Kertokaa hallituksen kannattajat, että millä köyhät sitten elää?
Kun työttomyystukea ja asumistukea leikataan? Siis jos ei silti työllisty tai ei pysty töihin?
Niin millä sitten eletään, kun tulot putoaa nykyisestä 300-600€/kk? Luuletteko että meillä on vielä varaa pärjätä sitten enää mitenkään?
Kommentit (1103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kokoomuksen äänestäjä, äänestin kokoomusta juuri siksi, että en halua maksaa veroja niin paljon, jotta te köyhät voisitte elää kokonaan veronmaksajien ja valtiolainan rahoilla, saisitte sen kaiken tukirahoina, minkä itse saan ansiotuloina.
Opetelkaa elämään ilman 24/7 tukirahoja. Ja toisaalta jos te köyhät poistuisitte tästä yhdyskunnasta, niin se olisi helpotus kaikille.Minua ei kiinnosta miten köyhät elää, kunhan vain elävät ilman tukia, minkä veronmaksajat ovat joutuneet maksamaan.
Mutta kerrostaloissa ollaan vastuussa myös naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.
Valitettavasti en asu kerrostalossa ja mitä ennen talon ostoa katsoi tilinpäätöstä, niin taloyhtiö on tällä hetkellä velaton.
No, taloyhtiöissä täytyy nuo putkiremonttit tehdä.
Monella on myös sijoitusasuntoja ja he on vastuussa silloin naapureiden yhtiölainoista.
Tulevaan putkiremonttiin menee vielä 20-30 vuotta, silloin pitäisi olla asuntolaina jo maksettu pois. Mutta mitä yrität hakea?
Talo on myös omalla tontilla, joten tonttivuokraa ei voi nostaa.Arvaanpa että kirjoittaja yrittää hakea mitä kaikkea tapahtuu jos omistusasumisen asumistuki päättyy.
Valitettavasti en ole oikeutettu edes asumistukeen, vaikka omistusasunnossa asunkin.
Tulevaisuudessa ei ole kukaan.
Eli saat työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.htmlJaa sulle tulee sitten tiukempaa, kannattiko ostaa 500 000€ kämppää sillä 150 000€ myyntihinnalla? Alkaako lainanlyhennys ens vuonna?
Itsellä se rahoitusvastike 0€. Säästössäkin vielä hyvin rahaa, en elä kädestä suuhun.Ei hätää. Naapurit on yhtiölainoista ja vastikkeista vastuussa ja he maksaa, jos mulla ei ole rahaa.
Jos naapurin mummu saa eläkettä 1000 netto niin hän jättää omat lääkkeet ostamatta ja maksaa työttömän yhtiölainaa ja vastikkeita.
Jos naapurin mummu on tehnyt 40 vuotta töitä niin voi se harmittaa, jos työtön on muuttanut taloon 2 vuotta sitten ja hallitus vie ansiosidonnaisen pätkätyöläiseltä.
Onko hallituksen tehtävä arvioida asunnon ostajan maksukyky vai pitäisikö asunnon ostajan itse arvioida kykeneekö hän suoriutumaan ostoksensa suoritteista? Mummon harmituksen tulisi kohdistua asunnon ostajaan.
Moni on ajatellut, että maksaa ansiosidonnaisella.
Pankki katsoo maksukyvyn vain asuntolainan kohdalla, mutta ei yhtiölainan.
Miksi nämä monet eivät ota itse huomioon yhtiölainan aiheuttamia kustannuksia?
On ne otettu huomioon, mutta nyt hallitus leikkaa tulot.
Mieti sijoittaa jolla on 2 sijoitusasuntoa eri kerrostaloissa, hän on vastuussa molempien taloyhtiöiden vastikkeista ja yhtiölainoista.
Asuntosijoittamisessa on riskinsä. Sijoittajille riskit realisoituvat, mitä siitä? Ei kai hallitus leikkaa tuloja vaan tukia. Ovatko nämä monet siis laskeneet maksukykynsä tukien varaan?
Kyllä moni on ja nyt on paljon uutisia, että tulee taloyhtiöiden konkursseja.
Eli jos olet töissä niin sulta lähtee omistusasunto ja asuntovelka jää, koska naapurisi ovat maksukyvyttömiä.
