Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vaan ymmärrä miestäni

Vierailija
10.09.2023 |

Ei puhu mistään. Ei halua mitään asioita selvittää. Ei kehu. Ei sano mitään kaunista minulle. Ei tee suhteen eteen mitään, mutta ei vaan halua erota.

Esim. Näin meillä on mennyt joka ikinen konfliktitilanne: tuon asian esiin. Mies ei sano mitään. Odotan ja odotan. Mies ei sano mitään. Menee jopa viikko täysin hiljaisuudessa. Ei tule puhumaan, ei jatka elämää (on aivan passiivinen). Sitten saattaa viikon jälkeen tehdä ruokaa ja sanoo että keittiössä on ruokaa. Edelleenkään ei puhu mitään. Eikä tule puhumaan. Jos haluan että ongelma ns katoaa - pitää minun mennä olohuoneeseen seisomaan ja selvittämään. Siltikään sitä asiaa ei koskaan käsitellä.

En jaksa tälläistä. Olen vuosia yrittänyt eri keinoja. Mikään ei auta. Ei mikään. En saa miestä keskustelemaan mistään tärkeästä niin kuin aikuiset. Menee heti omaan palloonsa ja makaa sohvalla kuin passiivinen eläin, jota olisi lyöty.

Eikä ole väliä miten tai missä tilanteessa tuon meidän ongelmia esiin. Miten niistä voi päästä yli, kun toinen ei pysty mistään puhumaan? Tai miten suhdetta voi parantaa, kun toinen ei pysty käsitellä mitään?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap olet tuollaisen miehen kanssa? Vulva ohjasi ajatteluaisi? Pakko päästä porsimaan ja tuo on paras mihin pystyt?

Inkkelin päivittäiset oksemmukset vol 983

Vierailija
42/44 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolleeseen kulmaan ei näe. Nauhoita tilanne ja katso nauhalta käytöksesi. Saatat nähdä jotain uutta, mitä et aiemmin huomannut

Ei tässä kukaan ole väittänyt että AP:n kommunikaatio olisi virheetöntä. Mutta kun on ajauduttu tuollaiseen tilanteeseen, syystä tai toisesta, niin eihän siinä ole muuta mahdollisuutta kun erota. Asioita ei voida ratkaista jos niistä ei voi keskustella. Selvästi AP:n mies on nyt täysin keskusteluhaluton tai kyvytön.

Ennen eron harkitsemista voi toki katsoa omaakin käytöstään. Tunnen miehen, kuka ei enää jaksa puhua, kun siitä tilanne vain pahenee. Eroon yllyttäminen ilman tosiasiatietoja on vastuutonta käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kokemus. Ero oli helpotus. Eroa pitkiyin, kun toivoin ja odotin jotain vastaantuloa miehen taholta. Ihan turhaa.

Vierailija
44/44 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se mies ollut alusta asti tuollainen? Minkälaiset välit hänellä on vanhempiinsa. Mustakin tuntuu että kotoa opittu malli, jotain ahdistavaa on lapsuudessa ja mies kykenemätön normaaliin keskusteluun.

Kysy mieheltä lähteekö pariterapiaan, jos ei niin kerrot että ero on ainoa vaihtoehto, ethän sinä voi tuollaisessa suhteessa olla menettämättä järkeä. Miestä en hauku, joku syy sillä on noin järjettömään mykkyyteen, mutta aikuisena ihmisenä hänen olisi tajuttava tuo ja haettava apua. Eli vastuu tästä asiasta on miehellä.

Mulla on vähän samantapainen avioliitto takana, ei noin paha, mutta mies ei koskaan keskustellut ongelmista. Vetäytyi kuoreensa. Vuosia kärvistelin kunnes terapiassa tajusin että ei näin voi olla. Ahdistus oli jo sietämätöntä. Ei sitä liitosta ykskaks lähdetä vaikka kuka sanoisi mitä, minäkin olin sitä eroa ja surutyötä jo tehnyt vuosia, joten itse eropapereiden täyttäminen ja oman asunnon hankkiminen oli helppoa, ei tuskaa eikä pahaa oloa enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä