Vain hyvätuloisella saa olla asunto ja ruokaa
Tämä on suomi 2023. Eikös tämän pitänyt olla maailman onnellisin maa. Mitä tapahtui?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen sunnuntaisatu.
Ei ole satu. Sosiaaliturvan leikkaamisessa ei ole kyse säästöistä, sillä kulut tulevat kasvamaan kun pienituloiset pakotetaan myymään ainoa omaisuus eli asunto, ja muuttamaan kalliille vuokralle johon nostetaan monin verroin isommat tuet. Ja ensin pitää pakko-tilanteessa ja taantumassa myydä se oma asunto halvalla sijoittajalle..
Ruokaa ei saa myöskään olla, koska jatkossa tuet oo pienet, ettei ruokaan enää riitä..
Myös työnteko kielletään, kun ei saa enää tehdä osa-aikatyötä
Ja ne asunnosta myydyt tulot häviää ilmeisesti käden käänteessä... niin minne?!
Asunnon joutuu myymään halvalla sijoittajalle ja muuttamaan vuokralle näihin yksiö 20 - kolmio 42 neliön kämppiin, joissa vuokrat ovat päätähuimaavat. Lisäksi saat maksaa sijoittajalle erillisestä varastotilasta, koska asuntoihin ei mahdu mitään. Ei kerkiä käsi kääntyä, kun asunnosta saadut tulot ovat siirtyneet sijoittajien taskuihin. Tätähän on yritetty ja nyt se onnistuu meidän hyvän ohjelman avulla.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko ruokaa ja lämpimän kämpän? Työt kutsuvat!
Olen jo työssä,, mutta tarvitsen lisäksi elääkseni tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen sunnuntaisatu.
Ei ole satu. Sosiaaliturvan leikkaamisessa ei ole kyse säästöistä, sillä kulut tulevat kasvamaan kun pienituloiset pakotetaan myymään ainoa omaisuus eli asunto, ja muuttamaan kalliille vuokralle johon nostetaan monin verroin isommat tuet. Ja ensin pitää pakko-tilanteessa ja taantumassa myydä se oma asunto halvalla sijoittajalle..
Ruokaa ei saa myöskään olla, koska jatkossa tuet oo pienet, ettei ruokaan enää riitä..
Miksi pienituloinen on ostanut asunnon? Ei tullut minulle keskituloisena mieleenkään ostaa asuntoa. Asuin vuokralla kahdeksan vuotta, ja vasta kun uusi - toinen - omistaja soitti ja kysyi olenko harkinnut muuttamista, päätin ostaa asunnon, jostain muualta. Tilille oli toki jo vähän kertynyt, joten päätös ei ollut vaikea.
Miksi ostit pienituloisena asunnon?
Kiitos kysymästä, silloisen määritelmän mukaan olin keskituloinen. Valitettavasti vuosi 2009 ja yt:t pudottivat minut keskituloisesta asemastani pois. Nythän pääsen luultavasti nauttimaan leikkauksista, vaikka kuuden kuukauden määräaikainen alkoi juuri. 😎👍
Vierailija kirjoitti:
Nyt on Kokoomus vallassa. Jokaisen pitää tehdä jotakin asuntonsa ja ruokansa eteen. Se on varmasti kovaa lokkeiluun tottuneille...
Teillä Lokeillahan ne kulta-ajat alkoivat, kun sitä enemmän saatte, mitä enemmän teillä jo on. Pidetään vaan yllä typeriä kohuja, joilla peitetään hiljaisuudessa tehtävät leikkaukset köyhimpien ja avuttomimpien avustuksiin. Prosentti alennukset verotuksessa menee täydestä, kun pienituloiset saa pari euroa ja suurituloiset pari tonnia.Yritys- ja kaikkia muita tukia kehtaatte ottaa vastaan ja leikkiä, että ne eivät ole sieltä samasta säkistä peräisin olevaa veronmaksajien rahaa, kuin ne eläkeläisen ruokaan ja lääkkeisiin menevät eurot.
Terveydentilan perusteella ei saa syrjiä. Minun on saatava kartano ja päivittäiset syömingit lorvikatarristani huolimatta.
Tämä mulle-nyt-kaikki-heti maailma on mennyt ihan sairaaksi. Ihmisen pitää elää sen mukaan, mihin on vara. En ole ikinä ymmärtänyt sitä, että omistusasuntoon maksetaan asumistukea. Itse asuin vuokralla opiskeluajan ja valmistumisen jälkeen. Ensimmäinen asunto ostettiin miehen kanssa, kun hän sai vakituisen työpaikan (päivätyötä tekevä poliisi, ei juurikaan lisiä) ja minulla pienipalkkainen pätkätyö ja pari pientä lasta. Rahaa oli todella vähän lainojen, vastikkeen, päivähoitomaksujen yms. jälkeen, mutta en ikinä ajatellut olevani köyhä. Omat vaatteet ostin kirpparilta ja ulkomailla ei matkusteltu. Muuta juuri ei ostettu kuin ruokaa ja lapsille tarvittavia asioita. Rahaa oli siis vähän, mutta koska katto päällä ja ruokaa, emme olleet köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on Kokoomus vallassa. Jokaisen pitää tehdä jotakin asuntonsa ja ruokansa eteen. Se on varmasti kovaa lokkeiluun tottuneille...
Teillä Lokeillahan ne kulta-ajat alkoivat, kun sitä enemmän saatte, mitä enemmän teillä jo on. Pidetään vaan yllä typeriä kohuja, joilla peitetään hiljaisuudessa tehtävät leikkaukset köyhimpien ja avuttomimpien avustuksiin. Prosentti alennukset verotuksessa menee täydestä, kun pienituloiset saa pari euroa ja suurituloiset pari tonnia.Yritys- ja kaikkia muita tukia kehtaatte ottaa vastaan ja leikkiä, että ne eivät ole sieltä samasta säkistä peräisin olevaa veronmaksajien rahaa, kuin ne eläkeläisen ruokaan ja lääkkeisiin menevät eurot.
Yritystuet pidetään samalla tasolla kuin Marinin hallitus ne piti. Veroja toki alennamme, meidän perheemmekin saa ihan mukavat rahat. Köyhien tukiaisia leikataan työllisyyden parantamiseksi, jotta velkaralli loppuu.
Tehkää pimeitä töitä. Pimeitä töitä löytyy ihan melkein mistä vaan. Maalla vanhukset tarvii pihatöihin apua ja maksavat 20 euroa tunti. Niin minäkin olen tehnyt ja hyvin pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko ruokaa ja lämpimän kämpän? Työt kutsuvat!
Olen jo työssä,, mutta tarvitsen lisäksi elääkseni tukia.
Töitä pitää tehdä niin paljon, että saat hamuamasi elintason.
Pitää kelpuuttaa aluksi vähäpäitöisempikin työ ja sieltä sitten nousta eteenpäin. Niin ne suuret ikäluokatkin tekivät.
Näin iäkkäämpänä ihmisenä voi sanoa, että kyllähän nämä keskustelut kertovat siitä että hyvinvointivaltioa puretaan kiihkeästi ihan silmiemme edessä.
Se yhteiskunta mitä koko itsenäisyyden ajan on rakennettu, on nyt muuttumassa tyystiin toiseksi. Jokainen voi tahtoltaan miettiä onko itse mukana purkamassa sitä niin että jotain parempaa saadaan tilalle, vai ovatko purkajat vain tietty etuoikeutettu ryhmä, joka haluaa viedä oikeudet ihmisarvoiseen elämään muilta.
Itse pelkään pahinta eli tuota viimeksimainittua skenaariota. Se tulee tarkoittamaan, että yhteiskuntarauha alkaa romahtaa.
Aika paljon on täälläkin vuosien mittaan ollut kirjoituksia ja kommentteja kuinka se on mukavaa kun saa maata kaiket päivät ja rahat juoksee. Työt ei kiinnosta, mutta meidän veronmaksajien rahat kyllä kelpaa. Ihan eri asia jos olet valmis tekemään töitä ja silti palkka ei riitä, se on kieltämättä väärin ja epäoikeudenmukaista. Sitä vaan ei voi tehdä näitä jaotteluita, joten nyt tästä kärsii moni sellainenkin ihminen, joka ei sitä ansaitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen sunnuntaisatu.
Miksi pienituloinen on ostanut asunnon? Ei tullut minulle keskituloisena mieleenkään ostaa asuntoa. Asuin vuokralla kahdeksan vuotta, ja vasta kun uusi - toinen - omistaja soitti ja kysyi olenko harkinnut muuttamista, päätin ostaa asunnon, jostain muualta. Tilille oli toki jo vähän kertynyt, joten päätös ei ollut vaikea.
Eli pienituloinen ei saisi mielestäsi omistaa mitään, eikä kerryttää yhtään varallisuutta? Jos jotain onnistuu kerryttämään, se pitäisi antaa varakkaammalle väelle omaisuuden uusjaossa? Kyllä te porvarit olette röyhkeitä. Teille ei riitä mikään, vaan teidän pitäisi saada itsellenne köyhien asunnotkin, ale-hintaan.
Pienituloiset saavat omistaa siinä kuin isotuloisetkin.
Asumistukia ei kuitenkaan omistusasuntoihin kuulu saada. Se on selvää.
Vierailija kirjoitti:
Näin iäkkäämpänä ihmisenä voi sanoa, että kyllähän nämä keskustelut kertovat siitä että hyvinvointivaltioa puretaan kiihkeästi ihan silmiemme edessä.
Se yhteiskunta mitä koko itsenäisyyden ajan on rakennettu, on nyt muuttumassa tyystiin toiseksi. Jokainen voi tahtoltaan miettiä onko itse mukana purkamassa sitä niin että jotain parempaa saadaan tilalle, vai ovatko purkajat vain tietty etuoikeutettu ryhmä, joka haluaa viedä oikeudet ihmisarvoiseen elämään muilta.
Itse pelkään pahinta eli tuota viimeksimainittua skenaariota. Se tulee tarkoittamaan, että yhteiskuntarauha alkaa romahtaa.
Se mitä sinä kutsut hyvinvointivaltioksi, on itseasiassa sosialisti-Suomi. Sen kuuluukin romahtaa. On korkea aika nostaa työntekijöiden varallisuutta, eikä jakaa sitä ihmisille jotka eivät tee käytännössä mitään sen eteen.
Vähemmän valtiota, enemmän yksityistä omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verotuksen muutos menee täysin oikein. Niiltä jotka maksavat paljon veroja ryöstetään vähemmän. Pienituloiset maksavat vuodessa sen minkä minä maksan kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon on täälläkin vuosien mittaan ollut kirjoituksia ja kommentteja kuinka se on mukavaa kun saa maata kaiket päivät ja rahat juoksee. Työt ei kiinnosta, mutta meidän veronmaksajien rahat kyllä kelpaa. Ihan eri asia jos olet valmis tekemään töitä ja silti palkka ei riitä, se on kieltämättä väärin ja epäoikeudenmukaista. Sitä vaan ei voi tehdä näitä jaotteluita, joten nyt tästä kärsii moni sellainenkin ihminen, joka ei sitä ansaitse.
Ja sulle ei ole koskaan tullut pieneen mieleenkään, että kyseiset kirjoitukset ovat vain jonkin tekemiä provoja?
Yhteistyöllä kuka vaan pääsee käsiksi omistusasuntoon. Mutta eihän se käy minäminäminä, mulle heti nyt pikavoittajille. Sitten yrittävät viedä tuhkatkin pesästä niiltä, jotka ovat kärsivällisesti säästäneet omaan ja asuneet pienissä luukuissa alkuun...
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä mitään hyvinvointivaltiota ole ollut vuosikymmeniin. Joku sosiaalialan tutkija vertasi Suomea huvilaan, josta näkee kaukaa, että on ollut aikoinaan komea huussi. Lähempää tarkasteltaessa paikat homeessa ja katto vuotaa. Tuosta on aikaa pitkälti toista vuosikymmentä. Ei hyvinvointivaltiossa ole kilometrien pituisia leipäjonoja tai satoja tuhansia terveyskeskusmaksuja ulosotossa.
Hyvinvointivaltiolla on Suomessa niin lyhyt historia, että kansa täällä kuvittelee, että joku kansaneläke on uusinta huutoa. Se otettiin käyttöön Bismarckin Saksassa 1800-luvun lopulla. Kokoomus käyttää kansan takapajuisuutta hyväkseen, tietenkin.
Tiedoksi jankkaajille; kaikissa moderneissa teollistuneissa länsimaisissa valtioissa on sosiaaliturva, ja siihen on varaa. Osassa kehitysmaitakin on nykyään kouluruokailu. Yhtä tolloa olisi ihmetellä katuvalaistusta, julkista liikennettä ja viemäröintiä. Onko varaa?
Miksi ihmeessä en olisi ostanut? En ollut silloin edes kovin pienituloinen. Kyllä asunto kannattaa ostaa ja kerryttää edes pientä omaisuutta, jos pankki antaa lainaa.