Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marinia äänestänyt, tunnetko itsesi petetyksi?

Vierailija
09.09.2023 |

Jos oma ehdokkaani olisi tehnyt saman, niin kyllä mä olisin pettynyt. Kuitenkin moni täällä palstalla julistaa, että tämä oli hyvä homma. Onhan tuo työpaikka kuitenkin arvoiltaan täysin muuta mistä hän on viime vuodet puhunut. Mitä mieltä olette?

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009841177.html

Marinia äänestänyt, tunnetko itsesi petetyksi?

Vaihtoehdot

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna petti äänestäjänsä ja myi itsensä eniten tarjoavalle. Sille toiminnalle on suomenkielessä ihan oma nimensäkin.

Oletko demari?

Vierailija
22/47 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairashan minä olen tässä Sanna-kiimassani, mutta en voi itselleni mitään

Persu-Pertti ap

Miksi olet noin ilkeä? Kysyin ihan normaalin kysymyksen.

Tuo on vain tyypillistä vihervassareille, kuten tämäkin palsta kokonaisuudessaan todistaa.

*

17. Erich Fromm kirjoitti toisen maailmansodan järkyttämänä teoksen ”Pako vapaudesta”. Se kertoo siitä miten yhteisön kriisiytyessä ja järjestelmän taantuessa kohti totalitarismia – sosiaalisesti yhä sitovampien normipaineiden valtaan – yksilöt voivat paradoksaalisesti kokea symbioottisia yhteistuntoja, ikään kuin yhteisen paluun varhaisessa lapsuudessa vallinneeseen kaikkiallisuuden ja kaikkivaltaisuuden maailmaan. 

18. Paradoksaalisesti anarkismissa ja totalitarismissa vaikuttavat samat sosiopsyykkisen taantumisen voimat. Kropotkinilaiset mutuaalitunnot ja pienen yksilön samaistuminen suuren ja mahtavan koneiston osaksi ovat sama mekanismi. Yksilöllinen kriittisyys ja aloitteellisuus katoaa – samoin yksilönvapauteen kuuluva vastuunotto katoaa – ja yksilö kokee voimaantumista samaistuessaan samanmielisten yhteisyyteen. 

19. Se on pakoa. Se on pakoa vapaudesta ja siihen kuuluvasta vastuusta. Yksilö ei halua nähdä eikä näe, ja jos näkisi ei myöntäisi, että kyseessä on nimenomaan vastuun väistäminen. Päinvastoin, yksilö rukkaa tietoisen ajattelun käsitesisältöjä niin, että normipaineelle ominainen alistuminen nimetään vastuuksi. 

20. Varsinainen vastuun irvikuva toteutuu siinä karikatyyrin omaisessa tilanteessa, jossa normimoraaliin taantuvan yhteisön sensuuriviranomainen alkaa järjestää näytösoikeudenkäyntejä, joissa esimerkiksi monikulttuuristumista vastustavat vastuunkantajat asetetaan syytteeseen sanoistaan. Siinä järjestelmä on vauhdilla taantumassa teokratiaksi ja tunnustuksellinen teologia palaa valtaan. 

Ap kysyi häntä äänestäneiltä, ei sulta idiootti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä varma että Sanna olisi halunnut jäädä pois vaaleista mutta puolue sai ylipuhuttua äänikuningattaren jäämään vaalien yli.

Vierailija
24/47 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannan ammattimainen haukkuminen palstalla taisi alkaa samaan aikaan, kun Suomi liittyi Natoon, joten helppo arvata ketä ne haukkujat on.

Venäläiset, venäjämieliset ja persut.

Vierailija
25/47 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan turha kysely kun tän valtaa kuitenkin persut, jotka ei ikinä Marinia olisi äänestäneet. Minä en äänestäjänä todellakaan pettynyt, vaan olen iloinen hänen puolestaan.

Itsekin olen iloinen hänen puolestaan ja olisin tehnyt saman, mutta etkö sinä äänestänyt hänet eduskuntaan ajamaan sinulle tärkeitä asioita? Koetko, että hänen tilalle nouseva nainen korvaa hänet? Eikö sinua haittaa se, että hän kehoitti kaikki äänestäämään SDP:ta ja sitten hän väistyi heti tehtävästää haittaa sinua?

Kukaan ei ole korvaamaton ei sota yhtä miestä kaipaa. Varmasti tilalle nouseva on ihan hyvä ja pärjäävä kansanedustajana. Ei siellä paljon valtaa ole kun ei ole hallituksessa.

Miten koet uuden duunin sopivan hänen arvoihinsa?

En hänen uuden duuninsa sisällöstä tiedä muuta kuin mitä olen lehdistä lukenut. Hän varmaan itse tietää paremmin koska tuon tehtävän monista tarjotuista valitsi. 

Samanlaisia oman edun ajajia ne on jokainen. Ei siinä arvot paina. Hölmöt äänestäjät uskoo höpinät. Pitäisi olla sanktiot, mikäli puheet ei pidä.

Vierailija
26/47 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sannan ammattimainen haukkuminen palstalla taisi alkaa samaan aikaan, kun Suomi liittyi Natoon, joten helppo arvata ketä ne haukkujat on.

Miksi sä haastat koko ajan riitaa? Koitetaan pitää keskustelu asiallisena.

Vierailija
27/47 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan turha kysely kun tän valtaa kuitenkin persut, jotka ei ikinä Marinia olisi äänestäneet. Minä en äänestäjänä todellakaan pettynyt, vaan olen iloinen hänen puolestaan.

Itsekin olen iloinen hänen puolestaan ja olisin tehnyt saman, mutta etkö sinä äänestänyt hänet eduskuntaan ajamaan sinulle tärkeitä asioita? Koetko, että hänen tilalle nouseva nainen korvaa hänet? Eikö sinua haittaa se, että hän kehoitti kaikki äänestäämään SDP:ta ja sitten hän väistyi heti tehtävästää haittaa sinua?

Kukaan ei ole korvaamaton ei sota yhtä miestä kaipaa. Varmasti tilalle nouseva on ihan hyvä ja pärjäävä kansanedustajana. Ei siellä paljon valtaa ole kun ei ole hallituksessa.

Miten koet uuden duunin sopivan hänen arvoihinsa?

En hänen uuden duuninsa sisällöstä tiedä muuta kuin mitä olen lehdistä lukenut. Hän varmaan itse tietää paremmin koska tuon tehtävän monista tarjotuista valitsi. 

Samanlaisia oman edun ajajia ne on jokainen. Ei siinä arvot paina. Hölmöt äänestäjät uskoo höpinät. Pitäisi olla sanktiot, mikäli puheet ei pidä.

Samaa mieltä. Vaalilupausten pitäisi olla sitovia. Rikkomisesta pitäisi aiheutua seuraamuksia.

Vierailija
28/47 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakkoa valehtelusta.

Vierailija
29/47 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo Suomen poliittisen historian räikein äänestäjien pettäminen.

Vierailija
30/47 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
31/47 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän petti koko Suomen kansan ja feministit ympäri maailmaa. Varsinkin arabimaiden naiset.

Vierailija
32/47 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas monta persu- ja putistiäänestäjää vastasi gallupiin "Marinin äänestäjistä"? LOL

Vierailija
33/47 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestin Sannaa sen takia, että halusin hänen jatkavan pääministerinä. Sanna sai yli 35 600 ääntä Pirkanmaalta mikä on paljon. Ääni meni demareille joka tapauksessa ja hyvä niin. Puoluetta kai eduskuntavaaleissa äänestetään pääasiassa.

Ymmärrän oikein hyvin, ettei hänellä pm homman jälkeen ole motivaatiota olla rivijäsenenä oppositiossa. Enkä häntä sinne äänestänytkään, nappia painelemaan bensanhinnasta. 

Kyllä hän varmaan jatkaa täällä Tampereen kaupunginvaltuustossa, toivon niin.

Sanon saman kuin joku muukin täällä, että kiitos järkevästä vastauksesta.

Mutta haluaisin vain heittää sen takaisin että eihän Marin ole tehnyt Tampereen valtuustossa yhtään mitään nyt tässä vuosien aikana? Ehkä hän sitten alkaakin tekemään siellä jotain sieltä Lontoosta käsin?

Vierailija
34/47 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkas monta persu- ja putistiäänestäjää vastasi gallupiin "Marinin äänestäjistä"? LOL

En vastannut mitään ja olen persu.

Itse laitan semmoisen jekun aina näihin että tähänkin olisin laittanut yhdeksi vaihtoehdoksi sen että olen persun ja katson vastaukset.

Vierailija
35/47 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää Markukselta. Marinia äestäneenä varmasti tuntee itsensä petetyksi.

Vierailija
36/47 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sannan haukkuminen alkoi mielestäni viimeistään silloin kun hänestä tuli vuonna 2019 liikenneministeri Antti Rinteen hallitukseen.

Kannattaa keksiä kaikkien suomalaisten joku uusi keino kuin aina vaan keksiä joku venäläinen syy asialle. Tätä samaa argumenttia käyttää vähän kuka milloinkin ja mistäkin, ja juuri siinä venäläiset ovat onnistuneet hyvin. Saavat jotain ke haria eripuraa Suomeen.

Sannaa tosiaan haukutaan ja ollaan haukuttu syystäkin, ja näin demokratiassa toimitaan.

Vierailija
37/47 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin keräsi vasemmiston äänet demareille joka muuttui yhden viikonlopun aikana oikeistolaiseksi puolueeksi, tämän jälkeen hän itse poistui politiikasta. Eli kun sinipuna tulee parin vuoden päästä, se tekee aivan samaa politiikkaa kuin tämä nykyinen, paitsi EU-myönteistä.

En kyllä heti muista vastaavaa äänestäjien pettämistä.

Vierailija
38/47 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marin keräsi vasemmiston äänet demareille joka muuttui yhden viikonlopun aikana oikeistolaiseksi puolueeksi, tämän jälkeen hän itse poistui politiikasta. Eli kun sinipuna tulee parin vuoden päästä, se tekee aivan samaa politiikkaa kuin tämä nykyinen, paitsi EU-myönteistä.

En kyllä heti muista vastaavaa äänestäjien pettämistä.

Milloin äänestäjät oppivat, että heitä huijataan aina?

Vierailija
39/47 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestin Sannaa sen takia, että halusin hänen jatkavan pääministerinä. Sanna sai yli 35 600 ääntä Pirkanmaalta mikä on paljon. Ääni meni demareille joka tapauksessa ja hyvä niin. Puoluetta kai eduskuntavaaleissa äänestetään pääasiassa.

Ymmärrän oikein hyvin, ettei hänellä pm homman jälkeen ole motivaatiota olla rivijäsenenä oppositiossa. Enkä häntä sinne äänestänytkään, nappia painelemaan bensanhinnasta. 

Kyllä hän varmaan jatkaa täällä Tampereen kaupunginvaltuustossa, toivon niin.

Etänäkö jatkaisi kaupunginvaltuustossa? Vai etänä tekee töitä Englantiin? Vai lentelisi edestakaisin? Kauheaa ilmaston tuhoamista, en voi kannattaa viimeistä vaihtoehtoa.

Vierailija
40/47 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairashan minä olen tässä Sanna-kiimassani, mutta en voi itselleni mitään

Persu-Pertti ap

Miksi olet noin ilkeä? Kysyin ihan normaalin kysymyksen.

Kysyit kysymyksen johon hyvin harva voi vastata ja vastaajista yli 89 % valehtelee äänestäneensä häntä. Provosoit siis ja se on kiellettyä palstalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi