Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi per****! Taas appiukko ostanut vaan esikoiselle lahjan.

Vierailija
22.12.2006 |

Mikä ihme siinä on, ettei voi toiselle myös ostaa?

Esikoinen 6v. tyttö, kuopus 3v. poika. Koko pojan olemassaolon aikana ei hänelle ole mitään ostanut. Tyttö saa lahjoja, kortteja ja rahaa.

Asiasta on sanottu monet kerrat, ei vaan mene perille.

Mitä teen?

Ostanko vähin äänin pojalle vaarin nimissä lahjat, ettei lapsi huomaa eriarvoisuutta?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta appiukolle lahja yksin pojan nimissä! Laita että maailman parhaalle papalle/vaarille t. poika (ei tytöltä mitään)

Vierailija
2/24 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Houkutteleva ajatus:)

En vaan millään viitsisi alkaa mihinkään " lapsellisuuksiin" , ja ikävä kyllä luulen, ettei hän vihjettä tajuaisi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö häntä hävetä kun ei ole kuin toiselle vai tekeekö tuon kiusatakseen?

Millälailla olette huomautelleet?

Oletteko kutsuneet syntymäpäiville ja eikö silloinkaan tuo lahjoja?

Mistä luulette tuon johtuvan?

Vierailija
4/24 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes huomaa poikaa.

Ja ei, ei häntä hävetä, hän tuskin osaa hävetä lainkaan.

Olen yleensä sanonut, että tämä onkin sitten yhteinen lahja, koska Matille ei ole omaa.

Mieheni on pojan synttäreistä isäänsä muistutellut.

Appiukko ei käy meillä kylässä, vaan kutsuu meidät hakemaan lahjat.

En todellakaan tiedä mistä tämä johtuu, olisiko hänen tyylinsä keskittyä vaan yhteen?

Vierailija
5/24 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua itseäni myös harmittaa miehen serkun perhe. Mulla on aikaisemmasta liitosta poika ja sitten nykyisen miehen kanssa toinen poika. Miehen serkku muistaa vain tätä yhteistä joululahjalla. Mun mielestä vois edes pienellä paketilla muistaa isoveljeä. Mutta tyylinsä kullakin.

Vierailija
6/24 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei sovi molemmille ostaa!

Vierailija
7/24 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tarvitse antaa kummallekaan. Te haluatte, että teidän lapsia kodellaan tasapuolisesti!

Vierailija
8/24 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin menee niin.

Vierailija:

Mua itseäni myös harmittaa miehen serkun perhe. Mulla on aikaisemmasta liitosta poika ja sitten nykyisen miehen kanssa toinen poika. Miehen serkku muistaa vain tätä yhteistä joululahjalla. Mun mielestä vois edes pienellä paketilla muistaa isoveljeä. Mutta tyylinsä kullakin.

Vierailija
9/24 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ostanko vähin äänin pojalle vaarin nimissä lahjat, ettei lapsi huomaa eriarvoisuutta?

Vierailija
10/24 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mun, sun + meidän lapsia. Ja kiltisti kyllä suvut muistavat koko sakkia. Hassua olisi, jos eivät muistaisi, samaa perhettä ovat.

Vierailija
11/24 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehen serkku ostaa pojalle lahjan. Onko hän lapsen kummi vai miksi ostaa?

Vierailija
12/24 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi ostaa sitten yhteisen, muistipelin tms.

Vierailija
13/24 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaten nykyisen mieheni äiti ja sisko ostavat lahjan meidän molemmille pojille. Jotenkin hassua ruveta erottelemaan.

Minusta olisi todella outoa, jos isovanhemmat muistaisivat lapsenlapsistaan vain toista. Itse ostan kummilasten sisaruksillekin lahjan.

Vierailija
14/24 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittäisin varmaan ihan tosissaan keskustella ja kysyä miksi ei osta pojalle (ellei sitten ole jo esim niin dementoitunut ettei muista lainkaan toista lasta tai jotain). Ja saattaa kyllä olla, että ostaisin sitten itse pojalle lahjan hänen nimissään, ettei lapsi joutuisi typerästä tilanteesta kärsimään.

ja kun joku ihmetteli että ostaako serkut lahjoja, niin mulla on 4 serkkua ja kaikki ostavat lahjat mun tytöille. Mulla ei ole yhtään sisarusta ja ollaan serkusten kanssa läheisiä (kaksi heistä on myös lasteni kummeja)

Vierailija
15/24 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käskisin appiukon pitämään lahjat hyvänään jos ei ole tasapuolinen. ja minusta lahjat tuodaan, niitä ei pitäisi joutua hakemaan. ja ostaisin kyllä pojan nimissä papalleen lahjan mihin tosiaan laittaisin " maailman parhaalle papalle" .

Vierailija
16/24 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saisit ostaa about 50 pakettia. En osta edes sisarusteni lapsille muutakuin heille jotka ovat kummilapsiani.

Vierailija
17/24 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äiti ja isä eronneet. Asuin äidin ja äidin uuden miehen luona ja pikkusiskon. Miehen suku (sisko, veli ja äiti) osti/ostaa aina vaan tälle pikkusiskolle lahjat. Sain todella tuntea, että olen erikseen (eikä vain lahjajuttu vaan muutenkin, olin mm. isäni sukunimellä kun muu perhe oli omallaan jne). Eikä kyse ollut mistään " saan sitten olla ostamassa 50 lahjaa jne" vaan meitäkin oli vaan me kaksi ja siskollani yksi serkku eli lapsia olisi ollut yhteensä kolme joista kaksi sai lahjoja (siis sieltä puolelta sukua).

Okei, ei " kuulu" ostaa joo, mutta jokainen vanhempi voisi vähän miettiä miltä lapsesta tuntuu. Ei lapsi osaa samalla tavalla ajatella, että nämä on vaan lahjoja yms. vaan ne on just niitä tärkeitä juttuja millä lapsi kokee ettei kuulu porukkaan.

Ja ap, meillä on nyt myös tuo, että esikoinen vaan on saanut miehen isältä lahjan. Toinen lapsi on vasta vauva joten en ole pitänyt asiaa pahana enkä usko, että enää tuossa iässä on sama juttu.

Vierailija
18/24 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt poika on 3v. voisit ostaa hänelle lahjan antaa sen papan nimissä. jatkossa kieltäydyt tytön lahjasta, sillä poikasi kasvaa ja ymmärtää asian paremmin. kyse ei ole lahjasta vaan eriarvoisuudesta. minun lapselle ei tehtäis noin.

Vierailija
19/24 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niin saisit ostaa about 50 pakettia. En osta edes sisarusteni lapsille muutakuin heille jotka ovat kummilapsiani.

Vierailija
20/24 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on mieheni puolelta aina muistettu myös tytärtäni ex-liitosta ennen kuin meillä oli yhteisiä lapsia. Ex-mieheni uuden vaimon puolelta ei kukaan muista tytärtäni, ex-miehen vaimolta tulee joku suklaarasia.

Nyt, kun tytär menee ex-miehelle jouluksi, ajattelee, ettei ota kaikkia pakettejaan mukaan, kun niitä on äidin ja " isäpuolen" puolelta niin paljon...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä