Onko miten tavallista, että jos mies menee yökerhoon, niin yksikään nainen ei tule koko 3 tunnin aikana juttelemaan, ei hae tanssimaan eikä edes katsele kiinnostuneen oloisena tai flirttaile miehelle?
Vai meneekö se niin, että lähes kaikki miehet saavat joka kerta naisilta huomiota yökerhossa?
Kommentit (301)
Vierailija kirjoitti:
Tokihan naiset haluaisi säilyttää tämän helpon asemansa, mutta ei ainakaan minua sillä tavalla isketä.
Voin yleistäen sanoa meidän kaikkien naisten puolesta, että me emme piittaa pätkääkään siitä millä tavalla sinua pitäisi mielestäsi iskeä. Lähestymme poikkeuksellisen mielenkiintoisia miehiä jos siltä tuntuu, välillä olemme ihmisten ilmoilla (jopa siellä yökerhossa!) ilman, että kaipaamme seuraa tai lähestymistä yhtään keneltäkään. Meillä ei ole velvollisuutta olla vähääkään suopeita kaikenmaailman läähättäjille jotka yrittävät "smoothisti" hivuttatua seuraamme pyytämättä ja yllättäen.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt elämäni aikana satoja kertoja yökerhoissa, diskoissa, baareissa, pubeissa, tanssiravintoloissa ja yhden käden sormet riittävät helposti laskemaan ne kerrat, kun nainen on tullut juttelemaan tai mitenkään lähestynyt. Aivan rauhassa saan olla, joka paikassa tässä maailmassa.
m43
Miksi olet käynyt, jos naisseura ei ole kiinnostanut? Etsinyt miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Sinne yökerhoon mennään pitämään hauskaa ja siihen ei kuulu miehet.
Yökerhoon on aina menty seuraa etsimään ja tämä kirjoittamaton sääntö on pätenyt alusta asti näihin päiviin saakka. Mutta yllättäen jotkut naiset haluaa kapinaa ja mullistaa kaiken omalle tavalleen. Sitten voimaannutaan ja mennään baarin tyrkky asussa ihan muuten vaan ja närkästytään miesten lähestymisistä. Minä ainakin ymmärrän normaalijärjellä, että baarit, discot yms illanviettopaikat ovat normaaleja tutustumispaikkoja miehille ja naisille.
Mutta sitten on erikseen nämä kapinallis tyypit jotka sekoittaa pakkaa.
Kaipa ennenkin yökerhoissa on käynyt ihmisiä, jotka eivät ole etsimässä seuraa. Varatutkin varmasti ovat käyneet joskus yökerhossa lähtemättä kenenkään matkaan.
Naiset laittautuvat pitkälti itseään varten; on kivaa näyttää omasta mielestään hyvältä. Porukalla kun lähdetään baariin, niin etkoillaan ja samalla laittaudutaan. Siis ne naiset jotka tykkäävät laittautumisesta. Se varattukin saattaa olla meikannut ja juhlavatteissa.
Onko se jotain negatiivista sitten jos menee baariin muuten vaan, ei miestä etsimään? Jännä, että nainen joka ei halua olla miesten noukittavana on jotenkin kapinallinen.
Kyllä sen moni hyvin tietää, että baarissa niitä lähestymisiä usein tulee. Sitten vaan kieltäytyy ja toivoo ettei se toinen käy rähisemään pakeista.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Yökerhoon on aina menty seuraa etsimään ja tämä kirjoittamaton sääntö on pätenyt alusta asti näihin päiviin saakka. Mutta yllättäen jotkut naiset haluaa kapinaa ja mullistaa kaiken omalle tavalleen. Sitten voimaannutaan ja mennään baarin tyrkky asussa ihan muuten vaan ja närkästytään miesten lähestymisistä. Minä ainakin ymmärrän normaalijärjellä, että baarit, discot yms illanviettopaikat ovat normaaleja tutustumispaikkoja miehille ja naisille.
Ennen baareissa ja yökerhoissa oli baaritiskit, joissa pystyi juttelemaan vieressä istuvien kanssa. Siis jos ne suostui juttelemaan. Minulle kävi usein niin, että sanoin jotain vieressä istuvalle miehelle, niin mies vilkaisi minua päästä varpaisiin ja käänsi sitten selän jatkaen istumista. Muuten kyllä yökerhoon mentiin ihan vaan pitämään hauskaa jo 1980-luvullakin, jolloin niissä pyörin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt elämäni aikana satoja kertoja yökerhoissa, diskoissa, baareissa, pubeissa, tanssiravintoloissa ja yhden käden sormet riittävät helposti laskemaan ne kerrat, kun nainen on tullut juttelemaan tai mitenkään lähestynyt. Aivan rauhassa saan olla, joka paikassa tässä maailmassa.
m43
Ihan samaa se on tavisnaisen elämä. En laske lähestymiseksi umpihumalaisen miehen vonkausta pilkun aikaan.
Näinhän asia ei tietenkään ole, mutta kun feministiseen narratiiviin ei kuulu omien etuoikeuksien tunnistaminen niin sitten on tosiasiatkin pakko valehdella pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon jo monennenkerran, mutta johan sen järkikin sanoo, että naisella olisi helpompi tehdä tuttavuutta kuin miehen. Miehet harvemmin kieltäytyy seurasta naiset taas 95% :sesti. Eli mies saa varautua moniin pakkeihin ja kasvojen menetyksiin sekä sydän suruihin jos naisia alkaa pokailemaan. Tokihan naiset haluaisi säilyttää tämän helpon asemansa, mutta ei ainakaan minua sillä tavalla isketä. Kannustan naisia lähestymään miehiä niin vältytään monilta harmeilta.
Täälläkin kun naiset koko ajan valittaa siitä, että joku ei toivottu tapaus tullut iskemään, niin eikö sitten pitäisi muuttaa tätä dynamiikkaa??
Kannatetaan. Niiden ei toivottujen hätistely on ärsyttävää, joten parempi niin, että nainen itse lähestyy jos kiinnostaa ja on sellaisella ajatuksella siellä baarissa, että haluaa jutella ja tutustua tuntemattomiin.
Minä oon ollut kaukaa viisas ja ymmärtänyt tämän naisten oikukkuuden esim tulee baariin/illanviettopaikkaan mutta ei ole tarkoituskaan tehdä tuttavuutta tai omissa porukoissa pyörimään. Enkä ole viittinyt tuhlata voimavarojani tämmöiseen touhuun. Naisten olisi tosiaan helpompi lähestyä, niin saa naisetkin ehkä semmoista seuraa kuin haluaa ja vältytään yli 90% ikäviltä tilanteilta.
Mutta luulen, ettei monet naiset tähänkään ala vaan haluavat säilyttää asemansa "palkintona" ja miesten kiinnon kohteena. Minulla tosiaan on jo kiinnostus paljon hiipunut näin 40v sinkkuna, enkä oikeastaan enää tavoittele naisen seuraa.
Mitä hyötyä sinkkuudessa on? Mm:
- ei lapsia
- omat rahat ja resurssit
- omaa aikaa tehdä ja olla miten haluaa
- ei tarvi tehdä kompromisseja
- ei pakollisia menoja jos ei huvita esim anoppilaan
- ei ylimääräistä asuntovelkaa vaimoa miellyttääkseen.
- ei kotieläimiä vaimoa miellyttääkseen.Jnejne lista on pitkä
Olen parisuhteessa ja
- ei ole (enää kotona asuvia) lapsia
- minulla on omat rahat ja resurssit (jopa enemmän rahaa, koska asumiskulut ovat halvemmat avoliitossa)
- omaa aikaa tehdä ja olla miten haluaa
- kompromisseja joskus, mutta ne ovat luokkaa "katsotaanko tämä vai tuo elokuva"
- ei pakollisia menoja, puoliso hoitaa omat vierailunsa yksin
- ei asunto- eikä muutakaan velkaa
- kotieläin, koska molemmat halusimme sen.
Oma puolisoni on Mies, hän ei ottaisi asuntovelkaa tai edes lemmikkieläintä vain ollakseen mieliksi toiselle ihmiselle, ne ovat sen verran isoja päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m43
Ihan samaa se on tavisnaisen elämä. En laske lähestymiseksi umpihumalaisen miehen vonkausta pilkun aikaan.
Näinhän asia ei tietenkään ole, mutta kun feministiseen narratiiviin ei kuulu omien etuoikeuksien tunnistaminen niin sitten on tosiasiatkin pakko valehdella pois.
Kumpi meistä on tavisnainen?
On hyvin tavallista. Sitähän sä kysyit.
juu kyllä se niin menee että itse on oltava aktiivinen ja aloitteentekijä, näin saat itsellesi ainakin juttuseuraa. baaritiskillä on parasta jutella tai sitten ängetä jonkun pöytään istumaan jos antavat luvan.
tuskin sinussa mitään suurta vikaa...tsemppiä vaan seuraavaan kertaan. :)
PalstaTrolli kirjoitti:
Aloittajalla menee vielä hyvin!
Minulle tulivat baari- ja yökkerhouran loppupuolella naiset oikein pyörimään ympärille!
Seuraava sattumus on jäänyt mieleen:
Nainen näyttää pyörivän lähistöllä ja avaan keskustelun.
PT: No heipä hei ja hyvää iltaa!
N: Sä et täältä mitään naista saa!
PT: Hmtäh, anteeksi?
N: Siis susta ei piittaa kukaan!
PT: Ah, loukkaannuin sydänjuuriani myöten!
PT: Ja kieriskelen lattialla tuskissani!
PT: Tai sitten en.
N: Siis mikä ***** sä luulet olevasi?!
PT: No mikäs sinua nyt noin harmittaa?
N: Kusi*ää...
PT: Tämä keskustelu valmis.
PT: Kiitos mielyttävästä seurasta ja hyvää illanjatkoa!Näitä, melko absurdeja tapauksia, alkoi kertyä tasaiseen tahtiin ja niin ymmärsin jättää menomestat, jytäpaikat ja juottolat muille.
Kamalaa käytöstä.
Eikö tosiaan ole myös mukavia naisia?
Eihän noita ilkeitä kukaan tahtoiskaan.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Minä ainakin olen mennyt yökerhoon vain siksi, että olen ollut kavereiden kanssa liikenteessä ja he ovat halunneet mennä tanssimaan. En ole ikinä itse etsinyt seuraa yökerhoista. Ja vaikka olisinkin, ei se velvoittaisi menemään juttelemaan kenellekään, jos ei siellä ketään kiinnostavaa ole.
Itse olen löytänyt kaikki kumppanini joko opiskelujen tai työn parista, yksi deittailu ja yksi suhde löytyi deittisivustolta. Baareissa tai yökerhoissa en ole ikinä tutustunut kehenkään enkä ole sitä siellä kaivannutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän nämä muutamat miehet (tässäkään) ketjussa oikeasti uskalla hyväksyä, että itseään pitäisi muuttaa ja juurikin niitä omia heikkouksiaan: sosiaaliset taidot, itsetunnon kasvattaminen, elämänmyönteisyys, ulospäinsuuntautuneisuus.
Ollaan vaan omassa päänsisäisessä murehtimisen ja katkeruuden tuomassa valheellisessa tyytyväisyydessä. Saattaahan ne omat oudot ja vääristyneet kelailut tuottaa hetken (!) tyydytyksen, että naisissahan se vika ja alusvaatemallien veroiset playerit vie kaikki naiset meidän kaltaisten edestä. Kannattaisi silti ehkä hiukan laskea muureja ja kuunnella mitä naiset täällä neuvovat ja tykkäävät eniten, ja siitä sitten lähteä muuttamaan itseään.
Se on sitä aikuiseksi kasvamista, kun otetaan vastuu omista teoista tai tekemättä jättämisistä.
Terveisin, ujo ikisinkku mies
Naisia nyt ei ainakaan kannata kuunnella eikä uskoa ja kaikista vähiten tässä aiheessa.
Hakeeko naiset nykyään miehiä tanssimaan? On vähän tavat muuttuneet siitä, kun minä viimeksi olin sinkkuna radalla. No, siitä on yli 30 vuotta..
Vierailija kirjoitti:
Hakeeko naiset nykyään miehiä tanssimaan? On vähän tavat muuttuneet siitä, kun minä viimeksi olin sinkkuna radalla. No, siitä on yli 30 vuotta..
Eivät hae. Sehän onkin naurettavaa että naiset ovat olevinaan niin tasa-arvoisia ja nykyaikaisia ja rohkeita mutta tanssiin haussa ja parinvalinnassa odotetaan miehen olevan vanhanaikainen tekevän aloite.
Tulipa mieleen oma kokemus naisena. Tosi kauan sitten olin yökerhossa ja ennen kotiin lähtöä jäin seisoskelemaan tanssilattian läheisyyteen ja vain katselin tanssivaa
porukkaa. Viereeni parkkeerasi mies, en kiinnittänyt asiaan sen kummempaa huomiota kun porukkaa oli muutenkin ja aattelin että hän siinä katselee myös. Täysin tuntematon tyyppi minulle. Jonkun ajan päästä hän yhtäkkiä sanoo "sää et välitä musta yhtään". Kyllä löi päässä tyhjää, että mitä ihmettä. Minunko ois pitäny joku juttu siinä järjestää vain siksi, että joku vaan tulee seisoskelemaan siihen? Että jos ap:llä on vähänkään saman suuntaista toimintamallia baareissa, niin ei toimi.
Ei se s*ermakaan ui takaisin niin miksi mun pitäs mennä juttelee miehille?
Naisena en ole ikinä kiinnittänyt miesten huomiota yökerhoissa. Parisuhteet ja muut suhteet olen etsinyt ihan muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät hae. Sehän onkin naurettavaa että naiset ovat olevinaan niin tasa-arvoisia ja nykyaikaisia ja rohkeita mutta tanssiin haussa ja parinvalinnassa odotetaan miehen olevan vanhanaikainen tekevän aloite.
Olen nainen enkä tykkää tanssia, joten en hae ketään tanssimaan. Mua on joskus haettu mutta olen kieltäytynyt (ihan hymyillen, en nyrpeästi). No, se mies on sitten siitä välittömästi lähtenyt. Ok. Ois se saanut tulla viereen istumaan ja jäädä juttelemaan, mutta kai sitä vaan kiinnosti tanssiseura, ei naiset yleisesti. 🤷🏻
Ei baarissa tai illanviettopaikassa ole yhtään mikään pakko tehdä kenenkään kanssa minkäänlaista tuttavuutta ja omassa porukassa pyöriminen on täysin oikeutettua ja aika yleistäkin. Tämän nyt kun ihan jokainen ymmärtäisi ja sisäistäisi.
Sinkkunaisena allekirjoitan tuon listasi, sinkkuna vaan viihtyy paremmin.