Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulle suututtu, kun olet irtisanoutunut?

Vierailija
11.09.2023 |

Olen ollut reilun vuoden työpaikassa, eikä työtehtävät eikä myöskään työyhteisö tunnu ollenkaan omilta. Olen katsellut jo pitkään muita työpaikkoja. Sain myöntävän vastauksen uudesta paikasta. Irtisanouduin ja nyt minua kohdellaan työpaikalla kuin olisin tehnyt rikoksen.
Onko sinullekin käynyt jossain näin?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yksiköstä on viimeisen puolentoista vuoden aikan lähtenyt puolet porukasta, joko muihin yksiköihin tai kokonaan muihin töihin. Kukaan ei ole siitä suuttunut vaan päinvastoin ymmärtänyt syyt täysin koska työn määrä ja kuormitus on mennyt ihan hulluksi eikä hyvinvointialueeseen siirtyminen auta asiaa millään tavalla, ruuvia kiristetään vain lisää.

Terveisiä hoitoalalta.

Vierailija
22/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku olisi joskus irtisanoutumiseni jälkeen alkanut epäasialliseksi, olisin hakenut saikkua loppuajaksi. Siinäpä olkoot ja pärjäävät. Onneksi näin ei ole tarvinnut toimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ensin työhaastattelussa luvannut kirkassilmin sitoutuvansa työpaikkaan, ja sitten reilun vuoden päästä lähteekin toisaalle, ei sellaista valehtelevaa helppoheikkiä tarvitsekaan enää morjestella.

T. Esihenkilö

Vierailija
24/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on ensin työhaastattelussa luvannut kirkassilmin sitoutuvansa työpaikkaan, ja sitten reilun vuoden päästä lähteekin toisaalle, ei sellaista valehtelevaa helppoheikkiä tarvitsekaan enää morjestella.

T. Esihenkilö

Riippunee tilanteesta. Voihan työpaikka joskus paljastua aivan sietämättömäksi. Huono johtaminen, huono työilmapiiri, puutteelliset tilat/työvälineet/ohjaus/turvallisuus, huono sisäilma, you name it. Tai jokin elämänmuutos, joka pakottaa ihmisen vasten tahtoaan vaihtamaan työ- ja asuinpaikkaa.

Vierailija
25/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Esihenkilö

Hehheh, just joo. Vasta työpaikassa oltuaan tietää, millaiseksi työ muodostuu. Ja työyhteisö. Ap sanoi yrittäneensä sopeutua, mutta luovutti. Jokaisessa työhaastattelutilanteessa halutaan työpaikkaa ja toivotaan parasta. Todellisuus sitten näyttäytyy seuraavien kuukausien aikana. On oikein yrittää kovasti, eikä luovuttaa heti, kuten ap teki. Oli varmaan asioita, jotka puolsivat jäämistä ja niihin keskityttiin, kunnes lähteminen tuntui kuitenkin paremmalta vaihtoehdolta. Jotkut asiat paljastuvat vasta pikkuhiljaa.

Vierailija
26/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen irtisanoutunut ja kollegat kyllä ymmärsivät, olin yksi lähtijöiden jonossa. Pomo ei suuttunut tai alkanut kohdella huonosti, joskaan ei tuntunut tajuavan miksi minäkin lähdin . Ei se tajua vieläkään ja väki vähenee siellä. Ihan oikeassa kohti luovutin yrittämästä.

Vierailija
27/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Esihenkilö

Suus kii jonne. Mee kouluun että pääset edes mäkkiin piffejän kääntelemään.

Vierailija
28/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Esihenkilö

Hehheh, just joo. Vasta työpaikassa oltuaan tietää, millaiseksi työ muodostuu. Ja työyhteisö. Ap sanoi yrittäneensä sopeutua, mutta luovutti. Jokaisessa työhaastattelutilanteessa halutaan työpaikkaa ja toivotaan parasta. Todellisuus sitten näyttäytyy seuraavien kuukausien aikana. On oikein yrittää kovasti, eikä luovuttaa heti, kuten ap teki. Oli varmaan asioita, jotka puolsivat jäämistä ja niihin keskityttiin, kunnes lähteminen tuntui kuitenkin paremmalta vaihtoehdolta. Jotkut asiat paljastuvat vasta pikkuhiljaa.

Siis korjaus: ap ei luovuttanut heti, vaan yritti kovasti. Ja se on oikein. Ei työelämä ole mustavalkoista eli joko aivan ihana työpaikka tai ihan hirveä. Siltä väliltä ne paikat ovat. Yritetään sopeutua, ja se joko onnistuu tai ei onnistu. Jos parempi tarjous tulee vastaan, on aivan normaalia vaihtaa.

Vierailija
29/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen vaihtanut paikkaa omasta aloitteesta, ei ole tullut epäasiallista kohtelua. Enemmän olen nähnyt kun muut lähtee toiseen paikkaan (meillä paljon sijaisuuksia, mutta myös vakkarit lähtee) ja tottakai se kyllä turhauttaa kun uusien perehdytyksessä on aina kova homma. Tämä ei kuitenkaan saisi vaikuttaa työkaverin kohteluun.

Vierailija
30/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Esihenkilö

Kun irtisanoin itseni työpaikasta, pomot olivat raivoissaan eivätkä tervehtineet minua kuukauden irtisanomisaikana kertaakaan.

Siirryin yritykseen, jonka alihankkijana on tämä entisen työpaikkani yritys. Nyt ne entisen työpaikkani pomot ovat niin mielin kielin, kun niiden valmistamia tuotteita tänne ostetaan.

Vierailija
31/31 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suututtu. Lähtöni suurin syy olikin huono johtaminen, ja esimiehen kiukuttelu vaan vahvisti sitä, että päätös oli oikea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan