Miten saisin viimein aloitettua vaatehuoneen tyhjennyksen jonka olen jo ainakin 4v siirtänyt ensi viikolle?
Tänään ei voi, huomenna lähdetään reissuun😁
Mut joo. Piti tuon reissun vuoksi taas käydä vaatehuoneessa. Vituttaa kohdata kaikki se rahamäärä, aika ja vaiva mitä on saatu kulumaan kun noita vaatteita on hankittu ja kaikki vain siksi että 97% niistä lojuu käyttämättömänä ja mitä en tule varmuudella enää ikinä käyttämään, jos koskaan käytinkään.
Kommentit (59)
Jos sitä on 4v voinut lykätä, ei sille mitään tarvi tehdä. Perikunta siivoaa sitten aikanaan.
Positiiviseksi tämän voi kääntää siten, että pian voi tulla niukat ajat ja onpa sitten vaatteita vuosiksi ja jaettavaksi muillekin jos joku esittää tarvetta. Parempi tietysti olisi jos ne ylimääräset vaatteet olisi toppavaatteita ym eikä niinkuin minulla mekkoja tai muita ei niin lämmittäviä.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä kaveri kylään, juotte viiniä ja juttelette samalla kun vaikka kuvaat Toriin niitä vaatteita.
Tuo on just mun aikaansaannin surma.
Nyt olen päätynyt, etten mieti olisiko niillä mikä jälleenmyyntiarvo (kun en koskaan halua olla paikalla kun joku tulee "kokeilemaan" yms) vaan joka viikko, tai edes kk yritän saada kerättyä pussillisen tavaraa mitä en käytännössä tarvitse ja nakkaan Konttiin.
Ja sääntö on: en tarvitse lisää tavaraa, joten jos ostan housut minun on myös pakko luopua jostain tarpeettomista / pienistä / suurista housuista. Enää ei tavaramäärä kasva.
Mikä tekee aloittamisesta vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Se vitutus. Inhottaa kohdata oma tyhmyys. Ap
Ota joku hyvä ystävä kaveriksi ja laittakaa kaapit yhdessä kuntoon. On niissä aina laittamista....ite kävin omat kuteet läpi kuukausi sitten ja vanhat joita en pidä tai muuten vaan kehnot lensi roskiin.
Kyse on pitkälti omasta "selkärangasta". Laita kalenteriin jollekin päivälle tuon asian hoitaminen ja sitten tee se. Tee sitä ennen jotain mistä saat energiaa ja motivaatiota. Mulla esim auttaa raikas ulkoilma, kahvi ja musiikin kuuntelu. Eli ei mitään urakkaa kannata aloittaa esim nälkäisenä ja väsyneenä. Hyvä mieli auttaa pitkällä tehtävien suorittamisessa :)
+ extravinkki: kantsii tehä tollainen siihen aikaan kun on luontaisesti virkeimmillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten vaan opettelemaan armollisuutta itseä kohtaan. Tai ajattele vaikka, että voit korjata tekosi, kun myyt tai lahjoitat vaatteet eteenpäin ja joku muu voi saada käyttökelpoisen vaatteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrä sua. Vielä 10-15 v sitten ostin ihan liikaa vaatetta. Kuten sullakin suurin osa jäi kåyttämättä. Sitten kyllästyin ja siivosin vaaekaapin ja säästin vain ne mitä todella käytän. Siellä on melko kuluneita vaatteita mutta kotivatteiksi kelpaavat ja niistä pidän. Nyt ostan ihan vain ehdottomaan tarpeeseen. Viimeksi vuodenvaihteessa tilasin joitain collegepaitoja ja t-paitoja ja kollarihousuja ktikäyttöön. Niitä olenkin käyttänyt ahkeraan. Vaatekaupoissa en ole käynyt vuosiin.
Toi olkkarin lattialle heitto on paras neuvo. Siitä poimimaan ja on helposti saatavilla ja näkyvillä.
Onko missään uffin laatikkoa yms mihin voit nakata ehjät säkissä?Jos en myisi mitään ottaisin käyttöön 3kasan taktiikan, jätteeseen, eteenpäin ja säästän.
Ajattele ap niin että ne turhat vaatteet on aina sun riesana siellä. Aina kun muistat ne niin ne haittaa sua. Aina kun menet käymään tuolla vaatehuoneessa niin olet pahalla tuulella. Tee mielikuvaharjoituksia siitä millaisena haluaisit nähdä tuon vaatehuoneen jatkossa. Mietit kuinka ihana olisi kävellä raikkaaseen vaatehuoneeseen jossa on vaatteet väljästi ja kauniisti esillä. Mietit kuinka kiva on ottaa siisti muovilaatikko jossa lukee talviasusteet ja ottaa sieltä tarvittavat asusteet ilman etsimistä ja tuskailua koska siellä on vain mieluisia vaatteita.
Ne vaatteet jotka olet ostanut ja jotka on jääneet käyttämättä niin totea niille niitä hävittäessäsi että nautin kuitenkin näiden ostamisesta aikanaan mutta nyt niiden on aika jatkaa matkaa. Ja voit lohduttaa itseäsi että olet kasvanut ja päässyt eroon siitä että teet turhia ostoja. Ja ajattele jos olisit käyttänyt sen määrän rahaa huumeisiin, viinaan ym niin kuinka paljon huonommassa kunnossa olisit. Eli olisi voinut käydä huonomminkin. Koeta siivotessasi muistaa se sun haave millaisena haluat varaston jatkossa nähdä ja käyttää. Motivoi sillä itseäsi. Hyväksy armollisuus ja keskeneräisyys ja se että olet ostanut vaatteita jotka jäi käyttämättä mutta silti kaikki on hyvin. Nyt ne jatkavat muualle eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on se, että jos niitä hilloaa kaapissa liian pitkään, ne alkaa olla jo vanhanaikaisia eikä kelpaa kellekään, vaikka kuinka ois uusia ja käyttämättömiä. Ajattele mikä määrä luonnonvaroja ja ihmisten työpanosta on mennyt niihin vaatteisiin! Niitä on vielä kuskattu ympäri maailmaa, ennen kuin ne ovat päätyneet sinun vaatekaappiisi. Ja siellä ne ovat hylättynä, vaikka kaupassa olivat niin innoissaan, kun luulivat löytäneensä omistajan, joka rakastaa heitä ja jonka päällä ne vaatteet ajattelivat pääsevänsä oikeuksiin. Ne haluaa olla ihmisille iloksi ja saada ihmiset tuntemaan itsensä kauniilta. Nyt ne on hylättynä siellä pimeässä vaatekomerossa eikä kukaan rakasta niitä :-(
Mut miten paha mieli niille tuleekaan kun tietävät olevansa jo vanhoja ja epämuodikkaita ja nyt minäkin, ikuinen vaatteiden hilloaja, menen ne eläkekodistaan heittämään pois :(
Ap
Tässä taisi paljastua uusi syy siihen, miksi on vaikeuksia siivota. Annat elottomille esineille tietoisuuden ja tunteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähetä Sellbyyn tai johonkin muuhun käytettyjen vaatteiden verkkokauppaan, joka tekee päätöksen puolestasi, minkä arvoisia ovat vai joutavatko suoraan lahjoituksiin.
Olisiko helpompi valita vaatekaapista ensin ne vaatteet, jotka ehdottomasti haluaa säilyttää? Itse tein kerran niin, että käytin vaatehuoneesra kaikki vaatteet; päälle, pyykkiin ja sitten lajittelu säilytettäviin tai poistuviin. Vaatehuoneeseen ei mennyt yksikään vaate takaisin ennenkuin kaikki oli käytetty kertaalleen päällä. Sitten kun tuntui, ettei siellä ole mitään mitä voisi käyttää niin kävin läpi että miksi niitä ei voi käyttää. Sitten vasta ne päälläkäyneet ja pyykätyt takaisin hyllyyn.
hommaat alastoman pelottavan isokaluisen miehen huutamaan
korvan viereen niin alkaa tapahtumaan
Ap:n vaatehuone kuulostaa ihan mun gradulle
Vierailija kirjoitti:
Ap:n vaatehuone kuulostaa ihan mun gradulle
Mulla sama. Harmi kun sitä ei voi viskata olkkarin lattialle.
Mut miten paha mieli niille tuleekaan kun tietävät olevansa jo vanhoja ja epämuodikkaita ja nyt minäkin, ikuinen vaatteiden hilloaja, menen ne eläkekodistaan heittämään pois :(
Ap