M i h i n ne sitte muuttaa jotka ei saa asumistukea?
Onko varattuna tuhansia 300E yksiöitä? Eli pitää löytää halvempi vuokrakämppä, kun nykyinen miinus tuki? Miten nämä saa asuntonsa kaupaksi, joilla se on oma? Ja kuka niihin muuttaa, mistä on muutettu pois?
Kommentit (282)
Paljon trolleja ja pöljyilijöitä liikenteessä, mutta on meitä kunnollisiakin. Niin joo, hyvä kysymys ap ja sitä on varmaan moni miettinyt. Mistä ne halvat asunnot yhtäkkiä ilmestyy? Ja luulen ettei mistään. Luultavasti asumista tuetaan yhä samassa paikassa, mutta tuen nimi muuttuu toimeentulotueksi. Eihän ne voi millään heittää vähävaraisia pellolle asunnoistaan tuhat määrin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muuta minnekään. Tämä yksiö on mun ja maksettu, ja jos en saa asumistukea kurjista palkkatuloistani huolimatta, niin sitten en saa. Missään en pysty tämän halvemmalla asumaan. Kun joudun maksamaan sen asumistuen verran omasta pussistani, niin se on poissa kulutuksestani. Ostan enää vain ruokaa, ja sitäkin vain sen verran minkä pakko. Kaiken mahdollisen omistamani käytän loppuun.
No nyt asennetta, ottakaapa muut mallia.
Niin että lama ja konkurssiaalto vaikka väkisin, prkle!
En ymmärrä miksi YLEn ja demareiden mielestä omistusasunnoissa asujien lainanlyhennyksiin pitää osallistua verovaroin asumistuen muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Paljon trolleja ja pöljyilijöitä liikenteessä, mutta on meitä kunnollisiakin. Niin joo, hyvä kysymys ap ja sitä on varmaan moni miettinyt. Mistä ne halvat asunnot yhtäkkiä ilmestyy? Ja luulen ettei mistään. Luultavasti asumista tuetaan yhä samassa paikassa, mutta tuen nimi muuttuu toimeentulotueksi. Eihän ne voi millään heittää vähävaraisia pellolle asunnoistaan tuhat määrin?
Niinpä, onko jossain (ihmisten ilmoilla, missä töitäkin on) tuhatmäärin joitain halpoja yksiöitä/kaksioita tyhjinä, joihin kaikki pienituloiset/työttömät sinkut, pariskunnat ja perheet sitten muuttavat kun eivät pysty maksamaan asuntonsa kuluja? Ja jääkö ne heidän asunnot sitten tyhjiksi, vai löytyykö kaikille ostaja, mistä?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi YLEn ja demareiden mielestä omistusasunnoissa asujien lainanlyhennyksiin pitää osallistua verovaroin asumistuen muodossa.
Eihän lainanlyhennyksiin ole nytkään saanu tukea, yhtiövastikkeisiin on saanut.
Eli mitä itse katsoin näitä niin 6-20 euroa kuukaudessa tippuu asumistuki. Jos tuon takia jonkun elämä menee lopullisesti sekaisin, niin ehkä kannattaa mennä talousneuvontaan ja opetella tekemään ruokaa itse eli johonkin keittokurssille.
Vierailija kirjoitti:
Kehottaisin menemään töihin.. en ymmärrä miksi ahkerien pitää maksaa laiskojen asuminen ja muutkin kulut
Minä kehottaisin sinua menemään takaisin äidin helmoihin kun ymmärrys elämästä on tuota tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiö joutuu ottamaan yksiöni haltuunsa, jos asumistuki lopetetaan. Ei ole varaa maksaa lainaa+ yhtiövastiketta. Kukaan ei osta asuntoani täältä. Muutan telttaan taloyhtiön pihalle ja katselen asuntoni ikkunoita.
Näin ajattelin itsekin toimia. Ostan teltan ja asun taloyhtiön edessä olevassa metsässä, sen 3 vuotta, minkä taloyhtiä pitää asuntoa hallussaan. Perustan blogin, jossa näytän elämääni köyhänä, " maailman onnellisemmassa maassa". Kerjään ruokani, käyn ruokajonoissa ja kuvaan kohtaamiset sossun kanssa. Uskon, että jos muutkin toteuttavat samaa, tilanne saadaan muuttumaan, häpeä tulee olemaan niin kova hallituksella. T. Työtön, 61v nainen.
Kannattaa miettiä kaksi kertaa. Onko USAssa mikään muuttunut minkään asunnottomuusongelman julkituominen? Onko Suomessa mikään muuttunut julkisuuden jälkeen? Ei ja ei. Sitäpaitsi kukaan ei lue enää blogeja. Jos haluat asiallesi huomiota, pitää tehdä instapäivityksiä ja TikTok videoita. YouTubesta ehkä voi olla hyötyä. Ja tuo häpeä.... tunteeko uusi hallitus häpeää päätöksistään joita nyt ajaa? Eipä tunne.
Vierailija kirjoitti:
Eli mitä itse katsoin näitä niin 6-20 euroa kuukaudessa tippuu asumistuki. Jos tuon takia jonkun elämä menee lopullisesti sekaisin, niin ehkä kannattaa mennä talousneuvontaan ja opetella tekemään ruokaa itse eli johonkin keittokurssille.
Katsoit väärin. Työkyvyttömällä työmarkkinatuella elävällä omistusasujalla tippuu jopa 160€/kk. Halvinta einestä syön jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan omistusasuja ei ole koskaan saanut asumistukea lainan lyhennyksiin. Ikinä, senttiäkään! Yhtiövastike ja vesi ja sähkö otetaan huomioon hakemuksessa. Ja vastike on lähes 100% varmuudella pienempi kuin halvinkaan vuokra eli tuki on huomattavasti pienempi kuin vuokralla asuvilla. Nyt hallitus haluaa että kaikki muuttavat kalliimpiin vuokra-asuntoihin joka nostaa asumistukimenoja kymmenkertaisesti, heti kun asunnon myyntisummat on käytetty vuokriin eli rikkaille asuntosijoittajille.
Kunnat velvoitetaan rakentamaan parakkiasuntoja. Niissä on halpa vuokra.
Vierailija kirjoitti:
Mutta toimeentulotukeenkin tulee muutos niin, että Kelan vuokranormin ylittävä osa vuokrasta maksetaan ainoastaan kolmen kuukauden ajan eli sen jälkeen on löydettävä halvempi asunto tai sitten maksettava se ylimenevä osa tt-tuen perusosasta. Joitain poikkeuksia muistaakseni oli, eli jos vaikka sairauden/vamman takia tarvitsee kalliimman asunnon.
Eli ei enää riitä se, että on todiste siitä, että hakee halvempaa kämppää (niin kuin nykyisin), vaan se on myös löydyttävä.
Nyt marinan sijaan mars etsimään.
Ongelma voi muodostua etenkin osa-aikatöissä käyville, jos työttömät asumistukea saavat vievät heiltä kohtuuhintaisia asuntoja kätevillä kulkuyhteyksillä. Pitkään työttömänä oleva ei samalla tavalla tarvitse nopeaa liikkumista päivittäin. Moni voi olla eri mieltä mutta ihan oikeasti, mikään ihmisoikeus ilmaiseksi tuettu asunto keskeisellä paikalla ei ole, jos ei hanki omia tuloja töillä. Vamma tms. on erikseen.
Mä muutan asuntovaunuun ja kutsun BBC:n paikalle katsomaan miten Hyvinvointivaltio on romutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa paikkakunnilla saa suomessa kaksion vuokrattunua 300e/kk. Muuttakaa sinne missä on edullista asua, minä en työssäkäyvänä halua maksaa teidän asumista sen takia että asutte liian kalliissa asunnossa tuloihinne nähden.
Ok, jos sinä maksat sitten minun työhaastattelumatkat edestakaisin kaupunkiin ja takaisin. Katsos kun köyhällä ei ole varaa pitää autoa ja bussi sekä junamatkat maksaa.
Työpaikat ovat usein kaupungeissa joten työhaastattelut myös järjestetään siellä. Jonkun pitää maksaa että minä pääsen kulkemaan kenties kymmenien kilometrien matkan edestakaisin. Enhän toki voi ottaa työpaikkaa vastaan jos en pääse kulkemaan työhaastatteluun.
Ja ei, kaikilla ei ole sukulaisia/ystäviä jotka auttavat taloudellisesti
"Jonkun pitää maksaa..."
Johan on asenne! Ei minullekaan kukaan mitään maksa ja tuskin kehtaisin edes kerjätä. Töissä käyn ja perheeni elätän. On sairauksia ja vaivoja mutta joka päivä on töihin mentävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoit väärin. Työkyvyttömällä työmarkkinatuella elävällä omistusasujalla tippuu jopa 160€/kk. Halvinta einestä syön jo nyt.
Halvinta einestä? Miksi syöt einestä?
Vierailija kirjoitti:
Kuulkaas kimppa-asuntoääliöt, muille kuin opiskelijoille ei ole soluja tarjolla.
Eikä juuri heillekään enää!
Vierailija kirjoitti:
Saatanan rotta muutat missä on varaa asua! Eli vaikka metsään!
Tai sitte mietit miten saat tulotasoasi nostettua.
Ja sinä opettele käyttäytymään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksa itse asumisesi!
Ota itse verikokeesi ja analysoi ne! Siivoa itse työpaikkasi työkavereiden kanssa. Julkista liikennettä ei tarvita, matkusta omin neuvoin töihin!!
Missään muualla maailmassa ei ole vastaavanlaista asumistukea kuin Suomessa. Eli kysypä heiltä!
Nyt puhutaan OMIEN KULUJEN maksamisesta, ei mistään umpisuolileikkauksen tekemisestä itselleen.
Asun Hgissä ja en saa asumistukea.