Saat asunnon altamenon kuulostamaan 100% varmalta. Jos ihminen arvioi maksukykynsä yhteiskunnan tukien perusteella riittäväksi niin hänen ei kannattaisi ostaa ko. asuntoa vaan katsoa sellaista kämppää jonka lyhennykset on mitoitettu omien tulojen mukaisiksi.
Hallitus heikentää irtisanomissuojaa eli jatkossa irtisanomissyyksi riittää myöhästyminen tai virhe työssä.
Hallitus lisäsi heinäkuussa palkkatukea yrityksille eli valtio maksaa 50 % palkasta.
Saattaa olla, että työtön tulee sun tilalle.
Mitä ostit omistusasunnon ja olit tyhmä.
Meillä on liukuva työaika ja virheitä tekee kaikki. En menetä yöuniani. Mikä toi valtio maksaa 50% palkasta on? Voisin melkein ehdottaa työnantajalle tuommosta järjestelyä.
Niin, mutta jos sä olet muuten ärsyttävä niin kohta on mahdollisuus irtisanoa sut sanomalla, että teit virheen.
No, mä olen pidetty työkaveri.
Niinhän sä luulet. Et voi tietää mitä muut ajattelee.
Sitä paitsi vain raha kiinnostaa. Monelle vakituiselle on kertynyt lisiä ja lomia. On halvempaa ottaa uusi pienemmällä palkalla.
Sotesta pitää säästää miljardi. Mut hei ei hätää. Työttömiä on työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä auttamassa osastonsihteeriä.
Eli ehkä noita osastonsihteereitä voidaan irtisanoa.
Katsoin ke eduskunnan istuntoa siivotessani. Hirveästi painotetaan rasismin vähentämistä ja sitä että töihin pitäisi ottaa ihonväristä välittämättä. Mutta entä suomalaiset? Miksi ei sitä painoteta että pitäisi ottaa töihin vaikka cv:ssä on tyhjää usealta vuodelta tai jos on yli 50 v. Suomalainen jos on muutaman vuoden työttömänä tai on keski-ikäinen niin muuttuu heti hyödyttömäksi ihmiseksi josta ei ole töihin työnantajien mielestä.
Muutenkin ratkaisuna käytetään rankaisua. Työtön ei voi oikein mitään yrittää kun aina rangaistaan. Itse olin pitkään työkyvytön työnhakija/kuntoutustuella vuoronperään. Mitään en voinut yrittää pientäkään hommaa sillä olisi katsottu yrittäjäksi. Monta vuotta meni hukkaan ja aukko cv:ssä kasvoi. Nyt olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja voin tehdä kaikkea pientä silloin kun vointi sallii: tehdä blogia, käsitöitä,pitää käsityökursseja ja muita pikku hommia mitä voin myydä yrityksen kautta. Enää ei rangaista.
Muutenkaan en ymmärrä miksi yrittäminen, kevytyrittäminenkin on suorastaan rikollista ja ihmisen kuuluu silloin elää omillaan vaikka olisi 0-tulot.
Samoin osa-aikatyö tulee nyt rangaistavaksi. Mutta kun todellisuus on se että kaikki eivät voi tehdä kokoaikatyötä. Esim. itse olin epävirallinen omaishoitaja ja ei siinä olisi jaksanut. Ja osa-aikatyötäkin tarvitaan, esim. itse olen toiminut kansalaisopistossa harrastusopena ja kiire-extrana.
Tässä on tämä palkkatuki uudistus yrityksille.
https://valtioneuvosto.fi/-//1410877/palkkatuen-uudistus-voimaan-heinak…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka vastustatte näitä leikkauksia, kertokaa ihmeessä että mitä pitäisi tehdä? Jokainen varmaan ymmärtää, ettei 10 miljardia euroa velkaa voida ottaa joka vuosi. Pelkästään Sannan hallituksen ottamien velkojen korkoihin palaa 1,6 miljardia euroa joka vuosi. Näissä summissa joku 0,05 miljardin euron veroale ei paljoa tunnu.
No, esim. kelataksissa ei ole tulorajaa ja maaseudulla moni mummo kulkee niillä lääkäriin, vaikka omistaa metsää ja peltoa.
Sitten on nämä rikkaiden verovähennykset, kyllä 40 - vuotias voi itse maksaa kotinsa siivouksen jos on niin laiska ettei jaksa siivota.
Sitten on nuo yritystuet joita saa lähes kaikki yritykset.
Lisäksi voitaisiin muuttaa niin, että yritykset ei saa palkkatukea eikä työkokeilijoita vaan maksavat itse palkan.
Suurempia eläkkeitä ja julkisen palkkoja voitaisiin leikata. 8000 johtajan palkalla palkkaa 4 henkilöä töihin.
Nyt kiinnostaa paljonko nuo esittämäsi toimenpiteet tuovat säästöjä?
No, kyllä ne tuo.
Valtion budjetti on 80 miljardia, josta työttömyyskorvaukset on 4,9 miljardia ja sossutuet 800 miljoonaa.
Mutta sossutukea ei saa työtön joka asuu työssäkäyvän puolison kanssa, mutta moni eläkeläinen saa lääkkeisiin ja sähkölaskuun, samoin osa-aikatyötä tekevät.
Kaupoissa osa-aikatyötä tekee noin 60% työntekijöistä, työtunteja ei saa enempää vaikka pyytää. Moni kaupan alan työntekijä on lähettänyt jo yli vuoden 3 kuukauden välein työnantajalle sähköpostin missä pyytää lisätunteja, kun tuli se työnhaku uudistus yli vuosi sitten.
Paljonko ehdottamasi toimenpiteet alentaisivat sossu- ja työttömyyskorvauskuluja?
Miksi niitä pitäisi alentaa.
Sun palkan eläkemaksu menee nyt eläkkeellä oleville ja eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia.
Eli 2400 brutto palkasta eläkemaksu on 177 euroa kuukaudessa.
Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 vuosipalkasta. Eli kun teet 30 vuotta töitä 2400 bruttopalkalla niin saat eläkettä 1500 brutto - verot eli 1200 netto kuukaudessa.
Asettelen kysymyksen toisin. Mistä laarista valtio säästäisi ja paljonko säästöä syntyisi esittämilläsi toimenpiteillä?
Tosi paljon.
Ansiosidonnaista maksetaan 1,8 miljardia
Montako miljardia ajattelit niistä säästää 😁
Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia, niistä pystyisi leikkaamaan.
Hyvä ajatus. Nehän maksetaan suoraan palkoista joka kuukausi niin niiden perimisestä voidaan sitten leikata saman verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kokoomuksen äänestäjä, äänestin kokoomusta juuri siksi, että en halua maksaa veroja niin paljon, jotta te köyhät voisitte elää kokonaan veronmaksajien ja valtiolainan rahoilla, saisitte sen kaiken tukirahoina, minkä itse saan ansiotuloina.
Opetelkaa elämään ilman 24/7 tukirahoja. Ja toisaalta jos te köyhät poistuisitte tästä yhdyskunnasta, niin se olisi helpotus kaikille.Minua ei kiinnosta miten köyhät elää, kunhan vain elävät ilman tukia, minkä veronmaksajat ovat joutuneet maksamaan.
Pieni tietopläjäys, myös työttömät maksavat työmarkkinatuestaan veroja, usein jopa melko korkealla prossalla siihen nähden mitä tienaa.
Eivät maksa. Se tuki on tullut veronmaksajilta. Työtön on tehnyt sen eteen lämpimän kakan. Ei muuta.
Työtön on voinut tehdä myös 40v työuran ja maksaa enemmän veroja kuin sinun suku 2 sukupolvea yhteensä.
Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista.
Eli ei voi käydä parturissa eikä ostaa vaatteita. Ei voi käydä elokuvissa eikä muuallakaan.
No, itse olen käynyt elokuvissa 20 vuoden aikana kerran ja baarissa 2 kertaa. Parturissa en käy, että ei kauheasti muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei työllisty nykyisellä ammatilla, niin menee koulun penkille opiskelemaan työllistävän ammatin. Opintotukea ei olla leikkaamassa.
Aikuisten mahdollisuuksia kouluttautua uuteen ammattiin nimenomaan rajoitetaan merkittävästi, kun aikuiskoulutustuki poistuu. Opintotuessa on myös maksimikuukausimäärä, joka useimmiten on jo täyttynyt, jos on opiskellut jo yhden korkeakoulututkinnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni tietopläjäys, myös työttömät maksavat työmarkkinatuestaan veroja, usein jopa melko korkealla prossalla siihen nähden mitä tienaa.
Eivät maksa. Se tuki on tullut veronmaksajilta. Työtön on tehnyt sen eteen lämpimän kakan. Ei muuta.
Työtön on voinut tehdä myös 40v työuran ja maksaa enemmän veroja kuin sinun suku 2 sukupolvea yhteensä.
Ikäsidonnaisuudet poistetaan työttömyystuista eli jos sut irtisanotaan 58-vuotiaana niin saat leikattua ansiosidonnaista 400 päivää ja sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa. Omistusasuntoon ei saa enää asumistukea kohta.
Yhtiölaina/rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html
Jotta saat taas leikattua ansiosidonnaista niin joudut kilpailemaan nuorten kanssa 12 kuukautta työsopimuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei työllisty nykyisellä ammatilla, niin menee koulun penkille opiskelemaan työllistävän ammatin. Opintotukea ei olla leikkaamassa.
Aikuisten mahdollisuuksia kouluttautua uuteen ammattiin nimenomaan rajoitetaan merkittävästi, kun aikuiskoulutustuki poistuu. Opintotuessa on myös maksimikuukausimäärä, joka useimmiten on jo täyttynyt, jos on opiskellut jo yhden korkeakoulututkinnon.
Vähävaraisten aikuisten. Kyllä varakkailla on edelleen tuo mahdollisuus. Eikä sitä orpon mielestä muilla tarvikaan olla kuin eliitillä
Vierailija kirjoitti:
Tuen kesto näyttäisi olevan max 10kk. Hivenen täsmennystä siihen alkuperäisee väitteeseenn "valtio maksaa 50% palkasta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähävaraisten aikuisten. Kyllä varakkailla on edelleen tuo mahdollisuus. Eikä sitä orpon mielestä muilla tarvikaan olla kuin eliitillä
Niin, opettajia varmaan irtisanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kerrostaloissa ollaan vastuussa myös naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.
Valitettavasti en asu kerrostalossa ja mitä ennen talon ostoa katsoi tilinpäätöstä, niin taloyhtiö on tällä hetkellä velaton.
Monella on myös sijoitusasuntoja ja he on vastuussa silloin naapureiden yhtiölainoista.
Tulevaan putkiremonttiin menee vielä 20-30 vuotta, silloin pitäisi olla asuntolaina jo maksettu pois. Mutta mitä yrität hakea?
Talo on myös omalla tontilla, joten tonttivuokraa ei voi nostaa.Arvaanpa että kirjoittaja yrittää hakea mitä kaikkea tapahtuu jos omistusasumisen asumistuki päättyy.
Valitettavasti en ole oikeutettu edes asumistukeen, vaikka omistusasunnossa asunkin.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.htmlJaa sulle tulee sitten tiukempaa, kannattiko ostaa 500 000€ kämppää sillä 150 000€ myyntihinnalla? Alkaako lainanlyhennys ens vuonna?
Itsellä se rahoitusvastike 0€. Säästössäkin vielä hyvin rahaa, en elä kädestä suuhun.Ei hätää. Naapurit on yhtiölainoista ja vastikkeista vastuussa ja he maksaa, jos mulla ei ole rahaa.
Jos naapurin mummu saa eläkettä 1000 netto niin hän jättää omat lääkkeet ostamatta ja maksaa työttömän yhtiölainaa ja vastikkeita.
Jos naapurin mummu on tehnyt 40 vuotta töitä niin voi se harmittaa, jos työtön on muuttanut taloon 2 vuotta sitten ja hallitus vie ansiosidonnaisen pätkätyöläiseltä.
Onko hallituksen tehtävä arvioida asunnon ostajan maksukyky vai pitäisikö asunnon ostajan itse arvioida kykeneekö hän suoriutumaan ostoksensa suoritteista? Mummon harmituksen tulisi kohdistua asunnon ostajaan.
Mieti sijoittaa jolla on 2 sijoitusasuntoa eri kerrostaloissa, hän on vastuussa molempien taloyhtiöiden vastikkeista ja yhtiölainoista.
Asuntosijoittamisessa on riskinsä. Sijoittajille riskit realisoituvat, mitä siitä? Ei kai hallitus leikkaa tuloja vaan tukia. Ovatko nämä monet siis laskeneet maksukykynsä tukien varaan?
Eli jos olet töissä niin sulta lähtee omistusasunto ja asuntovelka jää, koska naapurisi ovat maksukyvyttömiä.
Saat asunnon altamenon kuulostamaan 100% varmalta. Jos ihminen arvioi maksukykynsä yhteiskunnan tukien perusteella riittäväksi niin hänen ei kannattaisi ostaa ko. asuntoa vaan katsoa sellaista kämppää jonka lyhennykset on mitoitettu omien tulojen mukaisiksi.
Hallitus heikentää irtisanomissuojaa eli jatkossa irtisanomissyyksi riittää myöhästyminen tai virhe työssä.
Hallitus lisäsi heinäkuussa palkkatukea yrityksille eli valtio maksaa 50 % palkasta.
Meillä on liukuva työaika ja virheitä tekee kaikki. En menetä yöuniani. Mikä toi valtio maksaa 50% palkasta on? Voisin melkein ehdottaa työnantajalle tuommosta järjestelyä.
Niin, mutta jos sä olet muuten ärsyttävä niin kohta on mahdollisuus irtisanoa sut sanomalla, että teit virheen.
Sitä paitsi vain raha kiinnostaa. Monelle vakituiselle on kertynyt lisiä ja lomia. On halvempaa ottaa uusi pienemmällä palkalla.
Omaa työnantajaani kiinnostaa rahan lisäksi osaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuen kesto näyttäisi olevan max 10kk. Hivenen täsmennystä siihen alkuperäisee väitteeseenn "valtio maksaa 50% palkasta".
Niin ja tilalle saa ottaa uuden, kunhan on eri henkilö. Työttömiä on 300 000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, työttömiä tekee nytkin 6 kuukautta sijaisuuksia ja tutkinnot löytyy, ei ole ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollei työ syystä tai toisesta ole just sun juttu, niin sopeuta menopuolta.
Miksi ihmeessä ahkerien ihmisten pitäisi jakaa sulle almuja, kun voit ihan itse hoitaa omat asiasi.
Miten voi sopeuttaa menopuolta kun ei ole mitään mistä sopeuttaa?
Edullisempi asunto? Onkokaikki hankinnat sittenkään pakko tehdä uusina? Onko joka päivä sittenkään pakko tilata woltilta? Ja sitä rataa.
Olen muuttanut hallituksen mielestä edullisempaan asuntoon eli heidän mielestään kallis vuokra-asunto on edullisempi kuin halpa aso.
En omista huonekaluja ja syön pelkkää makaroonia. Telkkaria ei ole koskaan ollut, 19 euron kengät hajosivat eikä varaa ole ostaa uusia.
Joo joo. Hohhoijaa. Miten on mahdollista, että osa säästää tuista (kuten minä aiemmin) ja osa syö pelkkää makaronia. Velkaneuvojalle tai jollekin elämänhallintakurssille!
Kertoisiko joku, miten säästetään 580€/kk tuesta?
Talouskuri on A ja O. Ruoka tehdään itse edullisista raaka-aineista ja mahdollisuuksien mukaan luonnonantimista. Osta ruokaa kun se on halpaa, äläkä vasta kun on nälkä. Vaatteet käytetään loppuun asti ja niitä ostetaan kun saa halvalla. Vältä maksullisia harrastuksia ja harrasta sellaisia, joista voi jopa tienatakin, tai ainakin saada säästöä. Jos käyt matkoilla, tuo tullessasi sellaista, joka on täällä kalliimpaa.
Itse en keksi matkustelua ja alkoholia lukuunottamatta mitään, mihin 580€ ehtisi edes laittaa. En juurikaan syö ulkona, enkä etenkään käy kahvilla.Johan pomppas. Et taida tietää, kuinka vähän 580€/kk on. Siitä menee omistusasunnon vastike, vesi, sähkö, netti ja edullista sekä terveellistä ruokaakin pitäisi saada, älkää puhukokaan edullisista puuroista huh ja kodin puhdistusaineet. Vaatteita en osta kuin alusvaatteita ihan hygienian takia. Töissä toimistoissa ollessa piti olla laadukkaat vaatteet, että kestävät pitkään. Niitä käytän vieläkin. Olin töissä 35 v. joten vaatteita en tosiaan tarvitse.
Harrastus on kävelylenkit ei muita. Maksulliset jätin kokonaan pois. Alkoholia en käytä, joten ei tarvitse siinä säästellä. Vesi on hyvää, suosittelen sinullekin raittiutta viinalla läträämisen sijaan.
Metsän antimet tottakai ovat tuttuja, mutta ei niistä aterioita saa tai sienistä tottakai. Metsästäjät erikseen. Ostan hyvästä ja rehellisestä sekä laadukkaasta nettikaupasta syksystä kevääseen peuran lihaa. On ravinteikasta ja erittäin hyvää. Ei tarvitse edes välttämättä mausteita. Maustettu kreetalainen oliiviöljy kypsennyksen jälkeen ajaa maustamisen asian.
Matkoilla aloin käydä kerran vuodessa 2 vk kerralla saatuani vanhempieni perinnön, tosin nyt sekin on jostain syystä jäänyt. Ulkona käyn pari kertaa vuodessa kohtuuhintaisissa paikoissa syömässä, jonka rahoitan perinnölläni. Ilman perintöä en olisi enää edes elossa vaan kuollut nälkään, mikäli minulla olisi vain 580€/kk käytössäni eikä yhtään sen enempää. Kahviloissa en ole koskaan oikein viihtynyt, joten en käy.
Sinä vastaaja et ole näköjään yhtään perillä rahan arvosta ja mitä sillä saa. Voin sanoa, ettei kukaan tuosta summasta säästä yhtään mitään, mikäli ei ole töissäkäyvää puolisoa, saa vanhemmilta rahaa elämiseen tai joltain muulta sukulaisilta niin tai hieman perintöä käytettävissä, jota sitäkin pitää käyttää säästeliäästi.
Johan pomppas. Oletat että veronmaksajat huolehtivat sinun omistusasuntosi vastikkeista. Onneksi oletuksesi osoittautuu pian virheelliseksi ja pääset myymään sen. Rahoilla voit edelleen ostella peuran lihaa, mikäli siihen haluat niitä käyttää. Itse ehdotan yrittäjäksi ryhtymistä, nythän sinulla on hyvä alkupääoma kohta käytössäsi. Onnea yritystoimintaan!
Miten omistusasunnon vastike eroaa vuokrasta? Molemmat ovat asumisen kuluja, eivätkä kerrytä asumistuen saajan varallisuutta. Vastike on vieläpä pienempi kuin vuokra, eli omistusasunnossa asuja tulee halvemmaksi veronmaksajille.
Minä ehdotan sinulle sudokuja tai jotain muuta aivotoimintaa virkistävää toimintaa.
-eri
Monessa työpaikassa tulee aina uusi työtön palkkatuella, kun edellinen lähtee.
Itse olen nyt 4 työpaikassa 5 vuoden sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, työttömiä tekee nytkin 6 kuukautta sijaisuuksia ja tutkinnot löytyy, ei ole ongelma.
Ok, tutkinto on eri asia kuin osaaminen. Sun lasis taitaa olla puolityhjä ja mun puolitäysi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Jokaisen pitää elättää itsensä ihan itse. Eikä tuilla ole tarkoitus elellä liian hyvin, kuten nyt. Tuilla voisi saada yhteismajoituksesta sängyn ja ruokaa ja perusvaatteet, muu ansaitaan itse.
Voisitko itse mennä palkatta kokoaikatöihin?
Kyllä voisin, niin voit sinäkin.
No siitä sitten, näytä mallia! Soita iltapuluun ja tehkää juttu siitä miten esimerkillisesti uhraudut.
Mitä uhriutumista on olla hetken palkattomassa työssä, jona aikana on kiinnostava työnantajan silmissä ja saa palkatun työn?
Köyhän ongelma on toi laiskuus ja likinäköisyys, elämää ei osata suunnitella yhtään seuraavaa tukipäivää pidemmälle.
Minä olen iloinen että tuilla eläminen nyt vaikeutuu ja toivottavasti muuttuu vastikkeelliseksi. Eikä niin, että osa vaan makaa ja valittaa, ja muiden pitäisi heidät elättää.
Saatte esimiehenne ja työpaikkanne kuulostamaan kerrassaan viehättäviltä.