Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologia 2024

Vierailija
07.09.2023 |

Onko täällä jo ensi vuoden hakua suunnittelevia? Olisi mukava jakaa ajatuksia. Itse hain nyt keväällä ekaa kertaa ja jäin varasijoille ja nyt aikomus hakea ensi keväänä uudestaan ehkä parannetulla valmistautumis taktiikalla😁. Itse suunnittelen etten ainakaan pitkää valmmuskurssia ota, vaan ehkä vain ennakkomateriaaleihin pelkästään keskittyvän sitten keväällä tai sitten mennään kokonaan omillaan😅.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että hyvä tekniikka olis tiivistää ja suomentaa selkeeks artikkelit ja sitten kertailemalla niitä on säästänyt paljon vaivaa. Tässä on sit tosi tärkeetä suomentaa oikein😇

valmennuskursseista en osaa sanoa

Vierailija
22/52 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, löytyykö jostain netistä vanhoja pääsykokeiden ennakkomateriaaleja? Aiemmin törmäsin niihin, mutten enää löydä niitä.  Olisi kiva harjoitella niiden avulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taas näitä. Hakekaa vihdoin johonkin muualle. Itse hain monta kertaa valtiotieteelliseen. Tuona aikana ehdin käydä kaksi muuta koulua. Valtiotieteelliseen en koskaan päässyt. Tuosta olen kuitenkin haaveillut koko aikuisikäni, mutta jossakin vaiheessa tajusin, että koskaan en tuonne pääse, joten lopetin lopulta hakemisen. Vuonna miekka ja kivi olen kuitenkin suorittanut kahden aineen perusopinnot avoimessa yliopistossa, joista en kylläkään muista mitään. En kylläkään muista paljoakaan edes siitä suorittamastani AMK-tutkinnostakaan, jota vastaavaa palkkatyötä en ole päivääkään tehnyt.

Kyllä, pääsin ykkösellä valtiotieteelliseen, humanistiseen ja aion päästä myös psykologiaan. Jos et itse päässyt, niin miksi tulet pätemään tänne ketjuun? Tsemppiä kaikille hakeville! Uskokaa itseenne.

Vierailija
24/52 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, kiinnostaisi kuulla monettako kertaa haette/aiotte hakea ja monennellako hakukerralla ihmiset ovat päässeet sisään, jos sisäänpäässeitä täällä roikkuu. Minä haen toista kertaa ja takana on yksi maisterintutkinto. 

Sama. Ja avoimessa suoritetut perus- ja aineopinnot. Sain yli 50 pistettä pääsykokeissa vaikka en ollut ehtinyt lukea kunnolla artikkeleja (sisäänpääsyyn vaadittiin yli 80). Joten ei vaikuttanut mahdottomalta.

Vierailija
25/52 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä vielä uravaihtoehtoja, mutta psykologia kiinnostaisi myös yhtenä vaihtoehtona. Tuo tilastomatikka vain mietityttää, sillä lukion matikka oli 5 luokkaa enkä juuri sitä edes kirjoittanut.

Onko Suomessa yhdelläkään yliopistolla valintakoetta, joka ei sisällä matikkaa missään muodossa? 

Vierailija
26/52 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan kertoa mitä konkreettista eroa on psykavalmennuksella ja valmennuskeskuksen kurssilla ? Muuta kun  hinta 

Vierailija
27/52 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, kiinnostaisi kuulla monettako kertaa haette/aiotte hakea ja monennellako hakukerralla ihmiset ovat päässeet sisään, jos sisäänpäässeitä täällä roikkuu. Minä haen toista kertaa ja takana on yksi maisterintutkinto. 

Sama. Ja avoimessa suoritetut perus- ja aineopinnot. Sain yli 50 pistettä pääsykokeissa vaikka en ollut ehtinyt lukea kunnolla artikkeleja (sisäänpääsyyn vaadittiin yli 80). Joten ei vaikuttanut mahdottomalta.

Haen ensimmäistä kertaa, takana yksi maisterin tutkinto sekä perus- ja aineopinnot psykasta. Haen niin kauan että pääsen sisään. Mulla ei ole kiire. Olen jo aloittanut tilastomatikan harjoittelun.

Vierailija
28/52 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemusta, että onko noista valmennuksista hyötyä tai apua ollut? Aika kalliita, niin mietityttää sen vuoksi.. 

Vierailija
29/52 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitkaa ihan aidosti opintoja niitä opintoja myös ulkomailla. Yliopisto on vain valittava tarkkaan, sillä kursseissa on eroja. Aina voi hakea maisterin tutkintoon Suomeen. 

Vierailija
30/52 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa pitäisi siirtyä yleisten kielitutkintojen tapaiseen järjestelmään, jossa jokainen voisi ilmoittautua tenttiin ja osoittaa tietonsa ilman pärstäkertoimen ja karisman arviointia ja matemaattisia esteratoja, joilla ei välttämättä ole mitään tekemistä opintojen kanssa. 

Tentin läpäisseille annettaisiin tutkintotodistus käteen. Psykologia ei vaadi kalliita tiloja eikä välineitä kuten sydänkirurgia tai vaikka poliisiksi opiskelu tms. vaan puhdas huone ja jutteluhaluinen ihminen, tietokone ja paperi riittää. Psykologin testeissä esim. pyydetään ihmistä nimeämään A-alkuisia sanoja niin nopeasti kuin osaa, saatetaan pelata korttia ja jutella. Toisin kuin sydänkirurgiassa ihminen ei saata kuolla kortin pelaamiseen eikä ole vaaraa siitä, että tehtäisiin pakottava ja väärä päätös, kuten käräjillä tai sosiaalityössä. 

Paradoksaalisesti työn halpuus ja rentous on johtanut efektiin, jossa ihmiset näkevät työn houkuttelevana, mikä johtaa hakupaineeseen ja luo illuusion vaikeasta työstä, jota vain matemaattinen nero voi tehdä, vaikka tietokoneet kehittyvät koko ajan ja palikkatestit voisi yhä enemmän hoitaa koneilla ja erilaiset psykoammattilaiset keskittyä terapiaan. 

Ivan Illich oli menneellä vuosisadalla yksi nerokkaista ajattelijoista, joka huomasi koulutuksen ongelmat. Sen jälkeen Suomessa on mm. julkaistu adressi koulutuksellisesta tasa-arvosta. 

Vierailija
31/52 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemmalta koulutukseltani matemaattisten aineiden opettaja ja lääkishakijoita valmentaessani innostuin myös opettamaan psykan hakijoille tilastomatikkaa ja loogisen päättelyn tehtäviä. Psykologia on ollut ihan lukiovuosilta yksi mun suurimpia kiinnostuksenkohteita ja viime vuonna päätin myös itse hakea opiskelemaan psykologiaa. Ensi syksynä olisi tarkoitus valmistua sitten kandiksi. Tänä vuonna aloitin myös pitkän jahkailun jälkeen yksityisopetusta ja valintakoevalmennusta toiminimellä ja järjestän maaliskuun 4. päivä maksuttoman webinaarin kaikille psykologian ja logopedian hakijoille. Webinaarissa käydään läpi mm. loogisen päättelyn tehtävänratkaisutekniikkaa ja valintakokeessa tärkeitä matemaattisia taitoja. Webinaariin voi ilmoittautua täällä: https://www.moom.fi/maksuton-webinaari-psykan-ja-logopedian-hakijoille

Vierailija
32/52 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kova psykoloki, kävin kouluni kuliksessa, olin aina voittaja, ymmärrän heikompia!

Vierailija
33/52 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Onko kellään tietoa esim. Jostain face ryhmästä jossa voisi myydä psykan kirjoja? Mulla olis Lifespan development Tara L. Kutherin kirja (2.painos) myynnissä. 

Vierailija
34/52 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitkaa ihan aidosti opintoja niitä opintoja myös ulkomailla. Yliopisto on vain valittava tarkkaan, sillä kursseissa on eroja. Aina voi hakea maisterin tutkintoon Suomeen. 

Olisiko sinulla vinkkiä yliopiston valitsemiseen ulkomailla? Olen suorittanut itse jo ulkomailla psykan kandin ja suunnittelen vaihtavani toiseen maahan, mieluiten UK:hon. Valtavasti eri vaihtoehtoja ja vaikea ymmärtää miten voin valita mahd. Valvira -ystävällisen yliopiston :D 

Vierailija
35/52 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pyrkimiset ole toukokuulla? 

Osa pääsee todistuksella. 

Vierailija
36/52 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kova psykoloki, kävin kouluni kuliksessa, olin aina voittaja, ymmärrän heikompia!

Kuliksen lukion voi käydä myös kuka vaan jonka alin ka on reippaasti yli 9. Ei Kuliksen lukiota täytä vain Kulosaarelaiset. 

Vierailija
37/52 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjovalmennuksen kaikille ilmaisen valmennuskurssin ilmoittautuminen on nyt auki: https://varjovalmennus.fi/kurssit/psykologia-ja-logopedia/

Kurssi alkaa huhtikuun alussa.

Vierailija
38/52 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsykokeet uudistuu, loppuu pänttääminen

Vierailija
39/52 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa ilmaiseen telegram-psykahakijoiden ryhmään! Ryhmää pitävät yllä ja moderoivat psykologian opiskelijat, mukana on opiskelijoita joka kaupungista jossa psykaa voi opiskella. Ryhmässä voi kysyä opiskelusta, pääsykokeisiin harjoittelemisesta ja tietty materiaalien julkaisemisen jälkeen myös niistä. Tai mistä ikinä onkaan kysyttävää! Linkki löytyy Jyväskylän yliopiston psykan ainejärjestö Stimuluksen instagramista

Vierailija
40/52 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Onkohan psykalle ja logopedialle  2024 hakijoiden keskuudessa yhteistä Telegram ryhmää tai mahdollista kääntämisryhmää? Viime vuosina on ollut, mutta nyt en enää ole löytänyt ja vanhat ryhmät ovat poistuneet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi