Oikeuttaako surullinen lapsuus kissankidutuksen?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009843776.html
Veljen kuolema ei ollut kissan syytä.
Oli Jammu-sedälläkin järkyttävä lapsuus.
Kommentit (253)
Vierailija kirjoitti:
Olettepa te kovia tuomitsemaan. Vielä lähes parinkymmenen vuoden jälkeen. Ymmärtäisin, jos ois aikuisiällä tehnyt tai jäänyt nyt kiinni vaikka hevosten rääkkäämisestä.
Vaikuttaa ihan siltä, että puoluekanta vaikuttaa kommentteihin liikaa.
Ja hei, lähden tästä koiran kanssa lenkille. Vastustan kaikkea eläinten kaltoin kohtelua.
Meillä on oikeus tuomita raaka sadismi vaikka sadan vuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeuta. Mutta oikeuttaako se teidät tuomitsemaan 14- vuotiaana tehdystä väärästä teosta nyt 18 vuoden jälkeen?
Sinä onnistut kääntämään asian niin, että ihmisarvo tarkoittaa, että kuka tahansa ihminen on neutraali entiteetti, johon ei saa ottaa kielteistä kantaa, halusi hän mitä tahansa. Tämä on aivan sekopäinen vapauden määritelmä, jossa muita ihmisiä ei ole tai he ovat jumalan roolissa. Pelkkää teoriaa, joka nykyisin kytkeytyy monen päässä hysteeriseen sentimentaalisuuteen.
Me muut elämme maailmassa, jossa teoilla on seuraukset, ja saavutukset elämässä eivät ole perusoikeuksia. Kukaan ei ole velvollinen takaamaan Näkkäläjärvelle mitään asemaa sen enempää kuin sinullekaan.
Tässä ei ole kysymys siitä, pitääkö meidän sääliä häntä, tai pitääkö häntä rankaista. Vaan siitä, että yhteiskunnallisesti tärkeisiin asemiin ei saa nostaa ihmisiä, joiden ansioita varjostavat seikat ovat riski. Vaikka hän olisi pulmunen tällä hetkellä, hän ei ole luotettava, eikä häntä pidä nostaa vallankäyttäjäksi.
Samaan aikaan hän on täysin vapaa tekemään elämässään kaikenlaisia muita hommia. Uhriutumis- ja manipulaatiotaidoillaan hän epäilemättä pärjää ja porskuttaa. Jos ei muuten niin hankkii itselleen jonkun kaltaisesi elättämään.
Rikos on karmea siitä ei pääse mihinkään ja teko kamottava. En lähtisi ketään lopputtomiin kuitenkaan syyttämään. Se ei tua enään kissoja takaisin. Mutta turha sieltä demareiden pöydästä on mielestäni enään huudella ja moralisoida muitten vanhoja virheitä ja kirjotuksia. Kun oma kaapista löytyy näin järkyttäviä tekoja. Enkä mä häntä kyllä päättävään asemaan enää huolisi tai ylipäätään olisi vaikea istua samassa pöydässä kyseisen ihmisen kanssa istuisi.
Tämä herra N valehteli menneisyyttään eurovaaliehdokkaana. Sai yli 7 tuhatta ennakkoääntä. Ennen vaaleja menneisyys tuli ilmi ja sai vaalipäivänä vain yli 3 tuhatta ääntä eikä päässyt läpi. Eikö tuo onan rikosrekisterin salaaminen ole myös raskauttava asia. Nyt hakee säälipisteitä lehdissä. Mikäli veljen kuolema on aiheuttanut noin ankaran reaktion,että pitää vielä monta vuotta tapahtuman jälkeen lähteä rääkkäämään eläimiä,kiusaamaan vanhaa ihmistä ja ajamaan kännissä,olisiko kysymyksessä traumatisoitunut epävakaa persoona.9
sdp voi hyysätä sadisti näkkäläjärveä ihan rauhassa.
Mutta olen hyvin hyvin vihainen, että joku mulle tätä sadistia tahtoo normalisoida.
Varsinkin vedoten omiin lemmikkeihinsä.
Kattokaa sitä lemmikkiänne ja kuvitelkaa pari päivää sitä rakasta lemmikkiänne kärsimässä sprayt silmissä, jääkiekkomailalla luut poikki ja lapiolla kalloon kunnes oppii olemaan valittamatta ja elävänä nuotioon ja löydätte sen sieltä vielä henkitoreissaan kitumassa.
Tässä on syytä muistaa että psykopaatti ei voi parantua. Psykopaatti voi vain esittää normaalia, jos hän kokee siitä olevan hyötyä itselleen.
Sitä isoveljen kuoleman kertomistyyliä ihmettelin. Toki lapsena kuultu.
Mutta nyt aikuisena voisi kertoa, että miksi veli ylitti tien, ajoiko rattijuoppo ylitsensä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä isoveljen kuoleman kertomistyyliä ihmettelin. Toki lapsena kuultu.
Mutta nyt aikuisena voisi kertoa, että miksi veli ylitti tien, ajoiko rattijuoppo ylitsensä.
Minua ei oikeastaam kiinnosta. Toki olen pahoillani että häntä on tällainen tragedia kohdannut, mutta lähinnä oksettaa että sitä käyttää selityksenä eläinrääkkäykselleen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kissoja riittää, mitä te niistä välitätte? Hyttysiäkin tapatte varmasti surutta.
Niin muuten riittää ihmisiäkin. Tapatko sinä surutta niitäkin?
Vierailija kirjoitti:
Olettepa te kovia tuomitsemaan. Vielä lähes parinkymmenen vuoden jälkeen. Ymmärtäisin, jos ois aikuisiällä tehnyt tai jäänyt nyt kiinni vaikka hevosten rääkkäämisestä.
Ja hei, lähden tästä koiran kanssa lenkille. Vastustan kaikkea eläinten kaltoin kohtelua.
Toki vaikuttaa siltä, kun täällä jotkut spämmää olan takaa persudemarisotaansa. Mutta minä äänestin demaria jo toisen kerran eläissäni. Tai siis taisi olla samalla kolmas kerta, se viimeinen. Sylettää kyllä, kun nyt en pysty äänestämään ketään. Kaikki joko liian kytköksissä yhteen intressiin ja sen vuoksi lehmänkauppaavat vaikka isoäitinsä, tai loput muuten seuhupäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki vaikuttaa siltä, kun täällä jotkut spämmää olan takaa persudemarisotaansa. Mutta minä äänestin demaria jo toisen kerran eläissäni. Tai siis taisi olla samalla kolmas kerta, se viimeinen. Sylettää kyllä, kun nyt en pysty äänestämään ketään. Kaikki joko liian kytköksissä yhteen intressiin ja sen vuoksi lehmänkauppaavat vaikka isoäitinsä, tai loput muuten seuhupäitä.
Minäkin olen kerran äänestänyt demaria, persuja en koskaan. Silti olen sitä mieltä että kissoja taikka hevosia ei kumpiakaan saa hakata lapiolla ja heittää kitumaan nuotioon. Ja että tuo teko kertoo ihmisestä asioita jotka eivät muutu tekijän koko elinaikana.
Vierailija kirjoitti:
Noh, sulle on varmasti ihan ok, että joku 15 vuotias kloppi tulee ja rääkkää koiraasi?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä eläinrääkkäyksen perustelemista vaikealla lapsuudella enkä myöskään sitä, että media lähtee täysin kritiikittä kiillottamaan ko. sadis tin kilpeä.
Tämä on täysin demareiden puoluetoimiston killotuskampanja. Näkkäläjärvi on peluri ja vetoo nyt veljen kuolemalla ja vanhempien erolla hyväuskosiin. Sopivasti myös demaritoimittaja valittu tekemään tämä iso juttu, jossa papit ja nuoriso-ohjaajatkin on mainittu. Älkää sanoko, että tää menee jollakin läpi. Yleensä ihminen tollasten kokemusten jälkeen menee sisäänpäin kuin se, että alkaa rääkkäämään eläkeläisiä ja kissoja.
Ei tää jantteri ainakaan kriisiviestintää osaa. Ei tollasilla "säälikää mua, mulla oli vaikeaa" -ulostuloilla ihmiset mieltään muuta. Paras olisi nyt pitää se turpa tukossa.
No, ehkä parempi, että kaivaa itse kuoppaansa syvemmälle.
Tuon tyypin hyväksyy vain ylin puoluejohto.
Osa noista äänestäjistä ei taatusti tiennyt sen taustoja.
Ei mikään lapsuustrauma oikeuta eläinrääkkäystä tai muuta julmuutta. Monilta on kuollut läheisiä ja miten veljen kuolema liitty tähän kissaan, kissako se veljen tappoi?
Ja olen kova tuomitsemaan vuosikymmenienkin jälkeen, joitain tekoja voi selittää nuoruudella. Mutta tässä on kyse erittäin brutaalista eläinrääkkäyksestä eikä mistään ikkunan rikkomisesta tai muusta pikkujutusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tää jantteri ainakaan kriisiviestintää osaa. Ei tollasilla "säälikää mua, mulla oli vaikeaa" -ulostuloilla ihmiset mieltään muuta. Paras olisi nyt pitää se turpa tukossa.
Niin, eiköhän tuo että työntää itseään tässäkin tilanteessa esiin kerro henkilön sielunmaisemasta ihan riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tää menee noissa demarimummoissa läpi, kun on nuori perheen isä kyseessä ja pappikin antanut anteeksi!
Hassua kun medialle oikeiden puolueiden jäsenten törttöilyt saavat medialta puolustuspuheita. Jonkin toisen puolueen henkilön vastaavat asiat olisivat jo aiheuttaneet luottamusäänestyksen.
Pikku hiljaa ollaan ymmärtämässä, että alkeellisempienkin otustwn hermosto aistii kivun hyvin epämiellyttävänä.
Lapsi, joka ottaa kärpäsestä siivet pois, on psykopaatti.