Kertokaa hallituksen kannattajat, että millä köyhät sitten elää?
Kun työttomyystukea ja asumistukea leikataan? Siis jos ei silti työllisty tai ei pysty töihin?
Niin millä sitten eletään, kun tulot putoaa nykyisestä 300-600€/kk? Luuletteko että meillä on vielä varaa pärjätä sitten enää mitenkään?
Kommentit (1103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kokoomuksen äänestäjä, äänestin kokoomusta juuri siksi, että en halua maksaa veroja niin paljon, jotta te köyhät voisitte elää kokonaan veronmaksajien ja valtiolainan rahoilla, saisitte sen kaiken tukirahoina, minkä itse saan ansiotuloina.
Opetelkaa elämään ilman 24/7 tukirahoja. Ja toisaalta jos te köyhät poistuisitte tästä yhdyskunnasta, niin se olisi helpotus kaikille.Minua ei kiinnosta miten köyhät elää, kunhan vain elävät ilman tukia, minkä veronmaksajat ovat joutuneet maksamaan.
Mutta kerrostaloissa ollaan vastuussa myös naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.
Valitettavasti en asu kerrostalossa ja mitä ennen talon ostoa katsoi tilinpäätöstä, niin taloyhtiö on tällä hetkellä velaton.
No, taloyhtiöissä täytyy nuo putkiremonttit tehdä.
Monella on myös sijoitusasuntoja ja he on vastuussa silloin naapureiden yhtiölainoista.
Tulevaan putkiremonttiin menee vielä 20-30 vuotta, silloin pitäisi olla asuntolaina jo maksettu pois. Mutta mitä yrität hakea?
Talo on myös omalla tontilla, joten tonttivuokraa ei voi nostaa.Arvaanpa että kirjoittaja yrittää hakea mitä kaikkea tapahtuu jos omistusasumisen asumistuki päättyy.
Valitettavasti en ole oikeutettu edes asumistukeen, vaikka omistusasunnossa asunkin.
Tulevaisuudessa ei ole kukaan.
Eli saat työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.htmlJaa sulle tulee sitten tiukempaa, kannattiko ostaa 500 000€ kämppää sillä 150 000€ myyntihinnalla? Alkaako lainanlyhennys ens vuonna?
Itsellä se rahoitusvastike 0€. Säästössäkin vielä hyvin rahaa, en elä kädestä suuhun.Ei hätää. Naapurit on yhtiölainoista ja vastikkeista vastuussa ja he maksaa, jos mulla ei ole rahaa.
Jos naapurin mummu saa eläkettä 1000 netto niin hän jättää omat lääkkeet ostamatta ja maksaa työttömän yhtiölainaa ja vastikkeita.
Jos naapurin mummu on tehnyt 40 vuotta töitä niin voi se harmittaa, jos työtön on muuttanut taloon 2 vuotta sitten ja hallitus vie ansiosidonnaisen pätkätyöläiseltä.
Onko hallituksen tehtävä arvioida asunnon ostajan maksukyky vai pitäisikö asunnon ostajan itse arvioida kykeneekö hän suoriutumaan ostoksensa suoritteista? Mummon harmituksen tulisi kohdistua asunnon ostajaan.
Moni on ajatellut, että maksaa ansiosidonnaisella.
Pankki katsoo maksukyvyn vain asuntolainan kohdalla, mutta ei yhtiölainan.
Miksi nämä monet eivät ota itse huomioon yhtiölainan aiheuttamia kustannuksia?
On ne otettu huomioon, mutta nyt hallitus leikkaa tulot.
Mieti sijoittaa jolla on 2 sijoitusasuntoa eri kerrostaloissa, hän on vastuussa molempien taloyhtiöiden vastikkeista ja yhtiölainoista.
Asuntosijoittamisessa on riskinsä. Sijoittajille riskit realisoituvat, mitä siitä? Ei kai hallitus leikkaa tuloja vaan tukia. Ovatko nämä monet siis laskeneet maksukykynsä tukien varaan?
Kyllä moni on ja nyt on paljon uutisia, että tulee taloyhtiöiden konkursseja.
Eli jos olet töissä niin sulta lähtee omistusasunto ja asuntovelka jää, koska naapurisi ovat maksukyvyttömiä.
Saat asunnon altamenon kuulostamaan 100% varmalta. Jos ihminen arvioi maksukykynsä yhteiskunnan tukien perusteella riittäväksi niin hänen ei kannattaisi ostaa ko. asuntoa vaan katsoa sellaista kämppää jonka lyhennykset on mitoitettu omien tulojen mukaisiksi.
Hallitus heikentää irtisanomissuojaa eli jatkossa irtisanomissyyksi riittää myöhästyminen tai virhe työssä.
Hallitus lisäsi heinäkuussa palkkatukea yrityksille eli valtio maksaa 50 % palkasta.
Saattaa olla, että työtön tulee sun tilalle.
Mitä ostit omistusasunnon ja olit tyhmä.
Odotan innolla, että tuota irtisanomissuojan heikentämistä viedään eteenpäin.
Vapautuu meille työttömille työpaikkoja.
Asun vuokralla ja olen se ikäinen, että en osta enää omistusasuntoa ja määräaikaiset työt ja palkkatukityöt kelpaa.
Tulee muutaman kuukauden melko laaja lakkotaistelu ja sitten asia perutaan, joku pikku heikennys irtisanomissuojaan hallitukselle annetaan Hakaniemestä säälistä että saavat tuntea vallankäytöstään tyydytystä.
Sitten tulee karmea parku ja Orpo uhkaa kaataa hallituksen ja kun huomaa että 85% kansasta on samaa mieltä, niin peruu senkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka vastustatte näitä leikkauksia, kertokaa ihmeessä että mitä pitäisi tehdä? Jokainen varmaan ymmärtää, ettei 10 miljardia euroa velkaa voida ottaa joka vuosi. Pelkästään Sannan hallituksen ottamien velkojen korkoihin palaa 1,6 miljardia euroa joka vuosi. Näissä summissa joku 0,05 miljardin euron veroale ei paljoa tunnu.
No, esim. kelataksissa ei ole tulorajaa ja maaseudulla moni mummo kulkee niillä lääkäriin, vaikka omistaa metsää ja peltoa.
Sitten on nämä rikkaiden verovähennykset, kyllä 40 - vuotias voi itse maksaa kotinsa siivouksen jos on niin laiska ettei jaksa siivota.
Sitten on nuo yritystuet joita saa lähes kaikki yritykset.
Lisäksi voitaisiin muuttaa niin, että yritykset ei saa palkkatukea eikä työkokeilijoita vaan maksavat itse palkan.
Suurempia eläkkeitä ja julkisen palkkoja voitaisiin leikata. 8000 johtajan palkalla palkkaa 4 henkilöä töihin.
Nyt kiinnostaa paljonko nuo esittämäsi toimenpiteet tuovat säästöjä?
No, kyllä ne tuo.
Valtion budjetti on 80 miljardia, josta työttömyyskorvaukset on 4,9 miljardia ja sossutuet 800 miljoonaa.
Mutta sossutukea ei saa työtön joka asuu työssäkäyvän puolison kanssa, mutta moni eläkeläinen saa lääkkeisiin ja sähkölaskuun, samoin osa-aikatyötä tekevät.
Kaupoissa osa-aikatyötä tekee noin 60% työntekijöistä, työtunteja ei saa enempää vaikka pyytää. Moni kaupan alan työntekijä on lähettänyt jo yli vuoden 3 kuukauden välein työnantajalle sähköpostin missä pyytää lisätunteja, kun tuli se työnhaku uudistus yli vuosi sitten.
Paljonko ehdottamasi toimenpiteet alentaisivat sossu- ja työttömyyskorvauskuluja?
Miksi niitä pitäisi alentaa.
Sun palkan eläkemaksu menee nyt eläkkeellä oleville ja eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia.
Eli 2400 brutto palkasta eläkemaksu on 177 euroa kuukaudessa.
Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 vuosipalkasta. Eli kun teet 30 vuotta töitä 2400 bruttopalkalla niin saat eläkettä 1500 brutto - verot eli 1200 netto kuukaudessa.
Asettelen kysymyksen toisin. Mistä laarista valtio säästäisi ja paljonko säästöä syntyisi esittämilläsi toimenpiteillä?
Tosi paljon.
Ansiosidonnaista maksetaan 1,8 miljardia
Montako miljardia ajattelit niistä säästää 😁
Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia, niistä pystyisi leikkaamaan.
Asumistuen leikkaus on vihonviimeinen pienituloiselle. Valitettavasti se ei vain onnistu, että kaikki työllistyisivät hyväpalkkaisiin kokopäivätöihin. Paitsi hallituksen excelissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kokoomuksen äänestäjä, äänestin kokoomusta juuri siksi, että en halua maksaa veroja niin paljon, jotta te köyhät voisitte elää kokonaan veronmaksajien ja valtiolainan rahoilla, saisitte sen kaiken tukirahoina, minkä itse saan ansiotuloina.
Opetelkaa elämään ilman 24/7 tukirahoja. Ja toisaalta jos te köyhät poistuisitte tästä yhdyskunnasta, niin se olisi helpotus kaikille.Minua ei kiinnosta miten köyhät elää, kunhan vain elävät ilman tukia, minkä veronmaksajat ovat joutuneet maksamaan.
Mutta kerrostaloissa ollaan vastuussa myös naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on.
Valitettavasti en asu kerrostalossa ja mitä ennen talon ostoa katsoi tilinpäätöstä, niin taloyhtiö on tällä hetkellä velaton.
Monella on myös sijoitusasuntoja ja he on vastuussa silloin naapureiden yhtiölainoista.
Tulevaan putkiremonttiin menee vielä 20-30 vuotta, silloin pitäisi olla asuntolaina jo maksettu pois. Mutta mitä yrität hakea?
Talo on myös omalla tontilla, joten tonttivuokraa ei voi nostaa.Arvaanpa että kirjoittaja yrittää hakea mitä kaikkea tapahtuu jos omistusasumisen asumistuki päättyy.
Valitettavasti en ole oikeutettu edes asumistukeen, vaikka omistusasunnossa asunkin.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.htmlJaa sulle tulee sitten tiukempaa, kannattiko ostaa 500 000€ kämppää sillä 150 000€ myyntihinnalla? Alkaako lainanlyhennys ens vuonna?
Itsellä se rahoitusvastike 0€. Säästössäkin vielä hyvin rahaa, en elä kädestä suuhun.Ei hätää. Naapurit on yhtiölainoista ja vastikkeista vastuussa ja he maksaa, jos mulla ei ole rahaa.
Jos naapurin mummu saa eläkettä 1000 netto niin hän jättää omat lääkkeet ostamatta ja maksaa työttömän yhtiölainaa ja vastikkeita.
Jos naapurin mummu on tehnyt 40 vuotta töitä niin voi se harmittaa, jos työtön on muuttanut taloon 2 vuotta sitten ja hallitus vie ansiosidonnaisen pätkätyöläiseltä.
Onko hallituksen tehtävä arvioida asunnon ostajan maksukyky vai pitäisikö asunnon ostajan itse arvioida kykeneekö hän suoriutumaan ostoksensa suoritteista? Mummon harmituksen tulisi kohdistua asunnon ostajaan.
Mieti sijoittaa jolla on 2 sijoitusasuntoa eri kerrostaloissa, hän on vastuussa molempien taloyhtiöiden vastikkeista ja yhtiölainoista.
Asuntosijoittamisessa on riskinsä. Sijoittajille riskit realisoituvat, mitä siitä? Ei kai hallitus leikkaa tuloja vaan tukia. Ovatko nämä monet siis laskeneet maksukykynsä tukien varaan?
Eli jos olet töissä niin sulta lähtee omistusasunto ja asuntovelka jää, koska naapurisi ovat maksukyvyttömiä.
Saat asunnon altamenon kuulostamaan 100% varmalta. Jos ihminen arvioi maksukykynsä yhteiskunnan tukien perusteella riittäväksi niin hänen ei kannattaisi ostaa ko. asuntoa vaan katsoa sellaista kämppää jonka lyhennykset on mitoitettu omien tulojen mukaisiksi.
Hallitus heikentää irtisanomissuojaa eli jatkossa irtisanomissyyksi riittää myöhästyminen tai virhe työssä.
Hallitus lisäsi heinäkuussa palkkatukea yrityksille eli valtio maksaa 50 % palkasta.
Meillä on liukuva työaika ja virheitä tekee kaikki. En menetä yöuniani. Mikä toi valtio maksaa 50% palkasta on? Voisin melkein ehdottaa työnantajalle tuommosta järjestelyä.
Niin, mutta jos sä olet muuten ärsyttävä niin kohta on mahdollisuus irtisanoa sut sanomalla, että teit virheen.
Ehkä sä kannatat väärää jääkiekko joukkuetta tai sulla on liian hieno kesämökki, mitä ei päälliköllä ole. Ehkä olet saanut perintöä ja sekös se ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ. Onko tuttu sana? Katsos kun elämäsi ei voi perustua siihen, että toiset kustantavat sen.
Ei ole yhtään tuttu sana. Jotkut katkerat tekevät töitä ja ovat kateellisia niille joiden ei tarvitse. Aika kuluu mukavasti liikkuen ja harrastaen ilman tuota oravanpyörääkin eikä näitä huutelijoita koskaan tule vastaan oikeassa elämässä. Tai sitten olen jotenkin ignoorannut ne niin etten enää huomaa noita. Onhan se vähän säälittävää että joka aamu pitäisi nousta tienaamaan pientä palkkaa ja olla toisen orjuudessa kahdeksan tuntia. Sen lisäksi vielä kauhea kiire töiden lisäksi hoitaa kotia ja taistella kulujen kanssa. Ei kiitos. Nautin mieluummin elämästä ilman paineita ja stressiä.
Pian pääset nauttimaan stressivapaasta elämästä pienemmillä tuilla. Muista palata kertomaan kuinka stressivapautesi etenee. Olemme täydessä valmiudessa leikkaamaan oleskeluyhteiskunnasta lisää
Ei kannata ottaa lapsista hirveästi saikkua, se voi ärsyttää työnantajaa.
Irtisanomissuojaa heikennetään.
Mäkin vein lapsen mummolle hoitoon, kun se oli kipeä, kun olin palkkatuella töissä. Halusin jatkoa töille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi köyhien pitäisi elää?
Hahahaaa. No vaikka siksi että rikkaat muka viisaat voisi päteä.
huumekaupalla voisi saada rahaa ainakin mitä kuullut vastaantulijoilta.
Jos irtisanotaan niin opiskeluun vaaditaan työkkärin lupa ja maksimi 2 kuukautta.
Juha Sipilän hallitus poisti kulukorvauksen omaehtoisesta koulutuksesta eli sen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin.
Työmarkkinatuki on 595 netto.
Omistusasuntoon ei saa enää asumistukea kohta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sairauksia teillä sitten on? Työnteko ahdistaa, vanne kiristää päätä? Ylipainosta johtuen nivelet paukkuu? Mitä?
No mä voin vastata tähän että mursin onnettomuudessa selän ja oikean käteni. Käsi meni käytännössä aivan säpäleiksi. Selkä ja käsi on täynnä metallia. Selkä on nykyään suht ok, käsi ei. Voin sanoa että jopa kuntousohjaaja on vähän pulassa yrittäessään keksiä jotain uutta urapolkua näiden vammojen kanssa. Mikään fyysinen työ ei käy, ei myöskään toimistotyö. Opiskelu on myös hankalaa kun en voi juuri tietokonetta käyttää, lyhyet pätkät onnistuu. Ja mitään järkeä ei ole opiskella jotain sellaista mikä ei työllistä, sitten sitä olisi loputtomasti työkyvyttömänä kortistossa. Ylipainoa ei ole ollut koskaan eli nivelet on vain murtuessaan paukkuneet. Ennen onnettomuutta en ikinä ollut päivääkään työtön enkä ilman sitä tulisi olemaankaan (olen sh). Mutta siis edelleen sitä ohjausta saan ja ehkä myös joskus takaisin työelämään, en ole vielä luovuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Jos irtisanotaan niin opiskeluun vaaditaan työkkärin lupa ja maksimi 2 kuukautta.
Juha Sipilän hallitus poisti kulukorvauksen omaehtoisesta koulutuksesta eli sen saa vain työkkärin sivuilla oleviin koulutuksiin.
Työmarkkinatuki on 595 netto.
Omistusasuntoon ei saa enää asumistukea kohta.
Siis maksimi 2 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kun valtion velkaa yritetään paikata ottamalla niiltä, joilla ei ole riittävästi muutenkaan, on jotain oikeasti pahasti pielessä. Leikkausten tulisi kohdistua niihin, joille parin kympin tai satasen menetys ei tunnu missään. On myös vaikea ymmärtää köyhimmiltä leikkaamista, koska se sama tuotto tulisi monessa kohtaa hyvin pienestä leikkauksesta esim. yritystuista.
Em. tarkoitan köyhimmillä niitä, joilla ei ole mahdollista esim. työllistyä kokopäiväisesti tai ollenkaan.
Köyhät eivät tällä hetkellä osallistu mitenkään yhteiskunnan kustannuksien hoitamiseen. Kohta osallistuvat.
Alamme pian kaikki maksamaan veroa ensimmäisestä eurosta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka vastustatte näitä leikkauksia, kertokaa ihmeessä että mitä pitäisi tehdä? Jokainen varmaan ymmärtää, ettei 10 miljardia euroa velkaa voida ottaa joka vuosi. Pelkästään Sannan hallituksen ottamien velkojen korkoihin palaa 1,6 miljardia euroa joka vuosi. Näissä summissa joku 0,05 miljardin euron veroale ei paljoa tunnu.
No, esim. kelataksissa ei ole tulorajaa ja maaseudulla moni mummo kulkee niillä lääkäriin, vaikka omistaa metsää ja peltoa.
Sitten on nämä rikkaiden verovähennykset, kyllä 40 - vuotias voi itse maksaa kotinsa siivouksen jos on niin laiska ettei jaksa siivota.
Sitten on nuo yritystuet joita saa lähes kaikki yritykset.
Lisäksi voitaisiin muuttaa niin, että yritykset ei saa palkkatukea eikä työkokeilijoita vaan maksavat itse palkan.
Suurempia eläkkeitä ja julkisen palkkoja voitaisiin leikata. 8000 johtajan palkalla palkkaa 4 henkilöä töihin.
Nyt kiinnostaa paljonko nuo esittämäsi toimenpiteet tuovat säästöjä?
No, kyllä ne tuo.
Valtion budjetti on 80 miljardia, josta työttömyyskorvaukset on 4,9 miljardia ja sossutuet 800 miljoonaa.
Mutta sossutukea ei saa työtön joka asuu työssäkäyvän puolison kanssa, mutta moni eläkeläinen saa lääkkeisiin ja sähkölaskuun, samoin osa-aikatyötä tekevät.
Kaupoissa osa-aikatyötä tekee noin 60% työntekijöistä, työtunteja ei saa enempää vaikka pyytää. Moni kaupan alan työntekijä on lähettänyt jo yli vuoden 3 kuukauden välein työnantajalle sähköpostin missä pyytää lisätunteja, kun tuli se työnhaku uudistus yli vuosi sitten.
Paljonko ehdottamasi toimenpiteet alentaisivat sossu- ja työttömyyskorvauskuluja?
Miksi niitä pitäisi alentaa.
Sun palkan eläkemaksu menee nyt eläkkeellä oleville ja eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia.
Eli 2400 brutto palkasta eläkemaksu on 177 euroa kuukaudessa.
Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 vuosipalkasta. Eli kun teet 30 vuotta töitä 2400 bruttopalkalla niin saat eläkettä 1500 brutto - verot eli 1200 netto kuukaudessa.
Asettelen kysymyksen toisin. Mistä laarista valtio säästäisi ja paljonko säästöä syntyisi esittämilläsi toimenpiteillä?
Tosi paljon.
Ansiosidonnaista maksetaan 1,8 miljardia
Montako miljardia ajattelit niistä säästää 😁
Kovasti tunnut väistelevän selkeää kysymystä. Sulla ei oo hajuakaan paljonko nuo toimenpiteet vaikuttaisivat valtion talouteen, eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Pieni tietopläjäys, myös työttömät maksavat työmarkkinatuestaan veroja, usein jopa melko korkealla prossalla siihen nähden mitä tienaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on liukuva työaika ja virheitä tekee kaikki. En menetä yöuniani. Mikä toi valtio maksaa 50% palkasta on? Voisin melkein ehdottaa työnantajalle tuommosta järjestelyä.
Niin, mutta jos sä olet muuten ärsyttävä niin kohta on mahdollisuus irtisanoa sut sanomalla, että teit virheen.
No, mä olen pidetty työkaveri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni tietopläjäys, myös työttömät maksavat työmarkkinatuestaan veroja, usein jopa melko korkealla prossalla siihen nähden mitä tienaa.
Eivät maksa. Se tuki on tullut veronmaksajilta. Työtön on tehnyt sen eteen lämpimän kakan. Ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun valtion velkaa yritetään paikata ottamalla niiltä, joilla ei ole riittävästi muutenkaan, on jotain oikeasti pahasti pielessä. Leikkausten tulisi kohdistua niihin, joille parin kympin tai satasen menetys ei tunnu missään. On myös vaikea ymmärtää köyhimmiltä leikkaamista, koska se sama tuotto tulisi monessa kohtaa hyvin pienestä leikkauksesta esim. yritystuista.
Em. tarkoitan köyhimmillä niitä, joilla ei ole mahdollista esim. työllistyä kokopäiväisesti tai ollenkaan.
Köyhät eivät tällä hetkellä osallistu mitenkään yhteiskunnan kustannuksien hoitamiseen. Kohta osallistuvat.
90 000 työtöntä on aktivoitu eli ovat työkokeilussa työmarkkinatuella, palkkatukitöissä, kuntouttavassa työtoiminnassa ja kursseilla.
Luulitko, että kaikki saa esim. kaupassa tai kirjastossa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä ei osallistu päätöksentekoon joten hän ei myöskään osallistu niin hirveästi kustannusten hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät maksa. Se tuki on tullut veronmaksajilta. Työtön on tehnyt sen eteen lämpimän kakan. Ei muuta.
Työttömiä on työmarkkinatuella toimistotöissä sairaalassa auttamassa osastonsihteeriä.
Ihanko sä luulit, että kaikki on vakituisia. Työtön saa tunnukset Lifecareen.