Millä aloilla voi olla kännissä töissä?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia hommia ei ole.
Maanviljelijä, metsuri, yksityisyrittäjät, kaikki taiteilijat...
Nuorempana kesäduunissa ollessani oluttehtaan varaston trukkikuski tuli aina hirveässä darrassa töihin, heitti hetulaan muutaman "kuormasta pudonneen" oluen että tärinä lakkasi, ja ajeli sitten aivan ässänä paaleja ees taas.
Tuntui että kaikki työnjohtoa myöten tiesivät asiasta, mutta "hyvä jätkä" sai jatkaa.
Sinne se jäi kurvailemaan kun oma työrupeamani päättyi.
Ahti oli ulkoministerinä aika kova tenukeppi.
Pääministerinä. Ja jonsei ole känni päällä niin sitte ainakin jauhot.
Raflan portsari , ei kukaan voi väittää perustellusti MITÄÄN . Kun kaikki muut on kännissä , kapakkaan ei todella ole varaa mennä selvänä .
Vierailija kirjoitti:
Rakennustyömaalla yksi vastaava työnjohtaja oli aina kännissä. Toi jopa viinapullot aina aamulla toimistokopperoihin.
Olin 18v:na raksalla, kesähanslankarina. Siellä oli vanhempi työkaveri, joka oli aina tilipäivän aamuna (tili käteen joka 2. pe). Kuulin kerran, kun vastaava mestari ripitti: Eikös me X sovittu, että et ole töissä kännissä. "sovittiin, sovittiin".
Eivät tajua sitä, että "vastaava" on aina vastuussa siitä, jos jotain sattuu. Ei sitä enää nykyään katsota sormien läpi.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyjä? Siis soittaa: "nyt olis hyvä tarjous ....." Taustalta kuului sellanen baarimökä.
Vastasin aina, et ei kiinnosta. Lopulta se meni siihen, et ensin viitsinyt edes vastata outoihin numeroihin .... ja sen jälkeen vaihdoin numeroa.
(mistähän nekin saivat mun numeron edes tietoon??? ....)
Muut puhelinmyyjät ne siellä taustalla kuuluu. Se välillä huvittaakin, kun se älämölö kuuluu yleensä ensin ja sitten vasta myyjän puhe etäisesti.
Kun mä olin puhelinmyyjänä, niin verottaja myi asiakastietoja.
Vierailija kirjoitti:
Raflan portsari , ei kukaan voi väittää perustellusti MITÄÄN . Kun kaikki muut on kännissä , kapakkaan ei todella ole varaa mennä selvänä .
Senpä takia poliisi säännöllisesti tekee ratsioita rafloihin.
Miksi edellytyksenäsi on olla kännissä töissä?
Eläintenhoitajana. Kerran olin eikä elukat huomannut mitään.
Asennan lämmitysputkia lattioihin. Usein otan olutta töissäkin, kun ei ole muita. Oma firma ja oma lupa.
Merenkulku