Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeuttaako surullinen lapsuus kissankidutuksen?

Vierailija
09.09.2023 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009843776.html

Veljen kuolema ei ollut kissan syytä.
Oli Jammu-sedälläkin järkyttävä lapsuus.

Kommentit (253)

Vierailija
81/253 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tää jantteri ainakaan kriisiviestintää osaa. Ei tollasilla "säälikää mua, mulla oli vaikeaa" -ulostuloilla ihmiset mieltään muuta. Paras olisi nyt pitää se turpa tukossa. 

No, ehkä parempi, että kaivaa itse kuoppaansa syvemmälle.

Niin, eiköhän tuo että työntää itseään tässäkin tilanteessa esiin kerro henkilön sielunmaisemasta ihan riittävästi.

Kova on pojalla hinku. Se vissiin pyhittää keinotkin.

Vierailija
82/253 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeuta. Yksi sun toinen saanut kokea vielä pahempaa lapsuudessaan, eivätkä silti kuljeskele rääkkäämässä eläimiä tai ajele kännissä.

Tämä.

Mulla on sekä itse-urhan tehnyt kaveri että tuttu, jonka karmiva lapsuus vei hänet aikuisena mielisairaalaan eikä vieläkään ole toimintakykyinen.

Silti en IKINÄ voisi kuvitella heitä osallistumassa Näkkälän porukan kaksipäiväisiin kauhufestivaaleihin.

Tuo on sosiopa-tti vähintään, käytöksensä tapauksen jälkeen kertoo, että on täysin parantumaton. En osaa sanoa muuta varmaksi kuin että on äärimmäisen häijy ja itsekäs, vallanhimoinen luonne.

V*ttu te demarit olette paskaa ja naiivia porukkaa.

Ihan säälittävää oikeuttaa yhtään mitään noin pahaa lapsuudella. Tuohon ei KYKENE ihminen, ellei ole paha luonne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/253 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä valtamedia uskaltaa ensimmäisenä kertoa että saamelaiset vihaavat romaneita ja ruotsalaisia ja Näkkäläjärvi kiusasi uhriaan siksi että tämä oli Ruotsissa pitkään asunut romaninainen.

Vierailija
84/253 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään lapsuustrauma oikeuta eläinrääkkäystä tai muuta julmuutta. Monilta on kuollut läheisiä ja miten veljen kuolema liitty tähän kissaan, kissako se veljen tappoi?

Ja olen kova tuomitsemaan vuosikymmenienkin jälkeen, joitain tekoja voi selittää nuoruudella. Mutta tässä on kyse erittäin brutaalista eläinrääkkäyksestä eikä mistään ikkunan rikkomisesta tai muusta pikkujutusta.

Voin uskoa että veljen kuoleman jälkeen on ollut paha olo. Mutta jos sen olon vuosia myöhemmin lähes 16-vuotiaana purkaa avuttoman olennon kiduttamiseen, niin mitä voimme Näkkäläjärveltä odottaa jossakin vaiheessa vastaan tulevien muiden tragedioiden aiheuttavan?

Vierailija
85/253 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin lapsena kiusasin lapsena eläimiä ja ihan normaali ihminen minusta tuli. En minä sentään vaikka mitään koiria tai kissoja kiusannut, pikkulintuja, oravia, siilejä, sammakkoja, kaloja, kastematoja ja hyönteisiä vain. Kerran esimerkiksi hukutin siilin kotipihalla olleeseen vesisaaviin.

Luulen, että tuo "minusta tuli normaali" on ainoastaan oma arviosi. 

Vierailija
86/253 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olettepa te kovia tuomitsemaan. Vielä lähes parinkymmenen vuoden jälkeen. Ymmärtäisin, jos ois aikuisiällä tehnyt tai jäänyt nyt kiinni vaikka hevosten rääkkäämisestä.

Vaikuttaa ihan siltä, että puoluekanta vaikuttaa kommentteihin liikaa.

Ja hei, lähden tästä koiran kanssa lenkille. Vastustan kaikkea eläinten kaltoin kohtelua.

Vastustan kaikkea eläinten kaltoinkohtelua, mutta kissan saa kyllä t4ppaa.

Onko tämä joku hemmetin oikeistolainen ajatus eläimistä, että mulle tuntemattoman ja epämieluisan eläimen saa kyllä ottaa hengiltä, mutta minun ja kavereiden eläimiin et koske ikinä millään syyllä?

Ai joo, mutta koiranomistajat ovat yleensä hirvittävän kissavihamielisiä, että silleen valittettavan surullinen kommentti....

Vierailija
87/253 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin lapsena kiusasin lapsena eläimiä ja ihan normaali ihminen minusta tuli. En minä sentään vaikka mitään koiria tai kissoja kiusannut, pikkulintuja, oravia, siilejä, sammakkoja, kaloja, kastematoja ja hyönteisiä vain. Kerran esimerkiksi hukutin siilin kotipihalla olleeseen vesisaaviin.

Sinua välttämättä kukaan muu pidä normaalina kuin sinä itse.

Vierailija
88/253 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tuo "minusta tuli normaali" on ainoastaan oma arviosi. 

Joo tuolle (pilailijalle?) tiedoksi, että ihan yhtä paska ihminen hänkin on kuin Näkkälä. Alinta kastia. Näitä pahasti sairaita poikiahan on aina muutama joka koulussa.

Nuo puheet kun kerrot deitillesi tai työpaikan lounaspöydässä... No, demareihin kelpaat. Et mihinkään muualle.

Nämä on näitä, jotka sitten aikuisena "vahingossa" kuristaa jonkun naisen hengiltä sängyssä.

Vierailija
89/253 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI oikeuta.Eikä kukaan normaali ihminen pysty tuollasta tekemään,oli syy mikä hyvänsä.

Täysin epäinhimillinen teko.

Vierailija
90/253 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tiputit siilin saaviin, jäitkö katsomaan sen kuolinkamppailua? Uskallatko kysyä itseltäsi millaisia tunteita se sinussa herätti?

Vierailija
91/253 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset selittelevät tekojaan millä kukin. Itsepuolustus on ainoa minkä hyväksyisin. Kissanpennut, eikä edes aikuiset kissat, sellaista uhkaa aiheuta, että pitäisi puolustautua väkivaltaisesti. Pelkkää sadismia tekijöiltä.

Vierailija
92/253 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset selittelevät tekojaan millä kukin. Itsepuolustus on ainoa minkä hyväksyisin. Kissanpennut, eikä edes aikuiset kissat, sellaista uhkaa aiheuta, että pitäisi puolustautua väkivaltaisesti. Pelkkää sadismia tekijöiltä.

Kymmenen lyöntiä lapiolla (huom. syyllisten oma kerronus, todellisuudessa voi olla miten paljon vaan) ja kissan heittäminen nuotioon kitumaan ei tosiaan oikein täytä itsepuolustuksen merkkejä. Etenkin kun paikalle on mentu varta vasten sen lapion kanssa.

Vierailija
93/253 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄäsDeePee on yksi surkeimmista puolueista.

Vierailija
94/253 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko ette usko, että kukaan muuttuu 14 tai 15 täytettyään? Olispa meillä aika hullu maailma, jos näin olisi.

Voi Jeesus sentään.

Ihmiset monesti muuttuvat, mutta noin raaka teini, joka aikuisenakin on rikollinen, häpeämätön, vallanhimoinen ja valehtelija, ei voi KOSKAAN muuttua hyväksi.

Mieti tätä itse: jos kuulet deittiseuraltasi tämän koko tarinan ja lisäksi kuulet hänen "ansioluettelonsa" tapahtuman jälkeen, niin etkö juoksisi kauas pois? Antaisitko tyttäresi seurustella tämän keissin kanssa?

Joku oma trauma tällaista puolustelua aiheuttaa, koska terve ihminen tietää ilman lääkärikirjojakin, että tuo on aivan kauhuleffatapaus.

Hyi helv.

Vierailija
95/253 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimen kidutus lapsella viittaa psykopatiaan. Tästä on ihan tutkimustakin. En voi ymmärtää, että tuommoinen henkilö valittiin. Julma koko SDP-puolue.

Vierailija
96/253 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha täytyy ihmisen olla, joka eläimiä kykenee rääkkäämään. Silkkaa pahuutta, ei mitään muuta.

Vierailija
97/253 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V*** sä oot paska jätkä.

Minun kovapintainen isäni ruokkii ja ihastelee siilejä innoissaan mökillämme.

Vierailija
98/253 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olettepa te kovia tuomitsemaan. Vielä lähes parinkymmenen vuoden jälkeen. Ymmärtäisin, jos ois aikuisiällä tehnyt tai jäänyt nyt kiinni vaikka hevosten rääkkäämisestä.

Vaikuttaa ihan siltä, että puoluekanta vaikuttaa kommentteihin liikaa.

Ja hei, lähden tästä koiran kanssa lenkille. Vastustan kaikkea eläinten kaltoin kohtelua.

Ja mielestäsi koiran pitäminen lemmikkinä ei ole eläimen kaltoin kohtelua?

Vierailija
99/253 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeuta. Mutta oikeuttaako se teidät tuomitsemaan 14- vuotiaana tehdystä väärästä teosta nyt 18 vuoden jälkeen?

Jos kyseessä olisi 5-6 vuotias, niin sen voisi laittaa lapsuuden piikkiin. 14 v. on jo niin kehittynyt, että ymmärtää tekemänsä ja tekojensa seuraukset. Minä olin 14 v. eläinaktivisti, joka kierrätti nimenkeruulistoja turkistarhausta vastaan ym. Aloin myös kasvissyöjäksi tuon ikäisenä. Luin psykologiaa, oikeutta ja filosofiaa kirjastossa.

Demarit ei kehity noin nopeasti, jos nyt ollenkaan.

Vierailija
100/253 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuollainen uhriutuminen on merkki siitä,että peitellään jotain vielä pahempaa. Heitetään suojaksi joku henkilökohtainen tragedia. Olihan aluksi hänellä vain huonoa onnea,kun kissanrääkkäämisjuttu tuli julki. Siitä julkitulosta joutui kärsimään kovin. Siis uhriutui siinäkin ja syyllisiä olivat ne,jotka toivat jutun esille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän