Paljonko sulle pitäisi maksaa että menisit yöllä pimeässä yksin 2 km syvälle metsään
Ja viettäisit siellä yksin yön ilman kännykkää ja taskulamppua ja tulentekovälineitä?
Kommentit (227)
Vierailija kirjoitti:
En uskaltaisi. Pelkäisin kaatumista ja punkkeja ja lukkeja.
Mä karhuja joita voi oikeasti olla siellä.
Hyvä tuntipalkka että käyttäisin tuohon aikaa, muuten ei mitään ongelmaa.
Itseni tuntien en pääsisi koko yön aikana 2 km matkaa "syvälle metsään", koska todennäköisesti kiertäisin ympyrää ja saisin olla tyytyväinen, jos olisin edes 200 m päässä lähtöpaikasta.
Menin joskus nuorena 90-luvulla muutamaksi vuorokaudeksi yksin kalareissulle korpeen. Ei ollut kännyjä Enkä edes ymmärtänyt pyytää keneltäkään maksua.
Oli keskikesä ja mukana oli keitettyjä kananmunia ja leipiä. Termarissa kahvia.
Kyllä minä pimeässä metsään voin yksin mennä. Helsingin lähiöön sitä vastoin en uskaltautuisi keskellä yötä yksin.
Voisin lähteä. Riippuu pikkuisen millaisesta metsästä on kyse mutta kunnon ryteikössä on melko älytöntä rämpiä jos ei ole edes kuuta valaisemassa.
Minähän asun vielä syvemmällä metsästä, enkä ole tästä ymmärtänyt maksua pyytää.
Mistä tähän kysymykseen on saatu ajatus? Eli mikä pointti? Ei minulla olisi ainakaan ongelmaa. Mutta kuka siis maksaisi tuosta ihmiselle? Johonkin duuniin kuuluisi lepakoiden seuranta vai mikä juttu?
100 000 nyt.
Hinta riippuu tietysti vuodenajastakin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän noissa ole mitään pelkäämistä. Sudet, karhut, ilvekset, ahmat ja hirvet ovat todellisia vaaroja.
Ihan joku 50 euroa riittäisi. Jostain syystä en pelkää pimeää luontoa, kuten metsää, mutta pimeitä asuntoja ja sisätiloja pelkään.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tähän kysymykseen on saatu ajatus? Eli mikä pointti? Ei minulla olisi ainakaan ongelmaa. Mutta kuka siis maksaisi tuosta ihmiselle? Johonkin duuniin kuuluisi lepakoiden seuranta vai mikä juttu?
Hyvähän sieltä kapungin keskustasta on huudella. Et ole koskaan edes käynyt oikeassa metsässä.
Vierailija kirjoitti:
Minähän asun vielä syvemmällä metsästä, enkä ole tästä ymmärtänyt maksua pyytää.
Ja ilman sähköjä ja muitakaan valonlähteitä?
Ihmisille jotka pelkää eläimiä kuten esim karhuja muutama sana kokeneena metsänkulkijana:
Ne eläimet ei tule lähellekkään ihmistä luonnossa, päinvastoin ne ei voi sietää ihmistä ollenkaan ja pysyy mahdollisimman kaukana
Teen sitä jatkuvasti ilmaiseksi <3
Eilen viimeksi kävelin reilun kilometrin pimeällä metsäpolulla lammelta kotiin, enkä käyttänyt valoa.
Repussa saaliina sorsa ja tavi.
Ei minulle periaatteessa tarvitsisi mitään maksaa, voisin kyllä mennä ihan muutoinkin. Mutta koska en nyt kuitenkaan näe mitään pointtia, miksi siihen ryhtyisin sen sijaan, että nukkuisin kotona omassa sängyssäni, niin keskustelut voisi aloittaa jostain 500 e ylöspäin.