Omasta halustaan työttömälle esimiestason henkilölle tarjottiin tontun työtä
Ravintola-alalta *taukoa pitävä* nainen oleskelee tällä hetkellä ulkomailla ansiosidonnaisen turvin.
Nainen aikoo palata töihin marraskuussa. Media on pöyristynyt, kun vapaaehtoisesti työttömälle työttömyyskorvauksen saajalle on tarjottu työtä.
Kommentit (167)
Eräs hyvin tunnettu näyttelijä, näyttämötaiteiden proffessuurin omaava naisnäyttelijä, sai myös työttömänä ollessaan työtarjouksen joulupukinmuoriksi.
Tonttu mikä tonttu
Jos siitä esimiestyön palkka maksetaan niin mikäs siinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinä on nainen joka vielä tulee pettymään koska valitsi "lepäämisen". Kun ansiosiddoinnaisesta tippuu Kelan päivärahoille ja työtä ei tuon ikäisenä sitten enää saakaan niin loput on historiaa. Niin monella on siitä kokemusta.
marraskuussa oli töihin menossakin. Tontun työ alkaisi vasta joulukuussa.
Keväästä asti pitänyt lomaa yhteiskunnan kustannuksella. Ei voi kuin ihailla.
Miten täysin terve ja työkykyinen henkilö joka pystyy liikkumaan työn perässä on saanut velvoitteekseen hakea vain yhtä paikkaa kolmessa kuukaudessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinä on nainen joka vielä tulee pettymään koska valitsi "lepäämisen". Kun ansiosiddoinnaisesta tippuu Kelan päivärahoille ja työtä ei tuon ikäisenä sitten enää saakaan niin loput on historiaa. Niin monella on siitä kokemusta.
marraskuussa oli töihin menossakin. Tontun työ alkaisi vasta joulukuussa.
Keväästä asti pitänyt lomaa yhteiskunnan kustannuksella. Ei voi kuin ihailla.
Itse en saanut lukea aikoinaan pääsykokeisiin keväällä vaan piti heti mennä töihin. Senpä takia olenkin ollut sitten vuosia työttömänä kun en saanut kouluttauttua aikoinaan. Katsos kun siihen ammattiin vaadittaisiin muodollinen pätevyys vaikkakin sillä alalla on työllisyysnäkymät melkoisen hyvät myös lama-aikana.
Kyllä siellä TE:ssä jotain kummallista tapahtuu, ainakin pikkupaikkakunnilla. Riitauduin erään vanhemman naisoletetun TE virkailijan kanssa. Paikkakunnallamme ei ollut minulle, vanhalle naisoletetulle,mitään ammattiini kohdennettua työtä. Te virkailija taikoi minulle työtarjouksen aivan eri ammattiin ja toiselle paikkakunnalle. Olin pakotettu soittamaan ko. työtarjouksen vuoksi kohteeseen. Siellä oli vasta alettu suunnittelemaan paikkaa. Olivat hämmästyneitä koko jutusta. Ihan oli vain virkailijan kosto minulle.
Eläkekin kertyy nykyisin ansiosidonnaisella 😊
Vierailija kirjoitti:
Tällaisiako työttömät ovat!? Lomaillaan ansiosidonnaisilla ja syljetään työpaikkojen päälle?
Kyllä minäkin lomailisin, jos uusi työ alkaa marraskuussa. Miksi sitä kotona pitäisi istua ja odotella töiden alkamista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä TE:ssä jotain kummallista tapahtuu, ainakin pikkupaikkakunnilla. Riitauduin erään vanhemman naisoletetun TE virkailijan kanssa. Paikkakunnallamme ei ollut minulle, vanhalle naisoletetulle,mitään ammattiini kohdennettua työtä. Te virkailija taikoi minulle työtarjouksen aivan eri ammattiin ja toiselle paikkakunnalle. Olin pakotettu soittamaan ko. työtarjouksen vuoksi kohteeseen. Siellä oli vasta alettu suunnittelemaan paikkaa. Olivat hämmästyneitä koko jutusta. Ihan oli vain virkailijan kosto minulle.
En oikein tajua, mikä ongelma. Sinä et tiedä mikä olet etkä tiedä, mitä muut olevat, riitelet ihmisten kanssa huviksesi, eikä työnhaku kelpaa, vaikka olet työtön. Jos vähän vähemmät "olettelet" ja vähän enemmän teet.
Vapaaehtoistaukoa ansiosidonnaisen työttömyysturvan voimin pitävä työtön epätyönhakijatonttu, 10 vuotta motivaatio-ongelmista kärsinyt, 30 tuntia kuussa työskentelevä Santtu, kuusi vuotta kaljaa juonut lusmu Make. Kyllä harvinaisen vastenmielisiä ihmisiä näistä joka ikinen. Tällaisten hyväksikäyttäjien takia systeemi joudutaan romuttamaan niiltä, jotka käyttäytyvät asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnainen ei ole mitään ilmaista rahaa jonka aikana voi oleskella ulkomailla. Työnhakuvelvoite koskee myös ansisidonnaisella oleskelevia.
Toisaalta työttömyysturvaa voi saada 3 kuukautta työnhakuun toisessa EU-maassa, joten ansiosidonnaisen turvin voi lähteä vaikka Kanariansaarille työnhakuun.
Elämä on muutakin kuin itsensä rikkomista loputtomassa työputkessa. Jos järjestelmä mahdollistaa tauon, tottakai se käytetään.
Herratko eivät systeemiä lypsä?
Hän jaksaa taas tehdä töitä muutaman kuukauden tauon jälkeen. Kyllä tuossa iässä saa jo pienen tauon pitkää, jos näin on mahdollista. Uusi työkin alkaa marraskuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnainen ei ole mitään ilmaista rahaa jonka aikana voi oleskella ulkomailla. Työnhakuvelvoite koskee myös ansisidonnaisella oleskelevia.
Toisaalta työttömyysturvaa voi saada 3 kuukautta työnhakuun toisessa EU-maassa, joten ansiosidonnaisen turvin voi lähteä vaikka Kanariansaarille työnhakuun.
Voi, sieltä käsin on sitten hyvä nauraa ja olla hakematta töitä.
Herrat sanoo, tee niinkuin käsketään älä niinkuin minä teen 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, sieltä käsin on sitten hyvä nauraa ja olla hakematta töitä.
Kanariansaarilla on tontuille töitä
Jos jutun henkilöllä oli haettava yksi työpaikka kolmen kuukauden aikana, niin olisi hakenut jotain muuta, jolloin työtarjouksen työtä ei tarvitse hakea. No päivän viihdykkeeksi hömppäuutinen. Tuskin ne tuota henkilöä olisivat tontuksi palkanneetkaan. innokkaampiakin hakijoita varmaan hommaan on.
Vierailija kirjoitti:
Jos jutun henkilöllä oli haettava yksi työpaikka kolmen kuukauden aikana, niin olisi hakenut jotain muuta, jolloin työtarjouksen työtä ei tarvitse hakea. No päivän viihdykkeeksi hömppäuutinen. Tuskin ne tuota henkilöä olisivat tontuksi palkanneetkaan. innokkaampiakin hakijoita varmaan hommaan on.
NYKYISESSÄ mallissa lähtökohtaisesti työtön valitsee itse, mitä työmahdollisuuksia hän hakee. Silti myös TE-toimisto tarjoaa työttömyysetuutta saaville henkilöille työtarjouksia. Niistä kieltäytyminen voi johtaa työttömyysetuuden määräaikaiseen menettämiseen, jos kieltäytymiseen ei ole pätevää syytä.
.
Tapauskohtaisesti sovitaan siitä, kuinka usein työpaikkoja haetaan. IS:n haastattelema nainen kertoo, että hänen on haettava töitä kerran kolmessa kuussa.
Työtarjous on velvoittava silloin, jos työnhakija ei ole ennen työtarjousta hakenut työmahdollisuuksia sovittua määrää
Vierailija kirjoitti:
Tuo nainen on ravintola-alan ammattilainen, jolla on verkosto kunnossa. Saa taatusti heti töitä, kun haluaa. Voi todennäköisesti valita itse parhaan paikan päältä.
Ala kaipaa kipeästi nimenomaan suomalaisia osaajia, joilla on kertynyt paljon esihenkilö kokemusta.
Mikähän tässä oli se uutinen? Mikä vika tontun hommassa? Vaikuttaa huumorintajuttomalta tiukkapipolta tuo 48v. nainen.
Harva menee uuteen työhön kun haluaa.