siellä mitään, kun ei ole rahaa, niinkö?

Voi luoja. Lennot maksettuna monta kuukautta ennen matkaa eli luottokortti nollilla. Tulot nousee muutama kuukausi ennen matkaa. Rahaa tulee jäämään säästöön. 

Ethän sä ole edes anonut vielä töistä lomaa matkaa varten. Eihän sulla ole edes vuosilomaa jäljellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinulla on varaa sitten ylipäätään lähteä New Yorkiin, jos et pysty edes lentoa maksamaan? Ei ole mikään halpa kaupunki, tuollaisella matkalla pitää olla jo vähän enemmän varaa yllättäviinkin menoihin hotellien, ruokien ja kuljetusten lisäksi. Entäs nähtävyydet ym. Menet Nykiin, muttet voi tehdä siellä mitään, kun ei ole rahaa, niinkö?

Voi luoja. Lennot maksettuna monta kuukautta ennen matkaa eli luottokortti nollilla. Tulot nousee muutama kuukausi ennen matkaa. Rahaa tulee jäämään säästöön. 

No mikä siinä on ongelma?

No mietin onko kannattavaa tehdä näin. 

Mutta et usko kun kaikki sanovat että ei.

Vierailija
84/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei oo varaa niin sitten ei matkusteta. Ensin säästetään että voi tuhlata. Ei päinvastoin. Tää on tätä sannamarin-lifestyleä että mietitään sitä maksua sitten joskus (hitonmoisten korkojen kera).

Ap (ymmärtääkseni) sanoi jossain kohtaa että tulot tulevat nousemaan. Tuskinpa. Verottaja vie. Tulojen täytyy nousta todella todella paljon että siitä jää merkittävästi enemmän käteen. Kiva Suomi.

Tulot tulee nousemaan eikä niistä veroja niin paljon mene, että ei olisi tulojen noususta hyötyä.

Miksi et sitten voi odottaa siihen asti että ne tulot on nousseet etkä joudu makselemaan lippuja viittä kuukautta? Kyllä ne lennot on yleensä halvempia vielä sen puolikin vuotta ennen lentoa.

En halua ottaa riskiä, että hinnat onkin kalliimmat. Lentoja olen katsonut Finnairilta joka on selkeästi kalliimpi. En ole vielä katsonut muita vaihtoehtoja.

Vierailija
85/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentoliput ja muut isommat verkkokauppaostokset kannattaa aina maksaa luottokortilla. Huomattavasti paremmat mahdollisuudet saada rahat takaisin jos jokin menisi pieleen.

Käteisellä maksaminen ei kannata muuta kuin silloin kun ostetaan jotain laitonta.

Niin totta kai maksaisin luottokortilla vaikka olisi heti sitten varaa maksaa luotto pois. Pointti oli se, että mulla ei ole varaa maksaa luottoa kerralla pois. Luulin, että aloituksesta tajuaa tämän.

No eipä pointti kyllä ilmennyt aloituksestasi

Vierailija
86/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sä ole edes anonut vielä töistä lomaa matkaa varten. Eihän sulla ole edes vuosilomaa jäljellä.

Mitä ihmettä sä oikein selität??? Mistä ihmeestä sä päättelit yhtään mitään mun lomapäivistä?? Meillä on töissä kiertävä lomalista ja mä tiedän, että mulla on ensi vuonna elokuussa loma.

Vierailija
87/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottokortille voi myös tallettaa valmiiksi saldoa jos pelkää ettei sen kate riitä matkalla. Toki ylimääräiselle saldolle ei yleensä saa korkoa.

Jos AP ei pysty maksamaan luottoa takaisin ja kortti menee. Millä sitten AP makselee reissussa hotelleja ja mitään. Aika isolla riskillä mennään.

Vierailija
88/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei oo varaa niin sitten ei matkusteta. Ensin säästetään että voi tuhlata. Ei päinvastoin. Tää on tätä sannamarin-lifestyleä että mietitään sitä maksua sitten joskus (hitonmoisten korkojen kera).

Ap (ymmärtääkseni) sanoi jossain kohtaa että tulot tulevat nousemaan. Tuskinpa. Verottaja vie. Tulojen täytyy nousta todella todella paljon että siitä jää merkittävästi enemmän käteen. Kiva Suomi.

Tulot tulee nousemaan eikä niistä veroja niin paljon mene, että ei olisi tulojen noususta hyötyä.

Miksi et sitten voi odottaa siihen asti että ne tulot on nousseet etkä joudu makselemaan lippuja viittä kuukautta? Kyllä ne lennot on yleensä halvempia vielä sen puolikin vuotta ennen lentoa.

En halua ottaa riskiä, että hinnat onkin kalliimmat. Lentoja olen katsonut Finnairilta joka on selkeästi kalliimpi. En ole vielä katsonut muita vaihtoehtoja.

Hintahan ei mitenkään suoraviivaisesti kallistu kun lähtöpäivä lähenee. Joskus lähempänä saa ostettua ne halvemmalla. Miten uskallat sen riskin ottaa?

Vierailija
89/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentoliput ja muut isommat verkkokauppaostokset kannattaa aina maksaa luottokortilla. Huomattavasti paremmat mahdollisuudet saada rahat takaisin jos jokin menisi pieleen.

Käteisellä maksaminen ei kannata muuta kuin silloin kun ostetaan jotain laitonta.

Niin totta kai maksaisin luottokortilla vaikka olisi heti sitten varaa maksaa luotto pois. Pointti oli se, että mulla ei ole varaa maksaa luottoa kerralla pois. Luulin, että aloituksesta tajuaa tämän.

No eipä pointti kyllä ilmennyt aloituksestasi

Opettele lukemaan.

Vierailija
90/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sä oikein selität??? Mistä ihmeestä sä päättelit yhtään mitään mun lomapäivistä?? Meillä on töissä kiertävä lomalista ja mä tiedän, että mulla on ensi vuonna elokuussa loma.

Onko sillä sun aikuisella lapsella lomaa matkaa varten?

Vierailija
91/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos AP ei pysty maksamaan luottoa takaisin ja kortti menee. Millä sitten AP makselee reissussa hotelleja ja mitään. Aika isolla riskillä mennään.

RATAKISKO: lennot maksettuna monta kuukautta ennen reissua eli luottoa 0€. Sitten alkaa säästäminen ja tulotkin nousee muutama kuukausi ennen matkaa. 

Vierailija
92/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä sun aikuisella lapsella lomaa matkaa varten?

No tietenkin opiskelijalla on lomaa.

Vierailija
93/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas aivotonta vääntöä 🙄

Vierailija
94/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi en pystyisi maksamaan luottoa takaisin? 

Vierailija
95/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

RATAKISKO: lennot maksettuna monta kuukautta ennen reissua eli luottoa 0€. Sitten alkaa säästäminen ja tulotkin nousee muutama kuukausi ennen matkaa. 

Voit myös saada virsua töistäsi. Oletko huomioinut että työttömyyskorvauksella tulosi ovatkin paljon pienemmät.

Vierailija
96/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on töitä ja työpaikka olemassa vielä lähes vuoden kuluttua. Jollet ole sairastunut ja joutunut jäämään sairauslomalle niin pitkäksi aikaa, että putoat kelan päivärahoilla. Jollei lapsesi ole juuri kuolettavan rakastunut niin kuin teineillä on alkuhuumassa olla, eikä hän haluakaan lähteä kanssasi. Tai jos riitaantuneen. Tai tai tai. Siinähän olet luottokorttivelkoinesi, kun ei lähes jokaisen vastaajan vastaus kelpaa. On hölmöä maksaa matka luotolla, jota ei pysty maksamaan takaisin, ennen kuin siitä alkaa korot juosta.

Vierailija
97/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi en pystyisi maksamaan luottoa takaisin? 

Jos vaikka sairastut tai saat potkut töistä.

Vierailija
98/113 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vääntöä koko keskustelu. Sympatiat ap:lle ja mitä tästä opimme...täällä ei kannata kysellä matkoihin liittyvistä asioista ja varsinkaan maksuista. Suuri osa kommentoijista ei ole ikinä käynyt ruotsinlaivaa edempänä ja ovat niin tietävinään, mikä kannattaa ja mikä ei.

Mielestäni voit ap tehdä ihan niin kuin parhaaksi näet ja itse sinä tiedät ja pystyt laskemaan, mihin pennoset riittää. Millä perusteella lennot tai matkat pitäisi olla kaikki maksettuna etukäteen? Me ainakin teemme miten milloinkin, joskus matkustetaan luotolla ja maksellaan jälkikäteen ja joskus taas kaikki on maksettuna ja käyttörahat toiselle tilille säästettynä. Matkailu antaa ja avartaa niin paljon ja varsinkin kun sen tekee perheen tai lasten kanssa, että se on sivuseikka, milloin matka on kokonaan maksettu.

Vierailija
99/113 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hintahan ei mitenkään suoraviivaisesti kallistu kun lähtöpäivä lähenee. Joskus lähempänä saa ostettua ne halvemmalla. Miten uskallat sen riskin ottaa?

Tämä ei ole enää aikoihin pitänyt paikkaansa. Matkapäivän lähestyessä hinnat kallistuu, nimenomaan Finnairilla.

Ap:lle: kannattaa myös tarkistaa, kuuluuko luottokortilla ostettuihin matkoihin automaattisesti jonkin asteen matkavakuutus. Itsellä on näin ja sen vuoksi ostan nykyään kaikki lennot luottokortilla. 

Vierailija
100/113 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme vääntöä koko keskustelu. Sympatiat ap:lle ja mitä tästä opimme...täällä ei kannata kysellä matkoihin liittyvistä asioista ja varsinkaan maksuista. Suuri osa kommentoijista ei ole ikinä käynyt ruotsinlaivaa edempänä ja ovat niin tietävinään, mikä kannattaa ja mikä ei.

Mielestäni voit ap tehdä ihan niin kuin parhaaksi näet ja itse sinä tiedät ja pystyt laskemaan, mihin pennoset riittää. Millä perusteella lennot tai matkat pitäisi olla kaikki maksettuna etukäteen? Me ainakin teemme miten milloinkin, joskus matkustetaan luotolla ja maksellaan jälkikäteen ja joskus taas kaikki on maksettuna ja käyttörahat toiselle tilille säästettynä. Matkailu antaa ja avartaa niin paljon ja varsinkin kun sen tekee perheen tai lasten kanssa, että se on sivuseikka, milloin matka on kokonaan maksettu.

Just näin 👏 Mä olen matkustanut useamman kerran niin, että maksan sen osissa eikä siinä ole mun mielestä mitään outoa. Luottokortti otetaan, jotta ostoksia voi maksaa luotolla ja erämaksuina. Täällä on kyllä ihan ihme porukkaa, en tällaisiin tolloihin ole koskaan törmännyt irl.