Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sulle pitäisi maksaa että menisit yöllä pimeässä yksin 2 km syvälle metsään

Vierailija
09.09.2023 |

Ja viettäisit siellä yksin yön ilman kännykkää ja taskulamppua ja tulentekovälineitä?

Kommentit (227)

Vierailija
161/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nyt tarvon tuolla metsässä päivittäin kesät talvet, ja talvisin on aina pimeää kun töistä pääsee neljältä lähtemään lenkille. Ilman taskulamppua en kyllä lähtisi, ihan siitä syystä että jalkansahan siellä katkoo kun säkkipimeässä yrittää edetä kivien ja juurakoiden lomassa, ja varmaan nenänsäkin murtaisi puihin törmäillessä. Eipä siellä muita vaaroja sitten olekaan, jos ei punkkeja lasketa.

Viime viikonloppuna just istuin pitkään sateisessa pimeässä metsässä kun koirien kanssa treenailtiin etsintöjä ja minä olin etsittävä. Ihan mukavaa oli, ei ollut edes hyttysiä.

Unohdit ikävimmän: silmien vahingoittumisen. En lähtisi tarpomaan pimeään metsään mistään hinnasta. Yötä voisin olla, jos valoisassa sinne menisin.

Vierailija
162/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan luontokuvausta ja vietän usein kuvausteltassani yli vuorokaudenkin yhtä soittoa. On super mahtavaa yöpyä niin, että lähimmät nyrkkiä isommat villieläimet nukkuvat alle metrin päässä. Kuvaustelttani on usein täynnä märkää maastoa pakenevia hämähäkkejä ja kesällä tietysti hyttysiä. Haaveilen pääseväni joskus kuvaamaan kohti kävelevää sutta. Valmiiksi harmittaa jo se hetki, kun se lopulta haistaa minut ja kääntyy saman tien pakoon. Olen kuvannut susia piilokojuista, mutta ei se ole ihan sama juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä metsää pelkää. Viimeksi sain lintukirppu-ihottuman ja punkit nypin pinseteillä irti. Mutta ei ole vaarallista, kun nyppii heti tuoreeltaan, pistoksen kyllä tuntee, joten ei jää huomaamatta..

Isot eläimet pelkää ihmistä, joten niitä en ole päässyt näkemään.

Mutta missään kaupungissa tai ostareilla en iltaisin, tai varsinkaan öisin uskaltaisi liikkua. Päivälläkin pelottaisi tietynoloiset ihmiset.

Vierailija
164/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadalla eurolla voin tehdä. Olen tehnyt tuon usein ihan ilmaiseksikin retkeillessä.

Teltta ja ilmapatja löytyy.

Vierailija
165/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole iso kurotus, treenaan metsässä pimeässä melkein joka yö. 

Vierailija
166/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt tätä varsin useinkin, mutta ensi kerran joku siitä ehdottaa maksua niin ihan niin paljon voi maksaa kuin nyt välttämättä haluaa - kohtuuden nimissä ottaisin yöreissun kulut, kuten eväät ja matkat, koska 2km säteellä ei ole harmikseni metsää.

Kyllä kaupunkipuistossa yöni noilla ehdoilla nukkuminen olisi pelottavampaa kuin metsässä.

Vierailija
167/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisataa euroa, jos voin valita mitä muita välineitä kuin mainitut ottaisin mukaan. Ei olisi iso juttu, mutta vaivaa siinä joutuisi näkemään. Metsää tai mitään metsässä en pelkää.

Vierailija
168/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sadalla eurolla voin tehdä. Olen tehnyt tuon usein ihan ilmaiseksikin retkeillessä.

Teltta ja ilmapatja löytyy.

Harvalla se on täysin ilmaista, jos ottaa eväät mukaan, ellei satu olemaan omavarainen ;) Jos joku tarjoutuu kulut maksamaan, kannattaa ottaa.

Vierailija
169/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö avaus. Partiolaisille kuulemma opetetaan, että tuli pitää saada syttymään tarvittaessa yhdellä tulitikulla. Eräs järkevä luontoihminen sanoi vuorostaan, että sellaista ihmistä ei pidä laskea metsään ollenkaan, joka ottaa vain yhden tulitikun mukaansa. Jos metsään haluan mennä nyt, niin kunnon varusteet mukaan eväiden lisäksi. Varustettuna käyn ihan ilmaiseksi, mutta ilman varusteita taksani on 247, 99 €uroa.

Vierailija
170/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sähköyhtiöllä asennuspuolella töissä, niin sen mukaan korvaavat olenko päivystäjänä vai paikalle hälytettynä. Eli lähden, kun tarvitsee. Vapaa-ajalla en katso tarpeelliseksi lähteä.

Alalla on paljon työpaikkoja auki, mutta väkeä ei työ oikein vedä. Moni käy hetken kokeilemassa ja siirtyy siitä siistiin sisätyöhön.

Vierailija
171/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 euroa riittäis. Ei metsässä ole mitään ihmeellistä.

Vierailija
172/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettaisin tietysti saada niin paljon rahaa kuin mahdollista. Ilman muuta syytä pitäisi 100 euroa vähintään saada.

Vierailija
173/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi mennä ilman taskulamppua? Kesällä toki onnistuisi.

Vierailija
174/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rämmi, saati yövy, metsässä mistään hinnasta.

Vierailija
175/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulkitsen tuon AP:n kysymyksen ja täydennyksen niin, että metsä saisi olla mikä vain metsä, jossa pääsee 2km päähän metsän reunasta. Meneminen voi tarkoittaa kävelemistä tms tai autolla ajamista, mieluiten pimeässä kulkisin kävellen esimerkiksi metsäautotietä tai muuta sellaista leveää uraa pitkin, ettei olisi pelkoa kompastumisesta. Ihmisiä ei varmaankaan tarvitsisi pelätä ja osaan kyllä kävellessäni pitää sen verran meteliä, ettei eläimet todennäköisesti tule lähelle, mutta aina on pieni riski joutua jonkun emon ja poikasen väliin. Ja kyllä täytyy todeta, että vaikka oli hyvin tuttu pururata, niin kyllä valojen sammuminen aiheutti pienen paniikin törmätä eläimiin, varsinkin kun metsässä aivan varmasti asui useampikin karhu. Olivat toki syvemmällä metsässä kuin tuo pururata, mutta silti... no siis uraa pitkin 2km päähän pimeässä ja sitten teltta siihen ja nukkumaan, onnistuu varmasti. Eikä olisi ensimmäinen yö, jonka vietän teltassa metsässä yksin. Tai riippumatto puihin kiinni. Siinäkin nukkumisesta on kokemusta, samoin ihan vaan makuualusta männyn juurelle ja siihen yöksi makuupussin sisään. Varsinkin jos tiedossa ei olisi sadetta. Mikäli pitäisi kuitenkin kävellä pimeässä vieraassa maastossa 2km, joutuisi kyllä ensin odottamaan, että silmät tottuisivat pimeään ja silloin kyllä, mitä kauempana asutuksesta, sen parempi. Tietysti kuutamo olisi apu, muttei välttämätön.

Vierailija
176/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman mitään välineitä yöpymiseen (telttaa, makuupussia, trangiaa, lamppuja, ruokaa ja vettä tai edes laavua tvs) en lähtisi. Teltassa voisin yöpyä metsässä yksin ja olen yöpynytkin.

Vierailija
177/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini pelasi joskus spiritismiä, ja se lauta käski mennä yöllä metsään :)

(Ei mennyt.)

Vierailija
178/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotkut ihmiset niin vieraantuneita luonnosta ettei pysty tätä tekemään?

Vierailija
179/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman mitään välineitä yöpymiseen (telttaa, makuupussia, trangiaa, lamppuja, ruokaa ja vettä tai edes laavua tvs) en lähtisi. Teltassa voisin yöpyä metsässä yksin ja olen yöpynytkin.

Näin. Kyllä mä yhden yön voisin istuskella jossain kannon nokassa, mutta se maksaa sitten jo vähän enemmän.

Vierailija
180/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tuota joka viikko, mutta kännykän kanssa, koska pitää saada kerättyä joitain tiettyjä asioita. Enemmän minua pelottaisi viettää yö ulkosalla isossa kaupungissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän