Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä uuden nettideitin tietojen selvityämisessä on normaalia varovaisuutta ja mikä häiriintynyttä stalkkausta?

Vierailija
08.09.2023 |

-henkilön tietojen hakeminen googlella
- facebook päivitysten, kaverilistojen, tykkäysten tutkinta
-muu some käyttäytyminen, insta kuvat ym
-linjedin
- osoitteen selvittäminen puhelinnumeron perusteella
-henkilötietojen selvittäminen auton rekisterinumeron perusteella
- tuomioitten selvittämen käräjäoikeudesta nimen ja syntymävuoden perusteella
-veneilevän tyypin sijainnin seuranta ais:n perustella

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta listalta LinkedIn on vielä normaalia, onhan se ihan julkisen sivusto jolla paljon käyttäjiä. Siksihän some on olemassa, että sieltä löytää ihmiset jotka haluavat tulla löydetyksi.

Siitä alaspäin pitäisin outona. En alkaisi selvittää noita ilman selkeää syytä, ja jos toisaalta syy olisi, kannattaa silloin orastava suhde vain lopettaa.

Vierailija
22/42 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tee mitään noista, eikä minusta löytyisi yhtään mitään netistä. Eikä mitään muutakaan listasi kohdista, kun kaikki tiedot on salaisia, enkä ole somessa.

Minusta sekin on vähän epäilyttävää, jos henkilön kaikki tiedot on salaisia, auton rekisteritietoja myöden. Herää kysymys, miksi?

Ammatin takia? Jonkun stalkkerin takia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin yks nettituttu stalkkaa, mutta en suostu stalkkerin kanssa mihinkään suhteeseen. Riittää tieto tuosta stalkkaamisesta, niin mitään tapaamisia ei ikinä tule. Stalkkerit on turn off. 

Ootellaan sinne poliisille pääsyä niin saadaan vihdoinkin selvyys kuka oikeastaan stalkkaa ja ketä. Ole huoleti. Saat pitää löysäs vastaisuudessakin siellä housujen sisällä.

Vierailija
24/42 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas, miten voisi selvittää deittikumppanista, onko tämä naimisissa vai ei? Näitä vale-sinkkuja tuntuu olevan paljon liikkeellä

Tämä on tärkeää.

Vierailija
25/42 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran voi tarkistaa tietoja se on ok mutta jos alkaa jatkuvasti seurata päivittäin tekemisiä se on stalkkausta... ja yhdet treffit siitä näkee onko kemiaa vai ei... jos ei ole niin sitten ei enää mitään yhteydenottoja ja häiriköintiä sen jälkeen...

Vierailija
26/42 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa stalkkerin kanssa suhteeseen? 

Eli mitkä kohdat näistä on sun mielestä sitä stalkkaamista?

Kaikki.

Vierailija
27/42 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edellisen suhteen alkaessa selvittänyt mitään. Luotin, että mies on sitä mitä sanoo. Noh, sittenmmin selvisi pahoinpitely- ja vainoamistuomiot ja muut. Nyt olen hyvin epäluuloinen, enkä uskalla luottaa oikein mihinkään.

Vierailija
28/42 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että on tietojen pitäminen salaisena epäilyttävää :D Minulla on kolmestakin eri syystä: oman työn takia, poliisin suosituksesta tapauksessa jossa olin todistajana ja läheiseni vainajan takia joka vainoaa välillä myös meitä muita perheenjäseniä. Jos jonkun mielestä se on epäilyttävää niin taidan väistää todella ison luodin :D

Vierailija
29/42 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että on tietojen pitäminen salaisena epäilyttävää :D Minulla on kolmestakin eri syystä: oman työn takia, poliisin suosituksesta tapauksessa jossa olin todistajana ja läheiseni vainajan takia joka vainoaa välillä myös meitä muita perheenjäseniä. Jos jonkun mielestä se on epäilyttävää niin taidan väistää todella ison luodin :D

Vainoajan - ei vainajan. Puhelimen autocorrect...

Vierailija
30/42 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kerran voi tarkistaa tietoja se on ok mutta jos alkaa jatkuvasti seurata päivittäin tekemisiä se on stalkkausta... ja yhdet treffit siitä näkee onko kemiaa vai ei... jos ei ole niin sitten ei enää mitään yhteydenottoja ja häiriköintiä sen jälkeen...

Häiriköintiä? Kysehän on nyt taustojen tarkastamisesta

Vierailija
31/42 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen tekemänä mikään ei ole sairasta stalkkausta. Miehen tekemänä kaikki on.

Vierailija
32/42 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai salaiset tiedot herättää kysymyksiä ja varmasti orastavan suhteen alussa näistä kerrotkin, eikö?

Miten muuten luotat tuntemattomaan treffikumppaniin, ettei hän olekaan joku vainoajan palkkaama valedeitti?

Vierailija
33/42 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin puolisoni niin, että yhteinen ystävämme vinkkasi Messengerissä, että hän tuntee kivan miehen, joka voisi sopia minulle. Kertoi hänestä nimen, että hän on ollut nuorena komea ja olisi vieläkin jos olisi hoikempi (kaverini pitää hoikista miehistä, minä en), tykkää matkustella ja missä asuu. En muista oliko vielä jotain koulutuksesta tai ammatista. Kävin tottakai heti katsomassa Facen puolelta, millainen mies, mutta vaikka sieltä löytyi tili niin yhtään valokuvaa siellä ei ollut. Luotin kuitenkin kaverini arvostelukykyyn niin, että vastasin, että hän voi antaa miehelle minun FB-tilini ja hän voi sitten päättää haluaako ottaa yhteyttä.

Muualta en ole hänestä tietoja etsinyt, osoitteen antoi ihan itse aikanaan. Ensitreffeille tuli kaverilta lainatulla riisikupilla, mutta vaikka olisi tullut omallaan niin minkä ihmeen takia olisin hakenut rekisterin perusteella tietoja??

(Tulkitsin nyt nettideitti-sanan laajasti, mutta olihan hän tavallaan nettideitti :-))

Vierailija
34/42 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsu pappi manaamaan, kun teitä vainoaa läheisen vainaja. Sori, oli pakko. En tee tätä koskaan kenellekään, mutta en voinut vastustaa kiusausta. Olen huono ihminen ja ruoskin parhaillaan itseäni tämän möläytyksen takia.

Vierailija
35/42 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä uuden nettideitin tietojen selvityämisessä on normaalia varovaisuutta ja mikä häiriintynyttä stalkkausta?

Vierailija

klo 11:00 | 8.9.2023

-henkilön tietojen hakeminen googlella

- facebook päivitysten, kaverilistojen, tykkäysten tutkinta

-muu some käyttäytyminen, insta kuvat ym

-linjedin

- osoitteen selvittäminen puhelinnumeron perusteella

-henkilötietojen selvittäminen auton rekisterinumeron perusteella

- tuomioitten selvittämen käräjäoikeudesta nimen ja syntymävuoden perusteella

-veneilevän tyypin sijainnin seuranta ais:n perustella

Pelkän etunimen perusteella haen facebookista: "etunimi ja paikkakunta" ja paikallisesta puskaradioista samalla haulla, jos ei löydy.

Sitten jos on ilmoittanut instan, niin katson sen. Eli onko suurin osa seurattavista puolipukeisia naisia taikka pahimmassa tapauksessa lapsen näköisiä aasialaisia.

Googletan tyypin jos on koko etu- ja sukunimi tiedossa.

Vierailija
36/42 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai salaiset tiedot herättää kysymyksiä ja varmasti orastavan suhteen alussa näistä kerrotkin, eikö?

Miten muuten luotat tuntemattomaan treffikumppaniin, ettei hän olekaan joku vainoajan palkkaama valedeitti?

En osaa sanoa kun ei yksikään tinder-deitti tai nykyinen mieheni ole koskaan asiasta kysynyt :) Tuli se jossakin vaiheessa puheeksi suhteessa mutta taidettiin olla jo useampaa kuukautta yhdessä siinä kohtaa. Läheiseni vainoajalla ei ole motiiveja palkata mitään valedeittejä vaan sairautensa takia käytös on hyvin erilaista. Eikä ole sitä 20 vuoden vainoamisaikanaan tehnyt joten tuskinpa tekee jatkossakaan.

Vierailija
37/42 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tee mitään noista, eikä minusta löytyisi yhtään mitään netistä. Eikä mitään muutakaan listasi kohdista, kun kaikki tiedot on salaisia, enkä ole somessa.

Minusta sekin on vähän epäilyttävää, jos henkilön kaikki tiedot on salaisia, auton rekisteritietoja myöden. Herää kysymys, miksi?

Turvallisuussyistä monellakin. Ei tarvitse kummempaa kuin lähipiirissä narkkari  tai rikollinen niin ihan järkevää pitää tietonsa salassa. 

-sivusta 

Vierailija
38/42 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap;n listaamista asioista osa on sellaisia että henkilö on itse laittanut tietonsa kaikkien nähtäville. joten jos ei halua kumppanin tietävän kaikkea, niin poistaa kaikki someen liittyvät tilit.

Vierailija
39/42 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap;n listaamista asioista osa on sellaisia että henkilö on itse laittanut tietonsa kaikkien nähtäville. joten jos ei halua kumppanin tietävän kaikkea, niin poistaa kaikki someen liittyvät tilit.

Tai yleensäkin julkaisee vain sellsista materiaalia, mikä on ok olla julkisessa tiedossa

Vierailija
40/42 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan salannut mitään tietojani. Kun googlaa nimeäni, niin tulee muita samannimisiä henkilöitä. naamakirjassa en julkaiset mitään ja sinne en ole laittanut kuvaa. autoa en omista, niin auton tietoja ei voi katsoa.