Haluaisin antaa lapselle nimeksi Unna, koska se on mielestäni aivan ihana nimi, mutta
nyt täällä olen törmännyt asiaan, että joillekin tulee sanasta mieleen unnuttaminen.
En ole ikinä , missään muualla törmännyt tähän unnuttaa-sanaan, joten onko harvinaista että ihmsille tulisi tämä mielleyhtymä? Vai paljastaako tämä nyt av:lla kävijät vain, jotka tätä hokee?
Kommentit (23)
Sehän ei kenenkään vika ole, jos joku muu ei ole kyseistä termiä nähnyt kuin av:lla. Mutta Unna-nimestä ei sen suuremmin tule kyllä tuo unnuttaminen mieleen.
Tästä syystä olen nimen lapselleni antanut.
Kaikista nimistä saa halutessaan väännettyä mitä vaan, älä jätä sen takia antamatta. Itselläni ei käynyt mielessäkään tuollainen mielleyhtymä kyseisestä nimestä..
Unna on hyvä, vanha nimi. Sana unnutus sen sijaan ei löydy edes sivistyssanakirjasta. Yhtä voisi sanoa, että Virpi on huono nimi, kun nyt BB:n takia virpomisesta tulee itsetyydytys (joillekin harvoille!) mieleen.
Kukaan ei vissiin pyytänyt selventämään sana merkitystä, urpo!
Sitä paitsi vauva/pieni lapsi ei masturboi, se on aivan jotain muuta.
Vierailija:
Kukaan ei vissiin pyytänyt selventämään sana merkitystä, urpo!Sitä paitsi vauva/pieni lapsi ei masturboi, se on aivan jotain muuta.
Oli tuossa edellä kuitenkin muutama, jotka eivät tienneet, mitä unnuttaminen on. Ja mitähän se sitten on, jos ei masturbointia?
4
Mielestäni Unna nimi on kaunis ja siitä ei tule unnuttaminen mieleen.
enkä ole kenenkään muunkaan kuullut arvostelen nimeä vaikka meidän suku on oikein tunnettu siitä että takana päin puhutaan aina vaikka ja mitä..
Taitaa olla AV:n oma sana tuo eikä kannata välittää.
Unna on mielestäni todella kaunis nimi. Lähellä perinteistä Annaa, mutta silti persoonallinen ja harvinaine.
Tämän jälkeen ehkä ymmärrät asian! Täten imetyksenkin voisi listata samalla pervolla tavalla, eikö?
Vierailija:
Vierailija:
Kukaan ei vissiin pyytänyt selventämään sana merkitystä, urpo!Sitä paitsi vauva/pieni lapsi ei masturboi, se on aivan jotain muuta.
Oli tuossa edellä kuitenkin muutama, jotka eivät tienneet, mitä unnuttaminen on. Ja mitähän se sitten on, jos ei masturbointia?
4
jos Unnasta tulee unnuttaminen mieleen siksi että kolme sama kirjainta alussa niin sittenhän ei voisi kukaan laittaa nimeksi esim.
Terhi -> Terska
Kullervo -> Kulli (jopa neljä samaa kirjainta)
Pertti -> Perse
Vierailija:
Tämän jälkeen ehkä ymmärrät asian! Täten imetyksenkin voisi listata samalla pervolla tavalla, eikö?
Useimmiten se tapahtuu hankaamalla sukuelinten aluetta esim. tyynyyn, omaan käteen tai läheisen vartaloon. Se ei tietenkään pääty samanlaiseen seksuaaliseen huipentumaan kuin aikuisten masturbointi, mutta on hyvin lähellä sitä eikä ole väärin kutsua sitä lasten masturboinniksi. Ja minä en ole puhunut imetyksestä yhtään mitään, saatikka että se olisi pervoa. Miten sinulle sellainen tuli mieleen? Onko nämä asiat jollain lailla vaikeita sinulle? Unnuttaako oma lapsesi? Koetko imetyksesi pervona ja sen takia se on epäonnistunut? Sillä muuten en ymmärrä tuollaista aggressiivista, haukkuvaa asennetta.
4
Vierailija:
Vierailija:Tämän jälkeen ehkä ymmärrät asian! Täten imetyksenkin voisi listata samalla pervolla tavalla, eikö?
Useimmiten se tapahtuu hankaamalla sukuelinten aluetta esim. tyynyyn, omaan käteen tai läheisen vartaloon. Se ei tietenkään pääty samanlaiseen seksuaaliseen huipentumaan kuin aikuisten masturbointi, mutta on hyvin lähellä sitä eikä ole väärin kutsua sitä lasten masturboinniksi. Ja minä en ole puhunut imetyksestä yhtään mitään, saatikka että se olisi pervoa. Miten sinulle sellainen tuli mieleen? Onko nämä asiat jollain lailla vaikeita sinulle? Unnuttaako oma lapsesi? Koetko imetyksesi pervona ja sen takia se on epäonnistunut? Sillä muuten en ymmärrä tuollaista aggressiivista, haukkuvaa asennetta.
4
vaan kaunis nimi lapsellesi! Ei siitä mulle ainakaan unnuttaminen tule mieleen.
olet mieltä Unni nimestä, se on Unnaa nätimpi minusta.
kuuluuko tytölle vai pojalle...
ap
Pidän edelleen tuosta Unna-nimestä ja taidamme sen antaakin. Se on muuten ainoa nimi, josta mieheni kanssa molemmat pidimme :)
Ps. Unnaa on annettu yhteensä 267, joista suurin osat 2000-luvulla, tuskin niin paljoa olisi annettu jos ihmisille tulisi siitä unnuttaminen mieleen :)
nyt se tulee aina mieleeni kun törmään läheisessä leikkipuistossa usein käyvään pikku tyttöön äiteineen. En voisi kuvitella enää antavani nimeä lapselleni vaikka aiemmin pidinkin sitä ihan kivana. Että kiitos vaan av-palsta.
Mietin kyllä ihan samaa kuin sinä, kun kuulin että jossainpäin Suomea puhutaan unnuttamisesta. Mutta koska sitä termiä ei käytetä yleiskielessä eikä omassa murteessani, niin voisin edelleen sen antaa tytölleni. Vauvapalstan slangista en piittaa.
-