Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lentolippujen maksaminen luottokortilla kun ei ole varaa maksaa niitä heti? Onko hölmöä?

NY
11.09.2023 |

Lennot olisi halvemmat kun ostaa ajoissa. En kerralla pystyisi maksamaan luottoa pois, mutta varmaan max. 5 kk menisi maksamiseen. Haave olisi päästä New Yorkiin, niin lentoliput on aika kalliit. Lähtisin matkalle täysi-ikäisen lapseni kanssa.

Lisäksi rahaa pitää toki säästää hotelliin, ruokiin yms.

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaudu siihen että New York on tosi kallis paikka, joten se luottokorttilasku ei jää niihin lentolippuihin.

No kyllä mä nyt sen tiedän, että on kallis kaupunki.

Vierailija
22/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos saat ennen reissua maksettua niin ihan ok. Hotellit on muuten sitten myös aika kalliita siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarvitset luottoa jo lentolippuihin niin kyllä, on hölmöä tuhlata viimeiset rahansa ja ylikin johonkin hupimatkaan.

Niin kyllä mä saisin ihan säästämällä rahat kasaan, mutta mitä lähemmäs ajankohtaa mennään niin sitä kalliimmat lentoliput on. 

Entä sitten kun vaikka pesukone hajoaa pari viikkoa ennen lähtöä ja sinne meni ne säästetyt pennoset?

Mulla on kaksi kuukautta sitten ostettu pesukone joten takuuta on jäljellä.

Hyvinpä ymmärsit pointin. Tai et halunnut ymmärtää.

Vierailija
24/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä ihmeellä säästät rahaa niihin muihin kustannuksiin jos jo pelkkien lentojen luottolaskun maksamiseen menee 5kk? Miten monen vuoden päästä ajattelit matkustaa?

MAX 5 kk. Todennäköisesti nopeammin. Sen jälkeen on vielä monta kuukautta elokuuhun jolloin ajattelin, että reissu olisi. Lisäksi muutama kuukausi ennen reissua mun tulot tulee nousemaan.

Tai sitten säästät vuoden ja ostat liput seuraavan vuoden elokuulle jotta ei tarvitse venyttää budjettia niin tiukalle.

Ei kiitos.

Vierailija
25/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarvitset luottoa jo lentolippuihin niin kyllä, on hölmöä tuhlata viimeiset rahansa ja ylikin johonkin hupimatkaan.

Niin kyllä mä saisin ihan säästämällä rahat kasaan, mutta mitä lähemmäs ajankohtaa mennään niin sitä kalliimmat lentoliput on. 

Entä sitten kun vaikka pesukone hajoaa pari viikkoa ennen lähtöä ja sinne meni ne säästetyt pennoset?

Tajusin kyllä pointin, mutta ei ole ongelma jos jotakin hajoaa. Ei ole NYT varaa maksaa lippuja, mutta tuloni tulee nousemaan ensi vuoden puolella merkittävästi.

Vierailija
26/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentoliput ja muut isommat verkkokauppaostokset kannattaa aina maksaa luottokortilla. Huomattavasti paremmat mahdollisuudet saada rahat takaisin jos jokin menisi pieleen.

Käteisellä maksaminen ei kannata muuta kuin silloin kun ostetaan jotain laitonta.

Niin totta kai maksaisin luottokortilla vaikka olisi heti sitten varaa maksaa luotto pois. Pointti oli se, että mulla ei ole varaa maksaa luottoa kerralla pois. Luulin, että aloituksesta tajuaa tämän.

Saahan sen luottokorttivelan lyhennettyä kuukausierissä kunhan maksaa minimin.

Vierailija
27/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä reissu suunnitteilla?

Vierailija
28/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajusin kyllä pointin, mutta ei ole ongelma jos jotakin hajoaa. Ei ole NYT varaa maksaa lippuja, mutta tuloni tulee nousemaan ensi vuoden puolella merkittävästi.

No mitä sitten märehdit?

Vierailija
29/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortilla kannattaa toki maksaa, mutta vain sellaista mihin on varaa.

Vierailija
30/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentoliput ja muut isommat verkkokauppaostokset kannattaa aina maksaa luottokortilla. Huomattavasti paremmat mahdollisuudet saada rahat takaisin jos jokin menisi pieleen.

Käteisellä maksaminen ei kannata muuta kuin silloin kun ostetaan jotain laitonta.

Niin totta kai maksaisin luottokortilla vaikka olisi heti sitten varaa maksaa luotto pois. Pointti oli se, että mulla ei ole varaa maksaa luottoa kerralla pois. Luulin, että aloituksesta tajuaa tämän.

Niin? Luuletko etten tiedä tätä? Tarkoitus olisi kuitenkin maksaa kuukaudessa huomattavasti enemmän kuin minimi.

Vierailija
31/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortin idea on että sillä saa takaisinmaksuaikaa.

Vierailija
32/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Luuletko etten tiedä tätä? Tarkoitus olisi kuitenkin maksaa kuukaudessa huomattavasti enemmän kuin minimi.

Onko sulla esittää maksusuunnitelma?

Vierailija
33/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mun pitäisi teille mitään maksusuunnitelmaa esittää?

Vierailija
34/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka siksi että kysyit meidän mielipidettämme asiaan?

Vierailija
35/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laita nyt rahaa sivuun niin, että kun ostat liput, niin voit heti maksaa sen luottolaskun tyhjäksi. Säästä myös rahaa reissua varten. En suosittele velaksi matkustamista. Siitä ne ongelmat alkavat kun ostellaan ei-välttämättömiä juttuja korkeilla kuluilla. Kyllä sinä vielä matkalle pääset mutta älä uhraa tulevaa mielenrauhaasi.

Vierailija
36/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelliin menee sitten todennäköisesti enemmän kuin lentoihin, tai riippuu tietysti monta päivää olette perillä.

Vierailija
37/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NY kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka siksi että kysyit meidän mielipidettämme asiaan?

No ei se silti sitä tarkoita, että olen velvollinen esittämään jotakin maksusuunnitelmaa teille.

Vierailija
38/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotelliin menee sitten todennäköisesti enemmän kuin lentoihin, tai riippuu tietysti monta päivää olette perillä.

Viikon reissu.

Vierailija
39/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin mieluummin niin, että säästäisin rahat tai edes osan niistä ja lykkäisin reissua. Lähtökohtaisesti en ostaisi mitään ns. ylimääräistä mihin ei ole varaa

Eri asia maksaa luottokortilla pakollisia äkillisiä menoja, rikkoutuneita kodinkoneita, lääkärikuluja tms. Menot tulojen mukaan. Se että joskus tulevaisuudessa saa (ehkä) enemmän tuloja ei tarkoita mitään ennen kuin rahat on tilillä. Mitä vaan voi tapahtua ennen sitä.

Vierailija
40/113 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu luoton nimelliskorosta ja laskutuslisistä. Halpakin luotolla ostettu matka voi kallistua jos sitä makselee pienissä erissä.