Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työt on nyt tehty. Olen 40v.

Vierailija
07.09.2023 |

Luulen, etten jaksa enää ikinä tehdä töitä. Enkä oikein mitään muutakaan. Ajattelin kuluttaa omaisuuttani pakollisiin kuluihin niin kauan kuin sitä riittää ja sitten fiiliksen mukaan, joko astua ajasta ikuisuuteen tai ilmoittautua työttömäksi. Kellään muilla samansuuntaisia suunnitelmia?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
2/25 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että tytöt on nyt tehty

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettiny et kuhan opintolaina on maksettu niin syrjäydyn yhteiskunnasta ja en tee enää töitä. Tai jos teen niin vain vähän osa-aikaisesti. En näe työntekoa millään tapaa mielekkäänä.

N26

Vierailija
4/25 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä muuttuu paremmaksi kun päästää oravanpyörästä irti.

Vierailija
5/25 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi vaihtoehtoinen idea sinulle. Ota pari vuotta itsellesi ja keksi, mitä haluaisit mieluummin tehdä työksi. Haluaisitko kokeilla musiikkia, taidetta, ryhtyä maanviljelijäksi, yrittäjäksi, muuttaa ulkomaille ja tehdä siellä jotain samantyyppistä kuin täällä mutta ihan erilaisessa ympäristössä. Elämässä on niin valtavasti vaihtoehtoja. Jos sinulla on masennusta, niin suosittelen terapiaa ja ihan aidosti maisemanvaihtoa, joku aurinkoisempi paikka voisi soveltua. Ei edes välttämättä mikään Välimeren maa, vaan ihan jopa joku Saksa tai Itävalta tms. Työstä voi myös nauttia, kunhan on valinnut itselleen soveltuvan ammatin ja paikan. Vain sinä tiedät mikä se sinulle olisi. On paljon ammatteja, joissa voi itse vaikuttaa aikatauluun ja työn sisältöön jne.

Vierailija
6/25 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös jäin 42-vuotiaana vapaaherraksi ja eläkeläiseksi sitten 64-vuotiaana, ehdin säästää ihan kelpo eläkkeenkin (401k) USA:ssa työurani aikana, palkka oli todella hyvä, 2-7 miljoonaa dollaria/vuosi.

Vierailija
7/25 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myös jäin 42-vuotiaana vapaaherraksi ja eläkeläiseksi sitten 64-vuotiaana, ehdin säästää ihan kelpo eläkkeenkin (401k) USA:ssa työurani aikana, palkka oli todella hyvä, 2-7 miljoonaa dollaria/vuosi.

Sellaisia satuja sitten. Vapaaherra käyttää aikaansa mielenkiintoisella tavalla, en tiennyt että monikin jenkkimiljonääri istuu vauvapalstalla aukomassa päätään. Aina sitä oppii jotain uutta.

Vierailija
8/25 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lentokentälle ja veke suomesta!elämä on niin paljon parempaa lämpösessä.

Vierailija
9/25 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama itsellä, ikää 55 ja töissä meni polvi tohjoksi. Eivät tehneet uutta sopimusta joten kotona katsellaan seiniä, välillä käyn pyöräilemässä.

Vierailija
10/25 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattoisia eläkepäiviä ;-)

Vierailija
11/25 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt 24-vuotias ja tavoittelen taloudellista riippumattomuutta 40-vuotiaaksi mennessä. Ehtiihän siinä puolet elämästä tehdä mukavia.

Vierailija
12/25 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 49 vuotias ja tykkään työstäni todella paljon! On mukavaa mennä aamuisin töihin ja tehdä työtä, joka on enemmänkin harrastukseni. Kuntoni ja terveyteni ovat hyvät, joten enköhän saa jatkaa tätä vielä. :)

Vierailija
13/25 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia satuja sitten. Vapaaherra käyttää aikaansa mielenkiintoisella tavalla, en tiennyt että monikin jenkkimiljonääri istuu vauvapalstalla aukomassa päätään. Aina sitä oppii jotain uutta.

Eihän hän ole miljonääri, jos varallisuutta vain 401k (USD ilmeisesti). Ihan mielenkiinnosta, miten hyvin tuo summa on riittänyt? Itse ajattelisin, että se on vielä aika vähän loppuelämäksi (+ eläke myöhemmin). En itse ainakaan sillä pitkälle pötkisi nykyisellä elintasolla. Vai oliko muutakin omaisuutta?

Vierailija
14/25 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Ikää jo yli 50, eikä mikään enää kiinnosta. Edes huomenna alkava 3. maailmansota ei hetkauttaisi minua tippaakaan.

Vierailija
15/25 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin pois työelämästä vähän yli 30-vuotiaana. Muutaman kuntoutustuen jälkeen sain työkyvyttömyyseläkkeen. Nyt haluaisin taas tehdä töitä, ainakin osa-aikaisesti.

Vierailija
16/25 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettiny et kuhan opintolaina on maksettu niin syrjäydyn yhteiskunnasta ja en tee enää töitä. Tai jos teen niin vain vähän osa-aikaisesti. En näe työntekoa millään tapaa mielekkäänä.

N26

Työnteko ei olekaan ihmiselle, tai muullekaan eläimelle, luonnollista toimintaa. Joudun käymään töissä, että saan rahaa voidakseni elää tässä ihmisten keksimässä ahdistavassa yhteiskunnassa.

Vierailija
17/25 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän hän ole miljonääri, jos varallisuutta vain 401k (USD ilmeisesti). Ihan mielenkiinnosta, miten hyvin tuo summa on riittänyt? Itse ajattelisin, että se on vielä aika vähän loppuelämäksi (+ eläke myöhemmin). En itse ainakaan sillä pitkälle pötkisi nykyisellä elintasolla. Vai oliko muutakin omaisuutta?

Kyllä tuolla summalla yksi ihminen pärjäisi lähemmäs 20 vuotta, palkastani saan omaan käyttööni verovampyyrin suorittaman tunkeilun jälkeen vuodessa hieman yli 20 000 euroa.

Vierailija
18/25 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Ikää 54.

"paskan möivät"

Vierailija
19/25 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijjaa. Takas töihin siitä. Sulla on vielä monta kymmentä vuotta elinaikaa ja työkuntoa.

Vierailija
20/25 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama itsellä, ikää 55 ja töissä meni polvi tohjoksi. Eivät tehneet uutta sopimusta joten kotona katsellaan seiniä, välillä käyn pyöräilemässä.

Miten olisi polven kuntouttaminen?