Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut sinulle ns "viimeinen pisara", että olet eronnut alkoholistipuolisostasi?

Vierailija
11.09.2023 |

Olisi mukava jos jaat kokemuksesi, ja miten pystyit ja sait voimia tekemään päätöksen?

Itse olen niin väsynyt turhiin lupauksiin, ja kaikkien asioitten hoitamiseen. ja siihen että kaikki onkin vain pelkkää valehtelua ja juomisen piilottamista.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuopuksen yo-juhlissa päissään. Yritti kyllä peitellä, mutta kaikki huomasivat. Mulle riitti.

Jumalauta! Ai, että isä/äiti ei saa lapsensa yo-juhlissa edes juhlistaa kuohuvalla sen vertaa! Eiköhän tuossa ole onni sille puolisolle, että pääsi tuollaisesta raivoraittiista eroon!

saa, mutta päissään ei tarvitse olla

Vierailija
42/46 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismin siedin jotenkin ensin. Mies ei ollut pahapäinen, ei pettänyt ja oli jopa hauska, eikä aina kännissä. Mua alkoi vaan vtuttamaan parin vuoden aikana se, että mä en koskaan saanut rentoutua missään juhlissa, en illanvietoissa. Just ku mä olin juonut ne kuukauden ainoat pari viinilasia ja alkoi olla hauskaa, niin mies oli jo kotiintalutuskunnossa. Kerta toisensa perään. Kiva oli taas kökkiä kotona ja kuunnella kun yks kuorsaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä ihmiset kestävät alkoholistipuolisoa vuosikausia? Minäkin kestin. Mutta onneksi tajusin, että en halua elää sellaista elämää. Olen mieluummin köyhä, itsellinen ja vaikka yksinäinen, mutta en jaksa ikuista valehtelua ja peittelyä. Lähdin, enkä ole hetkeäkään katunut.

Vierailija
44/46 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Eikö teille ole kukaan läheinen, kuten vanhempi, veli tai sisko yrittänyt puhua järkeä ja kannustaa jättämään alkoholistipuoliso?

Eivät halunneet puuttua mitenkään.  Olen myöhemmin todennut monesta muustakin asiasta, ettemme ole kovin läheisiä. 

Vierailija
45/46 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että puoliso syytti minua juomisestaan. Oli siis mun syy, että hän joi ja kertoi vielä, että joi myös mun kiusaksi. Olisi voinut lopettaa ihan milloin vaan, mutta tahalleen halusi mua ärsyttää.

Jep, se oli moro sitten!

Alkoholistin mielestä syy on aina jonkun muun. Ilkeän vaimon/ilkeän aviomiehen, ilkeän pomon, ilkeiden työkavereiden, huonon sään aiheuttamaa.

Minulle mies sanoi, että syy oli minussa. Ei kuulemma kestänyt selvinpäin. Toivottavasti pystyy nyt olemaan ilman alkoa, kun erosimme.

Vierailija
46/46 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuopuksen yo-juhlissa päissään. Yritti kyllä peitellä, mutta kaikki huomasivat. Mulle riitti.

Meillä rippijuhlissa. Anoppi vain hymyili.

Mitä anoppi olisi muutakaan voinut? Varmasti nolotti ja harmitti, mutta eihän voi lapsen rippijuhlia pilata alkamalla poikaansa ojentaa.

Eikä aikuista miestä muutenkaan voi äiti komentaa.

Sitten saa vielä miniältä vihat päälleen, kun "vain hymyili."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän