Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vain hyvätuloisella saa olla asunto ja ruokaa

Vierailija
10.09.2023 |

Tämä on suomi 2023. Eikös tämän pitänyt olla maailman onnellisin maa. Mitä tapahtui?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minulle vakuutetaan, että saisin olla kiinnostunut ainoastaan ruuasta vaikken olekaan hyvätuloinen. Ruokakaupassa käy jokainen, mutten oleta ruuan olevan heidän elämäntarkoituksensa.

Vierailija
22/83 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto vie, olenko minä hyvätuloinen? Näin abc-liikennemyymälätyöntekijänä en olisi uskonut, mutta pakkohan minun on olla, kun on asunto ja ruokaa.

Työttömänä saisit vain 60 % tuloistasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 puhuu asiaa!!

Vierailija
24/83 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ainakin onnellisempi kun enemmän jää verojen jälkeen käteen ja bussin takapenkin työtön kaljajengi saa kiristyksiä.

Luuletko että kaikki työttömät on jotain kaljajengiä? Harvinaisen pihalla olet kyllä.

90% ON

Vierailija
25/83 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen sunnuntaisatu. 

Ei ole satu. Sosiaaliturvan leikkaamisessa ei ole kyse säästöistä, sillä kulut tulevat kasvamaan kun pienituloiset pakotetaan myymään ainoa omaisuus eli asunto, ja muuttamaan kalliille vuokralle johon nostetaan monin verroin isommat tuet. Ja ensin pitää pakko-tilanteessa ja taantumassa myydä se oma asunto halvalla sijoittajalle..

Ruokaa ei saa myöskään olla, koska jatkossa tuet oo pienet, ettei ruokaan enää riitä..

Myös työnteko kielletään, kun ei saa enää tehdä osa-aikatyötä

Taidetaan saattaa nyt loppuun ysärin pankkikriisissä alulle pantu omaisuuden kerääminen tiettyihin taskuihin?

Vierailija
26/83 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto vie, olenko minä hyvätuloinen? Näin abc-liikennemyymälätyöntekijänä en olisi uskonut, mutta pakkohan minun on olla, kun on asunto ja ruokaa.

Työttömänä saisit vain 60 % tuloistasi.

Mutta kun en olekkaan LUSMU!

Vierailija
27/83 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abc myyjä- ei sinulla kohta kuule ole asuntoa välttämättä. Leikkaukset alkavat vasta ensi vuoden puolella.

Leikataanko minun palkkaani?

Aivan varmasti leikataan. Etkö ole huomannut että oikeisto puhuu aina että palkat pitää saada pienemmäksi ja nyt on varmaan kymmenen eri toimenpidettä, jolla työehtojasi heikennetään. Oletko luullut että Kokoomus on joku ABC myyjän ystävä?

Vierailija
28/83 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abc myyjä- ei sinulla kohta kuule ole asuntoa välttämättä. Leikkaukset alkavat vasta ensi vuoden puolella.

Annas kun mä mietin... työntekijän oikeuksia heikennetään, lakko-oikeutta rajoitetaan... Kyllähän tuo vähän sille haiskahtaa että niin saattaa kohta käydä. Onnea!

Vierailija
29/83 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti leikataan. Etkö ole huomannut että oikeisto puhuu aina että palkat pitää saada pienemmäksi ja nyt on varmaan kymmenen eri toimenpidettä, jolla työehtojasi heikennetään. Oletko luullut että Kokoomus on joku ABC myyjän ystävä?

Siinä on kohta Sari sairaanhoitajakin ihmeissään miten tässä taas osuttiin rosvosektoriin, vaikka Kokoomusta äänestettiin. :D

Vierailija
30/83 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin tästä ulinasta. Ihanaa aikaa olla hyvätuloinen!

Vierailija
31/83 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen sunnuntaisatu. 

Ei ole satu. Sosiaaliturvan leikkaamisessa ei ole kyse säästöistä, sillä kulut tulevat kasvamaan kun pienituloiset pakotetaan myymään ainoa omaisuus eli asunto, ja muuttamaan kalliille vuokralle johon nostetaan monin verroin isommat tuet. Ja ensin pitää pakko-tilanteessa ja taantumassa myydä se oma asunto halvalla sijoittajalle..

Ruokaa ei saa myöskään olla, koska jatkossa tuet oo pienet, ettei ruokaan enää riitä..

Miksi pienituloinen on ostanut asunnon? Ei tullut minulle keskituloisena mieleenkään ostaa asuntoa. Asuin vuokralla kahdeksan vuotta, ja vasta kun uusi - toinen - omistaja soitti ja kysyi olenko harkinnut muuttamista, päätin ostaa asunnon, jostain muualta. Tilille oli toki jo vähän kertynyt, joten päätös ei ollut vaikea.

Eli pienituloinen ei saisi mielestäsi omistaa mitään, eikä kerryttää yhtään varallisuutta? Jos jotain onnistuu kerryttämään, se pitäisi antaa varakkaammalle väelle omaisuuden uusjaossa? Kyllä te porvarit olette röyhkeitä. Teille ei riitä mikään, vaan teidän pitäisi saada itsellenne köyhien asunnotkin, ale-hintaan.

Saa omistaa, saa haalia omaisuutta niin paljon kuin haluaa. Olin kai porvari, omistin ja noin, mutten enää. En kikkaillut asumistukien ja toimeentulotukien kanssa, ennenkuin minulla ei ollut muuta vaihtoehtoa.

Olen sitä mieltä, ettei tukia saisi, eikä tulisi leikata, mutten toisaalta ymmärrä miksi tukien avulla jonkun pitäisi voida kartuttaa omaisuuttaan.

Vierailija
32/83 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen sunnuntaisatu. 

Ja ne asunnosta myydyt tulot häviää ilmeisesti käden käänteessä... niin minne?! 

Eipä niistä juuri mitään jää. Ne on hetkessä käytetty elämiseen.

Vierailija
33/83 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinimusta hallitus tapahtui.

Vierailija
34/83 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen sunnuntaisatu. 

Miksi pienituloinen on ostanut asunnon? Ei tullut minulle keskituloisena mieleenkään ostaa asuntoa. Asuin vuokralla kahdeksan vuotta, ja vasta kun uusi - toinen - omistaja soitti ja kysyi olenko harkinnut muuttamista, päätin ostaa asunnon, jostain muualta. Tilille oli toki jo vähän kertynyt, joten päätös ei ollut vaikea.

Miksi ostit pienituloisena asunnon?

Vierailija
35/83 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinimusta hallitus tapahtui.

Joko persujen äänestäjät uskoo, että puolue ei ole köyhän kansan asialla, vai riittääkö että Hallis twiittaa välillä öhö-öhö-ajojahti-viestejään?

Vierailija
36/83 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on Kokoomus vallassa. Jokaisen pitää tehdä jotakin asuntonsa ja ruokansa eteen. Se on varmasti kovaa lokkeiluun tottuneille...

Vierailija
37/83 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen sunnuntaisatu. 

Taidetaan saattaa nyt loppuun ysärin pankkikriisissä alulle pantu omaisuuden kerääminen tiettyihin taskuihin?

Ja nuo samat äänestivät persuja, koska kuvittelivat pienen betoniluukkunsa vuoksi kuuluvansa omistavaan luokkaan. Huutonaurua.

Vierailija
38/83 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen sunnuntaisatu. 

Eli pienituloinen ei saisi mielestäsi omistaa mitään, eikä kerryttää yhtään varallisuutta? Jos jotain onnistuu kerryttämään, se pitäisi antaa varakkaammalle väelle omaisuuden uusjaossa? Kyllä te porvarit olette röyhkeitä. Teille ei riitä mikään, vaan teidän pitäisi saada itsellenne köyhien asunnotkin, ale-hintaan.

Saa omistaa, saa haalia omaisuutta niin paljon kuin haluaa. Olin kai porvari, omistin ja noin, mutten enää. En kikkaillut asumistukien ja toimeentulotukien kanssa, ennenkuin minulla ei ollut muuta vaihtoehtoa.

Olen sitä mieltä, ettei tukia saisi, eikä tulisi leikata, mutten toisaalta ymmärrä miksi tukien avulla jonkun pitäisi voida kartuttaa omaisuuttaan.

Älä valehtele. Kyllä sinä ymmärrät. Sinullehan tuntuu sopivan, että asuntosijoittaja kerryttää omaisuuttaan, muttet salli sitä omassa omistusasunnossaan asuvalle. 

Vierailija
39/83 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin se velaton omistusasunto katoaa?

Vierailija
40/83 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko ruokaa ja lämpimän kämpän? Työt kutsuvat!