Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa hallituksen kannattajat, että millä köyhät sitten elää?

Vierailija
08.09.2023 |

Kun työttomyystukea ja asumistukea leikataan? Siis jos ei silti työllisty tai ei pysty töihin?

Niin millä sitten eletään, kun tulot putoaa nykyisestä 300-600€/kk? Luuletteko että meillä on vielä varaa pärjätä sitten enää mitenkään?

Kommentit (1103)

Vierailija
1081/1103 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten täytyy mennä myös niihin ei niin mukaviin ja ehkä jopa pienipalkkaisiinkin töihin. 

Mutta kysymyshän koski sitä, että millä köyhä sittenelää. Pienipalkkainen työ ei auta tähän mitenkään, koska on edelleen työstä huolimatta tukien varassa.

Eli: millä se köyhä pienipalkkainen sitten elää?

No millä se köyhä on tähän asti elänyt? Vai onko tuet olleet niin suuret, ettei pienipalkkaista / arvolle sopimatonta työtä ole kannattanut vastaanottaa?

Ei kannata ajaa ihmistä ihan loppuun, minä olen siitä hyvä esimerkki.

10 vuotta sitten kävin kolmessa osa-aikatyössä, kokoaikaista en saanut. Tukien pariin en kuulunut, en edes asumistuen. Helsingissä vuokrani nousi ja nousi, suurin osa palkastani meni siihen.

Lopputulema: loppuunpalaminen josta seurasi useita muita terveysongelmia. Nyt olen sairauseläkkeellä alle 50-vuotiaana. Teen talvisin töitä muutaman tunnin viikossa. Ei ole elämä hääviä näiden vaivojen kanssa.

Vierailija
1082/1103 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä elää kuten hyvätuloinenkin normaali suomalainen. Menemällä töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1103 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialismissakaan ei ole vapaamatkustajia vaan kaikki tekevät töitä yhteiskunnan hyväksi vaikka pakolla.

Tämä hallitus pyytää työkykyisiä tekemään työtä heidän itsensä hyväksi.

Vierailija
1084/1103 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä rupea välittämään huuhmeita vaikka sillä tienasit moninkertaisesti määrän matalapalkkatyöläiseem verrattuna. Ole työn sankari mieluummin.

Vierailija
1085/1103 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terve etsii töitä, sairas on eläkkeellä, ruokajonot jakaa ilmaista ruokaa, kirpputorit, tarjoukset, itse tekemällä ruokaa ja osan pakastaa jne

Kaikki eivät ole noin nöyriä riistäjien ikeen alla.

Sehän se! Röyhkeimmät luulevat, että meidän työssäkäyvien veronmaksajien on jotenkin pakko maksaa sossuntuet näille vähemmän nöyrille, jotka eivät "taivu menemään töihin".  Mutta, kun ei ole, veroeurot pitää käyttää vanhusten ja lasten hoitoon, mieluummin. 

Minä olen nuoresta asti tehnyt töitä ja opiskellut ammatin. Palkassa ei ole ollut hurraamista, mutta kun kulut sopeuttaa menoihin, on pärjätty ja saatu asunto maksettua, lapset yliopistoon opiskelemaan ammatteihin, joista ei työt näillä tietämillä lopu. Nyt olemme myyneet liian ison omakotitalon ja sopeutamme pikkuhiljaa elämäämme pieniin eläkkeisiin. Olemme todellakin nauttineet kaikista elämänvaiheista ja pitäneet erityisen hyvää huolta terveydestämme liikkumalla ja syömällä terveellisesti. Nyt rahat eivät mene (ainakaan toistaiseksi) lääkefirmojen eikä lääkäriasemien taskuihin.

Kannatan ilman muuta tätä hallitusta. Ihmisten pitää ottaa itse vastuu elämästään. Toki tämänkin hallitus hoitaa ne vanhat ja sairaat, jotka eivät siihen itse pysty. 

Miksi niitä vanhuksia ja lapsiakaan pitäisi tukea valtion kassasta, kun tolle linjalle lähdetään? Sukulaiset hoitakoon kuten ennen vanhaan.

Vierailija
1086/1103 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosialismissakaan ei ole vapaamatkustajia vaan kaikki tekevät töitä yhteiskunnan hyväksi vaikka pakolla.

Tämä hallitus pyytää työkykyisiä tekemään työtä heidän itsensä hyväksi.

Mutta jos pakkotyöstä ei makseta palkkaa, niin melko eriarvoistavaa, eikö? Miksi sinä olet tärkeämpi ja parempi ihminen kuin joku työtön joka joutuu kohta orjatöihin?

Vierailija
1087/1103 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi köyhille ei myömnetä eutanasiaa ja lopeteta näitten kärsimistä ihan kertaheitolla. Miksi yhteiskunnan pitäisi elättää köyhiä jotka eivät tahdo elää kuten normaalit ihmiset eli töitä tekemällä.

Vierailija
1088/1103 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tällä hetkellä työttömänä Ps kannattajana ihmettelen tätä möykän määrä. Kyllä minä ainakin haluan se työpaikan. Työnverotuksen alentaminen on erittäin hyvä asia. Työn vastaanottaminen tulee kannattavaksi. Tämä on aivan oikea linja. Itse olen ihmettelyt suuresti miten suomessa on näin löperö tämä linja ollut. Mikäli et löydä omalta alalta töitä opiskele alalle jossa on töitä. Oppisopimuksella. Ei tässä maassa yksinkertaisesti riitä kauaa veronmaksajat maksamaan tätä järjestelmää. Kyllähän ne ihmiset on saatava töihin. Lisäksi yrittämistä tulee tukea. Sieltä tulee työpaikkoja ja kasvuja. Ja niitä verotuloja.. Toki ihmiset nyt poraa ja valittaa kun kiva elämä loppuu. Varsinkin vasemmisto mielellään pelottelee kaikkia kauhealla oikeistolla.

Ohis, mutta mille aloille opiskellaan oppisopimuksella? 

Ja millä lailla työpaikat lisääntyvät sillä, että tukia leikataan? Kokopäivätöihin kyllä on menijöitä nytkin, ja todennäköistä on, että tukien leikkaamisenkin jälkeen ihmisille on tarjolla vain pätkä- ja silpputyötä. Hallituksen leikkausten vuoksi ne vaan nimenomaan EIVÄT ole enää kannattavia. Pahimmillaan hallitus voi toimillaan jopa pahentaa työvoimapulaa. Joku osa-aikainen työ ei muuta tahdonvoimalla kokopäiväiseksi, jos työnantaja tarvitsee vain osa-aikaisen työntekijän.

Vierailija
1089/1103 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä elää kuten hyvätuloinenkin normaali suomalainen. Menemällä töihin.

Jo pelkästään helsingissä on tällä hetkellä tilanne ettei sillä työstään saamalla palkalla elä. Tekijöitä tarvitaan, mutta vuokrat on niin järjettömät ettei raha riitä elämiseen ei edes perustarpeiden maksuun. Ja kun ei sitä työtä voi 24/7 tehdä. 

Vierailija
1090/1103 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelliset sen sanoi. Töihin tai junaradalle.

Veturimiehet kiittää...

Mutta tuo kai se alkaa olla monelle ainoa vaihtoehto. Tässä hyvinvointivaltiossa. 

Vierailija
1091/1103 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tällä hetkellä työttömänä Ps kannattajana ihmettelen tätä möykän määrä. Kyllä minä ainakin haluan se työpaikan. Työnverotuksen alentaminen on erittäin hyvä asia. Työn vastaanottaminen tulee kannattavaksi. Tämä on aivan oikea linja. Itse olen ihmettelyt suuresti miten suomessa on näin löperö tämä linja ollut. Mikäli et löydä omalta alalta töitä opiskele alalle jossa on töitä. Oppisopimuksella. Ei tässä maassa yksinkertaisesti riitä kauaa veronmaksajat maksamaan tätä järjestelmää. Kyllähän ne ihmiset on saatava töihin. Lisäksi yrittämistä tulee tukea. Sieltä tulee työpaikkoja ja kasvuja. Ja niitä verotuloja.. Toki ihmiset nyt poraa ja valittaa kun kiva elämä loppuu. Varsinkin vasemmisto mielellään pelottelee kaikkia kauhealla oikeistolla.

Me muut työttömät emme tarvitse keppiä siihen, että yritämme löytää töitä. Sinä olet selkeästi vähemmistöä.

Eikä ole enää muita yhtä höynäytettyjä, jotka eivät näe, että työpaikkoja ei tule lisää vaan kurjistaminen saa aikaan massatyöttömyyden.

Vierailija
1092/1103 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi köyhille ei myömnetä eutanasiaa ja lopeteta näitten kärsimistä ihan kertaheitolla. Miksi yhteiskunnan pitäisi elättää köyhiä jotka eivät tahdo elää kuten normaalit ihmiset eli töitä tekemällä.

Kyllä me tahdomme töitä, muttei niitä ole. Sinimustien ratkaisu on tosiaan "leirit" ja "eutanasia".

