Avoimen suhteen henkinen puoli
Jos ajattelee tilannetta, että parisuhteesta on seksielämä hiipunut toisen osapuolen haluttomuuden vuoksi. Ja suhde avataan ja varsinkin toinen (aktiivisempi) osapuoli hakee seksin muualta. Niin mietityttää, että miten ihmiset ovat kokeneet järjestelyn vaikuttaneen suhteeseen.
Nimenomaan siltä kannalta, että se seksin suhteen aktiivisempi on kokenut paljon torjuntaa puolisoltaan, mikä tuntuu tietenkin pahalta. Suhteen avaamisen jälkeen hän saa seksiä, ja kumppanin kanssa ei tästä tarvitse repiä ongelmaa. Mutta eikö se kuitenkin leiju pettymyksenä ilmassa, että se puoliso ei halua häntä? Puoliso yhä vaan torjuu seksuaalisen läheisyyden. Voiko suhde silti tuntua ns oikealta suhteelta?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
M60 ja N48, pitkä liitto
Miehellä loppui seksihalut 55 v ja minulla niitä haluja olisi ollut vaikka joka päivälle
Olen sporttinen, hoikka, muodokas ja mieheni kehuu lähes päivittäin kauniiksi, joten syy seksin loppumiseen ei ole esim minun lihominen
Mies itse lihoi liiton aikana yli 30 kg, ja yli 40 vuotta tupakoi. Ei urheile eikä suostu syömään terveellisesti. Olen yrittänyt houkutella kanssani urheilemaan ja syömään terveellisesti, mutta ei.
Meillä on syvä ystävyys ja nautimme aidosti toistemme seurasta. Nauramme usein yhdessä eikä ole riitoja. Pystymme puhumaan mistä vain eli kommunikointi toimii. Mies usein kehuu minua ja teemme toisillemme kivoja juttuja.
Ohi mennessään mies välillä halaa tai antaa pusun.Seksi on ainoa asia mikä ei toimi.
Meillä on avoin liitto, mutta mies ei ole kertaakaan ollut kiinnostunut käyttämään tätä oikeutta. On AINA kotona, ja työpaikallakin on pelkkiä miehiä.
Itse otan seksin muualta.
Olen erittäin tyytyväinen järjestelyyn. Rakastan miestäni, enkä halua häntä jättää, eikä hän minua. Ollaan pitkässä liitossa kasvettu yhteen.
Mies on todella kiinni minussa. Kaikki asiat haluaa tehdä minun kanssani. Se välillä turhauttaa, kun haluaa aina minut seurakseen, ja on piintynyt kotihiiri. Tämä on vain korostunut miehen vanhetessa. Ei enää kiinnosta käydä viihteellä tai edes kaveerata muita.Mutta muutoin menee hyvin. Pidän seksijutut yksityisinä enkä avaudu niistä. Mies tietää kun olen poissa, että olen sekstailemassa. Eipä ole ollut tästä asiasta meille ongelmaa tullut.
Ymmärrän tästä, että koet suhteen kuitenkin nimenomaan parisuhteena, etkä vain ystävyyssuhteena?
Ap
Meillä oli avoin suhde, seksin suhteen. Mutta ei polyamorinen suhde.
Miehelleni ei toi riittänyt vaan ihastui/rakastui toiseen naiseen. Nyt ollaan sitten erottu.
Kuitenkin mieheni ei vaikuta tyytyväiseltä tähänkään.
Seksuaalisuus on tärkeä ja luonnollinen asia. Avoin suhde voi olla myös kunnioittava vaikka kompensoiva seksi sekä suhteet toimivat toisella tavalla. Mua on kiihottanut nimenomaan naiset , ihailen naisen vartaloa ja ajoittain tarvitsen aikaa jolloin kaksi naista voivat olla omillaan. Meillä on omakotitalo, oma piha eikä kenenkään tarvitse murehtia kuka tulee tai jää sinne yöksi. Seksi on upea kun se menee oikeaan suuntaan .... Jossain tapauksissa mieheni ja lapset voivat olla myös kotona.
Suhde ilman seksiä on kumppanuutta, joko hyvää tai huonoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M60 ja N48, pitkä liitto
Miehellä loppui seksihalut 55 v ja minulla niitä haluja olisi ollut vaikka joka päivälle
Olen sporttinen, hoikka, muodokas ja mieheni kehuu lähes päivittäin kauniiksi, joten syy seksin loppumiseen ei ole esim minun lihominen
Mies itse lihoi liiton aikana yli 30 kg, ja yli 40 vuotta tupakoi. Ei urheile eikä suostu syömään terveellisesti. Olen yrittänyt houkutella kanssani urheilemaan ja syömään terveellisesti, mutta ei.
Meillä on syvä ystävyys ja nautimme aidosti toistemme seurasta. Nauramme usein yhdessä eikä ole riitoja. Pystymme puhumaan mistä vain eli kommunikointi toimii. Mies usein kehuu minua ja teemme toisillemme kivoja juttuja.
Ohi mennessään mies välillä halaa tai antaa pusun.Seksi on ainoa asia mikä ei toimi.
Meillä on avoin liitto, mutta mies ei ole kertaakaan ollut kiinnostunut käyttämään tätä oikeutta. On AINA kotona, ja työpaikallakin on pelkkiä miehiä.
Itse otan seksin muualta.
Olen erittäin tyytyväinen järjestelyyn. Rakastan miestäni, enkä halua häntä jättää, eikä hän minua. Ollaan pitkässä liitossa kasvettu yhteen.
Mies on todella kiinni minussa. Kaikki asiat haluaa tehdä minun kanssani. Se välillä turhauttaa, kun haluaa aina minut seurakseen, ja on piintynyt kotihiiri. Tämä on vain korostunut miehen vanhetessa. Ei enää kiinnosta käydä viihteellä tai edes kaveerata muita.Mutta muutoin menee hyvin. Pidän seksijutut yksityisinä enkä avaudu niistä. Mies tietää kun olen poissa, että olen sekstailemassa. Eipä ole ollut tästä asiasta meille ongelmaa tullut.
Ymmärrän tästä, että koet suhteen kuitenkin nimenomaan parisuhteena, etkä vain ystävyyssuhteena?
Ap
Tähän on vaikeaa vastata. Koen että on parisuhde ja silti taas toisaalta en. Ennenkaikkea ollaan erittäin hyviä ystäviä ainakin, ja rakkautta on myös.
Kyllä minä naisena olen onnellisempi avoimessa suhteessa kuin aiemmin suljetussa suhteessa.
Eikä mieskään ole valittanut. Seksi on vain seksiä, meidän rakkaus on niin syvä että se kestää myös seksuaalisen vapauden.
Tiukkapipoisten on toki vaikeaa tätä ymmärtää.
Elämä on nyt avoimena ihanaa. Ja varmasti moni salaa kadehtii, etenkin miehet :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma käsitykseni on että ennen kuin mennään avoimeen suhteeseen pitää nimen omaan olla se henkinen puoli kunnossa. Puolisoa pitää kunnioittaa ja rakastaa ja kommunikaation pitää toimia. Mitään torjutuksi - siis henkisellä tasolla - tulemisen kokemuksia ei saa olla luurankoina kaapissa.
Se(kin) on kuin pankkilaina - mahdollinen vain niille jotka eivät sitä kipeästi tarvitse.Avoin suhde voi ehkä olla ratkaisu seksin puutteeseen. Mutta ei sillä korjata suhdetta.
Jos avoimeen suhteeseen ryhdytään nimenomaan sen takia, että seksihalut eivät kohtaa, niin tottakai siinä on torjumista taustalla.
Ap
Torjutuksi kun voi tulla niin monella tavalla.
Vaimo voi suhtautua hyväksyvästi haluihisi, vaikkei voikaan niitä toteuttaa. Tai vaimo voi jättää halusi ja toiveesi täysin huomiotta tai jopa parjata niitä. Kokemuksesi hyväksytyksi tulemisesta on aivan eri.
Olen 45 v. nainen ja mieheni on 64 v. Mieheni esityksestä ratkaisimme tuon seksiepäsuhdan siten, että hän etsii minulle puolta nuorempia partnereita. Hänellä on myös tuollainen aisurifetissi, eli haluaa katsella. Ja ihan aikuisten oikeesti, meillä ei ole ollut minkäänlaisia henkisiä ongelmia. Harrastan seksiä myös mieheni kanssa, kun hän sitä tahtoo... mutta toki melko harvoin.
Jos avoimeen suhteeseen ryhdytään nimenomaan sen takia, että seksihalut eivät kohtaa, niin tottakai siinä on torjumista taustalla.
Ap