Työkkäri tarjosi 48-vuotiaalle naiselle tontun töitä
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009844044.html
TE-PALVELUIDEN naiselle osoitetussa viestissä sanotaan, että työttömän työnhakijan antamien tietojen perusteella TE-palvelut on arvioinut, että naisen ammattitaito ja osaaminen vastaavat alla mainitun tehtävän vaatimuksia.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että tietokoneelta tulee suoraan tarjoukset. Minulle tuli tarjous työstä hyvin miesmäiseltä alalta. Työtä toki pystyvät naisetkin tekemään. Mutta minulla ei ole minkäänlaista haisua näistä erikoisista varaosista ja koneista joiden kanssa olisin joutunut työskentelemään.
😂
Olen 53 ja tekisin mielelläni tontun töitä. Mutta täällä päin on tarjolla vain nälkäisen nuorallatanssijapellen eli monivaiheisen temppuradan jälkeen mahdollisia nälkäisen huipputyypin näköalapaikkoja ja niitäkin varsin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että tietokoneelta tulee suoraan tarjoukset. Minulle tuli tarjous työstä hyvin miesmäiseltä alalta. Työtä toki pystyvät naisetkin tekemään. Mutta minulla ei ole minkäänlaista haisua näistä erikoisista varaosista ja koneista joiden kanssa olisin joutunut työskentelemään.
Mä sain tarjouksia kuljetusalalta, ei siinä muuten mitään, mutta kun mulla ei ole minkäänlaista ajokorttia. 😂
Kyllä Petteri Orpo riemastuu kun kuulee tästä. Itsekin tonttu ja saanut töitä pääministerinä.
Todennäköisesti tonttutyöllisyydestä tulee nyt hallituksen kärkihankkeita!
Tosi asenteellinen juttu taas. Varmaan Kokoomuksen tilaama. Tyyppi kertoo olevansa vapaaehtoisela tauolla akkuja lataamassa jossain aurinkoisessa maassa ja nostaa työttömyysetuutta. Tuo ei käytännössä toimi noin koska työkkäri kutsuu nykyään säännöllisesti paikan päälle. Et sä voi asustella kovin pitkään jossain Espanjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain tarjouksia kuljetusalalta, ei siinä muuten mitään, mutta kun mulla ei ole minkäänlaista ajokorttia. 😂
Ei sitä autoa ajokortilla ajeta, sanoi minulle kerran psykiarinen sairaanhoitaja, kun ilmoitin että en voi ajaa autoa kun ei ole korttia.
Vierailija kirjoitti:
TE toimiston työllistävä vaikutus taitaa liittyä vain ja ainoastaan siihen, että se toimisto pitää omat työntekijänsä työelämässä kiinni.
Ja pataljoonan joutavia huuhaa-konsultteja joilta yhteiskunta ostaa kalliita pupukursseja joita myös työnhakuvalmennuksen ym nimillä kutsutaan.
Näistä pitäisi aloittaa ihan ekana nuo petskun säästötalkoot.
Vierailija kirjoitti:
Olen 53 ja tekisin mielelläni tontun töitä. Mutta täällä päin on tarjolla vain nälkäisen nuorallatanssijapellen eli monivaiheisen temppuradan jälkeen mahdollisia nälkäisen huipputyypin näköalapaikkoja ja niitäkin varsin vähän.
Mä olen 50 ja ajoittain pyörätuolissa/rollaattorin varassa. Jumalauta haluan tontuksi!
Olisipa kiva työ. Mielelläni olisin tonttu. Tai muori, ikäni puolesta.
Onko yliopistossa akateemisen puutarhatontun suuntautumisvaihtoehto?
Työttömyyskorvausta tai mitään muuta verovaroin kustannettavaa korvausta ei pidä maksaa henkilöille, jotka ovat irtisanoutunut työstään pitääkseen ns. omaa lomaa. Omat vapaat kustannetaan omilla rahoilla. Kyllä ketjuttaa tällaiset ihmiset. Toivottavasti tällainen saadaan kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Ketuttaa
Tuollainen ei toki ihan jokaisen työ ole, koska sen tontun kaiketi pitää jaksaa olla sosiaalinen ja mukava sekä sietää lapsia, mutta jollekin näyttelijälle tai edes näyttelemistä harrastavalle tai muuten esilläolosta nauttivalle ihan nappiduuni.
Samoin varmasti sopii varhaiskasvattajalle ja miksei jollekin supersuulaalle myyntitykillekin joka omien sanojensa mukaan on huipputyyppi ja takaa aina jokaiselle sen ihan parhaan ostokokemuksen, joka on yksilöllisesti räätälöity jokaisen asiakkaan toiveiden mukaiseksi.
Tontun hommahan on tuollaiselle paskansolkkaajalle ihan iisipiisi.
1990-luvulla lamavuosina oli yläosattomille tarjoilijoille paikkoja avoinna työkkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kumma että tuo kyykyttäminen ei jo lopu.
Onko työn tarjoaminen työttömälle kyykyttämistä?
On siinä tapauksessa että kun viimeisin työnkuva on Traficomin erityisasiantuntija, niin te-toimisto tarjoaa haettavaksi tontun kausityötä
Eivät ne tarjoukset pelkästään "tietokoneelta" tule. Virkailija, jonka olin kerran tavannutkin, lähetti aikoinaan velvoittavan lappusen työpaikasta, joka ei tosiaan vastannut koulutustani tai kokemustani. Hän oli sellainen pikkulikka, joka vasta opetteli aikuisten työtä.
Minulle tarjotaan toistuvasti hitsarin paikkoja. En tiedä miksi. En missään ole väittänyt että osaisin hitsata.
Olen teknisen alan ammattilainen, mutta ainoat hitsaamiskokemukset olen saanut kokea yläasteen käsityötunneilla. Silloinkin opettaja laittoi kaikki jutut valmiiksi ja neuvoi vieressä mitä pitää tehdä. Epäilen että sillä koulutuksella ei ihan pätevöidy hitsariksi.
Lisäksi terveyssyistä en pysty työskentelemään kylmässä tai kuumassa ympäristössä. Tämäkin tieto on TE-toimiston tiedossa.
Minkä takia näistä puhutaan yhä edelleen TARJOUKSINA?!?!? 🤣🤣🤣
Ko. henkilö olisi voinut hakea jotain muuta työpaikkaa, jolloin tonttu-työtarjous ei ole velvoittava, jos kerran oli määritelty yksi työpaikka haettavaksi kolmen kuukauden aikana.