Vierailija
1093/1103 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me tahdomme töitä, muttei niitä ole. Sinimustien ratkaisu on tosiaan "leirit" ja "eutanasia".

Nämä on hallitusohjelman kirjauksia. Meillä On Hyvä Hallitusohjelma.

Vierailija
1094/1103 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terve etsii töitä, sairas on eläkkeellä, ruokajonot jakaa ilmaista ruokaa, kirpputorit, tarjoukset, itse tekemällä ruokaa ja osan pakastaa jne

Kaikki eivät ole noin nöyriä riistäjien ikeen alla.

Mitä tarkoitat riistämisellä?

Sitäkö, että jokainen terve tienaa itse rahat omaan elämiseensä?

Vierailija
1095/1103 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelliset sen sanoi. Töihin tai junaradalle.

Veturimiehet kiittää...

Mutta tuo kai se alkaa olla monelle ainoa vaihtoehto. Tässä hyvinvointivaltiossa. 

Kuvottava ajatus. He tekevät työtään.

Vierailija
1096/1103 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta mille aloille opiskellaan oppisopimuksella? 

Ja millä lailla työpaikat lisääntyvät sillä, että tukia leikataan? Kokopäivätöihin kyllä on menijöitä nytkin, ja todennäköistä on, että tukien leikkaamisenkin jälkeen ihmisille on tarjolla vain pätkä- ja silpputyötä. Hallituksen leikkausten vuoksi ne vaan nimenomaan EIVÄT ole enää kannattavia. Pahimmillaan hallitus voi toimillaan jopa pahentaa työvoimapulaa. Joku osa-aikainen työ ei muuta tahdonvoimalla kokopäiväiseksi, jos työnantaja tarvitsee vain osa-aikaisen työntekijän.

Esimerkiksi hoiva-avustajaksi, lähihoitajaksi, laitoshuoltajaksi, kuljetusala/logistiikka, ravintola-ala.. jne.

Osa-aikatyötä voi tehdä samaan aikaan monta työtä kerrallaan. Itsellä oli työtoverina nainen joka oli myyjänä osa-aikainen ja sitten teki vielä lisätyönä töitä hoitajana vanhainkodissa. Toinen työtoveri oli yksinhuoltaja kolmelle lapselle. Teki kahta työtä ympärivuoden osa-aikaisena. Ei ikinä valittanut oloja. Sanoi että töitä pitää tehdä. Tukia leikataan ja työn verotusta lasketaan niin työnteosta tulee kannattavaa ja kannustaa ottamaan työtä vastaan. Lisäksi kannatan sitä että työssäkäyvät saavat pitää palkastaan enemmän. Tämä on täysin oikea linja.

Vierailija
1097/1103 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chuuu chuu kaasuveturi Turkuun lähtee raiteelta 8,klo 8.08.

Trevlig Resa

Vierailija
1098/1103 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että köyhät pitää panna töihin. Siitä huolimatta, että epäonnisimmat saattavat päätyä sen vuoksi jopa keskiluokkaisiksi. Tietävätpä sitten, miten olemme raataneet kaikki nämä vuodet.

Vierailija
1099/1103 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me muut työttömät emme tarvitse keppiä siihen, että yritämme löytää töitä. Sinä olet selkeästi vähemmistöä.

Eikä ole enää muita yhtä höynäytettyjä, jotka eivät näe, että työpaikkoja ei tule lisää vaan kurjistaminen saa aikaan massatyöttömyyden.

Millä perusteella näin tapahtuu? Mitä sitten pitäisi tehdä? Miten saadaan lisää yrityksiä ja työpaikkoja? Miten saadaan työttömät töihin. Millä saadaan kasvua ja lisää verotuloja maksaamaan teidän "enemmistön" elämä?

Minä höynäytetty vähemmistön edustaja. Pistin hakemuksen lähihoitajan koulutukseen viime keväänä. Tein kesän töitä. Nyt aloitan koulun mikäli en saa työpaikkaa kun menen keskiviikkona haastatteluun. Jos saan paikan jatkan opiskelua työn ohessa. Alalle jossa on työvoimapula nyt ja varmasti tulevaisuudessakin.

Vierailija
1100/1103 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että köyhät pitää panna töihin. Siitä huolimatta, että epäonnisimmat saattavat päätyä sen vuoksi jopa keskiluokkaisiksi. Tietävätpä sitten, miten olemme raataneet kaikki nämä vuodet.

Sikäli kun viisikymppistä mikään yritys enää palkkaa, niin ei taida enää ehtiä keskiluokan elintasoon. Eipä sillä, että kaipaisinkaan kun tiedän vähemmälläkin tulevan toimeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme