Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluaattona kaupat boikottiin !

Vierailija
22.12.2006 |

Kuka lähtee mukaan. On pelkkää kauppiaitten ahneutta, että pitävät kauppansa auki aattona. Opiskelijat ja vastaavat tuntityöläiset ovat tietysti tyytyväisiä saamistaan työtunneista mutta osan on oltava vakiväkeä ja heidät työnantaja pakottaa töihin. Ei kysytä kuka haluaa vaan määrätään töihin.

Boikotilla voisi vaikuttaa ainakin tulevien Joulujen aukioloon ja siten osaltaan helpottaa kaupan väen työaikoja.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän aatto osuu sunnuntaille ja normaalin sunnuntailiksan mie siitä ainakin saan. En kyllä ole kaupan kassa mutta kaupan alan TES meilläkin on..

Vierailija
42/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointtini oli, että vuorotyö on vuorotyötä. Jos olet lähtenyt töihin alalle jolla tehdään vuorotyötä niin se on ollut sinun valintasi. Vuorotyössä joutuu ajoittain työskentelemään pyhinä mutta senkin olet varmaan tiennyt kun olet kyseiselle alalle lähtenyt. Otin hoitotyö esiin koska se on tunnetusti vuorotyötä. Myös hoitajilla on perheet ja siviilielämä. Hoitajat käyvät töissä jotta saisivat palkan siitä jolla sitten pystyvät elättämään itsensä ja perheensä. Harva meistä suostuisi tekemään työntänsä palkatta ja pyhätunnit nostavat kivasti ansioita. Toivottavasti työpaikoilla pystytään vuorottelemaan joulu ym vapaista ja jokainen voisi olla vuorollaan aaton kotona.

Mutta edelleenkään en ymmärrä marmatusta kauppojen pyhän aukioloajoista.

nro8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän luet kuin piru raamattua. Mistä sinä sen työmoraalin vedit tähän keskusteluun?? Jos minä olen joulun töissä hoitajana vaikka mieluummin olisin lasteni kanssa kotona niin ei se tarkoita että huonosti hoitaisin potilaitani. Kai meistä jokaisesta löytyy sen verran ammatillisuutta (alalla kuin alalla) että jos olemme pyhinä töissä niin hoidamme hommat kuten ne pitää. Tuskin kukaan potilas jää hoitamatta sen takia, että hoitajia vituttaa kuten asian taisit ilmaista.

nro8

Vierailija
44/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaupat saisi olla aina auki.

Vierailija
45/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tarkoituksella noin, koska hoitoalaa ja kaupanalaa ei todellakaan voi verrata näissä pyhä- ja sunnuntaitöissä! Kuten tässäkin ketjussa on tehty ja kuten sinä muistaakseni teit. Vuorotyötä molemmat, siinä olet oikeassa, muuten näitä kahta ei voi verrata.

Eli jos kaupantätiä ei kiinnosta sunnuntaityö, hoitajaa se on kiinnostettava! Itse olet ammattisi valinnut.

*41

Vierailija:

Sinähän luet kuin piru raamattua. Mistä sinä sen työmoraalin vedit tähän keskusteluun?? Jos minä olen joulun töissä hoitajana vaikka mieluummin olisin lasteni kanssa kotona niin ei se tarkoita että huonosti hoitaisin potilaitani. Kai meistä jokaisesta löytyy sen verran ammatillisuutta (alalla kuin alalla) että jos olemme pyhinä töissä niin hoidamme hommat kuten ne pitää. Tuskin kukaan potilas jää hoitamatta sen takia, että hoitajia vituttaa kuten asian taisit ilmaista.

nro8

Vierailija
46/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion todellakin käydä ruokakaupassa jouluaattona koska kaikki sapuska ei välttämättä jääkaappiin mahdu. Kenenkään ei ole pakko mennä jos ei halua, joten älkää rutisko.

Vierailija
47/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä " marmattamisessa" on niin vaikea ymmärtää? On vain kauppiaiden itsekkyyttä ja rahanahneutta pitää kauppoja joulunpyhinä auki! Jokainen pystyy tekemään ostoksensa aiemminkin.

Jouluaatto sattuu olemaan SUNNUNTAI tänä vuonna, siksi marmatus, koska sunnuntaisin kaupat saavat aueta vasta klo 12!! Mutta kauppiaat rahanahneuksissaan VAATIVAT että kaupat on saatava pitää auki poikkeuksellisesti jo aiemmin koska on jouluaatto! Tätä asiaa vastaan minä marmatan! Miksi ei edes tämän kerran, kun siihen olisi ollut oiva mahdollisuus, eivät kauppiaat voineet suoda työntekijöilleen pidempää joululomaa?

Mitä asiaa et vielä ymmärrä??

Vierailija
48/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ruokakauppojen lisäksi muita " kaupallisia" palveluja, jotka toimivat myös joulupyhinä kuten esim taksit, bussit, huoltamot ja ravintolat (ajatelkaa, jotkut menevät ravintolaan syömään jouluaattoiltana). Eikös näistäkin pitäisi huolestua, häh?

Vierailija
49/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaattovuoroista suorastaan tapellaan kausimyyjien kesken. Ei siellä kukaan vasten tahtoaan joudu olemaan töissä.

Vierailija
50/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tunti töitä ja hyvä korvaus. Varsinkin perheelliset varasivat jouluaattovuoroja. Yksikin äiti sanoi, että on ihanaa olla aattona töissä kun mies laittaa joulun ja hän pääsee valmiille ja lisäksi tienaa hyvät rahat.

Myös minä saan olla aaton töissä. Ja olen todella mielelläni.

kaupan kassa

Vierailija
51/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisi pitkästä aikaa pitkä viikonloppu. Mutta ei onnistunut, esimies määräsi töihin kun pitää olla kaupan auki sunnuntainakin. Vapaaehtoisia vakkareita ei hommaan löytynyt ja jonkin pitää valvoa tuntityöläisiä.

Kiva kiva. Ei paljon lämmitä että uusi vuosi vapaana kun se on lyhyempi pyhä.

Sitä paitsi ennen joulua paiskottu tunteja siihen tahtiin että joulun valmistelut jääneet tosi vähälle...

Vierailija
52/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kummallista ettei muka kahden päivän ruoat mahdu jääkaappiin. Ja huom, olen terveydenhuoltoalalla ja ollut usein töissä jouluna ja juhannuksena ja siltikin minusta kauppojen aukiolo sunnuntaiaattona ihan älytöntä.

Vierailija
53/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teitä boikotoijia on paljon niin on paljon mukavampi käydä aattona kaupassa!

Vierailija
54/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että moni opiskelija tekee mielellään jouluaattona töitä. silloinkuin itse työskentelin kaupassa, niin tein sinkkuna mielellään jouluaattona töitä. yleensä jouluaaton saa vapaaksi perheelliset ja pitkään työsuhteessa olevat työntekijät. moni haluaa varmasti tehdä tänä sunnuntaina töitä, sillä palkka kaksinkertainen. kaupassa on paljon töissä opiskelijoita.

Vierailija
55/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuvat tekemään töitä pyhäisin, hyvin monenlaisissa ammateissa. Kaikissa ei tosiaan edes makseta eri korvausta siitä (kuten kokonaistyöajasta maininnut yliopisto-opettaja totesi). Myyjät saavat kunnon korvauksen tuosta työstä, joka ei tosiaan ole mahdoton (klo 13 pääsee kotiin). En osallistu boikottiin, tosin tuskin kuitenkaan enää aattona kauppaan mennään muutenkaan. Mutta en siis mitenkään sääli myyjiä sen enempää kuin muitakaan työtä tekeviä.

Vierailija
56/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeisiä ruokajuttuja tehdessään huomaa, että jotain puuttuu. Hässäkkä on kuitenkin aika kova ennen joulua kaupoissa, eipä paljon naurata jos tohinassa jää vaikka vaipat ostamatta. Voihan ne toki unohtua vielä sillon aattonakin :D

Ikävää tietysti niiden kannalta jotka joutuvat sen jouluvuoron tekemään vasten tahtoaan, mutta se nyt on ikävää ihan kaikille muillekkin työläisille (ei siis vaan myyjille) jotka haluaisivat olla kotona.

Vierailija
57/57 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on mahdollisuus selvittää ennen työhön menemistä millaisesta työstä on kyse ja tapahtuuko työ vain arkipäivisin virka-aikaan, vai onko luvassa myös töitä iltaisin ja pyhäpäivinä. Ei siis pitäisi tulla yllätyksenä, että vuorotyön valinnut voi joutua myös juhlapyhinä töihin.

Miksi muuten rajata boikotti vain kaupan työntekijöihin? Samalla tavalla monessa muussakin paikassa on työntekijöitä jouluna! Suljetaan kaikki paikat jouluksi; kaupat, huoltoasemat, tiepalvelu, poliisi, palokunta, vuoropäiväkodit, sairaalat... Kyllä paikkoja löytyy ja varmasti kaikki tykkäisivät pitkistä vapaista!

Erittäin hyvää palvelua kaupoilta, että ei oleteta kaikkien ihmisten työskentelevän vain arkipäivisin ja päiväaikaan, vaan käsitetään että toisilla on todella erikoiset työvuorot ja silti heidänkin on päästävä kauppaan, jopa jouluna.

T: vuorotyötä tekevä