Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa hallituksen kannattajat, että millä köyhät sitten elää?

Vierailija
08.09.2023 |

Kun työttomyystukea ja asumistukea leikataan? Siis jos ei silti työllisty tai ei pysty töihin?

Niin millä sitten eletään, kun tulot putoaa nykyisestä 300-600€/kk? Luuletteko että meillä on vielä varaa pärjätä sitten enää mitenkään?

Kommentit (1103)

Vierailija
781/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei työllisty nykyisellä ammatilla, niin menee koulun penkille opiskelemaan työllistävän ammatin. Opintotukea ei olla leikkaamassa.

Saako siis opiskeluaikana esim. toimeentulotukea? Nykyisinhän etenkin toista tutkintoa suorittavaa vaaditaan toimeentulotuen vuoksi keskeyttämään opinnot ja ilmoittautumaan työvoimatoimistoon. Pelkkä opintotuki ja opintolaina eivät riitä, etenkään jos on perhettä. Ja monellahan on opintotukikuukaudet käytetty jo.

Saadakseen toimeentulotukea ei saa omistaa mitään. Meillä 40-50 vuotiailla yleensä jotain omistusta jo on. Kodistani ja siitä ainoasta omaisuiudestani ja lapseni tulevasta perinnöstä en luovu tämän hallituksen vuoksi

Eli meidän muiden pitäisi ylläpitää kotiasi ja maksaa perinnöt lapsillesi.

Tämän vuoksi äänestin Kokoomusta.

Suomi on mennyt järjettömäksi paikaksi elää.

Vierailija
782/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin, se on ihan itsestä kiinni! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin, se on ihan itsestä kiinni! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nunna kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa missä on se paikka minne kuka vain voi tulla ja alkaa hommiin. On minustakin sulaa hulluutta ihmisten olla vuosikaudet Kelan rahoilla, mutta työllistyminen ei aina ole omasta halusta kiinni. Ja itselläni on kyllä työ ja aivan riittävä palkka, että en tällä hetkellä liity tähän keskusteluun. 

Esim. siivoojaksi pääsee lähes kuka vaan, jos on työkykyinen.

Ei muuten pääse nykyään.

Todellakin pääsee. Lähes kaikista duunaritöistä on valtava ylitarjonta eikä tekijöitä saada millään. Mitään muita vaatimuksia ei ole kuin että on valmis tekemään työtä.

Kaikki muu on silkkaa tekosyytä loisia muiden rahoilla kotona.

Turha itkeä sitten, ei tuilla ole tarkoitus muuta kuin pysyä hengissä ja on tosi hyvä, että niitä lasketaan.

Täällä ei ole ainoatakaan siivoojan paikkaa auki. Kesällä oli 1 mutta työtunnit 10h viikossa ja paikka oli 50km päässä.

Ai niin unihdin tämän: ei ole pakko asua perähikiällä. Tee niinkuin kaikki muutkin ei köyhät: muuta sinne missä on töitä.

Opiskelu, muutto ja työn vastaanottaminen.

Kas siinä, ongelmasi on nyt ratkaistu eikä yhtään tekosyytä jäljellä.

Jep, ja sitten kun hän muuttaa ja on edelleen tai joutuu uudestaan työttömäksi, valitetaan että miksi hän ei muuta sinne, missä on halvemmat vuokrat. Köyhä ei tee koskaan mitään oikein.

Tai nauretaan, että mitäs muutit, oisi kannattanut jäädä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo mitä muissa maissa työttömät tekevät, niin aika moni muuttaa esim. vanhempiensa tai sisarusten luo, kunnes pääsee taas jaloilleen. Toinen vaihtoehto on rikosten tekeminen.

Toi rikosten tekeminen nyt useimmilal ei se ratkaisu ole, vaan että eletään halvalla ja tehdään kaikkea hanttihommaa mitä saa, ja saahan sitä, kuten kausityötä.

MITEN SAIRAS TYÖKYVYTÖN IHMINEN TEKEE NIITÄ HANTTIHOMMIA?

Vierailija
784/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun katsoo mitä muissa maissa työttömät tekevät, niin aika moni muuttaa esim. vanhempiensa tai sisarusten luo, kunnes pääsee taas jaloilleen. Toinen vaihtoehto on rikosten tekeminen.

Toi rikosten tekeminen nyt useimmilal ei se ratkaisu ole, vaan että eletään halvalla ja tehdään kaikkea hanttihommaa mitä saa, ja saahan sitä, kuten kausityötä.

Ei mitenkään, mutta tämähän ei ketään ketjussa olevaa kiinnosta, koska se romuttaa muut perustelut. 

Vierailija
785/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on juuri tämän jutun juju. Ne kenellä on varaa kahmivat asunnot halvalla pois ja rikastuvat sitten vuokratuloilla. Omaisuuden uusijako meneillään niinkuin edellisessäkin lamassa.

Vierailija
786/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyyseläkkeellä se X summa minkä saa tienata, niin ettei se vaikuta eläkkeen määrään. Käy ammatinvalintapsykologin luona juttelemassa, mikä hanttihomma sopisi sinulle.

Vierailija
787/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä ootte työttömiä muttette ihan pää kainalossa, niin harkitkaa ihan oikeasti uudelleenkouluttautumista. Työvoimakoulutusta, omaehtoisia opintoja amiksessa tai amkissa, tai edes jonkinlaista täydennyskoulutusta. Jos ei oo mitään ideaa, mitä tekis, niin menkää ensin ammatinvalinnanohjaukseen. Kertakin voi riittää siihen, että löytyy se tavoiteltava ala. Sinne voi itse ilmoittautua tai työkkäri ohjata. Suosittelen.

T. 2 vuotta työtön 2016-2017, jonka jälkeen kävin edellämainitun polun. Hain kouluun, pääsin. Ollut vakituisesti työelämässä vuodesta 2019.

Mä olen ollut jo uudelleenkoulutuksessa. Mutta eipä mitkään opinnot tuo terveyttä takaisin.

Niin olen minäkin ollut uudelleenkoulutuksessa, työpaikka kyllä tämän jälkeen löytyi. Terveys pysyi samana mitä ennenkin.

Onpas kiva kun sun sairaus ei pahene eikä aiheuta kovaa kipua.

Omana sairautena vaikeahoitoinen neurologinen sairaus, mikä ei koskaan lääkärin mielestä parane. Aivoleikkaus oli myös jonkun aikaa sitten. Ja kyllä tää kipua aiheuttaa, en myöskään ole oikeutettu työkyvyttömyyseläkkeeseen.

Etkö ymmärrä että toisilla sairaus rajoittaa työntekoa eikä työnantajat edes palkkaa ihmistä joka ei ole täysin terve.

Todellakin ymmärrän, uudelleenkoulutukseen jouduin/menin sen takia, kun en aiempaa työtä enää pystynyt tekemään. Sairaus toi työrajoitteita, enkä pystynyt enää jatkamaan siinä tehtävässä, kolmikantakeskustelun jälkeen se oli hei hei. Itse en työhakemuksessa tai ansioluettelossa mainitse omaa sairautta mitenkään (se ei ole väärin). Haen myös vain niitä töitä mihin olen kykenevä.

En minäkään mainitse mutta pitkä aukko cv:ssä paljastaa. Samoin se että haastattelussa minusta näkee päällepäin etten ole kunnossa. Kättelemään en pysty ja minut saa auttaa tuolista ylös.

Vierailija
788/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyyseläkkeellä se X summa minkä saa tienata, niin ettei se vaikuta eläkkeen määrään. Käy ammatinvalintapsykologin luona juttelemassa, mikä hanttihomma sopisi sinulle.

Työttömyystilastoissa on tuhansia ihmisiä, jotka ovat työkyvyttömiä, mutta eivät pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. Siinä asiassa on säästetty jo paljon aikaisemmin.

Vierailija
789/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hajuakaan. Mutta pääasia että edellee meuhkataan rasismista, eiks vaan?

- vihervasemmistomedia

Vierailija
790/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei työllisty nykyisellä ammatilla, niin menee koulun penkille opiskelemaan työllistävän ammatin. Opintotukea ei olla leikkaamassa.

Ei ole taloudellisesti mahdollista opiskella. Sairaana ei paukut riitä sekä opiskelemaan että käymään töissä samaan aikaan. Ja pelkkä tyotylmyystuki ei riitä. On velkainen omistusasunto, joten ei tule muita tukia. Vuokralle en mene

Seli seli. En minäkään viittis töihin mennä kun se on tylsää ja tyhmää, mut menen vaan kun vähän paremmin kuitenkin pärjään eikä tartte koko ajan olla valtion talutusnuorassa

Vierailija
791/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhiä vaanivat haukkujat oikein etsiytyvät näihin ketjuihin, lyömään kaikki alas ja lyttäämään. Kammottavaa. Mitä jos joku käsittelisi heitä samoin, ei olisi kivaa sekään? Niinpä.

Kaikillepa työssäkäyville voi nyt laman aikana ja muutoinkin nakki napsahtaa. Löytyvät TE tomistosta ykskaks ja ihmettelevät, minähän olin korvaamaton. Siinäpä elämänkoulua heillekin ja saavat kokea, kuinka tosta vaan saa toisen työpaikan kunhan vaan viitsii hakea. Hah haaa Muistakaa ottaa niitä todella huonosti palkattuja töitä älkääkä hakeko mitään tukia, nehän ovat noin taitaville yksilöille turhia ja aivan liikaa maksetaan per nuppi.

Vierailija
792/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole taloudellisesti mahdollista opiskella. Sairaana ei paukut riitä sekä opiskelemaan että käymään töissä samaan aikaan. Ja pelkkä tyotylmyystuki ei riitä. On velkainen omistusasunto, joten ei tule muita tukia. Vuokralle en mene

Seli seli. En minäkään viittis töihin mennä kun se on tylsää ja tyhmää, mut menen vaan kun vähän paremmin kuitenkin pärjään eikä tartte koko ajan olla valtion talutusnuorassa

Sairastaminen on eri asia kuin se, että joku on tylsää ja tyhmää. 

Vierailija
793/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki on aina olemassa, ei kukaan tässä valtiossa tyhjän päälle tipu. Yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus. 

Kaikkein ikävimmässä asemassa onkin nyt työssäkäyvät köyhät tai pariskunnat, joissa toinen käy matalapalkkaisessa työssä ja toinen on työtön.

He eivät toimeentulotukea saa, vaan maksavat kaiken pienellä palkallaan, ehkä saavat hiukan asumistukea tai työttömyystukea.

Suojaosien ja lapsikorotusten poisto jälkeen osa näistä köyhistä tulee tippumaan viimein toimeentulotuelle.

Se syö työn kannattavuuden rippeetkin pois ja passivoittaa, koska toimeentulotuelta pois pyrkiminen on tutkitusti haastavaa.

Kieltämättä ikävää, jos se toinenkin nyt sitten joutuisi menemään töihin. Ihan järkyttävää. Miksei vaan nykyiset työlliset tee enemmän töitä ja maksa enemmän verotåja, tai tilata jostain kaukomailta työvoimaa elättämään raasuja työttömiä? Tai oteta velkaa raasujen elättämiseksi?

Mä olen todellakin tällainen puolison elättämä "raasu". Työllistän kyllä jatkuvasti mm. kipupoliklinikan ja ortopedian lääkäreitä, psykologia, fysioterapeuttia, Kelan työntekijöitä, Typin työntekijää ja ammatillisia kuntouttajia. Itseäni en vaan saa työllistettyä.

Tervetuloa mun elämään. Kipuja vuodesta 2009 saakka. Terveydenhoito on kriisissä, joten saamani kuntoutus on aika olematonta. Vasen puoli on halvaantunut osittain, kun ei leikattu ajoissa. Krooniset kivut luvattu loppuelämäksi. Käytössä 2 kipulaastaria, hermosärkylääke, tulehduskipulääkkeet, unilääkkeet ja tens-laite.

Työelämän "asiantuntijat" yrittävät jälleen kuntouttaa mua kohti työelämää uudella kurssilla. Missään työssä en ole kyennyt saamaan määräaikaisuuteen ikinä jatkoa, luultavasti sairaspoissaolojen takia. Kohta varmaan keksivät, että voisin opiskella kolmannen ammatin ja ryhtyä vaikka palkanlaskijaksi!

Eläkkeet ja kuntoutustuet evätään toistuvasti. Työkkäri antaa olla työmarkkinatuella, vaikkeivat edes kehota etsimään töitä tässä tilanteessa.

Kertokaa se työ, jonne mä voin mennä nyt heti, mielellään ennen tulevia tukien leikkauksia?

"Terveydenhoito on kriisissä"

Oiskohan terveydenhoidossakin aika priorisoida ketä hoidetaan ja miten paljon? Onko järkeä kaataa rahan kankkulan kaivoon ja hoitaa "turhaa ja toivotonta" potilasta omaisuuden edestä? Siellä olisi jonossa varmasti vaikka kuinka paljon sellaisia joiden hoidosta oikeasti hyötyisi niin potilas itse kuin yhteiskuntakin. Ja sitten tuhlataan niitä vähäisiä resursseja tällaisiin....

Ehkä sinun panoksesi yhteiskunnalle voisi olla se, että et enää juokse noissa hoidoissa ja tutkimuksissa, ja näin veisi paikkaa monilta muilta.

On kallista ja epäinhimillistä jättää kipu hoitamatta. Mutta turhaan painostetaan sairaita töihin, kun töitä ei ole kaikille terveillekään.

Osatyökykyistenkin kannattaa jatkossa yrittää hakea eläkettä, kun osa-aikatyö tehdään kannattamattomaksi.

Kipu voi usein olla ihan vain korvien välissä. Enkä suoraan sanoen ymmärrä, miten tuossa tilanteessa tulisi juurikaan kalliimmaksi jättää kipu hoitamatta, kun ko henkilö ei muutenkaan tuota yhteiskunnalle yhtään mitään, on vain pelkkä iso menoerä ilman hyötyjä.

No kipuhan on aina korvien välissä. Niin ne aivot toimii pelle.

Eri, mutta mitä ihmettä. Eli sinusta ihmisen tulisi vain kärsiä hirveitä kipuja ilman lievitystä tai hoitoa??? Tässä taas nähdään täyttä empatiakyvyttömyyttä, sekä julmuutta.

Samaa mieltä. Julmia kommentteja täällä. Itse synnytin kolme kertaa ilman kivunlievitystä. Supistuskivuissa asennoiduin siihen, että kipu menee kohta pois ja saan hetken levähtää ennen seuraavaa supistusta. Olisi hirveää, jos kipu vain jatkuisi koko ajan ilman lepohetkeä. Kyllä jatkuviin kipuihin pitää saada helpotusta. Kai tuo julman kommentin kirjoittanut sitten itsekin tsemppaa vaikka avomurtuman jalassa ihan korvienväliseksi kivuksi ja selviää ilman apua.

Vierailija
794/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä ootte työttömiä muttette ihan pää kainalossa, niin harkitkaa ihan oikeasti uudelleenkouluttautumista. Työvoimakoulutusta, omaehtoisia opintoja amiksessa tai amkissa, tai edes jonkinlaista täydennyskoulutusta. Jos ei oo mitään ideaa, mitä tekis, niin menkää ensin ammatinvalinnanohjaukseen. Kertakin voi riittää siihen, että löytyy se tavoiteltava ala. Sinne voi itse ilmoittautua tai työkkäri ohjata. Suosittelen.

T. 2 vuotta työtön 2016-2017, jonka jälkeen kävin edellämainitun polun. Hain kouluun, pääsin. Ollut vakituisesti työelämässä vuodesta 2019.

Mä olen ollut jo uudelleenkoulutuksessa. Mutta eipä mitkään opinnot tuo terveyttä takaisin.

Niin olen minäkin ollut uudelleenkoulutuksessa, työpaikka kyllä tämän jälkeen löytyi. Terveys pysyi samana mitä ennenkin.

Omana sairautena vaikeahoitoinen neurologinen sairaus, mikä ei koskaan lääkärin mielestä parane. Aivoleikkaus oli myös jonkun aikaa sitten. Ja kyllä tää kipua aiheuttaa, en myöskään ole oikeutettu työkyvyttömyyseläkkeeseen.

Etkö ymmärrä että toisilla sairaus rajoittaa työntekoa eikä työnantajat edes palkkaa ihmistä joka ei ole täysin terve.

Todellakin ymmärrän, uudelleenkoulutukseen jouduin/menin sen takia, kun en aiempaa työtä enää pystynyt tekemään. Sairaus toi työrajoitteita, enkä pystynyt enää jatkamaan siinä tehtävässä, kolmikantakeskustelun jälkeen se oli hei hei. Itse en työhakemuksessa tai ansioluettelossa mainitse omaa sairautta mitenkään (se ei ole väärin). Haen myös vain niitä töitä mihin olen kykenevä.

En minäkään mainitse mutta pitkä aukko cv:ssä paljastaa. Samoin se että haastattelussa minusta näkee päällepäin etten ole kunnossa. Kättelemään en pysty ja minut saa auttaa tuolista ylös.

Joku puhelinmyyntityö/markkinointi vois toimia hyvin. Sellanen tietokone/puhelintyö, mitä voi tehdä etänä. Näitä tehtäviä on päivä päivältä enemmän.

Vierailija
795/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen käynyt monta kertaa eikä mitään apua.

Vierailija
796/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä katosiko kommenttini mutta on täällä jotain tähän viittaavaan puhuttu.

Suomi on sellainen mee että sinä kun menet kauppaan ja kysyt että saatko vaikka leipäpussin tjsp. ettei tarvitse varastaa, silloin saat sen. Köyhät elää Afrikassakin. Väkiluku nousee siellä enemmän kuin missään muualla vaikka on köyhää, toki myös kuolee ihmisiä niin kuin kuolee Suomessakin ja aivan joka sekunti.

Tavoitteena saada Suomi Afrikan tasolle. Sosiaaliturva alas. Leipää vaan kerjäämään.

Nyt jos käyt kerjäämässä kaupasta ruokaa, sinut ajetaan ulos.

Mutta ehkä orbanin hallitus saa kauppiaan säälimään nälkää näkeviä! Ehkä laitetaan lapset kerjuulle.

No ehkä sulla eri kauppa sitten. Käy pöllimässä sieltä, et todennäköisesti jää kiinni eikä mitään tapahdu vaikka jäisitkin kiinni. Jos vankilaan joudut, siellä ainakin elät ja kaikki järjestetään.

Vierailija
797/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tekevälle töitä löytyy ja jos olet oikeasti työkyvytön, pääset työkyvyttömyyseläkkeelle. Lorvikatarri vaivaa suurinta osaa "työkyvyttömistä".

Olen lähettänyt parisataa hakemusta, ja vielä ei ole töitä löytynyt. Sitä kyllä tapahtuu että hakemisestani huolimatta sama paikka on kohta uudelleen auki.

Työkyvytön en ole, ainakaan omasta mielestäni. Työnantajat tuntuvat ajattelevan toisin.

Edes lorvikatarri ei vaivaa. Olen näköjään vain työnantajille liian huono.

Et ole huono. Juuri äskettäin joku myönsi, että pitää pikku putiikkiinsa työpaikkaa koko ajan auki työkkärin sivuilla. Ei ole tarkoitustakaan palkata ketään. Saa ilmaista mainosta listoilla roikkuessaan. Paitsi minä olen sitä mieltä, että tuolla tavalla saa firmallensa vaan huonon maineen, ei uusia asiakkaita ikkunoista ja ovista.

Vierailija
798/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyystilastoissa on tuhansia ihmisiä, jotka ovat työkyvyttömiä, mutta eivät pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. Siinä asiassa on säästetty jo paljon aikaisemmin.

Et ole siis virallisesti työkyvytön?

Vierailija
799/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku puhelinmyyntityö/markkinointi vois toimia hyvin. Sellanen tietokone/puhelintyö, mitä voi tehdä etänä. Näitä tehtäviä on päivä päivältä enemmän.

Puhelinmyyntityö on ehdoton ei. Mieluummin olen vaikka ilman työmarkkinatukea mutta siihen minusta ei ole.

Näitä etätehtäviä en ole nähnyt koskaan omalla työnhakualueella.

Vierailija
800/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä katosiko kommenttini mutta on täällä jotain tähän viittaavaan puhuttu.

Suomi on sellainen mee että sinä kun menet kauppaan ja kysyt että saatko vaikka leipäpussin tjsp. ettei tarvitse varastaa, silloin saat sen. Köyhät elää Afrikassakin. Väkiluku nousee siellä enemmän kuin missään muualla vaikka on köyhää, toki myös kuolee ihmisiä niin kuin kuolee Suomessakin ja aivan joka sekunti.

Miksi tätä on alakpeukutettu? Jos et saa, niin sitten varasta. Et jää kiinni, ja vaikka jäisitkin ja joutuisit aivan äärimmäisessä tilanteessa vankilaan, siellä sinusta vasta huolta pidetäänkin ja elät.