Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sulle pitäisi maksaa että menisit yöllä pimeässä yksin 2 km syvälle metsään

Vierailija
09.09.2023 |

Ja viettäisit siellä yksin yön ilman kännykkää ja taskulamppua ja tulentekovälineitä?

Kommentit (227)

Vierailija
141/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin päivällä marjassa ja yhtäkkiä esiin juoksi iso hirvi, onneksi mun ohi muta olin saada paskahalvauksen. Eli niille jotka sanovat ettei eläimiin törmää niin kylläpä törmää!

Hirvi voi käydä päälle, jos puolustaa vasojaan tai on kiimassa. Todella pelottava eläin. 

Mikä tahansa aggressiivinen eläin on pelottava.

Ihan järkevääkin siinä on pelätä.

Mun kimppuun joskus on käynyt varis, siinä tuli pelättyä.

Jotain kymmenen vuotta sitten rantakalliolla oli käärme ja siihen tuli havahduttua kun oltiin ihan vieressä. Iso käärme oli, että eläinten läheisyys on ainaskin itselleni pelottavaa.

Vaatii kunnon etäisyyden, etten pelkää eläimiä.

Vierailija
142/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskaltaisi. Pelkäisin kaatumista ja punkkeja ja lukkeja.

Eihän noissa ole mitään pelkäämistä. Sudet, karhut, ilvekset, ahmat ja hirvet ovat todellisia vaaroja.

Ja muslimit! Niitä on jo Kauniaisissakin!

https://twitter.com/JunesLokka/status/1699892648905965771

https://www.facebook.com/474591939312269/posts/2514451105326332/

https://www.facebook.com/hanydawoud82

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/aa956cfd-51d8-48e2-87a5-ba5bc04b30bd

Tyttöparka! Toivottavasti muhammed ei ehtinyt kajota!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi maksaa mitään jos saan lampun ja tulentekovälineet mukaan. Tekesin itselleni tulet ja laavun ja nauttisin raikkaasta ulkoilmasta.

Vierailija
144/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retkeily on mukavaa.

Vierailija
145/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä pimeässä metsään voin yksin mennä. Helsingin lähiöön sitä vastoin en uskaltautuisi keskellä yötä yksin.

Tuota mä oon aina sanonut, ei pimeää tarvitse pelätä eikä eläimiä. Ihmiset ne pahaa tekee.

Vierailija
146/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 €,

Vierailija
147/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä en uskaltaisi.

Pelkään susia,karhuja,ötököitä,lepakoita,kummituksia,hulluja ja lähestulkoon kaikkea mitä voi keksiä pimeässä metsässä olevan.

Puhumattakaan NOIDISTA!!! Oletko nähnyt blair witch projectin

Vierailija
148/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän noissa ole mitään pelkäämistä. Sudet, karhut, ilvekset, ahmat ja hirvet ovat todellisia vaaroja.

Väärin! Kyllä punkit, hirvikärpäset ja ampiaiset ovat moninverroin vaarallisempia kuin suurpedot tai hirvet.

Jos tonni maksettaisiin, niin kävisin viettämässä yön korvessa. En toki pelkää siellä mitään, mutta tykkään mukavuuksista, niitä ei metsässä ole.

Ampiaiset ja hirvikärpäset eivät pörrää missään sysipimeässä metsässä keskellä yötä. Ja jokin kuiva havumetsä ei ole sellaista maastoa, jossa punkit lymyilevät yleensäkään.

Punkkeja on kaikkialla. Päivällä ampiaispesää näkee varoa, ne kyllä herää, jos pesän päälle kävelee ja pimeessä ei näe juosta karkuun. Hirvikärpänen on aktiivinen ainakin

vielä hämärässä, liekö pimeässä.

Suurpedot vaarattomia pimeässä, koska ihminen pimeässä metsässä, aiheuttaa riittävästi ääniä karkoittamaan pedot.

Hirvikärpäset yksinään on jo sellainen riesa et ei kiitos.

Vierailija
149/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, ettet ole koskaan ollut pimeässä luonnossa. Kun silmä tottuu, valoa kyllä on. Hyvin näkee kulkea. Tietenkään missään kaupungin valosaasteen alueen metsikössä ei, koska katuvalot ym hämmentävät luonnon valon. Mutta meneopä jonnekin, missä katuvaloja ei ole kymmenien kilometrien säteellä, jo pelkkä tähti taivas on upea! Kuutamossa puhumattakaan.

Talvella, kun on lunta ja kuutamo, on yhtä valoisaa kuin päivällä, kuu luo pitkiä varjoja.

Jopa syyspimeällä pimeässä metsässä näkee, paremmin kuin kaupungin "pimeässä".

Ihmissilmän adaptoituminen pimeyteen optimaalisesti kestää noin puoli tuntia.

Heh heh. Ihmissilmä ei näe pimeässä ollenkaan.

Vierailija
150/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nukkunut maastossa teltalla tai ilman esimerkiksi Siperiassa, Lapissa, Marocossa, Armeniassa, Omanissa, Brasiliassa, Israelissa, Indonesiassa ja ihan kotimaassa. Joka paikassa suurimpana riskinä olen pitänyt ihmisiä. Siksi olen mennyt yleensä yöpymään vasta pimeässä, kun minua ei enää voida havaita. Näin olen varmistanut hyvät yöunet.

Vierailija
151/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullun hommaa.

Summan pitäisi olla minimissään 10 000€.

Mieluummin 100 000€.

Vierailija
152/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin! Kyllä punkit, hirvikärpäset ja ampiaiset ovat moninverroin vaarallisempia kuin suurpedot tai hirvet.

Jos tonni maksettaisiin, niin kävisin viettämässä yön korvessa. En toki pelkää siellä mitään, mutta tykkään mukavuuksista, niitä ei metsässä ole.

Punkki kieltämättä voi levittää tauteja eikä irvikärpänen yleensä ole ihmiselle vaarallinen (todella inhottava kuitenkin). Ampiaisia tai mehiläisiä ei yöllä lentele (ellei satu astumaan pesän päälle tai törmäämään puussa olevaan pesään). Suurpedot ja hirvet ovat kuitenkin aivan todellinen vaara metsässä, ja pimeässä ne voivat olla puolustuskannalla.

On kuitenkin faktaa, että suuriin eläimiin törmää metsässä vain harvoin koska ne välttelevät ihmistä, mutta pimeällä ihminen itse ei voi edes yrittää vältellä eläimiä, koska hän ei näe mitään. Eläimet onneksi näkevät/kuulevat/haistavat ihmisen, mutta, kuten kerroin, yöllä ne voivat olla puolustuskannalla. Pahin tilanne on, jos ihminen menee emon ja pentujen väliin. Silloin voi tulla tilanne, että ihminen ei metsästä hengissä tule pois. Ihmisellä ei ole mitään jakoja edes suurpedoista pienimmille, eli ilvekselle ja ahmalle. Ihmiseltä puuttuu voima, nopeus sekä isot kynnet ja hampaat. Ihmisen aistitkin ovat suorastaan paskat.

Kuten kerroin, potentiaalisesti vaarallisten eläinten kohtaaminen metsässä on epätodennäköistä. Suurin vaara on eksyminen ja pimeän metsän ja sen äänien aiheuttama pelko. Jos syvällä pimeässä metsässä joutuu olemaan ilman mitään varusteita, niin se vaikuttaa negatiivisesti aivan jokaisen ihmisen mieleen.

Vierailija
153/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi pimeällä umpimetsään. Jos metsätietä sais kävellä niin 500 riittäisi korvaukseksi siitä epämukavuudesta. Ei siellä mitään vaaroja ole, mutta onhan se aika typerää mennä metsään yöksi.

Niille, jotka sanovat menevänsä metsään yöksi vaikka ilmaiseksi: miksi ette mene, sinnehän saa mennä yöksi kuka tahansa. Ihan laillisesti.

Vierailija
154/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ei olisi kuunvaloa. Ja tarvittaisi kuitenkin valoa, ettei loukkaa itseensä. Eksyneillä voi olla tuo tilanne, joten kannattaa pysytellä vain metsän reunassa tai pienessä harvassa metsässä jossa polun tuntee 100% varmasti.

Vierailija
155/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt tarvon tuolla metsässä päivittäin kesät talvet, ja talvisin on aina pimeää kun töistä pääsee neljältä lähtemään lenkille. Ilman taskulamppua en kyllä lähtisi, ihan siitä syystä että jalkansahan siellä katkoo kun säkkipimeässä yrittää edetä kivien ja juurakoiden lomassa, ja varmaan nenänsäkin murtaisi puihin törmäillessä. Eipä siellä muita vaaroja sitten olekaan, jos ei punkkeja lasketa.

Viime viikonloppuna just istuin pitkään sateisessa pimeässä metsässä kun koirien kanssa treenailtiin etsintöjä ja minä olin etsittävä. Ihan mukavaa oli, ei ollut edes hyttysiä.

Vierailija
156/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 niin heti ensi yönnä.

T: akka metsästä

Vierailija
157/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. Nyt tähän aikaan vuodesta, kun on vielä lämmin metsässä on tosi isoja hämähäkkejä. Sen takia en sinne mene päivälläkään.

Vierailija
158/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punkki kieltämättä voi levittää tauteja eikä irvikärpänen yleensä ole ihmiselle vaarallinen (todella inhottava kuitenkin). Ampiaisia tai mehiläisiä ei yöllä lentele (ellei satu astumaan pesän päälle tai törmäämään puussa olevaan pesään). Suurpedot ja hirvet ovat kuitenkin aivan todellinen vaara metsässä, ja pimeässä ne voivat olla puolustuskannalla.

On kuitenkin faktaa, että suuriin eläimiin törmää metsässä vain harvoin koska ne välttelevät ihmistä, mutta pimeällä ihminen itse ei voi edes yrittää vältellä eläimiä, koska hän ei näe mitään. Eläimet onneksi näkevät/kuulevat/haistavat ihmisen, mutta, kuten kerroin, yöllä ne voivat olla puolustuskannalla. Pahin tilanne on, jos ihminen menee emon ja pentujen väliin. Silloin voi tulla tilanne, että ihminen ei metsästä hengissä tule pois. Ihmisellä ei ole mitään jakoja edes suurpedoista pienimmille, eli ilvekselle ja ahmalle. Ihmiseltä puuttuu voima, nopeus sekä isot kynnet ja hampaat. Ihmisen aistitkin ovat suorastaan paskat.

Kuten kerroin, potentiaalisesti vaarallisten eläinten kohtaaminen metsässä on epätodennäköistä. Suurin vaara on eksyminen ja pimeän metsän ja sen äänien aiheuttama pelko. Jos syvällä pimeässä metsässä joutuu olemaan ilman mitään varusteita, niin se vaikuttaa negatiivisesti aivan jokaisen ihmisen mieleen.

Sinä aiheutat pimeässä metsässä niin paljon ääniä, ettei eläimeen törmääminen ole madollista edes teoriassa. Ne kyllä kuulevat ja näkevät pimeässäkin.

Vierailija
159/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ilmaiseksikin voisin mennä, mutta jos joku siitä maksaakin, kyllä raha aina kelpaa. Saako ottaa riippumaton ja makuupussin mukaan?

Vierailija
160/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ei olisi kuunvaloa. Ja tarvittaisi kuitenkin valoa, ettei loukkaa itseensä. Eksyneillä voi olla tuo tilanne, joten kannattaa pysytellä vain metsän reunassa tai pienessä harvassa metsässä jossa polun tuntee 100% varmasti.

Hyvin sanottu. Jos se paniikkihäiriökohtaus tulee, niin eksyy vaikka kotimetsään. Itselle kävi niin: viimeinen kävelylenkki lähiön metsässä (ennenkuin muutin pois) syksyllä - huomasin, et ns. kävelin ympyrää, alkoi tulla jo hämärääkin. Mietin, et miten minä nyt _voin_ eksyä "kotimetsään"??? - Se vaan lisäsi paniikkia! + tietysti väsymys alkoi iskeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi