Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omasta halustaan työttömälle esimiestason henkilölle tarjottiin tontun työtä

Vierailija
11.09.2023 |

Ravintola-alalta *taukoa pitävä* nainen oleskelee tällä hetkellä ulkomailla ansiosidonnaisen turvin.

Nainen aikoo palata töihin marraskuussa. Media on pöyristynyt, kun vapaaehtoisesti työttömälle työttömyyskorvauksen saajalle on tarjottu työtä.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009844044.html

Kommentit (167)

Vierailija
61/167 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä olevilla ei ole työ-eikä koulutvelvoitetta niinpä siirryin eläkkeelle ,ei kiusaa te-toimistot sunmuut 😜

Vierailija
62/167 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeellä olevilla ei ole työ-eikä koulutvelvoitetta niinpä siirryin eläkkeelle ,ei kiusaa te-toimistot sunmuut 😜

Ihan vaan siirryit tuosta vaan eläkkeelle, ihan vaan omalla päätösellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/167 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä porukkaa?

Mielenterveyssyistä alkavat eläkkeet ovat yleistyneet nuorilla mutta vähentyneet vanhemmissa ikäryhmissä

https://www.laakarilehti.fi/tieteessa/alkuperaistutkimukset/mielenterve…

Vierailija
64/167 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Quiet quitting", suomeksi siis "hiljalleen tapahtuva irtisanoutuminen", on viime vuonna koko kansan tietoisuuteen noussut työelämän ilmiö.

Nyt sen rinnalle on noussut toisenlainen ilmiö "loud quitting", eli äänekäs lopettaminen.

Herald Sunin mukaan hiljaisen irtisanoutumisen tarkoituksena on ymmärtää, ettei työn tarvitse olla koko elämä. Ajatusmaailman omaksuminen voisi australialaislehden mukaan tarkoittaa esimerkiksi sitä, ettei työsähköpostia enää tarkista vapaa-ajalla, tai sitä, että lähtee töistä oikeasti ajallaan.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/quiet-quitting-on-jo-tuttu-juttu-mu…

– En tiedä, kenen teistä tarvitse kuulla tämä, mutta palkkasi ei muutu sen perusteella, käytätkö viikonloppusi huolehtien työstä vai et, nimimerkkiä loewhaley käyttävä Laura vinkkaa TikTokissa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/quiet-quitting-on-noussut-tyoelaman…

Vierailija
65/167 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinä on nainen joka vielä tulee pettymään koska valitsi "lepäämisen". Kun ansiosiddoinnaisesta tippuu Kelan päivärahoille ja työtä ei tuon ikäisenä sitten enää saakaan niin loput on historiaa. Niin monella on siitä kokemusta.

Tuo nainen on ravintola-alan ammattilainen, jolla on verkosto kunnossa. Saa taatusti heti töitä, kun haluaa. Voi todennäköisesti valita itse parhaan paikan päältä. 

Ala kaipaa kipeästi nimenomaan suomalaisia osaajia, joilla on kertynyt paljon esihenkilö kokemusta. 

Näinpä, ja siksi onkin täysin käsittämätöntä että tällaiselle maksetaan puolen vuoden lomailusta rahaa johon hän ei todellakaan ole oikeutettu. Mutta kai tämän jutun tarkoitus olikin näyttää miksi ansiosidonnainen pitäis lakkauttaa. Kokoomus kiittää.

Vierailija
66/167 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päätöksen tekee aina asiantuntijalääkärit itselleen jää se hakijan rooli

Vierailija
67/167 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päätöksen tekee aina asiantuntijalääkärit itselleen jää se hakijan rooli

Vanhuuseläkeläiset hakevat iän perusteella eläkkeelle ilmeisesti pääsy on taattu

Vierailija
68/167 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssia.

Vierailija
69/167 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus IS: "Ammattikorkeakoulussa restonomiksi opiskellut nainen työskenteli viimeisimmäksi liikenne- ja viestintävirasto Traficomilla erityisasiantuntijana."

Nämä ovat näitä julkishallinnon ihmeellisyyksiä 🤣

Vierailija
70/167 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen toiminut esimies tehtävissä useissa yrityksissä. Ja täytyy sanoa että yksi yritys oli sellainen että minulle tuli tunne että täällä ei työskentele muita kuin tonttuja ja aloin muuttumaan itsekin sellaiseksi kun se seura alkoi tekemään kaltaisekseen. Onneksi ymmärsin hypätä uppoavasta laivasta hyvissä ajoin pois. Yrityksen työntekijät oli suurimmalta osaltaan täysiä tonttuja, kuten yrityksen omistajakin. Seassa oli muutama järkevä, mutta niiden äänet luonnollisesti vaiennettiin. Mikään järkevä tai perusteltu muutos ei ollut mahdollista. Siellä tuli jostain syystä mieleen venäjä?

Ei tämä tainnut mitenkään liittyä kyseiseen keissiin, mutta kyllä kai niitä tonttujakin tarvitaan tässä yhteiskunnassa?

Vierailija
71/167 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää nyt ihmeessä kokeilemaan itse millaista on vuosia hypätä pätkätöiden perässä pitkin Suomea. Ravintola-alan työt elää sesonkien mukaan ja talvisin töitä on eniten Lapissa ja kesällä eteläisessä Suomessa. Jos lomaa haluaa pitää niin ne pidetään määräaikaisten sopimusten välissä ja nostetaan ansiosidonnaista tai sitten ei pidetä ollenkaan. 

Vierailija
72/167 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siinä on nainen joka vielä tulee pettymään koska valitsi "lepäämisen". Kun ansiosiddoinnaisesta tippuu Kelan päivärahoille ja työtä ei tuon ikäisenä sitten enää saakaan niin loput on historiaa. Niin monella on siitä kokemusta.

Tämä on muuten eräs syy siihen miksi halutaan lyhentää ansiosidonnaisen kestoaikaa. Yli vuoden työttömyys keski-ikäisellä aiheuttaa suuren riskin työelämän kelkasta putoamisesta.

Vierailija
73/167 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus IS: "Ammattikorkeakoulussa restonomiksi opiskellut nainen työskenteli viimeisimmäksi liikenne- ja viestintävirasto Traficomilla erityisasiantuntijana."

Nämä ovat näitä julkishallinnon ihmeellisyyksiä 🤣

Traficomille jäi kuitenkin 11 ylijohtajaa 😊

Vierailija
74/167 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää nyt ihmeessä kokeilemaan itse millaista on vuosia hypätä pätkätöiden perässä pitkin Suomea. Ravintola-alan työt elää sesonkien mukaan ja talvisin töitä on eniten Lapissa ja kesällä eteläisessä Suomessa. Jos lomaa haluaa pitää niin ne pidetään määräaikaisten sopimusten välissä ja nostetaan ansiosidonnaista tai sitten ei pidetä ollenkaan. 

En taida mennä. Olen kouluttautunut riskaabelille alalle ja työllistyn sangen hyvin omassa työssäni. Opintolainat on maksettu, nyt nautin vapaudesta määritellä oma työaikani ja työni sisältö. Ja juu, vapaat pidän ihan omasta kassasta, en yhteiskunnan piikkiin.

Eipä tuokaan Traficomin ylemmän portaan ammattilainen aivan vastaa kuvaani poljetusta pätkätyöläisestä.

Vierailija
75/167 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työttömänä saa matkustaa. Eihän tuossa mitään pahaa ole, kun työt alkavat marraskuussa. Noin minäkin tekisin enkä olisi ottanut mitään kesätyötä tuohon väliin.

Vierailija
76/167 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan olisi keksitty koko juttu, että saadaan manipuloitua lukijoita. Ei kai kukaan niin tonttu ole, että lehdessä retostelee miten lomailee ansiosidonnaisella.

Vierailija
77/167 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työttömänä saa matkustaa. Eihän tuossa mitään pahaa ole, kun työt alkavat marraskuussa. Noin minäkin tekisin enkä olisi ottanut mitään kesätyötä tuohon väliin.

Tämä on tietysti ihan fine. Mutta ei silloin ilmoittauduta työttömäksi työnhakijaksi ja nosteta ansiosidonnaista vaan lomaillaan sillä lomarahalla, jota todennäköisesti on maksettu joka palkassa siltä työskentelyjaksolta.

Kehtaa vielä lehdessä ihmetellä, että kun ihan ehdottelevat töihin menoa vaikka minähän vain käytän heidän palveluitaan hyväksi.

Vierailija
78/167 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tarjottiin siivoojaan työtä, ensin ketutti. Olin toiminut pitkään kaupanalalla johtotehtävissä. No nykyään minulla on siivousfirma ja taotaan miljoona tulosta. Lopulta siis kannatti. palkka nousi 5000€/kk 50000€/kk. Ei huono.

Vierailija
79/167 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä 50 v kaunotar!

Minulla on hyväpalkkainen asiantuntija työ.

Olen kaunis ja isorintainen

Komeat ikäiseni miehet valitsevat kuitenkin nuoren naisen kumppanikseen.

Onko tämä ikärasismia?

Vierailija
80/167 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota muuten tähän kantaa, mutta onhan tuo aika villi ehdotus. Suurin osa n. 50-vuotiaista ei ole sellaisessa fyysisessä kunnossa, että pystyisi laskemaan mäkeä tai muuten hyppimään kovin ketteränä tonttuna. Olen itse 45, hoikka ja perusterve, mutta ei silti välilevyongelmien takia taitaisi mäenlaskut yms onnistua. Kyllähän noihin tonttu-työpaikkoihin ihan oikeasti etsitään nuorempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi