Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

M i h i n ne sitte muuttaa jotka ei saa asumistukea?

Vierailija
11.09.2023 |

Onko varattuna tuhansia 300E yksiöitä? Eli pitää löytää halvempi vuokrakämppä, kun nykyinen miinus tuki? Miten nämä saa asuntonsa kaupaksi, joilla se on oma? Ja kuka niihin muuttaa, mistä on muutettu pois?

Kommentit (282)

Vierailija
201/282 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiö joutuu ottamaan yksiöni haltuunsa, jos asumistuki lopetetaan. Ei ole varaa maksaa lainaa+ yhtiövastiketta. Kukaan ei osta asuntoani täältä. Muutan telttaan taloyhtiön pihalle ja katselen asuntoni ikkunoita.

Näin ajattelin itsekin toimia. Ostan teltan ja asun taloyhtiön edessä olevassa metsässä, sen 3 vuotta, minkä taloyhtiä pitää asuntoa hallussaan. Perustan blogin, jossa näytän elämääni köyhänä, " maailman onnellisemmassa maassa". Kerjään ruokani, käyn ruokajonoissa ja kuvaan kohtaamiset sossun kanssa. Uskon, että jos muutkin toteuttavat samaa, tilanne saadaan muuttumaan, häpeä tulee olemaan niin kova hallituksella. T. Työtön, 61v nainen.

Vierailija
202/282 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi kohtuullista, että verovaroin kustannettu asuminen olisi lähinnä soluasumista, kaiken muun ihmiset maksaisivat itse. Ja jos ei varaan niin soluasunto tai kommuuni heillekin. Sukulaistenkin nurkissa voi asua.

Näytäpä minulle sukulainen, joka haluaa minut kotiinsa asumaan. En ole varma heltiäisikö yösijaa edes viikoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/282 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

202. Hyvä. Reagoit tänään suomen paskaan.

Saat seuraajan minulta blogilellesi!

Vierailija
204/282 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiö joutuu ottamaan yksiöni haltuunsa, jos asumistuki lopetetaan. Ei ole varaa maksaa lainaa+ yhtiövastiketta. Kukaan ei osta asuntoani täältä. Muutan telttaan taloyhtiön pihalle ja katselen asuntoni ikkunoita.

Näin ajattelin itsekin toimia. Ostan teltan ja asun taloyhtiön edessä olevassa metsässä, sen 3 vuotta, minkä taloyhtiä pitää asuntoa hallussaan. Perustan blogin, jossa näytän elämääni köyhänä, " maailman onnellisemmassa maassa". Kerjään ruokani, käyn ruokajonoissa ja kuvaan kohtaamiset sossun kanssa. Uskon, että jos muutkin toteuttavat samaa, tilanne saadaan muuttumaan, häpeä tulee olemaan niin kova hallituksella. T. Työtön, 61v nainen.

Tämä idea otetaan käyttöön. Ehkä saamme lahjoituksina armeijalta kunnon talvenkestävät teltat. Kaikki sorretut, yhdistykää!

Vierailija
205/282 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu tällekin olevan varsin hyviä selviytymiskeinoja. Varsinkin niillä hyväosaisilla joita asia ei koske.  Varsinkin tuo kimppa-asuminen on aika hyvä. Esim kaksi perhettä muutta kimppayksiöön. Vaikkapa Myrmäestä Ilomantsiin.

Siis taakaksi köyhtyvälle syrjäseudulle? Et voi olla tosissasi.

Vierailija
206/282 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja voisitteko myös kertoa, mistä hitosta työpaikka kaikille Varkauteen muuttaville?

Helsingissä ei työt maistu, mutta Varkaudessa alkaisi yhtäkkiä kiinnostamaan?

Mitä hittoa? Kyllä ite oon aina saanut asumistukea, vaikka käyn töissä täysin täysipäiväisesti. Jos on oikeasti matalapalkkatyö, niin asumistukea saa siihen kyllä. Onko joku niin daiju, että luulee kaikkien asumistukea saavien olevan työttömiä?

Vierailija
207/282 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi valtion ja veronmaksajan pitäisi sun asumisesi maksaa? Mene töihin! Lakkaa vinkustamasta. Sulla on nyt hyvin aikaa ruveta etsiä työpaikkaa. Alan olla oikeasti sitä mieltä että olisi pitänyt leikata enempi varsinkin näiltä siipeilijöiltä valittajilta..

No sanohan kun olen kaksi vuotra töitä hakenut enkä ole päässyt mihinkään. Olen hakenut siivojan töistä kaupan kassalle ja mihinkään en ole kelvannut. Missä siis on tämä maaginen työpaikka johon voi vaan mennä töihin? Meinaatko että minun pitäisi jäädä kodittomaksi ja nääntyä nälkään?

Lakkaa itse vinkumasta, meillä kaikilla on tääkä oikeus elää. Jos et kestä sitä että suomessa on sosiaaliturva niin muuta vaikka amerikkaan! Siellä sinulle mallia siitä mitä yhteiskunnalle käy kun köyhät hylätään.

Siellä voit joutua keskelle ryöstöä, kun asioit ruokakaupassa tai lähikioskissa.

Vierailija
208/282 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä uudistus. Ei veronmaksajilla pidäkkään olla velvollisuutta maksaa pitkäaikaistyöttömien asumista Helsingissä. Hyvin monella työssäkäyvällä ei itsellään ole varaa asua Helsingissä vaan joutuu kulkemaan sinne töihin halvemmasta lähikunnan asunnostaan. Tulojen vuoksi työssäkäyvä ei saa asumistukea, mutta rahat mene pakolliseen autoon ja matkakuluihin, kun töihin on mentävä.

Lähikunnan asunnossa voi olla kalliimpi vuokra kuin Helsingissä. Lisäksi tulee päälle työmatkakustannukset.

Vierailija
209/282 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja voisitteko myös kertoa, mistä hitosta työpaikka kaikille Varkauteen muuttaville?

Mitä hittoa? Kyllä ite oon aina saanut asumistukea, vaikka käyn töissä täysin täysipäiväisesti. Jos on oikeasti matalapalkkatyö, niin asumistukea saa siihen kyllä. Onko joku niin daiju, että luulee kaikkien asumistukea saavien olevan työttömiä?

Tukea saavista ruokakunnista 18% on työllisiä. Eli vähemmistössä olet.

Vierailija
210/282 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitähän asunnon omistavat tekevät kun lainan korot nousee ja yhtiövastike nousee, sähkön hinta nousee ja vesilasku nousee... polttoaineen hinta nousee...

Etsii lisää töitä, vähentää kulutusta, syö halvenpaa ruokaa, ajaa polkuoyörällä jne

Eikö mikään näistä ole mahdollista? Pitääkö yhteiskunnan maksaa?

Voin sanoo ettei oo tukia näkynyt kun kaksi käy töissä... asuntolainaa on, 3 teiniä talossa...

Vierailija
211/282 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi valtion ja veronmaksajan pitäisi sun asumisesi maksaa? Mene töihin! Lakkaa vinkustamasta. Sulla on nyt hyvin aikaa ruveta etsiä työpaikkaa. Alan olla oikeasti sitä mieltä että olisi pitänyt leikata enempi varsinkin näiltä siipeilijöiltä valittajilta..

No sanohan kun olen kaksi vuotra töitä hakenut enkä ole päässyt mihinkään. Olen hakenut siivojan töistä kaupan kassalle ja mihinkään en ole kelvannut. Missä siis on tämä maaginen työpaikka johon voi vaan mennä töihin? Meinaatko että minun pitäisi jäädä kodittomaksi ja nääntyä nälkään?

Lakkaa itse vinkumasta, meillä kaikilla on tääkä oikeus elää. Jos et kestä sitä että suomessa on sosiaaliturva niin muuta vaikka amerikkaan! Siellä sinulle mallia siitä mitä yhteiskunnalle käy kun köyhät hylätään.

Siellä voit joutua keskelle ryöstöä, kun asioit ruokakaupassa tai lähikioskissa.

Miten niihin uskaltaa mennä töihin kun asiakkaanakin joutuu ryöstetyksi, mur ha,,,tuksi, rais kat,,uksi?

Vierailija
212/282 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä idea otetaan käyttöön. Ehkä saamme lahjoituksina armeijalta kunnon talvenkestävät teltat. Kaikki sorretut, yhdistykää!

Talvikengät olisi hyvät.

Vierailija
213/282 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä aina tullut asumistukea palkkaluokassa 10-15e/h. Voi olla, että monet ei tajua hakea heille kuuluvia etuisuuksia tai sitten saavat parempaa palkkaa.

Vierailija
214/282 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mäkin mietin. Kun asumistuki lähtee kuukausituloni menevät miinuksen puolelle. N. 300 euroa olisi varaa maksaa vuokraa, mistäköhän sellaisen asunnon löytäisin?

Multa lähtee lisäksi lähes 300€/kk lapsikorotukset työmarkkinatuesta. Olen työkyvytön työtön enkä voi mennä töihin, mutta eläkettä en ole saanut. Viimeksi töissä 2010. Juuri oksensin yhden vuorokauden sairaudestani johtuen. Ei vatsatautia vaan eräs vakava sairaus ja sen kohtaus. Kävi mielessä jo että tahdon kuolla kun en jaksa enää oksentaa. Kaikki heikennykset osuu minuunkin vaikken kykene töihin. 

Miksi et saa työkyvyttömyyseläkettä?

Pysyvästi sairaiden on lähes mahdotonta päästä sairaseläkkeelle. Olen seurannut erään henkilön taistelua näissä asioissa. Jos sairaalla on onnea, hän voi päästä eläkkeelle oltuaan sairaana yli 15 vuotta. Mutta koko ajan ennen sitä täytyy silti syödä jotakin ja asua jossakin tässä kylmässä maassa.

Vierailija
215/282 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa paikkakunnilla saa suomessa kaksion vuokrattunua 300e/kk. Muuttakaa sinne missä on edullista asua, minä en työssäkäyvänä halua maksaa teidän asumista sen takia että asutte liian kalliissa asunnossa tuloihinne nähden.

Ok, jos sinä maksat sitten minun työhaastattelumatkat edestakaisin kaupunkiin ja takaisin. Katsos kun köyhällä ei ole varaa pitää autoa ja bussi sekä junamatkat maksaa.

Työpaikat ovat usein kaupungeissa joten työhaastattelut myös järjestetään siellä. Jonkun pitää maksaa että minä pääsen kulkemaan kenties kymmenien kilometrien matkan edestakaisin. Enhän toki voi ottaa työpaikkaa vastaan jos en pääse kulkemaan työhaastatteluun.

Ja ei, kaikilla ei ole sukulaisia/ystäviä jotka auttavat taloudellisesti

Useimmat työhaastattelut hoidetaan nykyään ainakin aluksi etänä, esim. Teamsilla. Ja hyvin monet työt (joo joo ei voi mummojen vaippoja vaihtaa, lapsia hoitaa, siivota eikä kaupan kassalla etänä olla, tiedetään) hoidetaan nykyään joko kokonaan tai osittain etänä. Enkä tarkoita myöskään puhelinmyyntityötä. Esim. työterveyshoitajani ja -lääkärini hoitavat perusvastaanotot Teamsilla tai puhelimitse. Monet aspat ovat täysin etänä, tilitoimistot, suunnittelu- ja mainostoimistot, insinööritoimistot ja it-alan työntekijät ylipäätään, matkatoimistot, pankkineuvojat, palkanlaskijat jne jne Ei ne matkakulut ja välimatkat monessakaan työssä kovin suuri ongelma nykypäivänä ole.

Vierailija
216/282 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä aina tullut asumistukea palkkaluokassa 10-15e/h. Voi olla, että monet ei tajua hakea heille kuuluvia etuisuuksia tai sitten saavat parempaa palkkaa.

Ja sehän ei kerro mistään muusta, kuin että he eivät elääkseen sitä tukea tarvitse, vaan pärjäävät omillaan.

Vierailija
217/282 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 100% varma, että asumistuen leikkaukset perutaan/ siirretään. Maamme talous on menossa syvään lamaan, jopa tämä sysimusta köyhien kyykyttäjähallitus ymmärtää tämän. Ostovoima on jo Euroopan alhaisin, ei tässä tilanteessa voida leikata enää. Ellei Orpo halua viedä Suomea Romanian tasolle, pelkästä köyhien kurittamisen ilosta?

Vierailija
218/282 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työllä ei välttämättä elä suomessa!

Näin on.

Vierailija
219/282 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatanan rotta muutat missä on varaa asua! Eli vaikka metsään!

Tai sitte mietit miten saat tulotasoasi nostettua.

Vierailija
220/282 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sehän ei kerro mistään muusta, kuin että he eivät elääkseen sitä tukea tarvitse, vaan pärjäävät omillaan.

Kertoo älyttömästä vuokratasosta ja paskasta palkasta siihen nähden. Varkauteen voi muuttaa mut kuka maksaa auton? ei ainakaan tuosta palkasta makseta autoja plus onko siellä töitäkään? enpä usko!