M i h i n ne sitte muuttaa jotka ei saa asumistukea?
Onko varattuna tuhansia 300E yksiöitä? Eli pitää löytää halvempi vuokrakämppä, kun nykyinen miinus tuki? Miten nämä saa asuntonsa kaupaksi, joilla se on oma? Ja kuka niihin muuttaa, mistä on muutettu pois?
Kommentit (282)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa paikkakunnilla saa suomessa kaksion vuokrattunua 300e/kk. Muuttakaa sinne missä on edullista asua, minä en työssäkäyvänä halua maksaa teidän asumista sen takia että asutte liian kalliissa asunnossa tuloihinne nähden.
Ok, jos sinä maksat sitten minun työhaastattelumatkat edestakaisin kaupunkiin ja takaisin. Katsos kun köyhällä ei ole varaa pitää autoa ja bussi sekä junamatkat maksaa.
Työpaikat ovat usein kaupungeissa joten työhaastattelut myös järjestetään siellä. Jonkun pitää maksaa että minä pääsen kulkemaan kenties kymmenien kilometrien matkan edestakaisin. Enhän toki voi ottaa työpaikkaa vastaan jos en pääse kulkemaan työhaastatteluun.
Ja ei, kaikilla ei ole sukulaisia/ystäviä jotka auttavat taloudellisesti
Aina voit vaihtaa alaa.
Miten maksaa opiskleut kun opintotukikuukaudet kulutettu loppuun ja työttömyystuella tai toimeentulotuella ei ole oikeutettu opiskelemaan?
Se on sinun haasteesi. Kotona makailusi tulee nyt päättymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauemmaksi keskustoista.
Itse asun pikkukaupungin lähiössä. Kuinka kauas keskustasta vielä pitäisi muuttaa? Johonkin korpeen? Maksaahan yhteiskunta minulle työhaastatteluista koituvat kulut (siistit vaatteet, bussi/junamatkat edestakaisin työhaastatteluun jos haen töitä sieltä isosta kaupungista) kun itse en pysty mitään matkoja maksamaan?
Ei maksa. Mene fillarilla.
En mene. Joko maksat tai olen vastedeskin työtön. Ja sille sinä et voi mitään :)
Vastedes saat vähemmän tukia Otetaan lisää pois jos ei ala työt maistumaan.
Ite äänestin persuja, mutta pakko sanoa, että oon todella hämmentynyt näistä leikkausasioista. Esimerkiksi, jos työttömyysturvan suojaosa poistetaan, niin sehän on vain työnantajilta pois, koska monet k*settavat työntekijöitä osa-aikaisilla töillä ja 0-tunti/puitesopimuksilla esim vuokrafirmojen kautta, nyt ei ole työntekijällä enää mitään järkeä ottaa osa-aikatyötä vastaan. Firmat joutuvat MYÖS ongelmiin, kun heidän pitäisikin nyt tarjota hakijoille täyspäiväisiä töitä, koska muuta ei hakijoiden kannata vastaanottaa edes. Mun mielestä tässä ei ole minkäänlaista logiikkaa ja tämä on myös työnantajille huono tilanne. Mistä osarit??
Lama tulee,köyhät köyhtyy sekä työssä käyvät pieni palkkaiset..kohta ei kukaan käytä mitään palveluita,ei konsertteja, ei kampaamoa,ei vaatteita kaupasta..tulossa kovat ajat kaiken suhteen
Vierailija kirjoitti:
En muuta minnekään. Tämä yksiö on mun ja maksettu, ja jos en saa asumistukea kurjista palkkatuloistani huolimatta, niin sitten en saa. Missään en pysty tämän halvemmalla asumaan. Kun joudun maksamaan sen asumistuen verran omasta pussistani, niin se on poissa kulutuksestani. Ostan enää vain ruokaa, ja sitäkin vain sen verran minkä pakko. Kaiken mahdollisen omistamani käytän loppuun.
No nyt asennetta, ottakaapa muut mallia.
Miten käy asuntosijoittajille, joiden vuokra-asunnot jäävät tyhjiksi? Miksei kukaan ajattele vaurastumista haluavia?
Muuta itse vuokralle ja vuokraa omistus asuntosi toiselle. Winwin.
Kansalaisaloite sivulta löytyy aloite lakiin, joka mahdollistaisi kansalaisten epäluottamuksen osoittamisen hallitukseen ja sen toimiin, ministereihin ym. kesken hallituskauden. Yritin linkata sen tänne, mutta ei julkaistu. Käykääpä antamassa ääni, jos haluatte äänenne kuuluviin muuallakin kuin täällä. Jakakaa myös.
kansalaisaloite 12393
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa paikkakunnilla saa suomessa kaksion vuokrattunua 300e/kk. Muuttakaa sinne missä on edullista asua, minä en työssäkäyvänä halua maksaa teidän asumista sen takia että asutte liian kalliissa asunnossa tuloihinne nähden.
Mistä?
Entä ne Helsingin pienipalkkaiset? Muuttavat pois eikä kukaan enää tee näitä.hanttihimmia?
Ne helsingin työttömät joutaa pois helsingistä, kai helsingissä heitäkin on?
Asumistuet pois ja ihmiset asumaan kimppakämppiin tai etsivät edullisemman asunnon.
Asumistuet kun poistuu niin asuntojen vuokrat tippuu vai meinaatko että vuokranantajat pitää asuntoja tyhjillään vuosia?
Vuokrathan päinvastoin nousevat: kun iso osa omistusasujista joutuu laittamaan asunnon myyntiin ja hakeutumaan vuokralle. Tulee olemaan vuokranantajan markkinat!
Mitenkä niin omistusasujat joutuu muuttamaan vuokralle? Eihän tää asumistuki juurikaan keneenkään omistusasujaan vaikuta koska tosi harvat saa asumistukea omistusasuntoon.
Jos omistusasunnon haltija joutuu täysin omasta syystä työttömäksi, niin jotkut täällä tuntuvat ajattelevan että hän pitäisi sen vuoksi myydä asuntonsa. Eihän kukaan tiedä etukäteen miten pitkään se mahdollinen työttömyys kestää eivätkä työttömät muodosta mitään yhtenäistä massaa, vaan heidän elämäntilanteensa voi olla hyvinkin erilainen.
Täh? Jos omistusasuja joutuu työttömäksi niin silloin se sopii pankin kanssa että maksaa vain korkoa asuntolainastaan. Jos asuntolainaa ei ole jäljellä niin sitten elää liiton rahoilla ja työttömyystuilla.
Olen itse sitä mieltä että omistusasujan asuntoon ei missään nimessä pidä maksaa asumistukea ja muutenkin pidän asumistukea huononoa asiana koska se nostaa vuokria sekä miksi muiden pitäisi maksaa ihmisten asuminen kun ne asuu ylikalliissa asunnoissaan?
Jos omistusasuja asuu vaikka itäsuomalaisessa vanhassa remonttikuntoisessa kerrostalossa, josta asuntoa ei saa myytyä 1000 euron hintaankaan, kun ei ole ostajaa, ja jossa myyntihinta ei kata edes välittäjän palkkiota, niin ei ole kyse asumisesta ylikalliissa asunnossa. Vastike voi olla 500 €/kk ja kunnan halvvimman vuokra-asunnon vuokra 550 €/kk.
Asumistuen uudistus voi ajaa taloyhtiöitä konkurssiin, jos pienituloisilla ei ole sen jälkeen varaa maksaa vastikkeitaan, eikä ienituloisten asunnoilla ole lunastettuna arvoakaan. Asumistuesta olisi voinut tiputtaa yliopistokaupunkien omistusasunnot pois, jossa omistusasunnoissa on arvoakin, mutta muualla Suomessa ainakin maaseudulla sen olisi voinut säilyttää, jossa omistusasunnoissa ei ole juuri myyntihinta-arvoa, vaan lähinnä käyttöarvo.
Vierailija kirjoitti:
Omistusasuja voi vuokrata ne ylimääräiset huoneet
Voi vuokra-asujakin vuokrata ylimääräiset huoneet, jos ei ole muuten varaa maksaa vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko te, jotka esittelette jonkun Varkauden vuokratasoa täällä niin ystävällisesti laskea mukaan myös auton kulut? Ei ole noilla pikkukaupungeilla minkäänlaista julkista liikennettä. Auto on pakollinen. Perehdytty on aiheeseen.
Varkaudesta en tiedä sanoa mitään, mutta asun itse Ugissa (tuo mainittu Uusikaupunki) ja lapseni asuu Raumalla, joka myös mainittiin. Molemmissa on loistavat julkiset, kaikki palvelut löytyy ja töitäkin on tarjolla runsaasti. Ugissa on jopa parin euron kutsukyytipalvelu, jota eläkkeellä oleva äitini käyttää. Ei pidä aina olettaa, että palveluita saa vain isoissa kaupungeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö yksinhuoltajien nyt sitten muuttaa kommuuneihin. Alan mieluummin varkaaksi.
Siinähän maksatte meidän nurkkaa ajettujen
Okeskelut tietyissä laitoksissa. Ainut mitä kohta jäljellä. Kyllä nauttisin ilmaisista aterioista.
Ja koulutettu olen. Voi jossain vaiheessa napsahtaa tämä nurkkaan ajaminen.Varkaaksi?
Tarkoitatko, että kauppias on syyllinen sinun köyhyyteesi?
Ei ole.
Karmeaa, jos opetat tuollaista lapsillesi.
Eikös oikeiston meininki ole se, että jokainen on vastuussa vain itsestään, jokainen on oman onnensa seppä jne. Miksi köyhän siis pitäisi ajtella jotain kauppiasta ja olla empaattinen sitä kohtaan? Eihän oikeiston "onnelassa" kukaan välitä kuin itsestään.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Olen 100% varma, että asumistuen leikkaukset perutaan/ siirretään. Maamme talous on menossa syvään lamaan, jopa tämä sysimusta köyhien kyykyttäjähallitus ymmärtää tämän. Ostovoima on jo Euroopan alhaisin, ei tässä tilanteessa voida leikata enää. Ellei Orpo halua viedä Suomea Romanian tasolle, pelkästä köyhien kurittamisen ilosta?
No nythän ne on jo laitettu lausuntokierrokselle ja hirveällä kiireellä. Asumistuen leikkauksia koskevaan lakiluonnokseen on aikaa antaa lausuntoja alle kaksi viikkoa, vaikka hallituksen lainvalmistelua ohjaavan Säädösvalmistelun kuulemisoppaan mukaan kirjallisten lausuntojen antamiseen tulee varata aikaa vähintään kuusi viikkoa.
Työttömyysturvan kanssa lähes samanlainen hoppu. Eli näitä suorastaan rynnitään eteenpäin välittämättä normaaleista käytännöistä. Jopa Ihmisoikeusliitto on kritisoinut asiaa.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/alakka-hallituksen-royhkeasta-runnomis…
Vierailija kirjoitti:
Ite äänestin persuja, mutta pakko sanoa, että oon todella hämmentynyt näistä leikkausasioista. Esimerkiksi, jos työttömyysturvan suojaosa poistetaan, niin sehän on vain työnantajilta pois, koska monet k*settavat työntekijöitä osa-aikaisilla töillä ja 0-tunti/puitesopimuksilla esim vuokrafirmojen kautta, nyt ei ole työntekijällä enää mitään järkeä ottaa osa-aikatyötä vastaan. Firmat joutuvat MYÖS ongelmiin, kun heidän pitäisikin nyt tarjota hakijoille täyspäiväisiä töitä, koska muuta ei hakijoiden kannata vastaanottaa edes. Mun mielestä tässä ei ole minkäänlaista logiikkaa ja tämä on myös työnantajille huono tilanne. Mistä osarit??
Nämä leikkaukset tulevat lisäämään sekä työttömyyttä että työvoimapulaa.
Kun sekä asumistukea leikataan että työttömyysetuuden suojaosasta luovutaan, niin osa-aikaisia ja varsinkin satunnaisia keikkatöitä tekeviä tippuu yhä enemmän toimeentulotuelle, ja koska silloin työstä hyötyy maksimissaan sen 150e/kk, niin aika vähän motivoi mitään tekemään.
Veikkaan myös, että monet paljon sairastelevat/monista krempoista kärsivät tulevat hakeutumaan sairauslomalle. Asumistuki ja työkkärirahan suojaosa ovat tehneet pienestäkin työnteosta kannattavaa, mutta nyt, miksi käydä kaikkien kipujen ym. kanssa töissä, jos ei siitä taloudellisesti hyödy nimeksikään.
Vierailija kirjoitti:
Muuta itse vuokralle ja vuokraa omistus asuntosi toiselle. Winwin.
Ei ole winwin kun ei täällä ole vuokralaisia näin isoon asuntoon. Enemminkin loselose. En minä tällä hetkellä mitään asumistukea kyllä saakaan, mutta työt loppuu kohta ja sen jälkeen olisin nykyisellä lainsäädännöllä saamassa pari sataa asumistukea. Varmaankaan en sitten kuitenkaan saa mitään ja asunto menee pankille, minä vuokralle ja saan asumistukea. Voittiko tässä joku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muuta minnekään. Tämä yksiö on mun ja maksettu, ja jos en saa asumistukea kurjista palkkatuloistani huolimatta, niin sitten en saa. Missään en pysty tämän halvemmalla asumaan. Kun joudun maksamaan sen asumistuen verran omasta pussistani, niin se on poissa kulutuksestani. Ostan enää vain ruokaa, ja sitäkin vain sen verran minkä pakko. Kaiken mahdollisen omistamani käytän loppuun.
No nyt asennetta, ottakaapa muut mallia.
Ja kun kulutus loppuu niin voitko ymmärtää mitä siitä seuraa? Et itse tai kukaan sun läheinen ole työssä missään yrityksessä? Ja kun yritykset menee konkkaan ni verotulot vähenee ja nipistetään julkisesta sektorista, sairaanhoidosta ja sosiaaliturvasta. Joten jokaista tämä tulee koskettamaan jotenkin, turha naureskella ja pitää hyvänä asiana toisten köyhtymistä ja etteivät pääse kuluttaa.
Helsingisså mieste asuntolaan. Tietenskiiii
💛🌻🌻🌻🌻🗣
Vierailija kirjoitti:
Helsingisså mieste asuntolaan. Tietenskiiii
💛🌻🌻🌻🌻🗣
Muuttaako naisetkin sinne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä?
Entä ne Helsingin pienipalkkaiset? Muuttavat pois eikä kukaan enää tee näitä.hanttihimmia?
Ne helsingin työttömät joutaa pois helsingistä, kai helsingissä heitäkin on?
Asumistuet pois ja ihmiset asumaan kimppakämppiin tai etsivät edullisemman asunnon.
Asumistuet kun poistuu niin asuntojen vuokrat tippuu vai meinaatko että vuokranantajat pitää asuntoja tyhjillään vuosia?
Vuokrathan päinvastoin nousevat: kun iso osa omistusasujista joutuu laittamaan asunnon myyntiin ja hakeutumaan vuokralle. Tulee olemaan vuokranantajan markkinat!
Mitenkä niin omistusasujat joutuu muuttamaan vuokralle? Eihän tää asumistuki juurikaan keneenkään omistusasujaan vaikuta koska tosi harvat saa asumistukea omistusasuntoon.
Yllättävän moni on tähän asti saanut tukea omistusasuntoon, myös moni työtön. Jatkossa, kun asumistuki poistuu omistusasujilta, näiden on pakko muuttaa vuokralle jotta saavat asumistukea jatkossakin.
Joten vuokrat nousevat entisestään ja veronmaksajat maksaa kalliit asumistuet
Ja kuka pystyy ostamaan näitä asuntoja? Kun sehän on nyt suuri riski ostaa asunto kun siihen ei enää saa asumistukea ja ei koskaan voi tietää jos jääkin työttömäksi. Ei ne mee kaupaksi paitsi tappiolla ja sit jää velat niskaan ja tulee masennus ja yhteiskunta joutuu maksamaan henkilön vuokra-asumisen ja koko elatuksen, ja masennuksenkin hoidon.
Omistusasujana en ole koskaan hakenut ja tuskin olisin saanutkaan asumistukea. Tällä hetkellä vastike on, sisältäen veden ja lämmityksen, vajaa 340,-/kk rivarikolmiossa 3 km päässänison kaupungin keskustasta. Luulisin kyllä selviäväni asumismenoistani hetken aikaa ilman mitään tukia, vaikka työttömäksi jäisinkin, ainakin sen 400 pv ansiosidonnaisella. Siinä olisi aikaa laittaa asunto myyntiin ja muuttaa vähän kauemmas keskustasta kerrostalokolmioon ja kertyneellä voitolla maksaa sitten vastikkeita. En nyt oikein ymmärrä, mitä uskaltamista siinä olisi. Niin, ja olen yh.
Niin sulla ei siis ole asuntolainaa, etköhän sä tosta pienestä vastikkeesta selviä. Mutta ehkä ymmärrät että kaikilla omistusasujilla ei ole velatonta asuntoa. Ei kaikilla ole isoa palkkaa, perintöjä ja ikää ei ole kaikille vielä kertynyt että olisi lainansa ehtinyt maksaa. Koita nyt vähän ymmärtää että on erilaisia elämäntilanteita, ei luulis olevan kovin vaikeaa.
Omistusasuja voi vuokrata ne ylimääräiset huoneet